[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Azt gondoltam, hogy az "üzemidő hosszabbítás" az nagyjavítással történik, és 14 db volt üzemidő hosszabbításon, 2004.01.30-al jöttek vissza (02,03,04,06,08,09,10,11,15,16,18,21,26,27) - ezek közül a 04 és 06 soha többé nem is repült.
szerény ismereteim szerint az üzemidőhosszabbítást Kecskeméten csinálták (vagyis nem jöttek vissza, mert végig itt voltak).
És valóban, a kettő nem ugyanaz. Nagyjavítást itthon nem lehetett volna rajtuk csinálni.
 
Azt gondoltam, hogy az "üzemidő hosszabbítás" az nagyjavítással történik, és 14 db volt üzemidő hosszabbításon, 2004.01.30-al jöttek vissza (02,03,04,06,08,09,10,11,15,16,18,21,26,27) - ezek közül a 04 és 06 soha többé nem is repült.
04-es az üzemidőhosszabbítás után még demot is repült, a 06-ost nem hosszabbították, az donnorgép volt.

http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html

Erre a forrásra gondolsz, de te magad is láthatod, hogy a 04-es fotóján is az üzemidőhosszabbítás utáni festéssel szerepel. Ezek nem nagyjavítások voltak, hanem itthon elvégzett mókolás, ami úgy volt olcsóbb, hogy később nagyon drága buli lett.
Sokadjára is jöjjön az unalomig ismételt mantra: Nem kellett volna felszámolni a PG-t...
 
Tesla 29-es?

bár jobban nézve valóban láccik, máshonnan húzták a naftás csövet...
 
De tud akksiról is indulni. A sorrend, hogy az SzT-115B starter-generátor vagy akksiról (kb egyszer-kétszer, aztán lemerül), vagy APA kocsiról indítja a GTDE-117-est, a starter gázturbinát, ami ugyanaz a típus, mint az alap Szu-27-esekben. Amúgy a starter lángja lefelé, a PTB-1500-as póttartályon keresztül(!) volt vezetve, így azon is ki kellett alakítani egy lángelvezetőt. Ha nem volt rajta a tartály, akkor szépen a földre csapott a láng.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A GTDE-117 későbbi változata a VK-100, magasabb levegőátfutással és az ebből továbbfejlesztett VK-150, ami a nehezebb forgórészű RD-33MK és a modernebb AL-31-es variánsokhoz készült.
 
De tud akksiról is indulni. A sorrend, hogy az SzT-115B starter-generátor vagy akksiról (kb egyszer-kétszer, aztán lemerül), vagy APA kocsiról indítja a GTDE-117-est, a starter gázturbinát, ami ugyanaz a típus, mint az alap Szu-27-esekben. Amúgy a starter lángja lefelé, a PTB-1500-as póttartályon keresztül(!) volt vezetve, így azon is ki kellett alakítani egy lángelvezetőt. Ha nem volt rajta a tartály, akkor szépen a földre csapott a láng.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A GTDE-117 későbbi változata a VK-100, magasabb levegőátfutással és az ebből továbbfejlesztett VK-150, ami a nehezebb forgórészű RD-33MK és a modernebb AL-31-es variánsokhoz készült.


Köszi,délután még guglizok kicsit, és majd jól megkérdezek még pár dolgot a sugárhajtóművek indításáról,a hajtóművek topikban.:rolleyes::D