Magyar Néphadsereg

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 655
113
Ez milyen jármű? Mire használták? Volt ez rendszeresítve a Néphadseregben?
25903279_0bdfb9f2a01034f8aada9ecda041d2ec_l.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 378
7 866
113
35405333_2102827266652151_8469600311424581632_n.jpg



Az egykori katonai mentő, amit mai követelmények szerint nehéz lenne mentőnek hívni.
Sajnos volt szerencsém benne ébredni egy kisebb agyrázkódás után. A vesekövemet kirázta mire beértünk a kórházba. Az őrség felkészítésnél a jó rozsdás lépcső leszakadt alattam. Én meg szerencsére azzal a kisebb agyrázkódással megúsztam. Plusz egy két zúzodással.
Hát egy szó mint száz aki ebbe bekerül mint sebesült nagyobb az esélye az elhalálozásnak mint a túlélésnek :)
 
  • Tetszik
Reactions: honved

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 069
4 025
113
Ez milyen jármű? Mire használták? Volt ez rendszeresítve a Néphadseregben?
25903279_0bdfb9f2a01034f8aada9ecda041d2ec_l.jpg

Ha jól tudom, akkor ez a MAZ egyik típusa. Többféle változat létezett. Hadászati rakéták, sorozatvetők platformjául, tréler vontatóként és még jópár más változatban készült. Az MH-nak is volt, sőt tréleres kivitelben talán még mindig van egy-két darab használatban, valamelyik típusából.
De javítsatok ki, ha tévedek!
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 426
113
Sajnos volt szerencsém benne ébredni egy kisebb agyrázkódás után. A vesekövemet kirázta mire beértünk a kórházba. Az őrség felkészítésnél a jó rozsdás lépcső leszakadt alattam. Én meg szerencsére azzal a kisebb agyrázkódással megúsztam. Plusz egy két zúzodással.
Hát egy szó mint száz aki ebbe bekerül mint sebesült nagyobb az esélye az elhalálozásnak mint a túlélésnek :)

Mi halottszállítónak hívtuk. :)
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez milyen jármű? Mire használták? Volt ez rendszeresítve a Néphadseregben?
25903279_0bdfb9f2a01034f8aada9ecda041d2ec_l.jpg

Ez a 9T29, az R-70 Luna (Frog-7) harcászati rakéta komplexum, rakéta szállító-töltő járműve.
Nálunk rendszerben állt 67/77/82-től...
... Nagykanizsa (13.rak.o.), Tapolca (38.rak.o.), Tata (31.rak.o.), Szentes (28.rak.o.), Jászberény (92.rak.o.), Nyíregyháza (94.rak.o.), Kaposvár (MRTB), Nyírtelek (107.öszo)

9t29_2.jpg

9t29_1.jpg
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez a 9T29, az R-70 Luna (Frog-7) harcászati rakéta komplexum, rakéta szállító-töltő járműve.
Nálunk rendszerben állt 67/77/82-től...
... Nagykanizsa (13.rak.o.), Tapolca (38.rak.o.), Tata (31.rak.o.), Szentes (28.rak.o.), Jászberény (92.rak.o.), Nyíregyháza (94.rak.o.), Kaposvár (MRTB), Nyírtelek (107.öszo)

9t29_2.jpg

9t29_1.jpg

MN képek...

raketa_atrakas.jpg

raketa_atrakas_3.jpg

raketa_atrakasa.jpg

RTSZ_menetoszlopban.jpg
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 069
4 025
113
Sajnos volt szerencsém benne ébredni egy kisebb agyrázkódás után. A vesekövemet kirázta mire beértünk a kórházba. Az őrség felkészítésnél a jó rozsdás lépcső leszakadt alattam. Én meg szerencsére azzal a kisebb agyrázkódással megúsztam. Plusz egy két zúzodással.
Hát egy szó mint száz aki ebbe bekerül mint sebesült nagyobb az esélye az elhalálozásnak mint a túlélésnek :)

