Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az jut erről eszembe hogy azóta is ott állhat.
Erre emlékszem. Az igaz hogy "egyben" maradt a gép és a többi része lent volt a földben? Vagy az már csak az urban legend?Ha nem állt volna orral bele az anyaföldbe.
https://www.jetfly.hu/regi-jetfly/7885-nyolc-eve-zuhant-le-a-02-es-oldalszamu-magyar-mig-29-es
Erre emlékszem. Az igaz hogy "egyben" maradt a gép és a többi része lent volt a földben? Vagy az már csak az urban legend?
Nem bizti de ha jól rémlik volt róla egy kicsit távolabbi kép miután kibányászták.Kétlem, hogy releváns módon egyben maradt volna a gép, Mondhatni, nagyon szétszóródni nem tudott hova, de hogy csúnyán átalakult, az is biztos.
A topicban többször is idézett, Simon Róbert honlapján is megtalálható magyar MiG-29-esek összesített órái, leszállásainak "dicső" száma (http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html) jutott eszembe a napokban, amikor Prágában jártam a Kbely-ben lévő repülőmúzeumban.
Az ott kiállított "Nagyvas" 1989 júniusában érkezett, és 1996-os kivonásáig (utolsó leszállása 1996.11.20) összesen 239 órát és 7 percet repült, leszállásainak száma pedig 425 volt (7 év 5 hónap alatt !), ami szinte Magyar Légierős szint, igaz, a gép először a csehszlovák légierőt, utána pedig Szlovákia légierejét erősítette (?).
Lehet, hogy a típus kissé dicstelen pályafutása nem egyedi magyar betegség, hanem a 90-es évek közepén jellemző, közép-kelet-európai pénztelenség?
Na, ez a fotó tökéletesen megmutatja, mivel lehet szerkezetileg tönkretenni a 29-est. Jól látható, hogy a szárnytőről nagy állásszögnél leváló örvényáramlásba pontosan beleesnek a függőleges vezérsíkok. Minél nagyobb sebességnél és túlterheléssel csinálja ezt a manővert a pilóta annál erősebb lesz az örvénylés és a mechanikai terhelés, amik a vezérsík bekötéseinek és szerkezetének repedését, sérülését okozhatják. Így "repülték szét" két gépünket a bemutatókon és gyakorlásokon (le kellett korlátozni aztán leállítani a gépeket), Szergejéknél meg a vezérsík leszakadása miatt katasztrófa és pilótahalál is volt belőle legalább egyszer.