Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ezért hívták hullaszállítónak, mert aki csak megsérült, az tuti hogy nem élte túl a szállítást benne!
A rugózás, komfortérzet elég szar volt benne, de cserébe egész jól lehetett vele terepen közlekedni. Csak arra kellett vigyázni, ha mélyebb, szélesebb nyomvájúkban közlekedtél, csúszkáltál a terepen, hogy ilyenkor fel ne borulj vele!
Én elég sokat hajtottam. Amikor rendesen karban volt tartva, volt hozzá alkatrész, akkor azért használható volt. 60-70km/h körül volt az utazósebessége, de ha sürgős volt akkor küldtük neki jobban is. 3X voltam vele gyakorlaton, kétszer lábon. Bajáról és Marcaliból is lábon mentem vele, volt hogy egy kis kerülővel Badacsony felé.
Volt amelyik felcsernek az volt a mániája, hogy ha elhagytuk valamiért a tábort (betegszállítás, bevásárló körút, fürdeni járás), akkor oda-vissza kellett használni a szirénát-villogót, hogy előbb visszaérjünk, nehogy közben történjen ott valami.
Saját gyűjtés...a "hullaszállításról".
Közös lőtérbiztosítás magyar(MN) és szovjet(CA) katonákkal, télen, havas időben. A fagyoskodás miatt mutogatással a két katona arra jut, hogy tüzet raknak. A gyűjtött fa havas, vizes, meggyújthatatlan. CA gondol egyet, elővesz egy jelzőrakétát, a farakásra irányítja és indít. Rakéta be a fadarabok közé, majd pillanatnyi habozás után újult erővel belevágódik CA belső combjába, majd befejezi működését. CA összeseik, combjából ömlik a vér. MN tanácstalan, majd eszébe jut CA hóba ásott (!) rádiója. Kikaparja, odaviszi CA-nak aki utolsó lehelletével beszól és elmondja, hogy baj van.Elájul. Kb. egy óra múlva megérkezik egy nyitott (ponyvátlan) Ural, az eszméletlen CA-t a platóra dobják, majd a fagyos, göröngyös úton elhajtanak.... a sztori végét mindenkire oda bízom, én sem ismerem.
A honvédet kikezelték órák alatt a jelzőrakéta túladagolásból,majd másnap reggel szolgálatra jelentkezett,és tovább szolgálta a hazáját!
Saját gyűjtés...a "hullaszállításról".
Közös lőtérbiztosítás magyar(MN) és szovjet(CA) katonákkal, télen, havas időben. A fagyoskodás miatt mutogatással a két katona arra jut, hogy tüzet raknak. A gyűjtött fa havas, vizes, meggyújthatatlan. CA gondol egyet, elővesz egy jelzőrakétát, a farakásra irányítja és indít. Rakéta be a fadarabok közé, majd pillanatnyi habozás után újult erővel belevágódik CA belső combjába, majd befejezi működését. CA összeseik, combjából ömlik a vér. MN tanácstalan, majd eszébe jut CA hóba ásott (!) rádiója. Kikaparja, odaviszi CA-nak aki utolsó lehelletével beszól és elmondja, hogy baj van.Elájul. Kb. egy óra múlva megérkezik egy nyitott (ponyvátlan) Ural, az eszméletlen CA-t a platóra dobják, majd a fagyos, göröngyös úton elhajtanak.... a sztori végét mindenkire oda bízom, én sem ismerem.
Ez a jelzőrakétával tüzet csiholás kísérlete máshol is divat volt...
Ismerősöm szerencséjére már napok óta esett az eső...
Meg az is szerencséje volt, hogy hiába feküdt részegen a sáros erdei úton, a begyűjtő teherautó sofőrje figyelmesen vezetett...
Amúgy ezekkel a lőtér biztosításokkal mindig csak a baj volt.
http://milstory.blogrepublik.eu/2011/03/16/245_ket_rovid_eletkep/
Honnan volt ilyenkor mindig pia? A rőzsegyűjtő nénikék/bácsikák rutinosak voltak, mindig vittek magukkal vízumot /forrásban levő bor stb.)
