Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Mackensen

Meg a kérdés az, hogy megéri-e anyagilag fölszerelni egy komplett gyárat?
Ugyanis kb. 100 db -ra van igényük. Eközben kézzel évi 10 db-ot is össze tudnak legózni. Ebből kifolyólag nem biztos, hogy szükség van a gyárra. Az lehet csak akkor érné meg ha évi 100 db ot gyártanának. De csak spekulálok.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Mindig mindent nem szerelhetnek össze kézzel. Raádásul a gyártási techológiákat is csak így tudják fejleszteni, ha összehoznak új gyártósorokat. És egy konstans minőség sem ártana, legyen az jó vagy majdnem jó, de lényeg, hogy minden gép ugyanazt tudná.
 
Mindig mindent nem szerelhetnek össze kézzel. Raádásul a gyártási techológiákat is csak így tudják fejleszteni, ha összehoznak új gyártósorokat. És egy konstans minőség sem ártana, legyen az jó vagy majdnem jó, de lényeg, hogy minden gép ugyanazt tudná.

Nem kézzel gyártják,ez nyilvánvaló butaság.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Mindig mindent nem szerelhetnek össze kézzel. Raádásul a gyártási techológiákat is csak így tudják fejleszteni, ha összehoznak új gyártósorokat. És egy konstans minőség sem ártana, legyen az jó vagy majdnem jó, de lényeg, hogy minden gép ugyanazt tudná.

Egyetértek. A manufakturális körülményeket ideje lenne elhagyni. A fejlődéshez elengedhetetlen, a korszerű gyártástechnológiák átvétele, vagy kifejlesztése. Ebben , ha másban nem is, kérhetnék, megvásárolhatnák a kínaiak segítségét.
 
Közben az indiánok meggondolták magukat. Mégsem tekintik lezártnak az FGFA programot(mai hír).
 
Mindig mindent nem szerelhetnek össze kézzel. Raádásul a gyártási techológiákat is csak így tudják fejleszteni, ha összehoznak új gyártósorokat. És egy konstans minőség sem ártana, legyen az jó vagy majdnem jó, de lényeg, hogy minden gép ugyanazt tudná.
Azért jó lenne kicsit elgondolkozni. Sok minden automatizálható egy műszaki eszköz gyártásában, főleg az elektronika, gépipari alkatrészgyártás és a kompozit-technológia, de a repülőgép nem hajszárító vagy mosogatógép. A fedélzeti berendezések (pl. egy szivattyú vagy szervó-munkahenger) és a repülőgép-sárkány részeinek összeszerelése, a kész berendezések beszerelése az biza emberek kézi munkavégzését igényli!! Használnak ott persze mindenféle gépi szerszámokat, gépi csavarhúzókat, gépi szegecselőket, nyomatékkulcsokat stb., de az összeszerelés az bizony manufakturális kézi munka még a legkorszerűbb típusoknál is. A történelemben eddig egyszer próbálták az összeszerelést nagyrészt automatizált gépsorra bízni, de az első gépnél kb. 60%-os készültségnél elfogyott a pénz, megállt a tudomány, hagyományos eszközökkel (Johnnyk meg Hanzik két kezének igénybe vételével) fejezték be a gép összeszerelését. Ma is így működik a repülőgépgyártás, nem robotkarokkal. Ezért is drága a repülőgép mert nagyon magas benne az élőmunka aránya, ráadásul a szériák darabszáma meg rendkívül alacsony.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7
Azért jó lenne kicsit elgondolkozni. Sok minden automatizálható egy műszaki eszköz gyártásában, főleg az elektronika, gépipari alkatrészgyártás és a kompozit-technológia, de a repülőgép nem hajszárító vagy mosogatógép. A fedélzeti berendezések (pl. egy szivattyú vagy szervó-munkahenger) és a repülőgép-sárkány részeinek összeszerelése, a kész berendezések beszerelése az biza emberek kézi munkavégzését igényli!! Használnak ott persze mindenféle gépi szerszámokat, gépi csavarhúzókat, gépi szegecselőket, nyomatékkulcsokat stb., de az összeszerelés az bizony manufakturális kézi munka még a legkorszerűbb típusoknál is. A történelemben eddig egyszer próbálták az összeszerelést nagyrészt automatizált gépsorra bízni, de az első gépnél kb. 60%-os készültségnél elfogyott a pénz, megállt a tudomány, hagyományos eszközökkel (Johnnyk meg Hanzik két kezének igénybe vételével) fejezték be a gép összeszerelését. Ma is így működik a repülőgépgyártás, nem robotkarokkal. Ezért is drága a repülőgép mert nagyon magas benne az élőmunka aránya, ráadásul a szériák darabszáma meg rendkívül alacsony.

