Ténylegesn új építésű MiG-29 variánsok mind a 9.15/9.31 páros sárkányára épülnek. Tehát az 1985-88-ban megjelent MiG-29M és K gépeken alkalmazott módosítások köszönnek vissza. A két újítás a mostani 9.41/47 MiG-29KKR/KUB/KUBR és 9.61/67 MiG-29M2/35 gépeken az új kétüléses kabintető, amit az együlésesek is megkaptak a homologizáció jegyében, illetve a Kruger-lap a LERX-en és a nagyobb felületű fékszárny a felhajtható szárnyakon (amit a szárazföldi M2/35 is megkapott, csakúgy, mint a tengerészeti futóművet)
A 9.12/13 és 9.51-es UB hoz képest 1985-re eltűnt a kopoltyú, éles lett a LERX belépőéle, megjelent a hetedik és nyolcadik fegyvertartó, nagyobb lett a vízszintes vezérsík, nagyobb lett a beömlő és megjelent benne a felhajtható rácsozat és a lenyiló alsó él. Továbbá a hajtómű az RD-33K lett a változtatható szögű terelőlapátsorral az első fokozat előtt. A kormányvezérlés FbW, a radar pedig alapvetően a Zsuk családra épül.
Ezeket a MiG átörökítette a mostani gépeibe, plusz a hajtómű az RD-33MK is az RD-33K-n és nem a hagyományos, füstös RD-33-ason alapszik.
Az, hogy a MiG-nél minden igyekezet ellenére mégse jól sáfárkodnak a homologizációval azt az én szememben bizonyítja, hogy pl a nagy darabszámú indiai MiG-29UPG és a hozzá technológiában nagyon hasonló orosz MiG-29SzMT gépeken nem cseréltek vezérsíkot, beömlőt, hajtóművet, LERX-et, szárnyat.
Tudniillik az eredeti (általunk is "MiG-29-esnek" tartott) verziók idejekorán, kényszerből gyártásba vitt megoldásokat tartalmaztak, minden elemükben és részegységeikben, gondolok itt a hajtóműre, a kormányvezérlésre vagy akár a radarra is.
Az igazi, eredetileg megálmodott MiG-29-es ugyanis nem más, mint az 1985-ben megjelent 9.15-ös MiG-29M. Az egyetlen módosulat, vagy revideálás nem más, mint a kopoltyúk eltűntetése, mivel azokat a korai, klasszikus verziókon nem a kényszer, hanem a tudatos tervezés szülte, csak később látták be, hogy feleslegesek.