F-104 esetén? Szerintem egész jó.A németeknél vajon milyen statisztika lehetett az egyesülés utanrol
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
F-104 esetén? Szerintem egész jó.A németeknél vajon milyen statisztika lehetett az egyesülés utanrol
A németeknél vajon milyen statisztika lehetett az egyesülés utanrol
Ő a 29-esre gondolt. A F-104G 1986 után már nem repült.F-104 esetén? Szerintem egész jó.
Ha lett volna normálisan tolva lóvé a rendszerbe, akkor lehetett volna repülni is...F-104 és más 2. generáció gépek statisztikájának nézegetése kapcsán azért kicsit elgondolkoztam, hogy mit és hogyan is jelentenek lenti a számok, ez a diagram a HÖT-ből, csak angolul, de egyes típus esetén valójában kicsit maszkírozza a valóságot.
17 év alatt elfogyott a magyar együléses MiG-29-esek 14%-a úgy, hogy a 22 gépből 2003-2010 között átlagosan nem volt 8 db-nál több röpképes - figyelem, együléses gépekről van szó - és 1993-2003 között sem volt nagyon 10 gép felett ez. Az utolsó 3 évben összesen 3 db B és 1 db UB repült emlékeim szerint. A gépek évente átlagosan 40 (!) órát repültek. Tehát igazából nem 22, hanem valahol 10-11 gépre lenne reális a fajlagosítás, mert többi állt a Jurassic Parkban már igen hosszú ideje, a nem használt gép meg nem tud lezuhanni. Még a 14%-os veszteség is borzalmas érték - az USAF F-16-osok a teljes gyártott mennyiségre nem érik el 35 év után sem - , de valójában a használt magyar 29-es flottára nézve inkább cirka 30%os veszteségről van szó.
Egy kéthajtóműves 4. generációs vadászgéppel a másodig generációs, alacsonytámadóként használt német F-104G-hez mérhető élettartam veszteség statisztikát hoztunk össze rövidebb szolgálati idő alatt (17 vs 25 év), a fajlagos repóra veszteség meg úgy 30-50%-kal volt magasabb a MiG-eknél az F-104G-hez képest.
Az F-104G-re forrásoktól függően 14,8 és 17,1 körüli érték számolható ki, legfeljebb 22,4 tája, de az olyan számolás, hogy inkább csak legyintek rá.
Na ez a kemény és nem a kád széle.
F-104 és más 2. generáció gépek statisztikájának nézegetése kapcsán azért kicsit elgondolkoztam, hogy mit és hogyan is jelentenek lenti a számok, ez a diagram a HÖT-ből, csak angolul, de egyes típus esetén valójában kicsit maszkírozza a valóságot.
17 év alatt elfogyott a magyar együléses MiG-29-esek 14%-a úgy, hogy a 22 gépből 2003-2010 között átlagosan nem volt 8 db-nál több röpképes - figyelem, együléses gépekről van szó - és 1993-2003 között sem volt nagyon 10 gép felett ez. Az utolsó 3 évben összesen 3 db B és 1 db UB repült emlékeim szerint. A gépek évente átlagosan 40 (!) órát repültek. Tehát igazából nem 22, hanem valahol 10-11 gépre lenne reális a fajlagosítás, mert többi állt a Jurassic Parkban már igen hosszú ideje, a nem használt gép meg nem tud lezuhanni. Még a 14%-os veszteség is borzalmas érték - az USAF F-16-osok a teljes gyártott mennyiségre nem érik el 35 év után sem - , de valójában a használt magyar 29-es flottára nézve inkább cirka 30%os veszteségről van szó.
Egy kéthajtóműves 4. generációs vadászgéppel a másodig generációs, alacsonytámadóként használt német F-104G-hez mérhető élettartam veszteség statisztikát hoztunk össze rövidebb szolgálati idő alatt (17 vs 25 év), a fajlagos repóra veszteség meg úgy 30-50%-kal volt magasabb a MiG-eknél az F-104G-hez képest.
Az F-104G-re forrásoktól függően 14,8 és 17,1 körüli érték számolható ki, legfeljebb 22,4 tája, de az olyan számolás, hogy inkább csak legyintek rá.
