A fékező kampó helyére fékernyő költözött!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A fékező kampó helyére fékernyő költözött!
Természetesen totál egyforma a kettő.Hmmm,két különböző hajtómű van benne?
Se a fúvócső,se a burkolat hossza nem egyezik,de mintha még a két légbeszívó cső púpja sem egyezne.
Egyetlen tényleges eltérés van, az pedig a GSF-lamellák ( gázsebesség-fokozó) vezérelhető átmérője, az összes többi különbség csak látszólagos, abból ered, hogy nem pont tengelyirányú a rálátás a gépre. A GSF-nél azért van eltérés, mert a pilóta eltérő teljesítményen is üzemeltetheti a két hajtóművet. Erős bedöntésű manővernél a felülre kerülő hajtóműnél leveszi a gázt (nagyobb átmérőre nyílik a GSF, csökken a kiáramló gáz sebessége/tolóerő). Az alsó hajtómű nagyobb teljesítményen üzemelve segíti a gép hossztengelyének vízszintben tartását (ilyenkor ugye a szárnyon nincs felhajtóerő!), hogy ne "lógassa" lefelé az orrát mert az magasságvesztést jelent, ami kis magasságú repülésnél nem éppen a pilóták álma.Hmmm,két különböző hajtómű van benne?
Se a fúvócső,se a burkolat hossza nem egyezik,de mintha még a két légbeszívó cső púpja sem egyezne.
Egyetlen tényleges eltérés van, az pedig a GSF-lamellák ( gázsebesség-fokozó) vezérelhető átmérője, az összes többi különbség csak látszólagos, abból ered, hogy nem pont tengelyirányú a rálátás a gépre. A GSF-nél azért van eltérés, mert a pilóta eltérő teljesítményen is üzemeltetheti a két hajtóművet. Erős bedöntésű manővernél a felülre kerülő hajtóműnél leveszi a gázt (nagyobb átmérőre nyílik a GSF, csökken a kiáramló gáz sebessége/tolóerő). Az alsó hajtómű nagyobb teljesítményen üzemelve segíti a gép hossztengelyének vízszintben tartását (ilyenkor ugye a szárnyon nincs felhajtóerő!), hogy ne "lógassa" lefelé az orrát mert az magasságvesztést jelent, ami kis magasságú repülésnél nem éppen a pilóták álma.
A pilóta vezérli a két gázkar eltérő helyzetbe való állításával. Ha van is FBW rendszer egy gépen, az csak annyiban dolgozhat a pilóta ellen, hogy a beprogramozott üzemeltetési korlátozásokat és működési automatizmusokat (pl. hajtómű felgyorsítási üteme) nem engedi túllépni. Tehát alapból a gép még FBW-vel is azt csinálja amit a pilóta vezérel neki, legfeljebb nem olyan hirtelen (kisebb lesz a túlterhelés - nem ájul el a pilóta), korlátozza a bedöntés mértékét (nehezebben csúszik le és/vagy dugózik be), korlátozza a süllyedés mértékét nehogy túlgyorsulás/zuhanás legyen belőle, jelzi majd korlátozza a veszélyes állásszöget átesés/bedugózás ellen stb., ezek a korlátozások és megoldási módjaik típusfüggőek. Viszont ezeket a korlátozásokat a számítógépek kikapcsolásával meg lehet szüntetni pl. egy légibemutató, földközeli műrepülés kedvéért, és ettől kezdve mindenért a pilóta felel (meg a parancsnoka, hogy mennyi gyakorlás után engedélyezi ezt neki).Ezt nem a pilót vezérli hanem magától csinálja a gép fly by wire rendszer vagy tévedek?
TVC csak egyetlen egy darab MiG-29M prototípusba került, kísérleti jelleggel, 2003 után. Az a gép kb 5 éve nem repül.
Nem.a TVC az a gázsugár valamilyen tengely menti kitérítését jelenti a hajtómű tengelyéhez képest.A képen a gázsugár egybeesik a hajtúmű tengelyével csak az átmérője változik.Ezen oldal tetjén,a 2121. kommentben van egy kép,egy MIG-29 alulról,az egyik hajtómű fúvócsöve egészen más átmérőn van,mint a másik,vagy ez (még) nem tvc?
Nem ismerem fel a cimer alapján (nem felsegjelzes az), de ketlem, hogy dron berepules politikai kockázatát felvallalnak. Persze en is tevedhetek.
Öt légigyőzelmes Mig-29-es (micsoda drón rajzok). Feltételezem, hogy Észak-koreai gép lehet.
Öt légigyőzelmes Mig-29-es (micsoda drón rajzok). Feltételezem, hogy Észak-koreai gép lehet.
Nem ismerem fel a cimer alapján (nem felsegjelzes az), de ketlem, hogy dron berepules politikai kockázatát felvallalnak. Persze en is tevedhetek.