Ezért hívták hullaszállítónak, mert aki csak megsérült, az tuti hogy nem élte túl a szállítást benne! :D
A rugózás, komfortérzet elég szar volt benne, de cserébe egész jól lehetett vele terepen közlekedni. Csak arra kellett vigyázni, ha mélyebb, szélesebb nyomvájúkban közlekedtél, csúszkáltál a terepen, hogy ilyenkor fel ne borulj vele!
Én elég sokat hajtottam. Amikor rendesen karban volt tartva, volt hozzá alkatrész, akkor azért használható volt. 60-70km/h körül volt az utazósebessége, de ha sürgős volt akkor küldtük neki jobban is. 3X voltam vele gyakorlaton, kétszer lábon. Bajáról és Marcaliból is lábon mentem vele, volt hogy egy kis kerülővel Badacsony felé. :rolleyes:
Volt amelyik felcsernek az volt a mániája, hogy ha elhagytuk valamiért a tábort (betegszállítás, bevásárló körút, fürdeni járás), akkor oda-vissza kellett használni a szirénát-villogót, hogy előbb visszaérjünk, nehogy közben történjen ott valami. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9 and tonyo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
Ezért hívták hullaszállítónak, mert aki csak megsérült, az tuti hogy nem élte túl a szállítást benne! :D
A rugózás, komfortérzet elég szar volt benne, de cserébe egész jól lehetett vele terepen közlekedni. Csak arra kellett vigyázni, ha mélyebb, szélesebb nyomvájúkban közlekedtél, csúszkáltál a terepen, hogy ilyenkor fel ne borulj vele!
Én elég sokat hajtottam. Amikor rendesen karban volt tartva, volt hozzá alkatrész, akkor azért használható volt. 60-70km/h körül volt az utazósebessége, de ha sürgős volt akkor küldtük neki jobban is. 3X voltam vele gyakorlaton, kétszer lábon. Bajáról és Marcaliból is lábon mentem vele, volt hogy egy kis kerülővel Badacsony felé. :rolleyes:
Volt amelyik felcsernek az volt a mániája, hogy ha elhagytuk valamiért a tábort (betegszállítás, bevásárló körút, fürdeni járás), akkor oda-vissza kellett használni a szirénát-villogót, hogy előbb visszaérjünk, nehogy közben történjen ott valami. :rolleyes:

Budapesten vezettem; az Irinyiből szállítottam vele a ritka betegségekben szenvedő sorkatonákat ( a kanállal veréstől feldagadt a bokája, pszichésen fájt a haja...) a Honvéd kórházba.
Ideális volt erre a használatra: Hideg motorral becsatlakozás az M3-as bevezető forgalmi ritmusába - tehát IV.-ben üveghang. Csóri motor pár ezer kilométer után érthető módon mindig megkotlott.
Nagyon szerette - főleg esőben! - a kockaköveket, ilyenkor a human ESP, ABS nem győzött beavatkozni.:eek:
Nagyon jó volt araszolni vele elromlott váltórudazattal - tehát kizárólag III.-IV-ben - a Majakovszkij utcában (akkori csecsemőknek Király utca)

Viszont!
Kiválóan lehetett szétnyitni a kipufogót, mint a rózsát az Alagútban le-lekapott gyújtással. Illetve kifordított szélvédőmosó fúvókákkal ragyogóan lehetett a villamosmegállókban várakozókat locsolni - húsvétkor:rolleyes:.

Felnyitott tetőszellőzővel a menetlevél elhagyása garantálható volt!:confused:


Fiatalság - bolondság:hadonaszos:
 
T

torsen

Guest
Ezért hívták hullaszállítónak, mert aki csak megsérült, az tuti hogy nem élte túl a szállítást benne! :D
A rugózás, komfortérzet elég szar volt benne, de cserébe egész jól lehetett vele terepen közlekedni. Csak arra kellett vigyázni, ha mélyebb, szélesebb nyomvájúkban közlekedtél, csúszkáltál a terepen, hogy ilyenkor fel ne borulj vele!
Én elég sokat hajtottam. Amikor rendesen karban volt tartva, volt hozzá alkatrész, akkor azért használható volt. 60-70km/h körül volt az utazósebessége, de ha sürgős volt akkor küldtük neki jobban is. 3X voltam vele gyakorlaton, kétszer lábon. Bajáról és Marcaliból is lábon mentem vele, volt hogy egy kis kerülővel Badacsony felé. :rolleyes:
Volt amelyik felcsernek az volt a mániája, hogy ha elhagytuk valamiért a tábort (betegszállítás, bevásárló körút, fürdeni járás), akkor oda-vissza kellett használni a szirénát-villogót, hogy előbb visszaérjünk, nehogy közben történjen ott valami. :rolleyes:

Saját gyűjtés...a "hullaszállításról".

