Szóljál, ha világszínvonalú kínai hajtóművet látsz. Pedig ők 20 éve ezzel szopnak. Hozzánk képes végtelen erőforrással.
Na, akkor mennyi a fenti komment realitás érzéke..?
Nem mondtam,hogy van realitása annak amit mond.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szóljál, ha világszínvonalú kínai hajtóművet látsz. Pedig ők 20 éve ezzel szopnak. Hozzánk képes végtelen erőforrással.
Na, akkor mennyi a fenti komment realitás érzéke..?
Nem hiszel a reverse engineering-ben?Szóljál, ha világszínvonalú kínai hajtóművet látsz. Pedig ők 20 éve ezzel szopnak. Hozzánk képes végtelen erőforrással.
Na, akkor mennyi a fenti komment realitás érzéke..?
Megvannak a maga korlátai.Nem hiszel a reverse engineering-ben?
Cessnát lőttek le vele, ember vezette nyugati típus.MiG-29-es egyáltalán ért el egyáltalán valaha bármi légiharc győzelmet ember vezette géppel szemben?
És nyugati géppel szemben?
Tényleg nem tudom, valaki kisegítene?
Ja, tovább kellett volna olvassak...Polgári gépek is számitanak ? Mert a Kubai légierö MIG 29-es gépe lött le egy Cesna gépet,amin kubai ellenzákiek próbáltak berepülni Kubába.
Kb semmi értelme nem lenne több 10 millárd dollárért kifejleszteni egy potens harci gépet.Még egy akkora gdp-vel rendelkező ország mint Németország is a Franciákkal közösen fejleszt!Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket. Az egész csak pénz és akarat kérdése. Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken. Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni. Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza. Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit. Ami most hiányzik az emberek nagy részéből. Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk )
Kb semmi értelme nem lenne több 10 millárd dollárért kifejleszteni egy potens harci gépet.Még egy akkora gdp-vel rendelkező ország mint Németország is a Franciákkal közösen fejleszt!
Miért van olyan érzésem, hogy közöd nincs a magyar iparhoz és tervezéshez, de még a műszaki tudományokhoz sem?Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket.
Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.Az egész csak pénz és akarat kérdése.
Kérem sorold fel a magyar fejlesztésű gázturbinák típusait, legyártott darabszámát és máig tartó evolúcióját. Lol...Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken.
Apró hiba a nevetséges összehasonlításodban, hogy a vegyiparnak itthon van kontinuitása. Gázturbina gyártás meg pl. soha nem volt. Élvonalbeli repülőgép licenszgyártása is utoljára a Me-109 esetén volt, de abban sem vagyok biztos, hogy a motorokat nem a németektől kaptuk-e hozzá.Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni.
Bámulatos, hogy a minden alap nélküli álmodozás mennyire ostoba ötleteket és kommenteket tud kitermelniBámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
Ez is csak egy városi legenda. Volt néhány szabadalom, amin mai napig rugózunk. A valóság az volt, hogy pont úgy importáltuk a technológiát egy csomó "magyarnak" tartott gyártóüzembe, ahogy az elmúlt 20+ évben Kína. Ebből született az a legenda, hogy micsoda fejlesztési és gyártási potenciál volt itt. A gyenge masszából kilógó kivételeket veszik az emberek általánosnak.A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza.
A műszaki tudományok nem hiten alapulnak.Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit.
Ez rizsa, semmi több. Ettől megyek a falnak. Jelenleg ennek közelében sem vagyunk. Ha 20 év múlva sikerülne elérni az akkor 60 éves AL-31 szintjét mondjuk azzal mire megyünk?Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk
Néhány dolgot azért ne felejts el:Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket. Az egész csak pénz és akarat kérdése. Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken. Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni. Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza. Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit. Ami most hiányzik az emberek nagy részéből. Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk )
Hát ezt jól kiszámoltad, pont azokat zártad ki, akiknek életképes repiparuk van, tehát esetleg tudnának valamit besegíteni!! Nem tudom észrevetted-e, de Izraelnek sincs már önálló rep-ipara saját tipussal, belátták hogy arra még az ő pénzük se elég. Kína meg könyörgök, mit nyúlna le tőlünk, már a mai kínai ipar is minimum a Holdon van hozzánk képest!!Hát egyedül elég necces, de valahol el kell kezdeni. Lengyeleken kívül talán Izrael jöhetne szóba. Német-francia-angol-usa-oo. kizárva. Kínával nem érdemes mert lenyúlnák az egészet és ők irányítanának a végén, nekünk meg kuss lenne.
Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.
Nagy teljesítményű és élettartamú gázturbinás hajtóművet az tud gyártani, aki erre alkalmas turbinalapátot és turbinatárcsát tud gyártani, ez a hajtóműgyártás alfája és omegája!! Ezt meg nem millió-tonna acélban mérik, hiszen a spec nagyszilárdságú, hőálló és hosszú üzemidőt kibíró anyagból hajtóművenként mindössze néhány-100kg kell, de annak csúcs-minőségűnek, és minden legyártott grammnak azonos minőségűnek kell lenni!! És ez már a gyártás, de az első lépés az önálló felépítése az ehhez szükséges iparnak (hatalmas energia-igény!!), utána meg a K+F, hogy egyáltalán meglegyen a gyártási technológia, a hogyan kell csinálni.Ezen már én is gondolkoztam, hogy vajon miért nem képesek a Kínaiak egy normális hajtóművet összerakni, amikor minden mást lemásolnak és csinálnak belőle működőt, csak pont ez nem megy, pedig mennyit beleadtak már ebbe is. Az Oroszokat szerintem már le is hagyták a légiharc rakétáikkal, ott sikerült a másolás nekik (persze ott nyugatiakat másoltak).
Melyik rakéta másolata a PL-10, PL-12? Kiről másolták a világ legkisebb méretű AESA radarját, amiről @Hpasp tette fel képet valahova?Ezen már én is gondolkoztam, hogy vajon miért nem képesek a Kínaiak egy normális hajtóművet összerakni, amikor minden mást lemásolnak és csinálnak belőle működőt, csak pont ez nem megy, pedig mennyit beleadtak már ebbe is. Az Oroszokat szerintem már le is hagyták a légiharc rakétáikkal, ott sikerült a másolás nekik (persze ott nyugatiakat másoltak).
Miért van olyan érzésem, hogy közöd nincs a magyar iparhoz és tervezéshez, de még a műszaki tudományokhoz sem?
Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.
Kérem sorold fel a magyar fejlesztésű gázturbinák típusait, legyártott darabszámát és máig tartó evolúcióját. Lol...
És ez csak egy példa vol
Apró hiba a nevetséges összehasonlításodban, hogy a vegyiparnak itthon van kontinuitása. Gázturbina gyártás meg pl. soha nem volt. Élvonalbeli repülőgép licenszgyártása is utoljára a Me-109 esetén volt, de abban sem vagyok biztos, hogy a motorokat nem a németektől kaptuk-e hozzá.
Cseheknél van repipar kontinuitás és L-39NG szintű gépet tudnak összerakni külföldi hajtóművel...
Bámulatos, hogy a minden alap nélküli álmodozás mennyire ostoba ötleteket és kommenteket tud kitermelni
Ez is csak egy városi legenda. Volt néhány szabadalom, amin mai napig rugózunk. A valóság az volt, hogy pont úgy importáltuk a technológiát egy csomó "magyarnak" tartott gyártóüzembe, ahogy az elmúlt 20+ évben Kína. Ebből született az a legenda, hogy micsoda fejlesztési és gyártási potenciál volt itt. A gyenge masszából kilógó kivételeket veszik az emberek általánosnak.
A műszaki tudományok nem hiten alapulnak.
Ez rizsa, semmi több. Ettől megyek a falnak. Jelenleg ennek közelében sem vagyunk. Ha 20 év múlva sikerülne elérni az akkor 60 éves AL-31 szintjét mondjuk azzal mire megyünk?
Olyan szinten nincs szakember az országban, hogy egy 20 ezer m3-es tartály hibamentes gyártása is néha megugorhatatlan szint. Az sem egszerű, de sehol nincs mondjuk egy gázturibinához képest. Mindent úgy, hogy a lemezeit sem itthon gyártották talán. Mutasd azt a magyar gyártóművet, ahol hi-tech polimer vagy acél kompresszorlapátokat gyártanak vagy egykristály turbinalapátokat.
