Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Sajnos volt szerencsém benne ébredni egy kisebb agyrázkódás után. A vesekövemet kirázta mire beértünk a kórházba. Az őrség felkészítésnél a jó rozsdás lépcső leszakadt alattam. Én meg szerencsére azzal a kisebb agyrázkódással megúsztam. Plusz egy két zúzodással.
Az egykori katonai mentő, amit mai követelmények szerint nehéz lenne mentőnek hívni.
Ez milyen jármű? Mire használták? Volt ez rendszeresítve a Néphadseregben?
Sajnos volt szerencsém benne ébredni egy kisebb agyrázkódás után. A vesekövemet kirázta mire beértünk a kórházba. Az őrség felkészítésnél a jó rozsdás lépcső leszakadt alattam. Én meg szerencsére azzal a kisebb agyrázkódással megúsztam. Plusz egy két zúzodással.
Hát egy szó mint száz aki ebbe bekerül mint sebesült nagyobb az esélye az elhalálozásnak mint a túlélésnek
Ez milyen jármű? Mire használták? Volt ez rendszeresítve a Néphadseregben?
Ez a 9T29, az R-70 Luna (Frog-7) harcászati rakéta komplexum, rakéta szállító-töltő járműve.
Nálunk rendszerben állt 67/77/82-től...
... Nagykanizsa (13.rak.o.), Tapolca (38.rak.o.), Tata (31.rak.o.), Szentes (28.rak.o.), Jászberény (92.rak.o.), Nyíregyháza (94.rak.o.), Kaposvár (MRTB), Nyírtelek (107.öszo)
Sajnos volt szerencsém benne ébredni egy kisebb agyrázkódás után. A vesekövemet kirázta mire beértünk a kórházba. Az őrség felkészítésnél a jó rozsdás lépcső leszakadt alattam. Én meg szerencsére azzal a kisebb agyrázkódással megúsztam. Plusz egy két zúzodással.
Hát egy szó mint száz aki ebbe bekerül mint sebesült nagyobb az esélye az elhalálozásnak mint a túlélésnek
MN képek...
Voltam benne "utas". Egy komolyabb sérült nem élte volna túl benne az utat a kórházig.
Az egykori katonai mentő, amit mai követelmények szerint nehéz lenne mentőnek hívni.
Ezért hívták hullaszállítónak, mert aki csak megsérült, az tuti hogy nem élte túl a szállítást benne!
A rugózás, komfortérzet elég szar volt benne, de cserébe egész jól lehetett vele terepen közlekedni. Csak arra kellett vigyázni, ha mélyebb, szélesebb nyomvájúkban közlekedtél, csúszkáltál a terepen, hogy ilyenkor fel ne borulj vele!
Én elég sokat hajtottam. Amikor rendesen karban volt tartva, volt hozzá alkatrész, akkor azért használható volt. 60-70km/h körül volt az utazósebessége, de ha sürgős volt akkor küldtük neki jobban is. 3X voltam vele gyakorlaton, kétszer lábon. Bajáról és Marcaliból is lábon mentem vele, volt hogy egy kis kerülővel Badacsony felé.
Volt amelyik felcsernek az volt a mániája, hogy ha elhagytuk valamiért a tábort (betegszállítás, bevásárló körút, fürdeni járás), akkor oda-vissza kellett használni a szirénát-villogót, hogy előbb visszaérjünk, nehogy közben történjen ott valami.
Ezért hívták hullaszállítónak, mert aki csak megsérült, az tuti hogy nem élte túl a szállítást benne!
A rugózás, komfortérzet elég szar volt benne, de cserébe egész jól lehetett vele terepen közlekedni. Csak arra kellett vigyázni, ha mélyebb, szélesebb nyomvájúkban közlekedtél, csúszkáltál a terepen, hogy ilyenkor fel ne borulj vele!
Én elég sokat hajtottam. Amikor rendesen karban volt tartva, volt hozzá alkatrész, akkor azért használható volt. 60-70km/h körül volt az utazósebessége, de ha sürgős volt akkor küldtük neki jobban is. 3X voltam vele gyakorlaton, kétszer lábon. Bajáról és Marcaliból is lábon mentem vele, volt hogy egy kis kerülővel Badacsony felé.
Volt amelyik felcsernek az volt a mániája, hogy ha elhagytuk valamiért a tábort (betegszállítás, bevásárló körút, fürdeni járás), akkor oda-vissza kellett használni a szirénát-villogót, hogy előbb visszaérjünk, nehogy közben történjen ott valami.
