Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egyre inkább az az érzésem, hogy ez a „Honvédelmi Minisztérium Vagyonfelügyeleti Főosztály” érzi a vesztét..És ismét újraindították a MiG-29-es árverést:
https://jogalappal.hu/varatlan-fordulat-ujraindult-a-mig-29-esek-ertekesitese/
10 éve történt - A Peszeki-ösvény titka
https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecskemet/a-peszeki-osveny-titka
Ez neked jól hangzik, de a HMVF-nak nem feladata szerintem a Reptár készlet növelése. Ha lenne is ilyen cserek az csak forrást vinne el.Egyre inkább az az érzésem, hogy ez a „Honvédelmi Minisztérium Vagyonfelügyeleti Főosztály” érzi a vesztét..
Most mutatják, hogy ők mennyire dolgoznak... de direkt úgy festik le a mesét, hogy még csak véletlenül se legyen vevő, hogy aztán megint megpróbálhassák elárverezni, aztán megint, meg megint....
Vagy csak szimplán ostobák...
pedig mennyi ritka gépre lehetne cserealap a reptárnak (mondjuk külső szemlélőként úgy néz ki, azok is szarnak bele, van ami van, oszt jóvan.).... görög, olasz, portugál, spanyol múzeumoknak nincs Mig-29-ese, nekünk meg nincs A-7, Fiat G91, Tornado, stb...
Ok. Ha erre valaha is sor került volna, akkor én utólag kérném, hogy ezeknek a meg nem értette zsenik esetleg a felső vezetés összes tagját is felelösségre vonták volna a miniszerig bezárólag, akiknek személyes felelősségük volt a fél év alatt 6,5 óra repülésben?ennek ellenére a katonai jogászok azt javasolták, hogy az én személyes felelősségre vonásom történjen meg, így meggyanúsítottak nagy értékű haditechnikai érték rongálásával.
Ez mindenkinek jól hangzik.Ez neked jól hangzik, de a HMVF-nak nem feladata szerintem a Reptár készlet növelése. Ha lenne is ilyen cserek az csak forrást vinne el.
Tehát az, hogy nekik mi a feladat a cél, és mit szeretne egy repülést szerető, az nem feltétlen eredményes közös részhalmazt.
Mit akarunk tesztelni egy 30+ éves elavult típuson? Mit akarunk másolni, amikor a 9.12 koncepciója mára lényegében megbukott? Mi akarunk másolni, amikor gyártani és tervezni sem tudunk vadászgépet perpill?Én még mindig azt mondom tesztelésre, meg lemásolási próbálkozásra jók lennének, vagy csak működőképessé tenni amennyit lehet és jól elcsomagolni, hogy hátha jó lesz még valamire.
De ha herdálás vagy töketlenkedés a cél, én kiszedném a visszaélés szempontjából veszélyesnek ítélt műszereket, rakétákat és működőképes hajtóműveket, és az így használhatatlanná váló gépeket 1-esével árverésre dobnám civil szférának. Könnyebb eladni, mert sokan akiknek van pénze szívesen elnézeget egy drága és nem csúnya gépet az udvarában kiállítási tárgyként.
Mit akarunk tesztelni egy 30+ éves elavult típuson? Mit akarunk másolni, amikor a 9.12 koncepciója mára lényegében megbukott? Mi akarunk másolni, amikor gyártani és tervezni sem tudunk vadászgépet perpill?
Ezek a gépek roncsok. Arra valók, amire a roncsok. Legfeljebb múzeumba.
Én még mindig azt mondom tesztelésre, meg lemásolási próbálkozásra jók lennének, vagy csak működőképessé tenni amennyit lehet és jól elcsomagolni, hogy hátha jó lesz még valamire.
De ha herdálás vagy töketlenkedés a cél, én kiszedném a visszaélés szempontjából veszélyesnek ítélt műszereket, rakétákat és működőképes hajtóműveket, és az így használhatatlanná váló gépeket 1-esével árverésre dobnám civil szférának. Könnyebb eladni, mert sokan akiknek van pénze szívesen elnézeget egy drága és nem csúnya gépet az udvarában kiállítási tárgyként.
MiG-29-es egyáltalán ért el egyáltalán valaha bármi légiharc győzelmet ember vezette géppel szemben?
És nyugati géppel szemben?
Tényleg nem tudom, valaki kisegítene?
Mit akarunk tesztelni egy 30+ éves elavult típuson? Mit akarunk másolni, amikor a 9.12 koncepciója mára lényegében megbukott? Mi akarunk másolni, amikor gyártani és tervezni sem tudunk vadászgépet perpill?
Ezek a gépek roncsok. Arra valók, amire a roncsok. Legfeljebb múzeumba.
Pont ott kapod a legkevesebb tipped. Attól, hogy fogod és szétvágod és mikroszkóp alá is teszed az alkatrészt halvány lövésed sem lehet, hogy milyen folyamatokon ment keresztül és azt sem, hogy azt hogyan és mivel érték el. Mintha odabtennék eléd egy hi-tech polimer kompozitot és akkor mondd meg, hogy azt hogyan gyártották és és mik az autokláv paraméterei. Ez kb. a tenyérjóslás szintjén levő "tudomány" lenne...mondjuk egy hajtómű gyártáshoz pont jó szétkapni, és megvizsgálni.
Ez szimpla szilárdsági méretezés ismert tulajdonságú anyagokkal. Ehhez nem kell szétszedni sőt, még a gépre sem nézni.Vagy hogy aerodinamikai szempontból tudunk-e olyan szárnyat előállítani megfelelő szilárdságban.