Közös lőtérbiztosítás magyar(MN) és szovjet(CA) katonákkal, télen, havas időben. A fagyoskodás miatt mutogatással a két katona arra jut, hogy tüzet raknak. A gyűjtött fa havas, vizes, meggyújthatatlan. CA gondol egyet, elővesz egy jelzőrakétát, a farakásra irányítja és indít. Rakéta be a fadarabok közé, majd pillanatnyi habozás után újult erővel belevágódik CA belső combjába, majd befejezi működését. CA összeseik, combjából ömlik a vér. MN tanácstalan, majd eszébe jut CA hóba ásott (!) rádiója. Kikaparja, odaviszi CA-nak aki utolsó lehelletével beszól és elmondja, hogy baj van.Elájul. Kb. egy óra múlva megérkezik egy nyitott (ponyvátlan) Ural, az eszméletlen CA-t a platóra dobják, majd a fagyos, göröngyös úton elhajtanak.... a sztori végét mindenkire oda bízom, én sem ismerem.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
Saját gyűjtés...a "hullaszállításról".

Közös lőtérbiztosítás magyar(MN) és szovjet(CA) katonákkal, télen, havas időben. A fagyoskodás miatt mutogatással a két katona arra jut, hogy tüzet raknak. A gyűjtött fa havas, vizes, meggyújthatatlan. CA gondol egyet, elővesz egy jelzőrakétát, a farakásra irányítja és indít. Rakéta be a fadarabok közé, majd pillanatnyi habozás után újult erővel belevágódik CA belső combjába, majd befejezi működését. CA összeseik, combjából ömlik a vér. MN tanácstalan, majd eszébe jut CA hóba ásott (!) rádiója. Kikaparja, odaviszi CA-nak aki utolsó lehelletével beszól és elmondja, hogy baj van.Elájul. Kb. egy óra múlva megérkezik egy nyitott (ponyvátlan) Ural, az eszméletlen CA-t a platóra dobják, majd a fagyos, göröngyös úton elhajtanak.... a sztori végét mindenkire oda bízom, én sem ismerem.


A honvédet kikezelték órák alatt a jelzőrakéta túladagolásból,majd másnap reggel szolgálatra jelentkezett,és tovább szolgálta a hazáját!
:D:rolleyes:
 
T

torsen

Guest
A honvédet kikezelték órák alatt a jelzőrakéta túladagolásból,majd másnap reggel szolgálatra jelentkezett,és tovább szolgálta a hazáját!
:D:rolleyes:

És közben folyamatosan azt üvöltötte mély hangon , hogy "guráááááááá"..... ja, valahogy így.:D Amúgy a CA-ban -mint ahogy más seregben sem- hívják a katonát honvédnak. Állítólag ez magyar sajátosság.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
Saját gyűjtés...a "hullaszállításról".

Közös lőtérbiztosítás magyar(MN) és szovjet(CA) katonákkal, télen, havas időben. A fagyoskodás miatt mutogatással a két katona arra jut, hogy tüzet raknak. A gyűjtött fa havas, vizes, meggyújthatatlan. CA gondol egyet, elővesz egy jelzőrakétát, a farakásra irányítja és indít. Rakéta be a fadarabok közé, majd pillanatnyi habozás után újult erővel belevágódik CA belső combjába, majd befejezi működését. CA összeseik, combjából ömlik a vér. MN tanácstalan, majd eszébe jut CA hóba ásott (!) rádiója. Kikaparja, odaviszi CA-nak aki utolsó lehelletével beszól és elmondja, hogy baj van.Elájul. Kb. egy óra múlva megérkezik egy nyitott (ponyvátlan) Ural, az eszméletlen CA-t a platóra dobják, majd a fagyos, göröngyös úton elhajtanak.... a sztori végét mindenkire oda bízom, én sem ismerem.

Ez a jelzőrakétával tüzet csiholás kísérlete máshol is divat volt...
Ismerősöm szerencséjére már napok óta esett az eső...
Meg az is szerencséje volt, hogy hiába feküdt részegen a sáros erdei úton, a begyűjtő teherautó sofőrje figyelmesen vezetett...

Amúgy ezekkel a lőtér biztosításokkal mindig csak a baj volt.
http://milstory.blogrepublik.eu/2011/03/16/245_ket_rovid_eletkep/

Honnan volt ilyenkor mindig pia? A rőzsegyűjtő nénikék/bácsikák rutinosak voltak, mindig vittek magukkal vízumot /forrásban levő bor stb.)

Parancsnoki sofőrként sok meredek sztori eljutott hozzám.:eek:
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez a jelzőrakétával tüzet csiholás kísérlete máshol is divat volt...
Ismerősöm szerencséjére már napok óta esett az eső...
Meg az is szerencséje volt, hogy hiába feküdt részegen a sáros erdei úton, a begyűjtő teherautó sofőrje figyelmesen vezetett...