Na ez a kemény és nem a kád széle.
Ő a 29-esre gondolt. A F-104G 1986 után már nem repült.
A Gripennél jelenleg minden jobb, hiszen nem lehet full statisztikát vonni. Ha további veszteség nélkül lemegy a 20 év és kirepülünk mindent, akkor is kb. 3/100k óra lesz a mutató.A MiG-17PF meg jobb volt mint a Gripen?
Német wiki?Wiki szerint az egyesülés után 13 év alatt 30000 óra, 24 gépből 1 kuka, pilótahiba miatt.
Azt vedd figyelembe, hogy az egyetlen Gripen veszteségünk emberi tényező volt.A MiG-17PF meg jobb volt mint a Gripen?
1. A lassúbb gépeket aránylag könnyebb repülni, mert sokkal kisebb a döntési időkényszere a pilótának, több idő van korrigálni repülés közben, a 17-es meg feleakkora sebességű volt mint a GriffA MiG-17PF meg jobb volt mint a Gripen?
1. A lassúbb gépeket aránylag könnyebb repülni, mert sokkal kisebb a döntési időkényszere a pilótának, több idő van korrigálni repülés közben, a 17-es meg feleakkora sebességű volt mint a Griff
2. A MiG-17PF az elfogóvadász volt tehát nemigen repültek vele földközelben, a Griff meg vadászbombázó is, tehát aránylag többet repülnek vele földközelben ahol sokkal veszélyesebb a hibázás
3. A 17-re általában MiG-15-ről kerültek a pilóták ami nem jelentett olyan nagy különbséget, tehát eleve volt már gyakorlatuk hasonló tipuson, a Gripen elődtipusai meg a Draken és a Viggen voltak, hát jóval nagyobb különbség van köztük tömegben, ránézésre aerodinamikában, tehát vezetéstechnikában is.
Azt gondolom, hogy igazad van, de azért gonoszkodom kicsit....
A Gripennek jobb az aerodinamikia kialakítása és a számítógép is segít. Könnyebben irányítható még kis sebességen is, fel- leszálláskor. A MiG-17-nél minden a pilótán múlt.
A Gripenre MiG-29 tapasztalattal ültek át az első csoport tagjai.
Itthon a Gripennel sem vitték túlzásba földközeli repülések gyakorlását. Csak nagyobb magasságban repülnek gyorsabban a Gripenek, mint a MiG-17.
1956 után a légierőben tisztogatás volt.
http://reptar.hu/repulogepeink/mig-17pf-sugarhajtomuves-vadaszrepulogep.html
Ha csak a magyar Griffekben gondolkodsz akkor igazad is lehet, a Gripen viszont nemcsak magyar gép, sőt, mintha a svédeknél kicsit több lenne belőle, és másra is használják nemcsak vadászként.Azt gondolom, hogy igazad van, de azért gonoszkodom kicsit....
A Gripennek jobb az aerodinamikia kialakítása és a számítógép is segít. Könnyebben irányítható még kis sebességen is, fel- leszálláskor. A MiG-17-nél minden a pilótán múlt.
A Gripenre MiG-29 tapasztalattal ültek át az első csoport tagjai.
Itthon a Gripennel sem vitték túlzásba földközeli repülések gyakorlását. Csak nagyobb magasságban repülnek gyorsabban a Gripenek, mint a MiG-17.
1956 után a légierőben tisztogatás volt.
http://reptar.hu/repulogepeink/mig-17pf-sugarhajtomuves-vadaszrepulogep.html
Ha csak a magyar Griffekben gondolkodsz akkor igazad is lehet, a Gripen viszont nemcsak magyar gép, sőt, mintha a svédeknél kicsit több lenne belőle, és másra is használják nemcsak vadászként.
Le lehet ilyesmit írni a honvedelem.hu-n?A Magyar Légierő MiG-29-esei - A vágyak és a realitás
https://honvedelem.hu/cikk/113482_a_vagyak_es_a_realitas
https://www.jetfly.hu/katonai-tipus...NZ8lb0qmrIAW4V0wrYNOHsyYpsVOJSAf_72S4gjnhAlpQ