T-90

Lehetséges, de a kép akkor lenne teljes, ha össze tudnánk hasonlítani a dízelesekkel. Ugyanannyi használat után, ugyanolyan körülmények közt, azok, hogy néznek ki? Azokat is elég hamar leamortizálja a homok.

Mióta is harcolnak szír T55-ök folyamatosan? 5-6 éve? Nem hinném, hogy annyira sok tartalék motor lenne hozzájuk, tekintve a szír kormányerők anyagi és infrastrukturális helyzetét.
 
Tekintve,hogy majdnem dupla annyit fogyaszt mint egy Leopard 2 nem csodálom,hogy elgondolkoztak.Bár ez csak addig tartott amíg rá nem jöttek,hogy vagy vesznek bele német motort(akkor meg ennyi erővel vehettek volna Leopard 2 is...) vagy kifejlesztenek egyet jó drágán mert egy darab megfelelő erőforrásuk sem volt.
A német motor liszensze volt tervben úgy tudom, de az amcsi ipari lobbi győzött. ebben nem volt katonai döntés, csak hatalmi/politikai. Most is megy a sírás a kongresszusban, hogy a Marines HK416 helyi változatát rendszeresítette, nem pedig valami teljesen hazai vackot. El lehet képzelni mi mehetett Washingtonban főleg miután a CNN szupersztárjai voltak az Aby-k.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
Mióta is harcolnak szír T55-ök folyamatosan? 5-6 éve? Nem hinném, hogy annyira sok tartalék motor lenne hozzájuk, tekintve a szír kormányerők anyagi és infrastrukturális helyzetét.
Ok, de hány kilómétert mennek? Több adat kéne az összehasonlításhoz.
 
Ok, de hány kilómétert mennek? Több adat kéne az összehasonlításhoz.
1900 literrel megy az Abrams alig 450km-et.1200 literrel megy a Leopard 2 550 km-et.Ha azt feltételezzük,hogy nincs több üzemanyag a T-90-ben mint a T-72-ben(ami igen valószínű)akkor 1200l-el elmegy 550km-et.Ez pont fele akkora fogyasztás mint az Abramsnál.Ezen kívül teljesen elképzelhető,hogy a német motor jobb fogyasztással bír mint az orosz szóval ezzel is simán egybe vág.

Jah bocs most látom,hogy rosszul válaszoltam a kérdésedre.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
1900 literrel megy az Abrams alig 450km-et.1200 literrel megy a Leopard 2 550 km-et.Ha azt feltételezzük,hogy nincs több üzemanyag a T-90-ben mint a T-72-ben(ami igen valószínű)akkor 1200l-el elmegy 550km-et.Ez pont fele akkora fogyasztás mint az Abramsnál.Ezen kívül teljesen elképzelhető,hogy a német motor jobb fogyasztással bír mint az orosz szóval ezzel is simán egybe vág.

Jah bocs most látom,hogy rosszul válaszoltam a kérdésedre.
Mert ugyebár a szír polgárgáború inkább amolyan állóháború. Nincsenek akkora átkaroló hadműveletek mint a Sivatagi Viharban voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
a dízel másik nagy előnye, hogy a karbantartása könnyebben megoldható, mert bár a gázturbina egyszerűbb, de a dízelt bármely mezei autó/teherautó szerelő gondjaiba tudja venni
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ok, nem akarom eldönteni a gázturbina vs. dízel vitát. A lényeg, hogy a gázturbinákkal is végig tudtak harcolni az amerikaiak néhány hadjáratot és a negatív tulajdonságaik ellenére még most is rendszerben vannak.
 
Itt nem a méret a lényeg, hanem a működési rendszer. Az mindegy, hogy 1 vagy 30 literes a motor, a fő elemei tulajdonképpen ugyan azok. Első szakmám autószerelő, és személyautó mellett volt szerencsém buszon és teherautón is tanulni a szakmát. Semmi különleges dolog nincs bennük. Viszont gázturbinát nem látsz minden sarkon, így hiába egyszerűbb szerkezetileg, külön ki kell tanulni az egészet. Ez háborúban lásd Szíria nem biztos hogy menne. Ha egy dízeles tankkal megállsz a legközelebbi suzuki szalonnát a szerelők akkor is tudni fogják mit kezdjenek vele ha azelőtt még sosem láttak ilyet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ok, de ha hiába, ha nincs pótalkatrész. Vagy reszelnek egyet helyben?
 
Másképp mondom: ha besorozol egy szerelőt háborúban, és egy műhelyszázadhoz, vagy tábori műhelybe kerül hamarabb tud önállóan javításokat végezni egy dízeles tankon mind egy gt-sen.
De térjünk vissza a fő témára, mert offba fulladunk.
 
Másképp mondom: ha besorozol egy szerelőt háborúban, és egy műhelyszázadhoz, vagy tábori műhelybe kerül hamarabb tud önállóan javításokat végezni egy dízeles tankon mind egy gt-sen.
De térjünk vissza a fő témára, mert offba fulladunk.
Amikor ez a pillanat jön el, akkor már régen nincs harkocsid. Szóval elég vicces "érv".
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
A modern harckocsik meghajtása nem úgy épül fel, hogy a lehető leggyorsabban ki lehessen kapni az egész blokkot (tök mindegy mi romlott el benne) és a helyére lehet tolni az újat? Javítást meg megoldja a szakosodott személyzet valahol hátul...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
A modern harckocsik meghajtása nem úgy épül fel, hogy a lehető leggyorsabban ki lehessen kapni az egész blokkot (tök mindegy mi romlott el benne) és a helyére lehet tolni az újat? Javítást meg megoldja a szakosodott személyzet valahol hátul...

Nincs annyi tartalék motor a világon,hogy minden hibánálál így csinálják.Van amikor nem tökölnek és csere de nem ez az általános.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Mackensen

Szerintem a legjobb szűrés mellet is jut be valamennyi szilárd részecske a motorba, poros levegő esetén több.
A gázturbinának a levegő fogyasztása is nagyobb, így ugyan azon teljesítmény és idő mellet több levegőt mozgat meg, mint a dízel. Vagyis több por kerül bele , ráadásul nagyobb sebességgel. A turbina lapárok meg ettől kopnak.
A dízelben a hengerfal, a dugattyúk meg talán a feltöltő tud kopni a portól. De szerintem ezek jobban bírják a kopást, mint a tubina lapárok.
De valaki olyat kellene keresni akinek ez a szakterülete, az majd megmondja a tutit :)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Mackensen

Szerintem a legjobb szűrés mellet is jut be valamennyi szilárd részecske a motorba, poros levegő esetén több.
A gázturbinának a levegő fogyasztása is nagyobb, így ugyan azon teljesítmény és idő mellet több levegőt mozgat meg, mint a dízel. Vagyis több por kerül bele , ráadásul nagyobb sebességgel. A turbina lapárok meg ettől kopnak.
A dízelben a hengerfal, a dugattyúk meg talán a feltöltő tud kopni a portól. De szerintem ezek jobban bírják a kopást, mint a tubina lapárok.
De valaki olyat kellene keresni akinek ez a szakterülete, az majd megmondja a tutit :)
Kérdezzetek meg egy traktorost.;)