Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mondott már nekem olyat volt MiG-21 pilóta úgy 4-5 éve, hogy a 21-estúl még mindig retteg a NATO, és nem hiába ragaszkodnak a típushoz annyianm csak mi voltunk olyan balfaszok, hogy kivontuk. (Ja, meg az ukránok, a szlovákok, a lengyelek meg a finnek...)
Másik szerint meg Oroszországban még mindig ezrével állnak ugrásra készen a 21-esek, mert az amerikaiak azoktól félnek igazán, mert az az igazi vadászgép, nincs jobb azóta.
Volt maléves mechanikus szerint meg az Il-18 "Csak erkölcsileg elavult".
Nem kötözködésből, csak úgy mondom.
Igen, YT-n olvastam ezt a baromságot én is. Sajnos egyeseknek idős korára nem csak a háta, hanem az elméje is meghajlik.Mondott már nekem olyat volt MiG-21 pilóta úgy 4-5 éve, hogy a 21-estúl még mindig retteg a NATO, és nem hiába ragaszkodnak a típushoz annyianm csak mi voltunk olyan balfaszok, hogy kivontuk. (Ja, meg az ukránok, a szlovákok, a lengyelek meg a finnek...)
Másik szerint meg Oroszországban még mindig ezrével állnak ugrásra készen a 21-esek, mert az amerikaiak azoktól félnek igazán, mert az az igazi vadászgép, nincs jobb azóta.
Volt maléves mechanikus szerint meg az Il-18 "Csak erkölcsileg elavult".
Nem kötözködésből, csak úgy mondom.
Szerintem a volt pilóták véleménye is megoszlik a MIG-21 kontra MIG-29 ügyben. És nem feltétlenül a repülési jellemzők, hanem a Fulcrumokra elköltött dollármilliók miatt. Kérdés, hogy ha nem erre, akkor mire költjük az államadósság fejében elköltött 800 millió dollárt? Ha maradnak a MIG-21-ek, mennyibe kerül a felújításuk, korszerűsítésük, és új fegyverzet hozzájuk? A fegyverzetből tudnánk-e még felhasználni valamit az újabb típushoz? Mire terveztük őket használni? Gondolom repülési jellemzőiben a 29-es jobb volt, de ez leginkább csak közelharcban volt előny, a Lancerekhez képest. Főleg a fegyverzetbeli különbségek miatt. És gondolom a Fulcrumokat is lehetett volna modernizálni, de ahogy ismerjük az előzményeket, még alkatrészekre sem futotta sokszor, ezért maradt ott is a kannibalizmus. Gondolom a délszláv válság volt a döntő a 29-esek beszerzésekor, mert akkor (még) a biztonságunk volt a legfontosabb, az átlagembernél is.Tudom, ismerős az élmény
Nekem is mondanak néha a katonák olyan dolgokat... és tudom, hogy felesleges velük vitatkozni, mert a vége úgy is mindig az lesz, hogy az interneten hülyeséget írnak, ő tudja jól, ő ezt csinálja/csinálta x éve. Én meg sok esetben nem tudom eldönteni hogy tájékozatlan az illető vagy tényleg igaza van. Az biztos, hogy komolyan gondolja és elhiszi, amit mond.
HOBS képessége lehet a 21-esnek is. Azzal meg közelharcban az is igen veszélyes tud ám lenni. Főleg, hogy a hajtóműve nem is füstöl.Szerintem a volt pilóták véleménye is megoszlik a MIG-21 kontra MIG-29 ügyben. És nem feltétlenül a repülési jellemzők, hanem a Fulcrumokra elköltött dollármilliók miatt. Kérdés, hogy ha nem erre, akkor mire költjük az államadósság fejében elköltött 800 millió dollárt? Ha maradnak a MIG-21-ek, mennyibe kerül a felújításuk, korszerűsítésük, és új fegyverzet hozzájuk? A fegyverzetből tudnánk-e még felhasználni valamit az újabb típushoz? Mire terveztük őket használni? Gondolom repülési jellemzőiben a 29-es jobb volt, de ez leginkább csak közelharcban volt előny, a Lancerekhez képest. Főleg a fegyverzetbeli különbségek miatt. És gondolom a Fulcrumokat is lehetett volna modernizálni, de ahogy ismerjük az előzményeket, még alkatrészekre sem futotta sokszor, ezért maradt ott is a kannibalizmus. Gondolom a délszláv válság volt a döntő a 29-esek beszerzésekor, mert akkor (még) a biztonságunk volt a legfontosabb, az átlagembernél is.
