MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
285
1 164
93
Azert a lengyel adatokra meg kivancs lennek. De mas orszagokra ugy tunik, ez a jellemzo.

1997 tavaszán 3 lengyel MiG-29 repülési ideje biztosan ki volt használva Izraelben...

A küldtést annyira nem verték nagydobra, hogy még a felségjelzést is eltávolították az 1. repülőezred Mińska Mazowiecky támaszpontról induló gépeiről...

http://www.konflikty.pl/wp-content/uploads/2011/06/44716.jpg
http://konflikty.pl/wp-content/uploads/2011/06/37840607.jpg
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 319
16 265
113

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
900
4 011
113
Dbpp74bX0AA8wts.jpg:large
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
M

molnibalage

Guest
Lesz mit hallgatni, jó sok interjú van a csatornán n+1 eltérő típuson repülő pilótával.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 562
53 048
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez egy nagyon jó videó volt, és valóban van még sok nagyon jó ezen a csatornán.

Érdekes azért a volt Nyugat-Német top pilótától hallani, hogy mennyire nagy tisztelettel beszélt a Mig-29-ről, ahogy kikéri magának hogy a típus primitív lett volna, elmondta hogy egyáltalán nem volt gyenge az elektronika, talán egy picit gyengébb mint a nyugati, de ott sem az abszolút paraméterek miatt mondta hogy gyengébb volt, hanem azért mert nem annyira felhasználó-barát módon tárta eléd az infótömeget, illetve a sisakcélzót+R-73-at, és a flare kivetésének megoldását zseniálisnak tartotta abban az időben.

Azt gondolom, magáért beszélt ez az interjú, sehol nem volt olyan vélemény itt hogy szuperszónikus sportrepülő, a fegyverzet meg áramlásrontó tényező...
 
M

molnibalage

Guest
Ez egy nagyon jó videó volt, és valóban van még sok nagyon jó ezen a csatornán.

Érdekes azért a volt Nyugat-Német top pilótától hallani, hogy mennyire nagy tisztelettel beszélt a Mig-29-ről, ahogy kikéri magának hogy a típus primitív lett volna, elmondta hogy egyáltalán nem volt gyenge az elektronika, talán egy picit gyengébb mint a nyugati, de ott sem az abszolút paraméterek miatt mondta hogy gyengébb volt, hanem azért mert nem annyira felhasználó-barát módon tárta eléd az infótömeget, illetve a sisakcélzót+R-73-at, és a flare kivetésének megoldását zseniálisnak tartotta abban az időben.

Azt gondolom, magáért beszélt ez az interjú, sehol nem volt olyan vélemény itt hogy szuperszónikus sportrepülő, a fegyverzet meg áramlásrontó tényező...
Azért a videót óvatosan megfelelően értelmezve szükséges hallgatni.
  • F-4F-fel repült, ami akárhogyan nézem egy '60-as évek végi F-4E modifikáció. Na ahhoz méri a 29-es kicsit lesztisztultabb kabinját, így kell nézni a dolgot. A kettő között 15 év van a szovjet gép javára. Egy '80-as évek közepi F-16 Block 25-höz képest a 9.12 kabinja azért picit megmosolyogtató pedig echte kortárs a két gép.
  • A radar teljesítményét jónak értékeli, de a kijelzést - azt hogy a HUD-ra rakja fel - kb, igen gyengének tartja ő is, általánosan a ember-gép kapcsolatot.
  • A gép repteljesítmény és sisakcélzó + R-73 az, ami miatt respektje volt.
  • A gépek a KWS/ICE előtti állapotban veti össze emlékeim szerint, ahol nem volt még BVR fegyverzet sem.
  • A gép hatótávolsága olyan kicsi, ez többször is visszatérő téma volt. Harcásztailag és a Red Flag áttelepüléshez a gépeket át kellett alakítani, hogy a két belső pont nedves függesztési pnot legyen.
  • Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.
  • A videó egyik legérdekesebb pontja a vége, hogy 57 évesen ő legöregebb EF pilóta.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.

Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire terjedt el és később hogyan evolválódott a szovjet- orosz Front Légierőnél az az 1988-89 körül megindult trend, miszerint elkezdték elhagyni a földi rávezetést és különféle géppár-raj-század kötelékekben az önálló célleküzdésre álltak rá. Idehaza a lacházi 9.13-asokkal ekkor már csak ez ment. Nem is véletlen, hogy 89-ben kétszer is jött az A-50-es.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 562
53 048
113
Azért a videót óvatosan megfelelően értelmezve szükséges hallgatni.
  • F-4F-fel repült, ami akárhogyan nézem egy '60-as évek végi F-4E modifikáció. Na ahhoz méri a 29-es kicsit lesztisztultabb kabinját, így kell nézni a dolgot. A kettő között 15 év van a szovjet gép javára. Egy '80-as évek közepi F-16 Block 25-höz képest a 9.12 kabinja azért picit megmosolyogtató pedig echte kortárs a két gép.
  • A radar teljesítményét jónak értékeli, de a kijelzést - azt hogy a HUD-ra rakja fel - kb, igen gyengének tartja ő is, általánosan a ember-gép kapcsolatot.
  • A gép repteljesítmény és sisakcélzó + R-73 az, ami miatt respektje volt.
  • A gépek a KWS/ICE előtti állapotban veti össze emlékeim szerint, ahol nem volt még BVR fegyverzet sem.
  • A gép hatótávolsága olyan kicsi, ez többször is visszatérő téma volt. Harcásztailag és a Red Flag áttelepüléshez a gépeket át kellett alakítani, hogy a két belső pont nedves függesztési pnot legyen.
  • Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.
  • A videó egyik legérdekesebb pontja a vége, hogy 57 évesen ő legöregebb EF pilóta.
Nyilván így néztem a videót én is, és el is mondta hogy ahogy Ő fogalmaz, a 3. gen gépekhez képest a Mig-29 egy más dimenzió, volt olyan rész ahol leírta hogy Tornado/F-4 ellen olyan volt lőhelyzetbe kerülni mint kb. egy rutin csatlakozás a saját kötelékedhez. Azért én arra is emlékszem, hogy hasonlította F-16/18/15 el is, és azokra mondta hogy már komoly ellenfelek voltak, de ÍGY nézd amikor dícséri az egekbe a Miget, hogy ilyenek ellen is repült, nem keveset, ez volt kb. a dolguk fő állásban, és a világ legjobb légierejei a legjobb tesztpilótáikat küldték ellenük.

Irak előtt az amik is rengeteget tanultak tőlük, ezt konkrétan így elmondta, többször is.

Az ember repült EF-el is, és mikor megkérdezték a legvégén, hogy mindent egybe véve mi nőtt a legjobban a szívéhez, elmondta hogy az F-4 azért mert az volt az első gépe, amit repült és megcsókolta a fekete orrkúpot, meg a Mig-29 azért ahogy repült. A többivel persze egyet értek, a Flare-re mondta hogy nagyon okos volt hogy felfelé dobálta a csalit, a SZU csali ellen nem igen volt védett az ami sidewinder, és állítólag vica - versa. Az elektronikára meg azt mondta, hogy korrekt volt, csak a szituációs figyelem szintjén valóban ahogy írod, ember-gép viszony/ergonómia elmaradt a nyugati normáktól, de főleg a más ideológia miatt volt ez, valóban a földi rávezetés dominált még.

Összeségében akkor nekem más a kicsengése még ennek a videónak is, mint neked.
Na ilyenekből vannak aztán a félreértések közöttunk többek közt...
 
M

molnibalage

Guest
Nyilván így néztem a videót én is, és el is mondta hogy ahogy Ő fogalmaz, a 3. gen gépekhez képest a Mig-29 egy más dimenzió, volt olyan rész ahol leírta hogy Tornado/F-4 ellen olyan volt lőhelyzetbe kerülni mint kb. egy rutin csatlakozás a saját kötelékedhez. Azért én arra is emlékszem, hogy hasonlította F-16/18/15 el is, és azokra mondta hogy már komoly ellenfelek voltak, de ÍGY nézd amikor dícséri az egekbe a Miget, hogy ilyenek ellen is repült, nem keveset, ez volt kb. a dolguk fő állásban, és a világ legjobb légierejei a legjobb tesztpilótáikat küldték ellenük.

Irak előtt az amik is rengeteget tanultak tőlük, ezt konkrétan így elmondta, többször is.

Az ember repült EF-el is, és mikor megkérdezték a legvégén, hogy mindent egybe véve mi nőtt a legjobban a szívéhez, elmondta hogy az F-4 azért mert az volt az első gépe, amit repült és megcsókolta a fekete orrkúpot, meg a Mig-29 azért ahogy repült. A többivel persze egyet értek, a Flare-re mondta hogy nagyon okos volt hogy felfelé dobálta a csalit, a SZU csali ellen nem igen volt védett az ami sidewinder, és állítólag vica - versa. Az elektronikára meg azt mondta, hogy korrekt volt, csak a szituációs figyelem szintjén valóban ahogy írod, ember-gép viszony/ergonómia elmaradt a nyugati normáktól, de főleg a más ideológia miatt volt ez, valóban a földi rávezetés dominált még.

Összeségében akkor nekem más a kicsengése még ennek a videónak is, mint neked.
Na ilyenekből vannak aztán a félreértések közöttunk többek közt...
Az Irak előtt tanulást nem vágtam. 1990 októberéig meg sem történt az áttelepülés. Érdemi idő semmit nem volt tenni a Sivatagi Viharig.
 
M

molnibalage

Guest
Infracsali felfele dobása az miért jó?
HT összefoglalóban ott a válasz az IR részletesebb kifejtésénél és generáls résznél. Tovább van a rakéta látózmezejében a csali és a szűrést is nehezíti, hogy kétféle sebességvektora is lehet a csalink úgy, hogy a gép egyenesen repülve szórja ki.

Palástorsóval persze lehet minden irányba szórni...