De nem erről beszélünk.Nem mind1,hogy egy laborban vagy egyedileg gyártasz le alkatrészeket vagy tömegesen gyártósorokon.A végösszeszerelés mindkét esetben kézi ez igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Én elsősorban a sárkányszerkezet elemeinek gyártástechnológiájának korszerű szintre hozására gondoltam. Tehát a kompzit elemek nagy számban történő, méretpontos sorozatgyártására. Ez az, ami szerintem az oroszoknál még mindig elmaradásban van, és nem csak az 5. gen gépeknél, hanem gyakorlatilag minden repgépnél beleértve a heliket is.
 
De nem erről beszélünk.Nem mind1,hogy egy laborban vagy egyedileg gyártasz le alkatrészeket vagy tömegesen gyártósorokon.A végösszeszerelés mindkét esetben kézi ez igaz.
Elolvastad, hogy mire válaszoltam? Joker kimondottan az összeszerelésről beszélt ("mindent nem szerelhetnek össze kézzel"), én arra válaszoltam.
 
Elolvastad, hogy mire válaszoltam? Joker kimondottan az összeszerelésről beszélt ("mindent nem szerelhetnek össze kézzel"), én arra válaszoltam.

Ghostface azt írta,hogy manufakturális körülmények közt nem lehet 5.gen. gépet gyártani erre írta Joker azt amit.Szerintem itt mindenki tudja azt,hogy a gépeket kézzel szerelik össze éppen ezért nem is erre vonatkozott a manufakturális jelző hanem pl a Radar vagy bármi más legyártására.

Én elsősorban a sárkányszerkezet elemeinek gyártástechnológiájának korszerű szintre hozására gondoltam. Tehát a kompzit elemek nagy számban történő, méretpontos sorozatgyártására. Ez az, ami szerintem az oroszoknál még mindig elmaradásban van, és nem csak az 5. gen gépeknél, hanem gyakorlatilag minden repgépnél beleértve a heliket is.

A SZU-35Sz és a MIG-35 is tartalmaz elég sok kompozitot szóval nincs bajuk a kompozit elemek sorozatgyárásával.
 
Ghostface azt írta,hogy manufakturális körülmények közt nem lehet 5.gen. gépet gyártani erre írta Joker azt amit.Szerintem itt mindenki tudja azt,hogy a gépeket kézzel szerelik össze éppen ezért nem is erre vonatkozott a manufakturális jelző hanem pl a Radar vagy bármi más legyártására.



A SZU-35Sz és a MIG-35 is tartalmaz elég sok kompozitot szóval nincs bajuk a kompozit elemek sorozatgyárásával.
Kompozit alkatrészt úgy is lehet gyártani, hogy legyártják a sablonban a kompozit alkatrészeket tökéletesen egyformára, aztán beteszik egy számítógép-vezérlésű szerszámgépbe ami mondjuk 5 lépésben századmilli pontossággal kifúr benne 28/76/133 stb. furatot. :) Meg úgy is lehet, hogy Szergej meg Iván kézbeveszi a kézifúrót és egyenként belefúrják a furatokat. Biztos olcsóbb lesz (főleg ha nem is telik megfelelő szerszámgépre), NA DE - nem 20-45s alatt fog elkészülni, a pontosságról meg ne is álmodjanak!!! :(:mad:
 
Kompozit alkatrészt úgy is lehet gyártani, hogy legyártják a sablonban a kompozit alkatrészeket tökéletesen egyformára, aztán beteszik egy számítógép-vezérlésű szerszámgépbe ami mondjuk 5 lépésben századmilli pontossággal kifúr benne 28/76/133 stb. furatot. :) Meg úgy is lehet, hogy Szergej meg Iván kézbeveszi a kézifúrót és egyenként belefúrják a furatokat. Biztos olcsóbb lesz (főleg ha nem is telik megfelelő szerszámgépre), NA DE - nem 20-45s alatt fog elkészülni, a pontosságról meg ne is álmodjanak!!! :(:mad:

Ki jelölgeti be a furatok helyeit századmilli pontosan egy géppel majd adja oda a munkadarabot egy munkásnak,hog furkálja ki?Azért ne nézzük már annyira primitívnek az oroszokat,hogy nem tudnak pontosan megmunkálni.azt még csak csak elhiszem,hogy nagy tömegben nem tudnak kompozitot előállítani de az egértelmű hülyeség,hogy nem képesek az elkészült munkadarabot pontosan megmunkálni.Talán a Kamov gyárról volt itt videó,kb semmiben sem különbözött egy nyugati gyártól(nem az összeszerelő sorról beszélek hanem az alkatrész gyárról).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and rappali_
https://vpk.name/news/220698_su57_okazalsya_dorogoi_i_bespoleznoi_igrushkoi.html

A Su-57 drága és haszontalan játék volt

Pár idézet a cikkből

"el kell kezdeni a következő generációs harci repülőgépen való munkavégzést, amely átmeneti kapcsolat lesz a személyzet és a pilóta nélküli repülőgépek között."

"És ez azt jelenti, hogy nem fogjuk látni a Su-57 tömeggyártását, valószínűleg soha."
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Juj...
Ez a jenkikkel dontetlenezes tobb, mint meredek. Persze fel lehet állítani olyan scf-fi forgatókönyvet, ahol ez igaz, de az kb. korberohogni jo. Nagyságrendi eltérés van elsovonalas erok mennyisége teren. Több kepesseg cakk pakk hianyzik.

Már elnezest, de ilyen generális kijelentéshez nagyon melyen a vodkasuveg aljara kell nezni...

Nem sürgős? Dumanak jo. Ennyi erővel a hh egyetlen fejlesztése sem volt sürgős a MAD es nuki miatt.

Miért?Hogy kellene elképzelni a jenki győzelmet?Partra szállnak Kamcsatkán és Szibérián keresztül (a ""mexiKánokkal meg a dupla szájú boxosokkal ,cowboyokkal)""meg sem állnak Moszkváig..,,majd a Belorusz határig?Avagy?o_O

Tényleg érdekelne,ha több mint meredek..:)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Én elsősorban a sárkányszerkezet elemeinek gyártástechnológiájának korszerű szintre hozására gondoltam. Tehát a kompzit elemek nagy számban történő, méretpontos sorozatgyártására. Ez az, ami szerintem az oroszoknál még mindig elmaradásban van, és nem csak az 5. gen gépeknél, hanem gyakorlatilag minden repgépnél beleértve a heliket is.

Korábban posztoltam az orosz Aerokompozit(új) üzem videóját, ahol kompozitból készítik a repülőgépek szárnyait (MSz-21). Évi kapacitása 70 darab.
Nem ezt a videót.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azért én kiváncsi lennék egy összehasonlításra, hogy milyen keretből gazdálkodott az F-22 csapata illetve a Szu-57. Valahogy ez mindig kimarad, hogy lehet 20-ad annyiból hozzák össze amit...

OAK (Egyesítette Repülőgépgyártó Vállalat) június végén közzétette mennyi pénzt invesztál a különböző fejlesztésekbe 2018-2020 között. A 3 évre összesen 403 milliárd Rubelt, amiból 300 milliárd Rubel a katonai gépekre megy, 103 milliárd pedig a polgári gépekre.Tehát a 300 milliárd Rubel (évi 100 milliárd) a PAK-FA, PAK-DA, Tu-160M2, Szu-35 , ezenkívül a katonai szállítógéek is ide tartoznak, mint a projekt "476" , Il-112. Pontos arányok nem ismertek melyik program mennyit kap. A polgári gépeknél pontosan ismertek az arányok: 3 évre 103 milliárd Rubel így néz ki : MSz-21 14% (103 milliárd Rubelből), 1,9% Il-114 modernizáció, 1,8% a szélestörzsü közös orosz-kínai gép, 3,3% a SSJ programok fejlesztése. 1 USD / 63 Rubel. Tehát 100 milliárd Rubel = 1 587 301 587 USD egy évre ami nem sok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and kaktusz