T-90

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 803
113
Lehetséges, de a kép akkor lenne teljes, ha össze tudnánk hasonlítani a dízelesekkel. Ugyanannyi használat után, ugyanolyan körülmények közt, azok, hogy néznek ki? Azokat is elég hamar leamortizálja a homok.

Mióta is harcolnak szír T55-ök folyamatosan? 5-6 éve? Nem hinném, hogy annyira sok tartalék motor lenne hozzájuk, tekintve a szír kormányerők anyagi és infrastrukturális helyzetét.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Tekintve,hogy majdnem dupla annyit fogyaszt mint egy Leopard 2 nem csodálom,hogy elgondolkoztak.Bár ez csak addig tartott amíg rá nem jöttek,hogy vagy vesznek bele német motort(akkor meg ennyi erővel vehettek volna Leopard 2 is...) vagy kifejlesztenek egyet jó drágán mert egy darab megfelelő erőforrásuk sem volt.
A német motor liszensze volt tervben úgy tudom, de az amcsi ipari lobbi győzött. ebben nem volt katonai döntés, csak hatalmi/politikai. Most is megy a sírás a kongresszusban, hogy a Marines HK416 helyi változatát rendszeresítette, nem pedig valami teljesen hazai vackot. El lehet képzelni mi mehetett Washingtonban főleg miután a CNN szupersztárjai voltak az Aby-k.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
Mióta is harcolnak szír T55-ök folyamatosan? 5-6 éve? Nem hinném, hogy annyira sok tartalék motor lenne hozzájuk, tekintve a szír kormányerők anyagi és infrastrukturális helyzetét.
Ok, de hány kilómétert mennek? Több adat kéne az összehasonlításhoz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 980
113
Ok, de hány kilómétert mennek? Több adat kéne az összehasonlításhoz.
1900 literrel megy az Abrams alig 450km-et.1200 literrel megy a Leopard 2 550 km-et.Ha azt feltételezzük,hogy nincs több üzemanyag a T-90-ben mint a T-72-ben(ami igen valószínű)akkor 1200l-el elmegy 550km-et.Ez pont fele akkora fogyasztás mint az Abramsnál.Ezen kívül teljesen elképzelhető,hogy a német motor jobb fogyasztással bír mint az orosz szóval ezzel is simán egybe vág.

Jah bocs most látom,hogy rosszul válaszoltam a kérdésedre.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
1900 literrel megy az Abrams alig 450km-et.1200 literrel megy a Leopard 2 550 km-et.Ha azt feltételezzük,hogy nincs több üzemanyag a T-90-ben mint a T-72-ben(ami igen valószínű)akkor 1200l-el elmegy 550km-et.Ez pont fele akkora fogyasztás mint az Abramsnál.Ezen kívül teljesen elképzelhető,hogy a német motor jobb fogyasztással bír mint az orosz szóval ezzel is simán egybe vág.

Jah bocs most látom,hogy rosszul válaszoltam a kérdésedre.
Mert ugyebár a szír polgárgáború inkább amolyan állóháború. Nincsenek akkora átkaroló hadműveletek mint a Sivatagi Viharban voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
a dízel másik nagy előnye, hogy a karbantartása könnyebben megoldható, mert bár a gázturbina egyszerűbb, de a dízelt bármely mezei autó/teherautó szerelő gondjaiba tudja venni
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
a dízel másik nagy előnye, hogy a karbantartása könnyebben megoldható, mert bár a gázturbina egyszerűbb, de a dízelt bármely mezei autó/teherautó szerelő gondjaiba tudja venni
Egy Leo motorja akkora mint egy kispolszki.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
Ok, nem akarom eldönteni a gázturbina vs. dízel vitát. A lényeg, hogy a gázturbinákkal is végig tudtak harcolni az amerikaiak néhány hadjáratot és a negatív tulajdonságaik ellenére még most is rendszerben vannak.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Itt nem a méret a lényeg, hanem a működési rendszer. Az mindegy, hogy 1 vagy 30 literes a motor, a fő elemei tulajdonképpen ugyan azok. Első szakmám autószerelő, és személyautó mellett volt szerencsém buszon és teherautón is tanulni a szakmát. Semmi különleges dolog nincs bennük. Viszont gázturbinát nem látsz minden sarkon, így hiába egyszerűbb szerkezetileg, külön ki kell tanulni az egészet. Ez háborúban lásd Szíria nem biztos hogy menne. Ha egy dízeles tankkal megállsz a legközelebbi suzuki szalonnát a szerelők akkor is tudni fogják mit kezdjenek vele ha azelőtt még sosem láttak ilyet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
Ok, de ha hiába, ha nincs pótalkatrész. Vagy reszelnek egyet helyben?
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Másképp mondom: ha besorozol egy szerelőt háborúban, és egy műhelyszázadhoz, vagy tábori műhelybe kerül hamarabb tud önállóan javításokat végezni egy dízeles tankon mind egy gt-sen.
De térjünk vissza a fő témára, mert offba fulladunk.
 
M

molnibalage

Guest
Másképp mondom: ha besorozol egy szerelőt háborúban, és egy műhelyszázadhoz, vagy tábori műhelybe kerül hamarabb tud önállóan javításokat végezni egy dízeles tankon mind egy gt-sen.
De térjünk vissza a fő témára, mert offba fulladunk.
Amikor ez a pillanat jön el, akkor már régen nincs harkocsid. Szóval elég vicces "érv".
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
T

Törölt tag 1711

Guest
A modern harckocsik meghajtása nem úgy épül fel, hogy a lehető leggyorsabban ki lehessen kapni az egész blokkot (tök mindegy mi romlott el benne) és a helyére lehet tolni az újat? Javítást meg megoldja a szakosodott személyzet valahol hátul...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 980
113
A modern harckocsik meghajtása nem úgy épül fel, hogy a lehető leggyorsabban ki lehessen kapni az egész blokkot (tök mindegy mi romlott el benne) és a helyére lehet tolni az újat? Javítást meg megoldja a szakosodott személyzet valahol hátul...

Nincs annyi tartalék motor a világon,hogy minden hibánálál így csinálják.Van amikor nem tökölnek és csere de nem ez az általános.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 931
113
Mackensen

Szerintem a legjobb szűrés mellet is jut be valamennyi szilárd részecske a motorba, poros levegő esetén több.
A gázturbinának a levegő fogyasztása is nagyobb, így ugyan azon teljesítmény és idő mellet több levegőt mozgat meg, mint a dízel. Vagyis több por kerül bele , ráadásul nagyobb sebességgel. A turbina lapárok meg ettől kopnak.
A dízelben a hengerfal, a dugattyúk meg talán a feltöltő tud kopni a portól. De szerintem ezek jobban bírják a kopást, mint a tubina lapárok.
De valaki olyat kellene keresni akinek ez a szakterülete, az majd megmondja a tutit :)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 834
65 418
113
Mackensen

Szerintem a legjobb szűrés mellet is jut be valamennyi szilárd részecske a motorba, poros levegő esetén több.
A gázturbinának a levegő fogyasztása is nagyobb, így ugyan azon teljesítmény és idő mellet több levegőt mozgat meg, mint a dízel. Vagyis több por kerül bele , ráadásul nagyobb sebességgel. A turbina lapárok meg ettől kopnak.
A dízelben a hengerfal, a dugattyúk meg talán a feltöltő tud kopni a portól. De szerintem ezek jobban bírják a kopást, mint a tubina lapárok.
De valaki olyat kellene keresni akinek ez a szakterülete, az majd megmondja a tutit :)
Kérdezzetek meg egy traktorost.;)