Amúgy ezekkel a lőtér biztosításokkal mindig csak a baj volt.
http://milstory.blogrepublik.eu/2011/03/16/245_ket_rovid_eletkep/

Honnan volt ilyenkor mindig pia? A rőzsegyűjtő nénikék/bácsikák rutinosak voltak, mindig vittek magukkal vízumot /forrásban levő bor stb.)

Parancsnoki sofőrként sok meredek sztori eljutott hozzám.:eek:

T-62-es a Szovjeteken kívül az egész VSz-ben csak a Bulgároknak volt (azok is Jemenben, és Angolában kötöttek ki), jellemzően inkább a 3. világbeli szövetségesek kapták meg.
2018_06_27_21_15_09_Window.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 350
10 739
113
T-62-es a Szovjeteken kívül az egész VSz-ben csak a Bulgároknak volt (azok is Jemenben, és Angolában kötöttek ki), jellemzően inkább a 3. világbeli szövetségesek kapták meg.
2018_06_27_21_15_09_Window.jpg
Köszönöm. Igen, erre már a hozzászólásokban is felhívták a figyelmem.
Engem jobban lekötött akkoriban az, hogy nullakilométeres jogosítványú kopaszként üzemben, meg úton tartsam az egykörös fékrendszerű, karos lengéscsillapítós, aszinkron váltós, csak beindulni, meg leállni nem akaró motorú parancsnoki UAZ-t, hogy ne kerüljek fogdára...:confused::eek:
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
T

torsen

Guest
Ez a jelzőrakétával tüzet csiholás kísérlete máshol is divat volt...
Ismerősöm szerencséjére már napok óta esett az eső...
Meg az is szerencséje volt, hogy hiába feküdt részegen a sáros erdei úton, a begyűjtő teherautó sofőrje figyelmesen vezetett...

Amúgy ezekkel a lőtér biztosításokkal mindig csak a baj volt.
http://milstory.blogrepublik.eu/2011/03/16/245_ket_rovid_eletkep/

Honnan volt ilyenkor mindig pia? A rőzsegyűjtő nénikék/bácsikák rutinosak voltak, mindig vittek magukkal vízumot /forrásban levő bor stb.)

Parancsnoki sofőrként sok meredek sztori eljutott hozzám.:eek:


Honnan volt ilyenkor mindig pia?
Ahol én voltam a lőtér környékén lévő falvakban az emberek (némelyike) együttérzésből, sajnálatból (vagy mert a fia is éppen katona volt, hátha neki is ad valaki) mindig adott házibort, házipálinkát vagy éppen ami volt és alkoholosnak számított. Történetesen mi például ketten mentünk egyszer egy faluban és az egyik idősebb bácsi a kerítésen keresztül kinyújtott egy demizson bort, és annyit mondott "egészségükre, majd a demizsont akasszák be a kerítésen" 5 liter házibor két embernek elég jó löket.... aztán nem csak nekünk sikerült így "rekvirálni" így amikor jött értünk az őrséget összeszedő ponyvás Gaz-66 (aki volt már ilyenen, tudja, hogy tiszta klausztrofóbia, mert a ponyva miatt nem lehet felállni, csak görnyedten, előre hajolva tudsz mozogni) a ponyva alatt MINDENKI be volt állva. És ott is volt egy hős, aki rakétázni akart, történetesen pont legbelül ült. Már a kezében volt a jelzőrakéta és alig bírtuk elrugdosni, lökdösni, tolni a plató végéig, ahonnan aztán csak kilőtte. Szép lett volna ott a ponyva alatt... Hát igen az MN-ben a pia elég komoly tényező volt. Ha már itt tartunk, egy másik eset. Őrszoba és sitt egy épületben. Sittest kíséri a fogolykísérő, esik az eső, így csak az őrszoba folyosón. Majd ezt elunják, leülnek sakkozni az őrség pihenőjében (egy századból valók voltak, csak most egyikük kísért, a másik töltötte a megérdemelt egy hetet). Előkerül a házibor. Isznak. Mi is. A sittes egyre jobban beáll. Az őr már nem akar sakkozni. A sittes erőszakoskodik, végül felkapja a kísérő AMD65/5 típusú éleslőszerrel töltött fegyverét, csőre tölt, majd mindenkit (voltunk 6-7-en a helyiségben) leültet, és felszólítja a kísérőt, hogy sakkozzanak tovább. Mit ad isten, rögtön lett kedve a fickónak. Mi meg szépen apránként kiszivárogtunk a helyiségből. Ebből komoly ügy lehetett volna, de nem volt senkinek érdeke a feljelentés, mert a kísérő is hibázott, meg az egész őrszemélyzet (köztük én is) hogy ez megtörténhetett.