Néhány dolgot azért ne felejts el:
- Magyarországon a gyógyszergyártásnak sok évtizedes szakmai múltja van, tehát ma nem a 0-ról kezdve működik az ágazat
- a nagy teljesítményű repülőgépek önálló kifejlesztésének és gyártásának 0, azaz nulla az előtörténete Magyarországon (sajnos, de ez van)
- a nagy teljesítményű harcigépek olyan összetett műszaki termékek (aerodinamikai kutatások, sárkány/kompozit technológia, csúcs-elektronika, csúcsminőségű fém és kerámia-kohászat a hajtóműhöz, nyomtatott alkatrészek repipari-minőségű előállítása!!) hogy azok ÖNÁLLÓ kifejlesztésére és önálló gyártására a hidegháború vége óta az USA, Franciaország, Nagy Britannia, Kína és Oroszország képes, senki más, ebből is Kína még mindig korlátozottan (hajtómű-fejlesztés és gyártás terén problémáik vannak)!! Bármilyen más tipust nézel az utóbbi évtizedekből, azok vagy több ország által közösen kifejlesztett és gyártott gépek (Eurofighter, Tornado, Jaguar), vagy főleg hajtómű-téren külső beszállítóval (Viggen, Gripen, J-10, JF-17, J-20) támogatott programok. A franciák már kb. 20 éve közölték, hogy a Rafale volt az utolsó önálló francia fejlesztésű és gyártású harcigép, mert költségeibe kis híján belerokkant a francia légi-ipar (pedig ott "kicsivel" több a felhalmozott tőke és ipari-fejlesztési tapasztalat is!!). Szóval hitből csak vallást lehet építeni, csúcstechnológiát meg sajnos nem. Ahhoz pénz kell - háromszor, mint a háborúhoz - és technológiai fejlesztések a teljes ipar területén, tehát évtizedek folyamatos munkája és befektetése - ha van miből!! Az utóbbi manapság erősen hiányos, magyar nagytőke nem létezik a megfelelő szinten, az a pici magántőke ami meg van napi megélhetésért küzd a tőkenagyhatalom külföldi konkurenciával, nem tud évtizedes fejlesztésekbe belevágni és türelemmel kivárni az eredményt (sok eredménytelen és pénzt zabáló vakvágány közben, amivel néha a fejlesztések járnak).