[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

img_7955.jpg


img_1869.jpg


Forrás
 
A topicban többször is idézett, Simon Róbert honlapján is megtalálható magyar MiG-29-esek összesített órái, leszállásainak "dicső" száma (http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html) jutott eszembe a napokban, amikor Prágában jártam a Kbely-ben lévő repülőmúzeumban.

Az ott kiállított "Nagyvas" 1989 júniusában érkezett, és 1996-os kivonásáig (utolsó leszállása 1996.11.20) összesen 239 órát és 7 percet repült, leszállásainak száma pedig 425 volt (7 év 5 hónap alatt !), ami szinte Magyar Légierős szint, igaz, a gép először a csehszlovák légierőt, utána pedig Szlovákia légierejét erősítette (?).

Lehet, hogy a típus kissé dicstelen pályafutása nem egyedi magyar betegség, hanem a 90-es évek közepén jellemző, közép-kelet-európai pénztelenség?
 
:D :hadonaszos:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A topicban többször is idézett, Simon Róbert honlapján is megtalálható magyar MiG-29-esek összesített órái, leszállásainak "dicső" száma (http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html) jutott eszembe a napokban, amikor Prágában jártam a Kbely-ben lévő repülőmúzeumban.

Az ott kiállított "Nagyvas" 1989 júniusában érkezett, és 1996-os kivonásáig (utolsó leszállása 1996.11.20) összesen 239 órát és 7 percet repült, leszállásainak száma pedig 425 volt (7 év 5 hónap alatt !), ami szinte Magyar Légierős szint, igaz, a gép először a csehszlovák légierőt, utána pedig Szlovákia légierejét erősítette (?).

Lehet, hogy a típus kissé dicstelen pályafutása nem egyedi magyar betegség, hanem a 90-es évek közepén jellemző, közép-kelet-európai pénztelenség?


Azert a lengyel adatokra meg kivancs lennek. De mas orszagokra ugy tunik, ez a jellemzo.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Na, ez a fotó tökéletesen megmutatja, mivel lehet szerkezetileg tönkretenni a 29-est. Jól látható, hogy a szárnytőről nagy állásszögnél leváló örvényáramlásba pontosan beleesnek a függőleges vezérsíkok. Minél nagyobb sebességnél és túlterheléssel csinálja ezt a manővert a pilóta annál erősebb lesz az örvénylés és a mechanikai terhelés, amik a vezérsík bekötéseinek és szerkezetének repedését, sérülését okozhatják. Így "repülték szét" két gépünket a bemutatókon és gyakorlásokon (le kellett korlátozni aztán leállítani a gépeket), Szergejéknél meg a vezérsík leszakadása miatt katasztrófa és pilótahalál is volt belőle legalább egyszer.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szomorú évforduló - In memoriam Rácz Zsolt

"20 évvel ezelőtt, 1998. július 23-án következett be a magyar MiG-29-esek egyetlen katasztrófája, amelynek során Rácz Zsolt alezredes életét veszítette. Az eseménynek szemtanúja volt a média, hiszen a légierőnk megalapításának 60. évfordulója alkalmából rendezendő nemzetközi légi bemutató „beharangozó” eseménye volt aznap, és a HM vezetése szerette volna a sajtó munkatársainak bemutatni a Fulcrum manőverező képességeit..."

http://www.aranysas.hu/cikk_szomoru_evfordulo.php
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz