MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

233666.jpg
A fékező kampó helyére fékernyő költözött!
 
  • Tetszik
Reactions: wankel
Hmmm,két különböző hajtómű van benne?
Se a fúvócső,se a burkolat hossza nem egyezik,de mintha még a két légbeszívó cső púpja sem egyezne.
Természetesen totál egyforma a kettő.

Keresgéltem példafotót Kvocsur 1990-es Farnborough-i szereplésére, mert ott aztán totál más átmérőn volt a két fúvócső, de a google nem adja a ki a képeket, amik egyébként egy jó kis kiadványban megjelentek anno.
Viszont találtam érdekeset. 1986-ban volt a 29-es "nyugati" debütálása a semleges finnországi Kuopio Rissala légibázison. Ez siker volt.
Ezzel szemben ez az 1989-es ismétlés a szintén kubinkai 29-esekkel már neccesre sikerült, mert az egyik gép bizony a majomfogóban végezte.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

44:30 utántól
 
Talán, mert az 1988-as Farnborough-t kellett volna néznem.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

17:43-tól. A fotókon jobban átjön.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem tudom volt e már róla szó,ha igen akkor elnézést,ebben a madárban már volt számítógép ami vezérelte a hajtóműveket,meg a tvc-t?
 
Hmmm,két különböző hajtómű van benne?
Se a fúvócső,se a burkolat hossza nem egyezik,de mintha még a két légbeszívó cső púpja sem egyezne.
Egyetlen tényleges eltérés van, az pedig a GSF-lamellák ( gázsebesség-fokozó) vezérelhető átmérője, az összes többi különbség csak látszólagos, abból ered, hogy nem pont tengelyirányú a rálátás a gépre. A GSF-nél azért van eltérés, mert a pilóta eltérő teljesítményen is üzemeltetheti a két hajtóművet. Erős bedöntésű manővernél a felülre kerülő hajtóműnél leveszi a gázt (nagyobb átmérőre nyílik a GSF, csökken a kiáramló gáz sebessége/tolóerő). Az alsó hajtómű nagyobb teljesítményen üzemelve segíti a gép hossztengelyének vízszintben tartását (ilyenkor ugye a szárnyon nincs felhajtóerő!), hogy ne "lógassa" lefelé az orrát mert az magasságvesztést jelent, ami kis magasságú repülésnél nem éppen a pilóták álma.
 
Egyetlen tényleges eltérés van, az pedig a GSF-lamellák ( gázsebesség-fokozó) vezérelhető átmérője, az összes többi különbség csak látszólagos, abból ered, hogy nem pont tengelyirányú a rálátás a gépre. A GSF-nél azért van eltérés, mert a pilóta eltérő teljesítményen is üzemeltetheti a két hajtóművet. Erős bedöntésű manővernél a felülre kerülő hajtóműnél leveszi a gázt (nagyobb átmérőre nyílik a GSF, csökken a kiáramló gáz sebessége/tolóerő). Az alsó hajtómű nagyobb teljesítményen üzemelve segíti a gép hossztengelyének vízszintben tartását (ilyenkor ugye a szárnyon nincs felhajtóerő!), hogy ne "lógassa" lefelé az orrát mert az magasságvesztést jelent, ami kis magasságú repülésnél nem éppen a pilóták álma.

Ezt nem a pilót vezérli hanem magától csinálja a gép fly by wire rendszer vagy tévedek?
 
Ezt nem a pilót vezérli hanem magától csinálja a gép fly by wire rendszer vagy tévedek?
A pilóta vezérli a két gázkar eltérő helyzetbe való állításával. Ha van is FBW rendszer egy gépen, az csak annyiban dolgozhat a pilóta ellen, hogy a beprogramozott üzemeltetési korlátozásokat és működési automatizmusokat (pl. hajtómű felgyorsítási üteme) nem engedi túllépni. Tehát alapból a gép még FBW-vel is azt csinálja amit a pilóta vezérel neki, legfeljebb nem olyan hirtelen (kisebb lesz a túlterhelés - nem ájul el a pilóta), korlátozza a bedöntés mértékét (nehezebben csúszik le és/vagy dugózik be), korlátozza a süllyedés mértékét nehogy túlgyorsulás/zuhanás legyen belőle, jelzi majd korlátozza a veszélyes állásszöget átesés/bedugózás ellen stb., ezek a korlátozások és megoldási módjaik típusfüggőek. Viszont ezeket a korlátozásokat a számítógépek kikapcsolásával meg lehet szüntetni pl. egy légibemutató, földközeli műrepülés kedvéért, és ettől kezdve mindenért a pilóta felel (meg a parancsnoka, hogy mennyi gyakorlás után engedélyezi ezt neki).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ezen oldal tetjén,a 2121. kommentben van egy kép,egy MIG-29 alulról,az egyik hajtómű fúvócsöve egészen más átmérőn van,mint a másik,vagy ez (még) nem tvc?:confused:
Nem.a TVC az a gázsugár valamilyen tengely menti kitérítését jelenti a hajtómű tengelyéhez képest.A képen a gázsugár egybeesik a hajtúmű tengelyével csak az átmérője változik.