MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
Nem világos, mit kell rajtuk modernizálni, hiszen alig pár évesek, a bennük lévő technikánál meg most nincs újabb, sorozatgyártásra érett váltótípus. Talán megkapják a MAWS-ot, mert az a MiG-35-ösön rajta van és a KR/KUBR gépeken meg ott a helye. Zsuk radarjuk van, ennél újabb eszköz nem tudom mi van most gyártásra érett állapotban. Az RD-33MK nem más, mint az ősöreg RD-33K hajtómű széria verziója, amit még az 1988-ban repült MiG-29K-hoz és M-hez fejlesztettek ki. A Klimov azóta se csinált semmi újat, csak volt egy rövid epizód a KliVT vektorálós fúvócsővel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
MiG-29 9.13-as, nagyjavítás utáni berepülés:

235005.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 103
87 225
113
MiG-35 tesztelése:exkluzív felvételek

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 756
27 166
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 103
87 225
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Reppa

Well-Known Member
2010. június 4.
135
889
93
Nem értek hozzá,ezért is kérdezem meg,mi az ami folyik 5:50 nél a gépből jani 22 videóján? Gondolom viz,de honnan,hol keletkezik?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
Érdekeset találtam. Anno a MiG-29-es mock up-ján, illetve az első két-három prototípuson még dupla nyílás volt a gépágyú helyén, mivel az erdeti fegyverzet a Szu-25-ösökből is ismert AO-17A volt, más néven a GS-30-as. Csakhoyg ez túl nehéz volt és Sipunovéknak egy újabb fegyvert kellett helyette tervezni. Érdekesség, hogy a fele akkora tömegű és csak egycsövű GS-301-es az 500mm-el rövidebbb csőhossz ellenére még egy kicsivel nagyobb torkolati sebességgel rendelkezik (mármint a lövedék), mint az ikercsövű elődje. A Mi-24P gépek GS-30K ágyúján viszont nem hogy rövidebb, de 980mm-el még hosszabb is a csőhossz.
A Gast-elv miatt ugyanis nagyobb gázelvételre van szükség, mint a GS-301-esnél. Ezért számít relatíve pontosnak a MiG-29-esek és Szu-27-esek fegyvere azon a lőtávon, amire érdemes használni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az más kérdés, hogy az amerikai GE225-ösnél megmaradt a relatíve magas, 1097m/s torkolati sebesség.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7