[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Mi a helyzet ezekkel a gépekkel jelenleg, tudni valami infót erről ? Eladni nem tudtuk őket, ennyit tudok.
Nem is fogjuk tudni... ki venné meg hét év állás után....
Szépen le kell őket festeni és odaadni külföldi múzeumoknak Phantom-ért, meg Harrier-ért. Meg néhányat kirakni körforgalmakba, oszt csoki :-)
Egyébként a 445-ösről megcsodálható vagy 10db egysorban.
 
Nem hinném hogy azért a pár garasért amit kérnek értük megérné a cirkusz Moszkvával. Csak van annyi eszük odafenn hogy megkérdezik kinek adhatják el ezeket a roncsokat.
Ha egyáltalán el lehet még őket adni valakinek, mert a csillaggarázs mindenre jó csak éppen állagmegóvásra kompletten alkalmatlan...
 
Nme feltétlen világos ez az "eredeti gyártó engedélye" dolog. Sanszos, hogy ez csak nálunk megy, csak velünk lehet megcsinálni. Kétlem, hogy anno a szovjetek különösen aggodalmaskodtak volna, mikor Indiának eladtuk a régi 21-eseinkből párat.
Ahogy jópár afrikai légierőben továbbszolgáló magyar Mi-24D eetében se tudok külön orosz hozzájárulásról, bár hozzáteszem, külön magyar állami eladásról se.
legalábbis nem verték nagy dobra.
Egyátalán milyen jogon és mégis meddig kell folyton kikérni a gyártó bárminemű hozzájárulását a továbbadásra, mikor 1993 decemberével tényleges magyar állami tulajdonba került az összes 29-esünk?
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.
 
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.
A kérdés, hogy milyen szerződéssel kaptuk őket...

Az ausztrál F-111 is ausztrál tulajdon volt, de mégis úgy kellett a gépeket megsemmisíteni ahogy, pedig a kutya nem vette volna meg és semmiféle veszélyt nem jelentettek technológiai szempontból, semmi fejlett vagy atomtikos nem volt rajtuk. De a szerződés az szerződés és szépen elásták a gépek egy részét kibelezve és szétkapva...
... amikor kb. kurvrára semmi értelme nem volt az egésznek.
https://htka.hu/2011/11/26/szemetdombra-kerultek-az-ausztral-disznok/
 
Nme feltétlen világos ez az "eredeti gyártó engedélye" dolog. Sanszos, hogy ez csak nálunk megy, csak velünk lehet megcsinálni. Kétlem, hogy anno a szovjetek különösen aggodalmaskodtak volna, mikor Indiának eladtuk a régi 21-eseinkből párat.
Ahogy jópár afrikai légierőben továbbszolgáló magyar Mi-24D eetében se tudok külön orosz hozzájárulásról, bár hozzáteszem, külön magyar állami eladásról se.
legalábbis nem verték nagy dobra.
Egyátalán milyen jogon és mégis meddig kell folyton kikérni a gyártó bárminemű hozzájárulását a továbbadásra, mikor 1993 decemberével tényleges magyar állami tulajdonba került az összes 29-esünk?
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.

A világon mindenhol így van, harmadik fél számára csak a gyártó ország engedélyével lehet továbbértékesíteni. Ez még onnan származik, hogy nehogy fejlett haditechnika jusson olyan országba amit a gyártó ország nem szeretne (pl. az USA elad F-15-ösöket Szaúd-Arábiának, és nem örülne, ha azok továbbadnák mondjuk Kínának) Természetesen ennek csak modern haditechnikai eszközök esetében van értelme, a mi Mig-jeink inkább már múzeumba valók, vagy esetleg meg lehetne próbálni gazdag magánembereknek elpasszolni őket.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Pal
Nme feltétlen világos ez az "eredeti gyártó engedélye" dolog. Sanszos, hogy ez csak nálunk megy, csak velünk lehet megcsinálni. Kétlem, hogy anno a szovjetek különösen aggodalmaskodtak volna, mikor Indiának eladtuk a régi 21-eseinkből párat.
Ahogy jópár afrikai légierőben továbbszolgáló magyar Mi-24D eetében se tudok külön orosz hozzájárulásról, bár hozzáteszem, külön magyar állami eladásról se.
legalábbis nem verték nagy dobra.
Egyátalán milyen jogon és mégis meddig kell folyton kikérni a gyártó bárminemű hozzájárulását a továbbadásra, mikor 1993 decemberével tényleges magyar állami tulajdonba került az összes 29-esünk?
Ezek a mi gépeink, a mi tulajdonunk.

Ez már a szerződésben is benne van. Harmadik országnak csak a gyártó belegyezeésével lehet eladni.
 
Melyik szerződésben? Te láttad azokat a szerződéseket? Szerinted a csehek kikérték az oroszok véleményét, mikor eladták a Szuhojokat Afrikába?
Különbség , hogy a szovjet érában voltak leszállítva vagy már 1991 után -OF létrejötte után. A 90-es években beszerzett gépeknél már a szérződés részét képezi a gyártó engedélye/beleegyezése 3. félnek történő eladás kapcsán tudtommal.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Különbség , hogy a szovjet érában voltak leszállítva vagy már 1991 után -OF létrejötte után. A 90-es években beszerzett gépeknél már a szérződés részét képezi a gyártó engedélye/beleegyezése 3. félnek történő eladás kapcsán tudtommal.
Nem tudom, hogy ez a kitétel benne volt-e a 93 nyarán kötött szerződésben, de erősen sanszos, hogy csak utána lett rutin. Azokban az időkben az oroszoknak a legkisebb gondjuk is nagyobb volt annál, semmint ilyen kérdésekben változtassanak a jól bevált sok évtizedes szovjet rutinon.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
photo7.jpg

photo6.jpg


A magyar 02-es még orosz felségjellel készült az állami átvételre. Ez valószínű 93 november- 94 január környéke lehet.