Miota.... 2003-ban mar rendelkezett legialkalmassagival az RD-33MK, én a levegőben 2005-ben lattam először, a HTKA-n rengetegszer irtam róla, de volt mar sokszor az Aranysasban is. Furcsa, hogy pont ez elkerülte a figyelmeteket. Hogy be lehet-e építeni a 9.12-esbe, vagy a 9.13-asba, azt nem tudom, mivel nagyobb a levegőátfutása. Ezért csak a nagyobb beömlős változatokon látni. Ez utóbbiaknak viszont noncs kopoltyúja, felszálláskor pedig egy szűrőrács le is nyílik a beömlőben.
Nem, az RD-33MK távklról se füstöl úgy mint az alap RD-33-as. Markáns a különbség.
Kb úgy füstöl egy RD-33MK-val szerelt K/KR/KUB/KUBR/M2 vagy MiG-35, mint ez a vadonat új szingapúri F-15SG:
Ebben egyet értünk. Én a közelharcnál a manőverezőképességre gondoltam. Igen ott egy sisakcélzó/megjelenítő megléte, hiánya is sokat számít.HOBS képessége lehet a 21-esnek is. Azzal meg közelharcban az is igen veszélyes tud ám lenni. Főleg, hogy a hajtóműve nem is füstöl.
Ahogy MiG-29-et elfogadtunk szovjet adósság EGY KIS RÉSZÉNEK fejében, ugyanúgy beszerezhettünk volna hozzájuk tartalék-alkatrészeket is. Szóval így nem igaz hogy nem volt rájuk pénz, inkább az az igazság hogy nem kellett volna azt az adósságot elmutyizni/leírni. Attól még modernizálni is lehetett volna, senki nem tiltotta, és voltak rá kidolgozott csomagok több cég részéről is keletről/nyugatról egyaránt. Politikai szándék és szakmai hozzáértés kérdése volt amit leírtam, nem pénzkérdés, csak azt mondták/hazudták. Viszont a probléma "megoldásából" látható, hogy nincs nálunk gazdagabb ország a világon, senki más nem engedheti meg magának hogy 17 éves és fiatalabb!!! harcigépeket minimális repidővel kukázzon . Mindenki inkább modernizálja a gépeit, az ilyen kategóriás gépeket 30-35 évig használják - mármint pl. a nálunk szegényebb USA, Svájc, Németország, Japán, stb...Szerintem a volt pilóták véleménye is megoszlik a MIG-21 kontra MIG-29 ügyben. És nem feltétlenül a repülési jellemzők, hanem a Fulcrumokra elköltött dollármilliók miatt. Kérdés, hogy ha nem erre, akkor mire költjük az államadósság fejében elköltött 800 millió dollárt? Ha maradnak a MIG-21-ek, mennyibe kerül a felújításuk, korszerűsítésük, és új fegyverzet hozzájuk? A fegyverzetből tudnánk-e még felhasználni valamit az újabb típushoz? Mire terveztük őket használni? Gondolom repülési jellemzőiben a 29-es jobb volt, de ez leginkább csak közelharcban volt előny, a Lancerekhez képest. Főleg a fegyverzetbeli különbségek miatt. És gondolom a Fulcrumokat is lehetett volna modernizálni, de ahogy ismerjük az előzményeket, még alkatrészekre sem futotta sokszor, ezért maradt ott is a kannibalizmus. Gondolom a délszláv válság volt a döntő a 29-esek beszerzésekor, mert akkor (még) a biztonságunk volt a legfontosabb, az átlagembernél is.
Mezei MiG-21bisz gépek is megfogták 2v1-ben a 29-est. Fotogéppuska fotó is van róla. HOBS rakétával 2v1-ben, ha megvan a VID akkor kb. imádkozni elhet a 29-es sikeréért dogban. Annyira a 21-es se szar, hogy ne sikerültjön 2v1-ben behúzni a HOBS zónába. Nem véletlenül van az, hogy az egész F-35 és korszerű légi harcászat alapja az, hogy jó SA legyen és ne engedd közel az ellenfelett, mert az onnantól fogva rulettasztal, amin csak súlyosbít az ilyen szintű aránytalanság az alig zavarható (?) AAM-ek korában.Ebben egyet értünk. Én a közelharcnál a manőverezőképességre gondoltam. Igen ott egy sisakcélzó/megjelenítő megléte, hiánya is sokat számít.
Hát igen, volt olyan 29-es ami jenkiknél az első depot level maint. időig sem jutott el. (~800 óra)Ahogy MiG-29-et elfogadtunk szovjet adósság EGY KIS RÉSZÉNEK fejében, ugyanúgy beszerezhettünk volna hozzájuk tartalék-alkatrészeket is. Szóval így nem igaz hogy nem volt rájuk pénz, inkább az az igazság hogy nem kellett volna azt az adósságot elmutyizni/leírni. Attól még modernizálni is lehetett volna, senki nem tiltotta, és voltak rá kidolgozott csomagok több cég részéről is keletről/nyugatról egyaránt. Politikai szándék és szakmai hozzáértés kérdése volt amit leírtam, nem pénzkérdés, csak azt mondták/hazudták. Viszont a probléma "megoldásából" látható, hogy nincs nálunk gazdagabb ország a világon, senki más nem engedheti meg magának hogy 17 éves és fiatalabb!!! harcigépeket minimális repidővel kukázzon . Mindenki inkább modernizálja a gépeit, az ilyen kategóriás gépeket 30-35 évig használják - mármint pl. a nálunk szegényebb USA, Svájc, Németország, Japán, stb...
