Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 491
66 637
113
Mackensen

Meg a kérdés az, hogy megéri-e anyagilag fölszerelni egy komplett gyárat?
Ugyanis kb. 100 db -ra van igényük. Eközben kézzel évi 10 db-ot is össze tudnak legózni. Ebből kifolyólag nem biztos, hogy szükség van a gyárra. Az lehet csak akkor érné meg ha évi 100 db ot gyártanának. De csak spekulálok.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 045
33 553
113
Mindig mindent nem szerelhetnek össze kézzel. Raádásul a gyártási techológiákat is csak így tudják fejleszteni, ha összehoznak új gyártósorokat. És egy konstans minőség sem ártana, legyen az jó vagy majdnem jó, de lényeg, hogy minden gép ugyanazt tudná.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 414
90 347
113
Mindig mindent nem szerelhetnek össze kézzel. Raádásul a gyártási techológiákat is csak így tudják fejleszteni, ha összehoznak új gyártósorokat. És egy konstans minőség sem ártana, legyen az jó vagy majdnem jó, de lényeg, hogy minden gép ugyanazt tudná.

Nem kézzel gyártják,ez nyilvánvaló butaság.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
3 042
11 597
113
Mindig mindent nem szerelhetnek össze kézzel. Raádásul a gyártási techológiákat is csak így tudják fejleszteni, ha összehoznak új gyártósorokat. És egy konstans minőség sem ártana, legyen az jó vagy majdnem jó, de lényeg, hogy minden gép ugyanazt tudná.

Egyetértek. A manufakturális körülményeket ideje lenne elhagyni. A fejlődéshez elengedhetetlen, a korszerű gyártástechnológiák átvétele, vagy kifejlesztése. Ebben , ha másban nem is, kérhetnék, megvásárolhatnák a kínaiak segítségét.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 802
113
Közben az indiánok meggondolták magukat. Mégsem tekintik lezártnak az FGFA programot(mai hír).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Mindig mindent nem szerelhetnek össze kézzel. Raádásul a gyártási techológiákat is csak így tudják fejleszteni, ha összehoznak új gyártósorokat. És egy konstans minőség sem ártana, legyen az jó vagy majdnem jó, de lényeg, hogy minden gép ugyanazt tudná.
Azért jó lenne kicsit elgondolkozni. Sok minden automatizálható egy műszaki eszköz gyártásában, főleg az elektronika, gépipari alkatrészgyártás és a kompozit-technológia, de a repülőgép nem hajszárító vagy mosogatógép. A fedélzeti berendezések (pl. egy szivattyú vagy szervó-munkahenger) és a repülőgép-sárkány részeinek összeszerelése, a kész berendezések beszerelése az biza emberek kézi munkavégzését igényli!! Használnak ott persze mindenféle gépi szerszámokat, gépi csavarhúzókat, gépi szegecselőket, nyomatékkulcsokat stb., de az összeszerelés az bizony manufakturális kézi munka még a legkorszerűbb típusoknál is. A történelemben eddig egyszer próbálták az összeszerelést nagyrészt automatizált gépsorra bízni, de az első gépnél kb. 60%-os készültségnél elfogyott a pénz, megállt a tudomány, hagyományos eszközökkel (Johnnyk meg Hanzik két kezének igénybe vételével) fejezték be a gép összeszerelését. Ma is így működik a repülőgépgyártás, nem robotkarokkal. Ezért is drága a repülőgép mert nagyon magas benne az élőmunka aránya, ráadásul a szériák darabszáma meg rendkívül alacsony.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 414
90 347
113
Azért jó lenne kicsit elgondolkozni. Sok minden automatizálható egy műszaki eszköz gyártásában, főleg az elektronika, gépipari alkatrészgyártás és a kompozit-technológia, de a repülőgép nem hajszárító vagy mosogatógép. A fedélzeti berendezések (pl. egy szivattyú vagy szervó-munkahenger) és a repülőgép-sárkány részeinek összeszerelése, a kész berendezések beszerelése az biza emberek kézi munkavégzését igényli!! Használnak ott persze mindenféle gépi szerszámokat, gépi csavarhúzókat, gépi szegecselőket, nyomatékkulcsokat stb., de az összeszerelés az bizony manufakturális kézi munka még a legkorszerűbb típusoknál is. A történelemben eddig egyszer próbálták az összeszerelést nagyrészt automatizált gépsorra bízni, de az első gépnél kb. 60%-os készültségnél elfogyott a pénz, megállt a tudomány, hagyományos eszközökkel (Johnnyk meg Hanzik két kezének igénybe vételével) fejezték be a gép összeszerelését. Ma is így működik a repülőgépgyártás, nem robotkarokkal. Ezért is drága a repülőgép mert nagyon magas benne az élőmunka aránya, ráadásul a szériák darabszáma meg rendkívül alacsony.