Esélyünk sincs olyan szinten le vagyunk maradva a világtól. A svédek folyamatosan tolták a repiparukat, de a csúcsgépükbe is mindig külföldi hajtómű került és mindig külföldi volt a fő légiharc-fegyverzet. Az RBS-15-öt leszámítva a PGM is.Ha valaha akarunk építeni bármi repülő cuccot ami 100km-nél messzebb megy fizikai teszteléseket kell végezni.
Mondjuk úgy, hogy ezen a ponton már tényleg fogom a fejem. De most se erőm, se kedven kisregényt írni egyetlen bugyuta mondatra... Technikailag, műszakilag, politikailag is nettó ökörség az egész.Mondok egy extrém példát egy 30 évig tartó világháborúban az elején van f-35, Szu-57 végén vannak kövek-botok-meg parittyák.
Ezt ingyen csípőből megmondom neked. RONCS. Pont. Ami használható volt, azt már eladták. Ezen gépek értéke az, amit "a kohók kb. adnak érte".Másik lehetőség, hogy meg kell vizsgálni, hány tehető minimális ráfordítással működőképessé, azokat szépen alkatrészekkel együtt. elcsomagolni, és valami raktárba elrakni nem kell reptér mellé, bárhol jó.
A hajótműveket tudtommal régen eladták a SOLAR-nak...A többi meg mehet múzeumba vagy magángyűlytőknek vagy a franc tudja hova. Hajtóművek meg reptérkarbantartó (Hóelfúvó), és tűzoltó-berendezésekhez felhasználható (utóbbi t-72 alvázra szerelve gáz és olaj-kút/cső oltásokhoz)
MiG-29-es egyáltalán ért el egyáltalán valaha bármi légiharc győzelmet ember vezette géppel szemben?
És nyugati géppel szemben?
Tényleg nem tudom, valaki kisegítene?
szóval lehet vele tesztkamrákban (pl.: szélcsatorna, hajtóműtesztelő kamra ) vagy akár valós környezetben is akár kifutópályán (szélturbinával) vagy ha van még biztonságosan működő akkor alacsony magassági aerodinamikai tesztekre.
Másik lehetőség, hogy meg kell vizsgálni, hány tehető minimális ráfordítással működőképessé, azokat szépen alkatrészekkel együtt. elcsomagolni, és valami raktárba elrakni nem kell reptér mellé, bárhol jó.
Ha valaha valamit építünk, akkor az nem ilyen túlmotorizált szerkezet lesz.. erőben mozgásparaméterekben, ha üzemképesek lennének, a mi MiG-29-eseink még ma is a csúcs közelében lennének. Semmilyen hasznos következtetést nem lehetne levonni abból, hogy egy ilyen robusztus bivalyerős szerkezetet tesztelgetünk... Hasonlót meg pláne nem tudnánk csinálni még száz év múlva sem... Az az igazság hogy a technológiai szintünk még a hetvenes évek szovjetúniójáét sem éri el... Az, hogy összelegózunk mercsedesz, suzuki, meg audi jellegű fostalicskákat, még nagyon nem az a színvonal, mint ami a hetvenes-nyolcvanas évek repipara volt. (ilyen autókat még a csucsuk is összekendácsolnak, de egy őskövület D-30-as megépítését se nagyon adná ki az eszük, ha az oroszok nem fogták volna a kezüket, pedig a földön minden ötödik ember kínai)Ha valaha akarunk építeni bármi repülő cuccot ami 100km-nél messzebb megy fizikai teszteléseket kell végezni.
Hőbörgőből (jégpucoló) van összesen vagy öt, de lehet, hogy sokat mondok és azokba is M701-eseket használnak és az is bőven elég... Mennek évi 5 órát legfeljebb.. kb. 2100-ban kell őket majd leváltani valamivel...Hajtóművek meg reptérkarbantartó (Hóelfúvó), és tűzoltó-berendezésekhez felhasználható (utóbbi t-72 alvázra szerelve gáz és olaj-kút/cső oltásokhoz)
Pont ott kapod a legkevesebb tipped. Attól, hogy fogod és szétvágod és mikroszkóp alá is teszed az alkatrészt halvány lövésed sem lehet, hogy milyen folyamatokon ment keresztül és azt sem, hogy azt hogyan és mivel érték el. Mintha odabtennék eléd egy hi-tech polimer kompozitot és akkor mondd meg, hogy azt hogyan gyártották és és mik az autokláv paraméterei. Ez kb. a tenyérjóslás szintjén levő "tudomány" lenne...
Ez szimpla szilárdsági méretezés ismert tulajdonságú anyagokkal. Ehhez nem kell szétszedni sőt, még a gépre sem nézni.
Esélyünk sincs olyan szinten le vagyunk maradva a világtól. A svédek folyamatosan tolták a repiparukat, de a csúcsgépükbe is mindig külföldi hajtómű került és mindig külföldi volt a fő légiharc-fegyverzet. Az RBS-15-öt leszámítva a PGM is.
Ezek után mennyire mentek el otthonról, hogy te ennyire álomvilágban élsz?
Mondjuk úgy, hogy ezen a ponton már tényleg fogom a fejem. De most se erőm, se kedven kisregényt írni egyetlen bugyuta mondatra... Technikailag, műszakilag, politikailag is nettó ökörség az egész.
Ezt ingyen csípőből megmondom neked. RONCS. Pont. Ami használható volt, azt már eladták. Ezen gépek értéke az, amit "a kohók kb. adnak érte".
A hajótműveket tudtommal régen eladták a SOLAR-nak...
Szóljál, ha világszínvonalú kínai hajtóművet látsz. Pedig ők 20 éve ezzel szopnak. Hozzánk képes végtelen erőforrással.Ez a kínai hajtóműipar...