[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ebben egyet értünk. Én a közelharcnál a manőverezőképességre gondoltam. Igen ott egy sisakcélzó/megjelenítő megléte, hiánya is sokat számít.
Mezei MiG-21bisz gépek is megfogták 2v1-ben a 29-est. Fotogéppuska fotó is van róla. HOBS rakétával 2v1-ben, ha megvan a VID akkor kb. imádkozni elhet a 29-es sikeréért dogban. Annyira a 21-es se szar, hogy ne sikerültjön 2v1-ben behúzni a HOBS zónába. Nem véletlenül van az, hogy az egész F-35 és korszerű légi harcászat alapja az, hogy jó SA legyen és ne engedd közel az ellenfelett, mert az onnantól fogva rulettasztal, amin csak súlyosbít az ilyen szintű aránytalanság az alig zavarható (?) AAM-ek korában.

Egy F-15-nek még arra is reális eseélye volt, hogy 4 db MiG-21-es (akár bisz is) ellövi a teljes AAM mennyiséget és nem talál egyik sem. Ezt R-73/74, Python-4/5, IRIS-T és AIM-9X szintű rakéták ellen remélni nettó szereptévesztés.
 
M

molnibalage

Guest
Ahogy MiG-29-et elfogadtunk szovjet adósság EGY KIS RÉSZÉNEK fejében, ugyanúgy beszerezhettünk volna hozzájuk tartalék-alkatrészeket is. Szóval így nem igaz hogy nem volt rájuk pénz, inkább az az igazság hogy nem kellett volna azt az adósságot elmutyizni/leírni. Attól még modernizálni is lehetett volna, senki nem tiltotta, és voltak rá kidolgozott csomagok több cég részéről is keletről/nyugatról egyaránt. Politikai szándék és szakmai hozzáértés kérdése volt amit leírtam, nem pénzkérdés, csak azt mondták/hazudták. Viszont a probléma "megoldásából" látható, hogy nincs nálunk gazdagabb ország a világon, senki más nem engedheti meg magának hogy 17 éves és fiatalabb!!! harcigépeket minimális repidővel kukázzon :(:mad:. Mindenki inkább modernizálja a gépeit, az ilyen kategóriás gépeket 30-35 évig használják - mármint pl. a nálunk szegényebb USA, Svájc, Németország, Japán, stb... :D:p
Hát igen, volt olyan 29-es ami jenkiknél az első depot level maint. időig sem jutott el. (~800 óra)
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 046
3 981
113
Ahogy MiG-29-et elfogadtunk szovjet adósság EGY KIS RÉSZÉNEK fejében, ugyanúgy beszerezhettünk volna hozzájuk tartalék-alkatrészeket is. Szóval így nem igaz hogy nem volt rájuk pénz, inkább az az igazság hogy nem kellett volna azt az adósságot elmutyizni/leírni. Attól még modernizálni is lehetett volna, senki nem tiltotta, és voltak rá kidolgozott csomagok több cég részéről is keletről/nyugatról egyaránt. Politikai szándék és szakmai hozzáértés kérdése volt amit leírtam, nem pénzkérdés, csak azt mondták/hazudták. Viszont a probléma "megoldásából" látható, hogy nincs nálunk gazdagabb ország a világon, senki más nem engedheti meg magának hogy 17 éves és fiatalabb!!! harcigépeket minimális repidővel kukázzon :(:mad:. Mindenki inkább modernizálja a gépeit, az ilyen kategóriás gépeket 30-35 évig használják - mármint pl. a nálunk szegényebb USA, Svájc, Németország, Japán, stb... :D:p
Ha jól emlékszem, időhöz volt kötve, hogy meddig nyújthatjuk be az igényünket az adósságrendezés módjára. A végén ezért is lett elengedve/leírva belőle egy jókora rész, mert nem tudtunk/akartunk dönteni. Azt a maradványt akkor lehetett volna pótalkatrészekre költeni, viszont a korszerűsítés a beszerzéskor szerintem még nem merült fel itthon a döntéshozóknál.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ha jól emlékszem, időhöz volt kötve, hogy meddig nyújthatjuk be az igényünket az adósságrendezés módjára. A végén ezért is lett elengedve/leírva belőle egy jókora rész, mert nem tudtunk/akartunk dönteni. Azt a maradványt akkor lehetett volna pótalkatrészekre költeni, viszont a korszerűsítés a beszerzéskor szerintem még nem merült fel itthon a döntéshozóknál.
Nem is sárkány-hajtómű szempontból kellett volna korszerűsíteni elsősorban, hanem elektronika/kommunikáció/fegyverzet tekintetében, és a pótalkatrészeket meg lehetett volna rendelni adósságtörlesztés fejében későbbi szállításra is. A modernizálás meg ráért volna az első nagyjavításkor, de a kannibalizáció meg a túlterhelt bemutatórepülések miatt addigra már csak a gépek fele volt repülőképes.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 879
73 252
113
Ez nem tűnik életszerűnek. Azon a gurulón, amihez a földhányások „bekötőútjai” csatlakoznak, akadálytalan volt a forgalom korábban is. A nagyrepülő meg a Delta gurulón szokott megállni.