Parancsnoki sofőrként sok meredek sztori eljutott hozzám.
Köszönöm. Igen, erre már a hozzászólásokban is felhívták a figyelmem.T-62-es a Szovjeteken kívül az egész VSz-ben csak a Bulgároknak volt (azok is Jemenben, és Angolában kötöttek ki), jellemzően inkább a 3. világbeli szövetségesek kapták meg.
Ez a jelzőrakétával tüzet csiholás kísérlete máshol is divat volt...
Ismerősöm szerencséjére már napok óta esett az eső...
Meg az is szerencséje volt, hogy hiába feküdt részegen a sáros erdei úton, a begyűjtő teherautó sofőrje figyelmesen vezetett...
Amúgy ezekkel a lőtér biztosításokkal mindig csak a baj volt.
http://milstory.blogrepublik.eu/2011/03/16/245_ket_rovid_eletkep/
Honnan volt ilyenkor mindig pia? A rőzsegyűjtő nénikék/bácsikák rutinosak voltak, mindig vittek magukkal vízumot /forrásban levő bor stb.)
Parancsnoki sofőrként sok meredek sztori eljutott hozzám.
Van Határőrség topic ? Nem kerestem ezért kérdezem. Ide teszem, most találtam.
https://www.vaol.hu/kozelet/helyi-k...tidezo-a-hatarorseg-napja-alkalmabol-2395436/
Mipyen határőrség topic?Nincs is határőrség...
A harmadik videóban levő hörmani őrsön még aludtam is párszor az egyik garázsba betolatva mikor arrafelé volt a szolink.Van Határőrség topic ? Nem kerestem ezért kérdezem. Ide teszem, most találtam.
https://www.vaol.hu/kozelet/helyi-k...tidezo-a-hatarorseg-napja-alkalmabol-2395436/
A harmadik videóban levő hörmani őrsön még aludtam is párszor az egyik garázsba betolatva mikor arrafelé volt a szolink.
Nem, ez a Hörman forrásnál van, mielőtt bezárták előtte két évvel újították fel és akkor épült a lépcsőházas épület. De totálkár mindkét laktanya. Na meg van még feljebb a Hét forrástól kettő. Az első az ugyanígy lepusztult , de valaha gyönyörű lehetett, a felső szint fából volt, akár egy alpesi hotel Ausztriában, egy öntött vasbeton garázssorral... Az utána következő a Keresztkút, az fel lett újítva, valami öregek otthona, vagy turista szálló lett belőle, annak az alsó szintje szép, nagy terméskövekből van rakva, tip-top kívül belül, abban még akkor jártam mikor elkezdték a felújítást. Aztán van még fent az egykor szupertitkos Keresztkút 2 ami olyan légtérfigyelős-lokátoros kis minilaktanya, inkább állomás volt és kifelé figyelt. A honvédek a határőr laktanyában laktak, határőr egyenruhát hordtak, mozgásérzékelők voltak fenn körülötte, meg egy szobányi T-72-es (?) motor volt az aggregát, ratrack is volt nekik. Na meg a nyeregtetőn is áll még két nagy antenna az egykori relé (?) állomás rég elbontott területén. Ott könnyű szerkezetes épületek voltak, a kerítés oszlopok még álltak végig meglepően jó állapotban. Szóval ez úgy mind ott van a hegyen, na meg az egykori Szálasi bunker.A 7 forrásnál ? Én pár éve voltam ott, az épületek le vannak pusztulva rendesen.
Ezeket még én is pont így láttam beállva. Ha jól emlékszem volt egy ilyen "udvar" ahol a tüzér motyók voltak, aztán két BMP "udvar" egymás mellett, aztán egy T-55 telephely, utána már csak Csepel teherautók voltak de nem a 344, hanem az 566.Egy másik kép abból a laktanyából, telephely.
Ezeket még én is pont így láttam beállva. Ha jól emlékszem volt egy ilyen "udvar" ahol a tüzér motyók voltak, aztán két BMP "udvar" egymás mellett, aztán egy T-55 telephely, utána már csak Csepel teherautók voltak de nem a 344, hanem az 566.