Ha jól emlékszem, időhöz volt kötve, hogy meddig nyújthatjuk be az igényünket az adósságrendezés módjára. A végén ezért is lett elengedve/leírva belőle egy jókora rész, mert nem tudtunk/akartunk dönteni. Azt a maradványt akkor lehetett volna pótalkatrészekre költeni, viszont a korszerűsítés a beszerzéskor szerintem még nem merült fel itthon a döntéshozóknál.Ahogy MiG-29-et elfogadtunk szovjet adósság EGY KIS RÉSZÉNEK fejében, ugyanúgy beszerezhettünk volna hozzájuk tartalék-alkatrészeket is. Szóval így nem igaz hogy nem volt rájuk pénz, inkább az az igazság hogy nem kellett volna azt az adósságot elmutyizni/leírni. Attól még modernizálni is lehetett volna, senki nem tiltotta, és voltak rá kidolgozott csomagok több cég részéről is keletről/nyugatról egyaránt. Politikai szándék és szakmai hozzáértés kérdése volt amit leírtam, nem pénzkérdés, csak azt mondták/hazudták. Viszont a probléma "megoldásából" látható, hogy nincs nálunk gazdagabb ország a világon, senki más nem engedheti meg magának hogy 17 éves és fiatalabb!!! harcigépeket minimális repidővel kukázzon . Mindenki inkább modernizálja a gépeit, az ilyen kategóriás gépeket 30-35 évig használják - mármint pl. a nálunk szegényebb USA, Svájc, Németország, Japán, stb...
Kb. a gépállomány fele nem érte meg az első nagyjavítást a kannibalizáció miatt. De mint írtam ez elkerülhető lett volna, nem pénzkérdés volt....Hát igen, volt olyan 29-es ami jenkiknél az első depot level maint. időig sem jutott el. (~800 óra)
Nem is sárkány-hajtómű szempontból kellett volna korszerűsíteni elsősorban, hanem elektronika/kommunikáció/fegyverzet tekintetében, és a pótalkatrészeket meg lehetett volna rendelni adósságtörlesztés fejében későbbi szállításra is. A modernizálás meg ráért volna az első nagyjavításkor, de a kannibalizáció meg a túlterhelt bemutatórepülések miatt addigra már csak a gépek fele volt repülőképes.Ha jól emlékszem, időhöz volt kötve, hogy meddig nyújthatjuk be az igényünket az adósságrendezés módjára. A végén ezért is lett elengedve/leírva belőle egy jókora rész, mert nem tudtunk/akartunk dönteni. Azt a maradványt akkor lehetett volna pótalkatrészekre költeni, viszont a korszerűsítés a beszerzéskor szerintem még nem merült fel itthon a döntéshozóknál.
Ez nem tűnik életszerűnek. Azon a gurulón, amihez a földhányások „bekötőútjai” csatlakoznak, akadálytalan volt a forgalom korábban is. A nagyrepülő meg a Delta gurulón szokott megállni.
Talán oda épülnek az új betonfedezékek, föld alatti hangárok!Igazad van, de nem jutott más ok eszembe. Nem tudom, hogy a helikoptereket szállító nyerges vontatók a bázison belül merre mentek, hol parkoltak, amíg megjött az An-124. Úgy tűnik, valakinek valamiért nagyon "útban lettek" a MiG-29-esek.
Hogy erre miért nem gondoltunk egyből...Talán oda épülnek az új betonfedezékek, föld alatti hangárok!
Egy nosztalgikus írás/nekrológ a magyar légierő Bős-Nagymarosáról:
https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecskemet/7-eve-tortent-vege-ennyi-volt…a-mig-29-es-uzemeltetoik-emlekere&nlink=true&nid=749&ubid=YeH7xSeYtB?utm_term=7-eve-tortent-vege-ennyi-volt…a-mig-29-es-uzemeltetoik-emlekere&utm_source=jetfly_hirlevel&utm_medium=email&utm_campaign=hirlevel_749
Az első bekezdéstől már lementem hídba:
akik elhivatottan, szakmai hozzáértésük maximumát nyújtva üzemeltették
Egy volt kinn oroszban nem? Valami lezuhanasert cserebe, ahol a hajtómű volt a hibás.Egyetlen MiG-29-est se nagyjavítottak...
Egyetlen MiG-29-est se nagyjavítottak...