[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
Tesla 29-es?

bár jobban nézve valóban láccik, máshonnan húzták a naftás csövet...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
De tud akksiról is indulni. A sorrend, hogy az SzT-115B starter-generátor vagy akksiról (kb egyszer-kétszer, aztán lemerül), vagy APA kocsiról indítja a GTDE-117-est, a starter gázturbinát, ami ugyanaz a típus, mint az alap Szu-27-esekben. Amúgy a starter lángja lefelé, a PTB-1500-as póttartályon keresztül(!) volt vezetve, így azon is ki kellett alakítani egy lángelvezetőt. Ha nem volt rajta a tartály, akkor szépen a földre csapott a láng.


A GTDE-117 későbbi változata a VK-100, magasabb levegőátfutással és az ebből továbbfejlesztett VK-150, ami a nehezebb forgórészű RD-33MK és a modernebb AL-31-es variánsokhoz készült.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 514
113
De tud akksiról is indulni. A sorrend, hogy az SzT-115B starter-generátor vagy akksiról (kb egyszer-kétszer, aztán lemerül), vagy APA kocsiról indítja a GTDE-117-est, a starter gázturbinát, ami ugyanaz a típus, mint az alap Szu-27-esekben. Amúgy a starter lángja lefelé, a PTB-1500-as póttartályon keresztül(!) volt vezetve, így azon is ki kellett alakítani egy lángelvezetőt. Ha nem volt rajta a tartály, akkor szépen a földre csapott a láng.


A GTDE-117 későbbi változata a VK-100, magasabb levegőátfutással és az ebből továbbfejlesztett VK-150, ami a nehezebb forgórészű RD-33MK és a modernebb AL-31-es variánsokhoz készült.


Köszi,délután még guglizok kicsit, és majd jól megkérdezek még pár dolgot a sugárhajtóművek indításáról,a hajtóművek topikban.:rolleyes::D
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Mi a helyzet ezekkel a gépekkel jelenleg, tudni valami infót erről ? Eladni nem tudtuk őket, ennyit tudok.
Nem is fogjuk tudni... ki venné meg hét év állás után....
Szépen le kell őket festeni és odaadni külföldi múzeumoknak Phantom-ért, meg Harrier-ért. Meg néhányat kirakni körforgalmakba, oszt csoki :)
Egyébként a 445-ösről megcsodálható vagy 10db egysorban.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 831
113
Nem hinném hogy azért a pár garasért amit kérnek értük megérné a cirkusz Moszkvával. Csak van annyi eszük odafenn hogy megkérdezik kinek adhatják el ezeket a roncsokat.
Ha egyáltalán el lehet még őket adni valakinek, mert a csillaggarázs mindenre jó csak éppen állagmegóvásra kompletten alkalmatlan...
 

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
610
523
93
Ha egyáltalán el lehet még őket adni valakinek, mert a csillaggarázs mindenre jó csak éppen állagmegóvásra kompletten alkalmatlan...

Bolgároknál(lengyeleknél) van olyan (hadi)technológia/-technika, amiért lehet hogy jó üzletet is lehetne kötni.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Nme feltétlen világos ez az "eredeti gyártó engedélye" dolog. Sanszos, hogy ez csak nálunk megy, csak velünk lehet megcsinálni. Kétlem, hogy anno a szovjetek különösen aggodalmaskodtak volna, mikor Indiának eladtuk a régi 21-eseinkből párat.
Ahogy jópár afrikai légierőben továbbszolgáló magyar Mi-24D eetében se tudok külön orosz hozzájárulásról, bár hozzáteszem, külön magyar állami eladásról se.
legalábbis nem verték nagy dobra.
Egyátalán milyen jogon és mégis meddig kell folyton kikérni a gyártó bárminemű hozzájárulását a továbbadásra, mikor 1993 decemberével tényleges magyar állami tulajdonba került az összes 29-esünk?
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.