[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 261
113
Mi a helyzet ezekkel a gépekkel jelenleg, tudni valami infót erről ? Eladni nem tudtuk őket, ennyit tudok.
Nem is fogjuk tudni... ki venné meg hét év állás után....
Szépen le kell őket festeni és odaadni külföldi múzeumoknak Phantom-ért, meg Harrier-ért. Meg néhányat kirakni körforgalmakba, oszt csoki :)
Egyébként a 445-ösről megcsodálható vagy 10db egysorban.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 937
30 432
113
Nem hinném hogy azért a pár garasért amit kérnek értük megérné a cirkusz Moszkvával. Csak van annyi eszük odafenn hogy megkérdezik kinek adhatják el ezeket a roncsokat.
Ha egyáltalán el lehet még őket adni valakinek, mert a csillaggarázs mindenre jó csak éppen állagmegóvásra kompletten alkalmatlan...
 

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
594
506
93
Ha egyáltalán el lehet még őket adni valakinek, mert a csillaggarázs mindenre jó csak éppen állagmegóvásra kompletten alkalmatlan...

Bolgároknál(lengyeleknél) van olyan (hadi)technológia/-technika, amiért lehet hogy jó üzletet is lehetne kötni.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 858
113
Nme feltétlen világos ez az "eredeti gyártó engedélye" dolog. Sanszos, hogy ez csak nálunk megy, csak velünk lehet megcsinálni. Kétlem, hogy anno a szovjetek különösen aggodalmaskodtak volna, mikor Indiának eladtuk a régi 21-eseinkből párat.
Ahogy jópár afrikai légierőben továbbszolgáló magyar Mi-24D eetében se tudok külön orosz hozzájárulásról, bár hozzáteszem, külön magyar állami eladásról se.
legalábbis nem verték nagy dobra.
Egyátalán milyen jogon és mégis meddig kell folyton kikérni a gyártó bárminemű hozzájárulását a továbbadásra, mikor 1993 decemberével tényleges magyar állami tulajdonba került az összes 29-esünk?
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.
 
M

molnibalage

Guest
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.
A kérdés, hogy milyen szerződéssel kaptuk őket...

Az ausztrál F-111 is ausztrál tulajdon volt, de mégis úgy kellett a gépeket megsemmisíteni ahogy, pedig a kutya nem vette volna meg és semmiféle veszélyt nem jelentettek technológiai szempontból, semmi fejlett vagy atomtikos nem volt rajtuk. De a szerződés az szerződés és szépen elásták a gépek egy részét kibelezve és szétkapva...
... amikor kb. kurvrára semmi értelme nem volt az egésznek.
https://htka.hu/2011/11/26/szemetdombra-kerultek-az-ausztral-disznok/
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 478
23 878
113
Nme feltétlen világos ez az "eredeti gyártó engedélye" dolog. Sanszos, hogy ez csak nálunk megy, csak velünk lehet megcsinálni. Kétlem, hogy anno a szovjetek különösen aggodalmaskodtak volna, mikor Indiának eladtuk a régi 21-eseinkből párat.
Ahogy jópár afrikai légierőben továbbszolgáló magyar Mi-24D eetében se tudok külön orosz hozzájárulásról, bár hozzáteszem, külön magyar állami eladásról se.
legalábbis nem verték nagy dobra.
Egyátalán milyen jogon és mégis meddig kell folyton kikérni a gyártó bárminemű hozzájárulását a továbbadásra, mikor 1993 decemberével tényleges magyar állami tulajdonba került az összes 29-esünk?
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.

A világon mindenhol így van, harmadik fél számára csak a gyártó ország engedélyével lehet továbbértékesíteni. Ez még onnan származik, hogy nehogy fejlett haditechnika jusson olyan országba amit a gyártó ország nem szeretne (pl. az USA elad F-15-ösöket Szaúd-Arábiának, és nem örülne, ha azok továbbadnák mondjuk Kínának) Természetesen ennek csak modern haditechnikai eszközök esetében van értelme, a mi Mig-jeink inkább már múzeumba valók, vagy esetleg meg lehetne próbálni gazdag magánembereknek elpasszolni őket.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Pal

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 502
84 699
113
Nme feltétlen világos ez az "eredeti gyártó engedélye" dolog. Sanszos, hogy ez csak nálunk megy, csak velünk lehet megcsinálni. Kétlem, hogy anno a szovjetek különösen aggodalmaskodtak volna, mikor Indiának eladtuk a régi 21-eseinkből párat.
Ahogy jópár afrikai légierőben továbbszolgáló magyar Mi-24D eetében se tudok külön orosz hozzájárulásról, bár hozzáteszem, külön magyar állami eladásról se.
legalábbis nem verték nagy dobra.
Egyátalán milyen jogon és mégis meddig kell folyton kikérni a gyártó bárminemű hozzájárulását a továbbadásra, mikor 1993 decemberével tényleges magyar állami tulajdonba került az összes 29-esünk?
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.

Ez már a szerződésben is benne van. Harmadik országnak csak a gyártó belegyezeésével lehet eladni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 502
84 699
113
Melyik szerződésben? Te láttad azokat a szerződéseket? Szerinted a csehek kikérték az oroszok véleményét, mikor eladták a Szuhojokat Afrikába?
Különbség , hogy a szovjet érában voltak leszállítva vagy már 1991 után -OF létrejötte után. A 90-es években beszerzett gépeknél már a szérződés részét képezi a gyártó engedélye/beleegyezése 3. félnek történő eladás kapcsán tudtommal.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 858
113
Különbség , hogy a szovjet érában voltak leszállítva vagy már 1991 után -OF létrejötte után. A 90-es években beszerzett gépeknél már a szérződés részét képezi a gyártó engedélye/beleegyezése 3. félnek történő eladás kapcsán tudtommal.
Nem tudom, hogy ez a kitétel benne volt-e a 93 nyarán kötött szerződésben, de erősen sanszos, hogy csak utána lett rutin. Azokban az időkben az oroszoknak a legkisebb gondjuk is nagyobb volt annál, semmint ilyen kérdésekben változtassanak a jól bevált sok évtizedes szovjet rutinon.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 858
113
photo7.jpg

photo6.jpg


A magyar 02-es még orosz felségjellel készült az állami átvételre. Ez valószínű 93 november- 94 január környéke lehet.