Saját gyűjtés...a "hullaszállításról".
Közös lőtérbiztosítás magyar(MN) és szovjet(CA) katonákkal, télen, havas időben. A fagyoskodás miatt mutogatással a két katona arra jut, hogy tüzet raknak. A gyűjtött fa havas, vizes, meggyújthatatlan. CA gondol egyet, elővesz egy jelzőrakétát, a farakásra irányítja és indít. Rakéta be a fadarabok közé, majd pillanatnyi habozás után újult erővel belevágódik CA belső combjába, majd befejezi működését. CA összeseik, combjából ömlik a vér. MN tanácstalan, majd eszébe jut CA hóba ásott (!) rádiója. Kikaparja, odaviszi CA-nak aki utolsó lehelletével beszól és elmondja, hogy baj van.Elájul. Kb. egy óra múlva megérkezik egy nyitott (ponyvátlan) Ural, az eszméletlen CA-t a platóra dobják, majd a fagyos, göröngyös úton elhajtanak.... a sztori végét mindenkire oda bízom, én sem ismerem.
A honvédet kikezelték órák alatt a jelzőrakéta túladagolásból,majd másnap reggel szolgálatra jelentkezett,és tovább szolgálta a hazáját!
Saját gyűjtés...a "hullaszállításról".
Közös lőtérbiztosítás magyar(MN) és szovjet(CA) katonákkal, télen, havas időben. A fagyoskodás miatt mutogatással a két katona arra jut, hogy tüzet raknak. A gyűjtött fa havas, vizes, meggyújthatatlan. CA gondol egyet, elővesz egy jelzőrakétát, a farakásra irányítja és indít. Rakéta be a fadarabok közé, majd pillanatnyi habozás után újult erővel belevágódik CA belső combjába, majd befejezi működését. CA összeseik, combjából ömlik a vér. MN tanácstalan, majd eszébe jut CA hóba ásott (!) rádiója. Kikaparja, odaviszi CA-nak aki utolsó lehelletével beszól és elmondja, hogy baj van.Elájul. Kb. egy óra múlva megérkezik egy nyitott (ponyvátlan) Ural, az eszméletlen CA-t a platóra dobják, majd a fagyos, göröngyös úton elhajtanak.... a sztori végét mindenkire oda bízom, én sem ismerem.
Ez a jelzőrakétával tüzet csiholás kísérlete máshol is divat volt...
Ismerősöm szerencséjére már napok óta esett az eső...
Meg az is szerencséje volt, hogy hiába feküdt részegen a sáros erdei úton, a begyűjtő teherautó sofőrje figyelmesen vezetett...
Amúgy ezekkel a lőtér biztosításokkal mindig csak a baj volt.
http://milstory.blogrepublik.eu/2011/03/16/245_ket_rovid_eletkep/
Honnan volt ilyenkor mindig pia? A rőzsegyűjtő nénikék/bácsikák rutinosak voltak, mindig vittek magukkal vízumot /forrásban levő bor stb.)
Parancsnoki sofőrként sok meredek sztori eljutott hozzám.
Köszönöm. Igen, erre már a hozzászólásokban is felhívták a figyelmem.T-62-es a Szovjeteken kívül az egész VSz-ben csak a Bulgároknak volt (azok is Jemenben, és Angolában kötöttek ki), jellemzően inkább a 3. világbeli szövetségesek kapták meg.
Ez a jelzőrakétával tüzet csiholás kísérlete máshol is divat volt...
Ismerősöm szerencséjére már napok óta esett az eső...
Meg az is szerencséje volt, hogy hiába feküdt részegen a sáros erdei úton, a begyűjtő teherautó sofőrje figyelmesen vezetett...
Amúgy ezekkel a lőtér biztosításokkal mindig csak a baj volt.
http://milstory.blogrepublik.eu/2011/03/16/245_ket_rovid_eletkep/
Honnan volt ilyenkor mindig pia? A rőzsegyűjtő nénikék/bácsikák rutinosak voltak, mindig vittek magukkal vízumot /forrásban levő bor stb.)
Parancsnoki sofőrként sok meredek sztori eljutott hozzám.
Van Határőrség topic ? Nem kerestem ezért kérdezem. Ide teszem, most találtam.
https://www.vaol.hu/kozelet/helyi-k...tidezo-a-hatarorseg-napja-alkalmabol-2395436/