Most akkor honnan jön a tankmotorok szánalmas teljesítménye mondjuk a kamionmotorokkal összevetve? És a tizenötszörös fogyasztás?
A teljesen eltérő követelményekből.
Most akkor honnan jön a tankmotorok szánalmas teljesítménye mondjuk a kamionmotorokkal összevetve? És a tizenötszörös fogyasztás?
Részletezd légyszives.A teljesen eltérő követelményekből.
Részletezd légyszives.
Ezzel szemben egy kicsit sem voltak egyszerűek és könnyen javíthatók. Kérdezz meg egy hadtápost, mennyire fontos a fogyasztás?.Egy harckocsi motornál nem a fogyasztás a legfőbb szempont.Az a lényeg,hogy könnyen javítható legyen,minden éghető tüzelőanyaggal elmenjen nagyjából hasonló teljesítménnyel,egyszerű legyen mint a fa ék.
A kamionoknál a fogyasztás a legfontosabb de pl az egyszerű javíthatóság vagy az,hogy vegyesüzemű legyen semmilyen szinten nem kritérium.
Ezzel szemben egy kicsit sem voltak egyszerűek és könnyen javíthatók. Kérdezz meg egy hadtápost, mennyire fontos a fogyasztás?.
Komolyan érdekelne egy összehasonlítás a kamion, tank, hajó és mozdonymotorok között.
Semmivel sem indokolható teljesítmény és fogyasztáskülönbségek vannak köztük.
15xös fogyasztáskülönbség!! Még a négyszeresre is azt mondanám, hogy hát.., OK, egész más körülmények. De 15xös??
Egy kamion 15 liter gázolajjal elvisz 40 tonnát 100 kilóméterre. Egy 42 tonnás tank ezzel szemben 200 litert fogyaszt százon. Egy kamion 5 év alatt megy egymilió kilómétert egy motorjavítással.
Egy tank a negyven éves élettartama alatt se megy tízezer kilómétert, tehát a tartósság sem lehet a különbség oka.
Te miről beszélsz?Egy kamion 15 liter gázolajjal elvisz 40 tonnát 100 kilóméterre. Egy 42 tonnás tank ezzel szemben 200 litert fogyaszt százon.
Te miről beszélsz?
Jó lesz az 32-35 liternek is kis emelkedőkkel, aszfalton. 40 tonna meg az összgördülőtömeg lesz.
Az a 15 liter az nagyon kevés lesz. Lóerő különbség is van , 3-4x erősebb egy hk motor. Valamint ugye a meghajtás is egész más. Inkább munkagépekhez kéne hasonlítani, forgókotrókhoz vagy homlokrakodókhoz kb 5-6 köbméteres kanáltól felfelé. Tankoltam egyszer egy ilyent, úgy hogy a motor üzemelt közben, azzal szórakozott a haverom aki vezette hogy tudok-e annyit tankolni bele hogy egy egy gázfröccsnél több menjen bele mint amennyi fogyott. De van itt aki ilyen gépeken dolgozik.Komolyan érdekelne egy összehasonlítás a kamion, tank, hajó és mozdonymotorok között.
Semmivel sem indokolható teljesítmény és fogyasztáskülönbségek vannak köztük.
15xös fogyasztáskülönbség!! Még a négyszeresre is azt mondanám, hogy hát.., OK, egész más körülmények. De 15xös??
Egy kamion 15 liter gázolajjal elvisz 40 tonnát 100 kilóméterre. Egy 42 tonnás tank ezzel szemben 200 litert fogyaszt százon. Egy kamion 5 év alatt megy egymilió kilómétert egy motorjavítással.
Egy tank a negyven éves élettartama alatt se megy tízezer kilómétert, tehát a tartósság sem lehet a különbség oka.
neidegejjéfel...A hk esetén is az össz gördülő tömeg a T-72/90 családban, 45 tonna tája.

Nem értem reagálásodat. Mivel nem hasznos teherről van szó, ezért nem lényeges, hogy 40 tonnás kamionnál mennyi a hasznos teher.neidegejjéfel...
tényleg?
![]()
én se értem, hogy minek szólsz bele...Nem értem reagálásodat. Mivel nem hasznos teherről van szó, ezért nem lényeges, hogy 40 tonnás kamionnál mennyi a hasznos teher.

Komolyan érdekelne egy összehasonlítás a kamion, tank, hajó és mozdonymotorok között.
Semmivel sem indokolható teljesítmény és fogyasztáskülönbségek vannak köztük.
15xös fogyasztáskülönbség!! Még a négyszeresre is azt mondanám, hogy hát.., OK, egész más körülmények. De 15xös??
Egy kamion 15 liter gázolajjal elvisz 40 tonnát 100 kilóméterre. Egy 42 tonnás tank ezzel szemben 200 litert fogyaszt százon. Egy kamion 5 év alatt megy egymilió kilómétert egy motorjavítással.
Egy tank a negyven éves élettartama alatt se megy tízezer kilómétert, tehát a tartósság sem lehet a különbség oka.
A hk esetén is az össz gördülő tömeg a T-72/90 családban, 45 tonna tája.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..