Az jut erről eszembe hogy azóta is ott állhat.
Erre emlékszem. Az igaz hogy "egyben" maradt a gép és a többi része lent volt a földben? Vagy az már csak az urban legend?Ha nem állt volna orral bele az anyaföldbe.
https://www.jetfly.hu/regi-jetfly/7885-nyolc-eve-zuhant-le-a-02-es-oldalszamu-magyar-mig-29-es
Erre emlékszem. Az igaz hogy "egyben" maradt a gép és a többi része lent volt a földben? Vagy az már csak az urban legend?
Nem bizti de ha jól rémlik volt róla egy kicsit távolabbi kép miután kibányászták.Kétlem, hogy releváns módon egyben maradt volna a gép, Mondhatni, nagyon szétszóródni nem tudott hova, de hogy csúnyán átalakult, az is biztos.
A topicban többször is idézett, Simon Róbert honlapján is megtalálható magyar MiG-29-esek összesített órái, leszállásainak "dicső" száma (http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html) jutott eszembe a napokban, amikor Prágában jártam a Kbely-ben lévő repülőmúzeumban.
Az ott kiállított "Nagyvas" 1989 júniusában érkezett, és 1996-os kivonásáig (utolsó leszállása 1996.11.20) összesen 239 órát és 7 percet repült, leszállásainak száma pedig 425 volt (7 év 5 hónap alatt !), ami szinte Magyar Légierős szint, igaz, a gép először a csehszlovák légierőt, utána pedig Szlovákia légierejét erősítette (?).
Lehet, hogy a típus kissé dicstelen pályafutása nem egyedi magyar betegség, hanem a 90-es évek közepén jellemző, közép-kelet-európai pénztelenség?
Na, ez a fotó tökéletesen megmutatja, mivel lehet szerkezetileg tönkretenni a 29-est. Jól látható, hogy a szárnytőről nagy állásszögnél leváló örvényáramlásba pontosan beleesnek a függőleges vezérsíkok. Minél nagyobb sebességnél és túlterheléssel csinálja ezt a manővert a pilóta annál erősebb lesz az örvénylés és a mechanikai terhelés, amik a vezérsík bekötéseinek és szerkezetének repedését, sérülését okozhatják. Így "repülték szét" két gépünket a bemutatókon és gyakorlásokon (le kellett korlátozni aztán leállítani a gépeket), Szergejéknél meg a vezérsík leszakadása miatt katasztrófa és pilótahalál is volt belőle legalább egyszer.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..