Remélem Allesmor majd jön és felhomályosít minket.
Olyan szinten álomvilágban élsz, hogy arra szavak nincsenek.
Néhány dolgot azért ne felejts el:
- Magyarországon a gyógyszergyártásnak sok évtizedes szakmai múltja van, tehát ma nem a 0-ról kezdve működik az ágazat
- a nagy teljesítményű repülőgépek önálló kifejlesztésének és gyártásának 0, azaz nulla az előtörténete Magyarországon (sajnos, de ez van)
- a nagy teljesítményű harcigépek olyan összetett műszaki termékek (aerodinamikai kutatások, sárkány/kompozit technológia, csúcs-elektronika, csúcsminőségű fém és kerámia-kohászat a hajtóműhöz, nyomtatott alkatrészek repipari-minőségű előállítása!!) hogy azok ÖNÁLLÓ kifejlesztésére és önálló gyártására a hidegháború vége óta az USA, Franciaország, Nagy Britannia, Kína és Oroszország képes, senki más, ebből is Kína még mindig korlátozottan (hajtómű-fejlesztés és gyártás terén problémáik vannak)!! Bármilyen más tipust nézel az utóbbi évtizedekből, azok vagy több ország által közösen kifejlesztett és gyártott gépek (Eurofighter, Tornado, Jaguar), vagy főleg hajtómű-téren külső beszállítóval (Viggen, Gripen, J-10, JF-17, J-20) támogatott programok. A franciák már kb. 20 éve közölték, hogy a Rafale volt az utolsó önálló francia fejlesztésű és gyártású harcigép, mert költségeibe kis híján belerokkant a francia légi-ipar (pedig ott "kicsivel" több a felhalmozott tőke és ipari-fejlesztési tapasztalat is!!). Szóval hitből csak vallást lehet építeni, csúcstechnológiát meg sajnos nem. Ahhoz pénz kell - háromszor, mint a háborúhoz - és technológiai fejlesztések a teljes ipar területén, tehát évtizedek folyamatos munkája és befektetése - ha van miből!! Az utóbbi manapság erősen hiányos, magyar nagytőke nem létezik a megfelelő szinten, az a pici magántőke ami meg van napi megélhetésért küzd a tőkenagyhatalom külföldi konkurenciával, nem tud évtizedes fejlesztésekbe belevágni és türelemmel kivárni az eredményt (sok eredménytelen és pénzt zabáló vakvágány közben, amivel néha a fejlesztések járnak).
Beképzeltség az, amikor felvázolom a realitásokat?Nyugodtan menj a falnak egy ilyen végtelenül beképzelt alakért nem kár.
Nem vagyok vezető pozícióban. Talán ezért nem kellene személyeskedni, mert se a témáról, se rólam nincs fogalmad.Műszaki tudományok oktatáson alapulnak és a fejlesztésen. A K+F-re fordított alacsony GDP% annak is köszönhető, hogy hozzád hasonló alakok is vannak vezető pozícióban.
Ezt miből vezetted le?De én úgy látom, ha rajtad múlna még a kőbalta korszakában élne az emberiség.
Láttam a "potenciált" 10+ éve helikopter fejlesztésnél.Abból, hogy lebecsülöd a potenciát jó nem származik, ez nem realizmus, ez pesszimizmus.
Honnan tudnád, hogy nekem mihez van a közöm, amikor láthatólag azt sem tudod, hogy mit csinálok?És képzeld szerintem több közöm van a fejlesztésekhez mint neked, igaz nem katonai, hanem civil szférában, de határozottan ipari területen.
Hát ezt jól kiszámoltad, pont azokat zártad ki, akiknek életképes repiparuk van, tehát esetleg tudnának valamit besegíteni!! Nem tudom észrevetted-e, de Izraelnek sincs már önálló rep-ipara saját tipussal, belátták hogy arra még az ő pénzük se elég. Kína meg könyörgök, mit nyúlna le tőlünk, már a mai kínai ipar is minimum a Holdon van hozzánk képest!!