[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
A reverse engineeringnek még úgyis súlyos korlátai vannak, hogy rengeteg pénz mellé rengeteg olyan szakembert is felvonultatsz, aki a világ legjobb egyetemein és lutató központjain tanulja a háttértudomanyt.
Kína még ilyen segítséggel is csak lassan halad, miközben a németek, angolok, vagy épp magukban a franciák simán világszínvonalú hajtóművet fejlesztenek, szimplán csak azért, mert az igazán komoly ipari titkokat nem adják ki.
És ez a három ország messze nem Kína, vagy az USA.
 

Sivatagiróka

Well-Known Member
2017. február 7.
276
603
93
Szerintem csak arra van esély hogy egy mig29 rendszerbe tartó országnak kell , kanibalizmusra és kész.
Meg mondjuk egy dolgot nem értek miért nem probálják egyenként ? bár van tippem van 5 db ami ér is valamit és többi szemét, ha neked kell hadianyagként megsemmisíteni plusz költség :D stb stb... :D
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket. Az egész csak pénz és akarat kérdése. Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken. Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni. Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza. Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit. Ami most hiányzik az emberek nagy részéből. Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk )
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 226
6 148
113
Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket. Az egész csak pénz és akarat kérdése. Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken. Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni. Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza. Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit. Ami most hiányzik az emberek nagy részéből. Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk )
Kb semmi értelme nem lenne több 10 millárd dollárért kifejleszteni egy potens harci gépet.Még egy akkora gdp-vel rendelkező ország mint Németország is a Franciákkal közösen fejleszt!
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Kb semmi értelme nem lenne több 10 millárd dollárért kifejleszteni egy potens harci gépet.Még egy akkora gdp-vel rendelkező ország mint Németország is a Franciákkal közösen fejleszt!

Hát egyedül elég necces, de valahol el kell kezdeni. Nehéz olyan partnereket találni akikkel évtizedekig nem lesz komoly vita. Lengyeleken kívül talán Izrael jöhetne szóba. Német-francia-angol-usa-oo. kizárva. Kínával nem érdemes mert lenyúlnák az egészet és ők irányítanának a végén, nekünk meg kuss lenne.
 
M

molnibalage

Guest
Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket.
Miért van olyan érzésem, hogy közöd nincs a magyar iparhoz és tervezéshez, de még a műszaki tudományokhoz sem?

Az egész csak pénz és akarat kérdése.
Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.

Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken.
Kérem sorold fel a magyar fejlesztésű gázturbinák típusait, legyártott darabszámát és máig tartó evolúcióját. Lol...
És ez csak egy példa vol

Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni.
Apró hiba a nevetséges összehasonlításodban, hogy a vegyiparnak itthon van kontinuitása. Gázturbina gyártás meg pl. soha nem volt. Élvonalbeli repülőgép licenszgyártása is utoljára a Me-109 esetén volt, de abban sem vagyok biztos, hogy a motorokat nem a németektől kaptuk-e hozzá.

Cseheknél van repipar kontinuitás és L-39NG szintű gépet tudnak összerakni külföldi hajtóművel...

Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
Bámulatos, hogy a minden alap nélküli álmodozás mennyire ostoba ötleteket és kommenteket tud kitermelni

A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza.
Ez is csak egy városi legenda. Volt néhány szabadalom, amin mai napig rugózunk. A valóság az volt, hogy pont úgy importáltuk a technológiát egy csomó "magyarnak" tartott gyártóüzembe, ahogy az elmúlt 20+ évben Kína. Ebből született az a legenda, hogy micsoda fejlesztési és gyártási potenciál volt itt. A gyenge masszából kilógó kivételeket veszik az emberek általánosnak.

Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit.
A műszaki tudományok nem hiten alapulnak.

Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk
Ez rizsa, semmi több. Ettől megyek a falnak. Jelenleg ennek közelében sem vagyunk. Ha 20 év múlva sikerülne elérni az akkor 60 éves AL-31 szintjét mondjuk azzal mire megyünk?

Olyan szinten nincs szakember az országban, hogy egy 20 ezer m3-es tartály hibamentes gyártása is néha megugorhatatlan szint. Az sem egszerű, de sehol nincs mondjuk egy gázturibinához képest. Mindent úgy, hogy a lemezeit sem itthon gyártották talán. Mutasd azt a magyar gyártóművet, ahol hi-tech polimer vagy acél kompresszorlapátokat gyártanak vagy egykristály turbinalapátokat.

Remélem Allesmor majd jön és felhomályosít minket.


Olyan szinten álomvilágban élsz, hogy arra szavak nincsenek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket. Az egész csak pénz és akarat kérdése. Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken. Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni. Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza. Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit. Ami most hiányzik az emberek nagy részéből. Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk )
Néhány dolgot azért ne felejts el:
- Magyarországon a gyógyszergyártásnak sok évtizedes szakmai múltja van, tehát ma nem a 0-ról kezdve működik az ágazat
- a nagy teljesítményű repülőgépek önálló kifejlesztésének és gyártásának 0, azaz nulla az előtörténete Magyarországon (sajnos, de ez van)
- a nagy teljesítményű harcigépek olyan összetett műszaki termékek (aerodinamikai kutatások, sárkány/kompozit technológia, csúcs-elektronika, csúcsminőségű fém és kerámia-kohászat a hajtóműhöz, nyomtatott alkatrészek repipari-minőségű előállítása!!) hogy azok ÖNÁLLÓ kifejlesztésére és önálló gyártására a hidegháború vége óta az USA, Franciaország, Nagy Britannia, Kína és Oroszország képes, senki más, ebből is Kína még mindig korlátozottan (hajtómű-fejlesztés és gyártás terén problémáik vannak)!! Bármilyen más tipust nézel az utóbbi évtizedekből, azok vagy több ország által közösen kifejlesztett és gyártott gépek (Eurofighter, Tornado, Jaguar), vagy főleg hajtómű-téren külső beszállítóval (Viggen, Gripen, J-10, JF-17, J-20) támogatott programok. A franciák már kb. 20 éve közölték, hogy a Rafale volt az utolsó önálló francia fejlesztésű és gyártású harcigép, mert költségeibe kis híján belerokkant a francia légi-ipar (pedig ott "kicsivel" több a felhalmozott tőke és ipari-fejlesztési tapasztalat is!!). Szóval hitből csak vallást lehet építeni, csúcstechnológiát meg sajnos nem. Ahhoz pénz kell - háromszor, mint a háborúhoz - és technológiai fejlesztések a teljes ipar területén, tehát évtizedek folyamatos munkája és befektetése - ha van miből!! Az utóbbi manapság erősen hiányos, magyar nagytőke nem létezik a megfelelő szinten, az a pici magántőke ami meg van napi megélhetésért küzd a tőkenagyhatalom külföldi konkurenciával, nem tud évtizedes fejlesztésekbe belevágni és türelemmel kivárni az eredményt (sok eredménytelen és pénzt zabáló vakvágány közben, amivel néha a fejlesztések járnak).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Hát egyedül elég necces, de valahol el kell kezdeni. Lengyeleken kívül talán Izrael jöhetne szóba. Német-francia-angol-usa-oo. kizárva. Kínával nem érdemes mert lenyúlnák az egészet és ők irányítanának a végén, nekünk meg kuss lenne.
Hát ezt jól kiszámoltad, pont azokat zártad ki, akiknek életképes repiparuk van, tehát esetleg tudnának valamit besegíteni!! Nem tudom észrevetted-e, de Izraelnek sincs már önálló rep-ipara saját tipussal, belátták hogy arra még az ő pénzük se elég. Kína meg könyörgök, mit nyúlna le tőlünk, már a mai kínai ipar is minimum a Holdon van hozzánk képest!!
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 312
8 817
113
Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.

Ezen már én is gondolkoztam, hogy vajon miért nem képesek a Kínaiak egy normális hajtóművet összerakni, amikor minden mást lemásolnak és csinálnak belőle működőt, csak pont ez nem megy, pedig mennyit beleadtak már ebbe is. Az Oroszokat szerintem már le is hagyták a légiharc rakétáikkal, ott sikerült a másolás nekik (persze ott nyugatiakat másoltak).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezen már én is gondolkoztam, hogy vajon miért nem képesek a Kínaiak egy normális hajtóművet összerakni, amikor minden mást lemásolnak és csinálnak belőle működőt, csak pont ez nem megy, pedig mennyit beleadtak már ebbe is. Az Oroszokat szerintem már le is hagyták a légiharc rakétáikkal, ott sikerült a másolás nekik (persze ott nyugatiakat másoltak).
Nagy teljesítményű és élettartamú gázturbinás hajtóművet az tud gyártani, aki erre alkalmas turbinalapátot és turbinatárcsát tud gyártani, ez a hajtóműgyártás alfája és omegája!! Ezt meg nem millió-tonna acélban mérik, hiszen a spec nagyszilárdságú, hőálló és hosszú üzemidőt kibíró anyagból hajtóművenként mindössze néhány-100kg kell, de annak csúcs-minőségűnek, és minden legyártott grammnak azonos minőségűnek kell lenni!! És ez már a gyártás, de az első lépés az önálló felépítése az ehhez szükséges iparnak (hatalmas energia-igény!!), utána meg a K+F, hogy egyáltalán meglegyen a gyártási technológia, a hogyan kell csinálni.
 
M

molnibalage

Guest
Ezen már én is gondolkoztam, hogy vajon miért nem képesek a Kínaiak egy normális hajtóművet összerakni, amikor minden mást lemásolnak és csinálnak belőle működőt, csak pont ez nem megy, pedig mennyit beleadtak már ebbe is. Az Oroszokat szerintem már le is hagyták a légiharc rakétáikkal, ott sikerült a másolás nekik (persze ott nyugatiakat másoltak).
Melyik rakéta másolata a PL-10, PL-12? Kiről másolták a világ legkisebb méretű AESA radarját, amiről @Hpasp tette fel képet valahova?
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Miért van olyan érzésem, hogy közöd nincs a magyar iparhoz és tervezéshez, de még a műszaki tudományokhoz sem?


Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.


Kérem sorold fel a magyar fejlesztésű gázturbinák típusait, legyártott darabszámát és máig tartó evolúcióját. Lol...
És ez csak egy példa vol


Apró hiba a nevetséges összehasonlításodban, hogy a vegyiparnak itthon van kontinuitása. Gázturbina gyártás meg pl. soha nem volt. Élvonalbeli repülőgép licenszgyártása is utoljára a Me-109 esetén volt, de abban sem vagyok biztos, hogy a motorokat nem a németektől kaptuk-e hozzá.

Cseheknél van repipar kontinuitás és L-39NG szintű gépet tudnak összerakni külföldi hajtóművel...


Bámulatos, hogy a minden alap nélküli álmodozás mennyire ostoba ötleteket és kommenteket tud kitermelni


Ez is csak egy városi legenda. Volt néhány szabadalom, amin mai napig rugózunk. A valóság az volt, hogy pont úgy importáltuk a technológiát egy csomó "magyarnak" tartott gyártóüzembe, ahogy az elmúlt 20+ évben Kína. Ebből született az a legenda, hogy micsoda fejlesztési és gyártási potenciál volt itt. A gyenge masszából kilógó kivételeket veszik az emberek általánosnak.


A műszaki tudományok nem hiten alapulnak.


Ez rizsa, semmi több. Ettől megyek a falnak. Jelenleg ennek közelében sem vagyunk. Ha 20 év múlva sikerülne elérni az akkor 60 éves AL-31 szintjét mondjuk azzal mire megyünk?

Olyan szinten nincs szakember az országban, hogy egy 20 ezer m3-es tartály hibamentes gyártása is néha megugorhatatlan szint. Az sem egszerű, de sehol nincs mondjuk egy gázturibinához képest. Mindent úgy, hogy a lemezeit sem itthon gyártották talán. Mutasd azt a magyar gyártóművet, ahol hi-tech polimer vagy acél kompresszorlapátokat gyártanak vagy egykristály turbinalapátokat.

Remélem Allesmor majd jön és felhomályosít minket.


Olyan szinten álomvilágban élsz, hogy arra szavak nincsenek.

Nyugodtan menj a falnak egy ilyen végtelenül beképzelt alakért nem kár. Műszaki tudományok oktatáson alapulnak és a fejlesztésen. A K+F-re fordított alacsony GDP% annak is köszönhető, hogy hozzád hasonló alakok is vannak vezető pozícióban. Azért mert nincs valaminek múltja nem jelenti, hogy jövője sincs. Tudom fejleszteni költséges, meg fárasztó.
De én úgy látom, ha rajtad múlna még a kőbalta korszakában élne az emberiség.
Abból, hogy lebecsülöd a potenciát jó nem származik, ez nem realizmus, ez pesszimizmus.
És képzeld szerintem több közöm van a fejlesztésekhez mint neked, igaz nem katonai, hanem civil szférában, de határozottan ipari területen.