Igazad van, de nem jutott más ok eszembe. Nem tudom, hogy a helikoptereket szállító nyerges vontatók a bázison belül merre mentek, hol parkoltak, amíg megjött az An-124. Úgy tűnik, valakinek valamiért nagyon "útban lettek" a MiG-29-esek.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 046
3 981
113
Igazad van, de nem jutott más ok eszembe. Nem tudom, hogy a helikoptereket szállító nyerges vontatók a bázison belül merre mentek, hol parkoltak, amíg megjött az An-124. Úgy tűnik, valakinek valamiért nagyon "útban lettek" a MiG-29-esek.
Talán oda épülnek az új betonfedezékek, föld alatti hangárok! :);)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 879
73 252
113

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 046
6 460
113
Egyetlen MiG-29-est se nagyjavítottak...

Azt gondoltam, hogy az "üzemidő hosszabbítás" az nagyjavítással történik, és 14 db volt üzemidő hosszabbításon, 2004.01.30-al jöttek vissza (02,03,04,06,08,09,10,11,15,16,18,21,26,27) - ezek közül a 04 és 06 soha többé nem is repült.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Azt gondoltam, hogy az "üzemidő hosszabbítás" az nagyjavítással történik, és 14 db volt üzemidő hosszabbításon, 2004.01.30-al jöttek vissza (02,03,04,06,08,09,10,11,15,16,18,21,26,27) - ezek közül a 04 és 06 soha többé nem is repült.
szerény ismereteim szerint az üzemidőhosszabbítást Kecskeméten csinálták (vagyis nem jöttek vissza, mert végig itt voltak).
És valóban, a kettő nem ugyanaz. Nagyjavítást itthon nem lehetett volna rajtuk csinálni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 160
60 863
113
Azt gondoltam, hogy az "üzemidő hosszabbítás" az nagyjavítással történik, és 14 db volt üzemidő hosszabbításon, 2004.01.30-al jöttek vissza (02,03,04,06,08,09,10,11,15,16,18,21,26,27) - ezek közül a 04 és 06 soha többé nem is repült.
04-es az üzemidőhosszabbítás után még demot is repült, a 06-ost nem hosszabbították, az donnorgép volt.

http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html

Erre a forrásra gondolsz, de te magad is láthatod, hogy a 04-es fotóján is az üzemidőhosszabbítás utáni festéssel szerepel. Ezek nem nagyjavítások voltak, hanem itthon elvégzett mókolás, ami úgy volt olcsóbb, hogy később nagyon drága buli lett.
Sokadjára is jöjjön az unalomig ismételt mantra: Nem kellett volna felszámolni a PG-t...