De nem erről beszélünk.Nem mind1,hogy egy laborban vagy egyedileg gyártasz le alkatrészeket vagy tömegesen gyártósorokon.A végösszeszerelés mindkét esetben kézi ez igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
3 042
11 597
113
Én elsősorban a sárkányszerkezet elemeinek gyártástechnológiájának korszerű szintre hozására gondoltam. Tehát a kompzit elemek nagy számban történő, méretpontos sorozatgyártására. Ez az, ami szerintem az oroszoknál még mindig elmaradásban van, és nem csak az 5. gen gépeknél, hanem gyakorlatilag minden repgépnél beleértve a heliket is.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
De nem erről beszélünk.Nem mind1,hogy egy laborban vagy egyedileg gyártasz le alkatrészeket vagy tömegesen gyártósorokon.A végösszeszerelés mindkét esetben kézi ez igaz.
Elolvastad, hogy mire válaszoltam? Joker kimondottan az összeszerelésről beszélt ("mindent nem szerelhetnek össze kézzel"), én arra válaszoltam.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 414
90 347
113
Elolvastad, hogy mire válaszoltam? Joker kimondottan az összeszerelésről beszélt ("mindent nem szerelhetnek össze kézzel"), én arra válaszoltam.

Ghostface azt írta,hogy manufakturális körülmények közt nem lehet 5.gen. gépet gyártani erre írta Joker azt amit.Szerintem itt mindenki tudja azt,hogy a gépeket kézzel szerelik össze éppen ezért nem is erre vonatkozott a manufakturális jelző hanem pl a Radar vagy bármi más legyártására.

Én elsősorban a sárkányszerkezet elemeinek gyártástechnológiájának korszerű szintre hozására gondoltam. Tehát a kompzit elemek nagy számban történő, méretpontos sorozatgyártására. Ez az, ami szerintem az oroszoknál még mindig elmaradásban van, és nem csak az 5. gen gépeknél, hanem gyakorlatilag minden repgépnél beleértve a heliket is.

A SZU-35Sz és a MIG-35 is tartalmaz elég sok kompozitot szóval nincs bajuk a kompozit elemek sorozatgyárásával.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Ghostface azt írta,hogy manufakturális körülmények közt nem lehet 5.gen. gépet gyártani erre írta Joker azt amit.Szerintem itt mindenki tudja azt,hogy a gépeket kézzel szerelik össze éppen ezért nem is erre vonatkozott a manufakturális jelző hanem pl a Radar vagy bármi más legyártására.



A SZU-35Sz és a MIG-35 is tartalmaz elég sok kompozitot szóval nincs bajuk a kompozit elemek sorozatgyárásával.
Kompozit alkatrészt úgy is lehet gyártani, hogy legyártják a sablonban a kompozit alkatrészeket tökéletesen egyformára, aztán beteszik egy számítógép-vezérlésű szerszámgépbe ami mondjuk 5 lépésben századmilli pontossággal kifúr benne 28/76/133 stb. furatot. :) Meg úgy is lehet, hogy Szergej meg Iván kézbeveszi a kézifúrót és egyenként belefúrják a furatokat. Biztos olcsóbb lesz (főleg ha nem is telik megfelelő szerszámgépre), NA DE - nem 20-45s alatt fog elkészülni, a pontosságról meg ne is álmodjanak!!! :(:mad:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 414
90 347
113
Kompozit alkatrészt úgy is lehet gyártani, hogy legyártják a sablonban a kompozit alkatrészeket tökéletesen egyformára, aztán beteszik egy számítógép-vezérlésű szerszámgépbe ami mondjuk 5 lépésben századmilli pontossággal kifúr benne 28/76/133 stb. furatot. :) Meg úgy is lehet, hogy Szergej meg Iván kézbeveszi a kézifúrót és egyenként belefúrják a furatokat. Biztos olcsóbb lesz (főleg ha nem is telik megfelelő szerszámgépre), NA DE - nem 20-45s alatt fog elkészülni, a pontosságról meg ne is álmodjanak!!! :(:mad:

Ki jelölgeti be a furatok helyeit századmilli pontosan egy géppel majd adja oda a munkadarabot egy munkásnak,hog furkálja ki?Azért ne nézzük már annyira primitívnek az oroszokat,hogy nem tudnak pontosan megmunkálni.azt még csak csak elhiszem,hogy nagy tömegben nem tudnak kompozitot előállítani de az egértelmű hülyeség,hogy nem képesek az elkészült munkadarabot pontosan megmunkálni.Talán a Kamov gyárról volt itt videó,kb semmiben sem különbözött egy nyugati gyártól(nem az összeszerelő sorról beszélek hanem az alkatrész gyárról).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and rappali_

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 957
20 289
113
https://vpk.name/news/220698_su57_okazalsya_dorogoi_i_bespoleznoi_igrushkoi.html

A Su-57 drága és haszontalan játék volt

Pár idézet a cikkből

"el kell kezdeni a következő generációs harci repülőgépen való munkavégzést, amely átmeneti kapcsolat lesz a személyzet és a pilóta nélküli repülőgépek között."

"És ez azt jelenti, hogy nem fogjuk látni a Su-57 tömeggyártását, valószínűleg soha."
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Kurgan

New Member
2016. augusztus 30.
17
15
3
Juj...
Ez a jenkikkel dontetlenezes tobb, mint meredek. Persze fel lehet állítani olyan scf-fi forgatókönyvet, ahol ez igaz, de az kb. korberohogni jo. Nagyságrendi eltérés van elsovonalas erok mennyisége teren. Több kepesseg cakk pakk hianyzik.

Már elnezest, de ilyen generális kijelentéshez nagyon melyen a vodkasuveg aljara kell nezni...

Nem sürgős? Dumanak jo. Ennyi erővel a hh egyetlen fejlesztése sem volt sürgős a MAD es nuki miatt.

Miért?Hogy kellene elképzelni a jenki győzelmet?Partra szállnak Kamcsatkán és Szibérián keresztül (a ""mexiKánokkal meg a dupla szájú boxosokkal ,cowboyokkal)""meg sem állnak Moszkváig..,,majd a Belorusz határig?Avagy?o_O

Tényleg érdekelne,ha több mint meredek..:)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 802
113
Én elsősorban a sárkányszerkezet elemeinek gyártástechnológiájának korszerű szintre hozására gondoltam. Tehát a kompzit elemek nagy számban történő, méretpontos sorozatgyártására. Ez az, ami szerintem az oroszoknál még mindig elmaradásban van, és nem csak az 5. gen gépeknél, hanem gyakorlatilag minden repgépnél beleértve a heliket is.

Korábban posztoltam az orosz Aerokompozit(új) üzem videóját, ahol kompozitból készítik a repülőgépek szárnyait (MSz-21). Évi kapacitása 70 darab.
Nem ezt a videót.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 802
113
Azért én kiváncsi lennék egy összehasonlításra, hogy milyen keretből gazdálkodott az F-22 csapata illetve a Szu-57. Valahogy ez mindig kimarad, hogy lehet 20-ad annyiból hozzák össze amit...

OAK (Egyesítette Repülőgépgyártó Vállalat) június végén közzétette mennyi pénzt invesztál a különböző fejlesztésekbe 2018-2020 között. A 3 évre összesen 403 milliárd Rubelt, amiból 300 milliárd Rubel a katonai gépekre megy, 103 milliárd pedig a polgári gépekre.Tehát a 300 milliárd Rubel (évi 100 milliárd) a PAK-FA, PAK-DA, Tu-160M2, Szu-35 , ezenkívül a katonai szállítógéek is ide tartoznak, mint a projekt "476" , Il-112. Pontos arányok nem ismertek melyik program mennyit kap. A polgári gépeknél pontosan ismertek az arányok: 3 évre 103 milliárd Rubel így néz ki : MSz-21 14% (103 milliárd Rubelből), 1,9% Il-114 modernizáció, 1,8% a szélestörzsü közös orosz-kínai gép, 3,3% a SSJ programok fejlesztése. 1 USD / 63 Rubel. Tehát 100 milliárd Rubel = 1 587 301 587 USD egy évre ami nem sok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and kaktusz