Valahol megértelek, hisz aki kutatót ritkán lát, melóst és politikai szereplőket meg annál többet annak nem lehet megmagyarázni.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Néhány dolgot azért ne felejts el:
- Magyarországon a gyógyszergyártásnak sok évtizedes szakmai múltja van, tehát ma nem a 0-ról kezdve működik az ágazat
- a nagy teljesítményű repülőgépek önálló kifejlesztésének és gyártásának 0, azaz nulla az előtörténete Magyarországon (sajnos, de ez van)
- a nagy teljesítményű harcigépek olyan összetett műszaki termékek (aerodinamikai kutatások, sárkány/kompozit technológia, csúcs-elektronika, csúcsminőségű fém és kerámia-kohászat a hajtóműhöz, nyomtatott alkatrészek repipari-minőségű előállítása!!) hogy azok ÖNÁLLÓ kifejlesztésére és önálló gyártására a hidegháború vége óta az USA, Franciaország, Nagy Britannia, Kína és Oroszország képes, senki más, ebből is Kína még mindig korlátozottan (hajtómű-fejlesztés és gyártás terén problémáik vannak)!! Bármilyen más tipust nézel az utóbbi évtizedekből, azok vagy több ország által közösen kifejlesztett és gyártott gépek (Eurofighter, Tornado, Jaguar), vagy főleg hajtómű-téren külső beszállítóval (Viggen, Gripen, J-10, JF-17, J-20) támogatott programok. A franciák már kb. 20 éve közölték, hogy a Rafale volt az utolsó önálló francia fejlesztésű és gyártású harcigép, mert költségeibe kis híján belerokkant a francia légi-ipar (pedig ott "kicsivel" több a felhalmozott tőke és ipari-fejlesztési tapasztalat is!!). Szóval hitből csak vallást lehet építeni, csúcstechnológiát meg sajnos nem. Ahhoz pénz kell - háromszor, mint a háborúhoz - és technológiai fejlesztések a teljes ipar területén, tehát évtizedek folyamatos munkája és befektetése - ha van miből!! Az utóbbi manapság erősen hiányos, magyar nagytőke nem létezik a megfelelő szinten, az a pici magántőke ami meg van napi megélhetésért küzd a tőkenagyhatalom külföldi konkurenciával, nem tud évtizedes fejlesztésekbe belevágni és türelemmel kivárni az eredményt (sok eredménytelen és pénzt zabáló vakvágány közben, amivel néha a fejlesztések járnak).

Nem mondtam, hogy Magyarország egyedül csinálja meg. De olyanokkal kellene közösen akik nem telepednek ránk, így a jelenlegi szereplőkről sajnos nem mondható el. Ha a német-meg a francia, nem lenne ilyen hatalommániás idióta velük lehetne, de azok így keresni kell másokat. elsőnek Lengyeleket és Izraelt kérdeznék meg, aztán jöhetnek mások is, persze mérlegelés után.
 
M

molnibalage

Guest
Nyugodtan menj a falnak egy ilyen végtelenül beképzelt alakért nem kár.
Beképzeltség az, amikor felvázolom a realitásokat?

Műszaki tudományok oktatáson alapulnak és a fejlesztésen. A K+F-re fordított alacsony GDP% annak is köszönhető, hogy hozzád hasonló alakok is vannak vezető pozícióban.
Nem vagyok vezető pozícióban. Talán ezért nem kellene személyeskedni, mert se a témáról, se rólam nincs fogalmad.

De én úgy látom, ha rajtad múlna még a kőbalta korszakában élne az emberiség.
Ezt miből vezetted le?

Abból, hogy lebecsülöd a potenciát jó nem származik, ez nem realizmus, ez pesszimizmus.
Láttam a "potenciált" 10+ éve helikopter fejlesztésnél.

És képzeld szerintem több közöm van a fejlesztésekhez mint neked, igaz nem katonai, hanem civil szférában, de határozottan ipari területen.
Honnan tudnád, hogy nekem mihez van a közöm, amikor láthatólag azt sem tudod, hogy mit csinálok?
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Hát ezt jól kiszámoltad, pont azokat zártad ki, akiknek életképes repiparuk van, tehát esetleg tudnának valamit besegíteni!! Nem tudom észrevetted-e, de Izraelnek sincs már önálló rep-ipara saját tipussal, belátták hogy arra még az ő pénzük se elég. Kína meg könyörgök, mit nyúlna le tőlünk, már a mai kínai ipar is minimum a Holdon van hozzánk képest!!

Jó az egy sikeres végkimenetel esetére írtam mondjuk 20-30 év múlva van egy fasza kis gép, aztán mindent kicuccolnának nekünk meg csak a papírok maradnak meg, vagy ugyanúgy függnénk tőlük mintha mondjuk USA vagy Orosz gépet vennénk.