1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Üzemképesen (földi üzemben) megtartani könnyebb, repülőképesnek megtartani a mai állapotuk után már csaknem lehetetlen!!
    MERT:
    - hány éve nem kaptak a 29-ek karbantartást, csak esőt, havat és gyilkos napsütést - minden védelem és takarás nélkül?!!
    - mikor volt az utolsó nagyjavítás egy 29-esen, mikor járt le ennek érvényessége - mert már minden lejárt?!!
    - mennyibe kerülne csak egyetlen gép nagyjavítása ? (persze tartalék gép egyetlen nagyjavított gép esetén még nem lenne, egy meghirdetett repülőnapon meg óriási égés lenne ha emiatt elmaradna a repülése!)
    - mikor is repült utoljára magyar pilóta 29-el, mikor járt le a repülési szakszolgálati engedélye és az orvosija, egyáltalán hány éves lehet a legfiatalabb 29-es pilóta?!! Szóval ki repülhetne vele bemutatót, hogyan és miből lehetne neki évi min 100-120 repórát biztosítani, hogy bemutatót tudjon repülni?! Vagy 0-ról kezdve ki kellene képezni min. 2 pilótát csak bemutatózni???!!
    - meddig repülhetne egy ilyen gép szerinted, mikor az eddigi gyakorlat szerint pont a túlhajtott bemutató műrepülésekkel tettek tönkre több 29-est, (nem győzték számolni a repedéseket a fő részek bekötéseinél, aztán sorban lekorlátozni a gépek rep-üzemmódját)?!!
    Szóval ezzel a "repültetni kéne" kívánságműsorral szerintem "kicsit" elkéstünk. A Honvédségben még kapun belül lévő állomány morálját kötve hiszem hogy ez emelné, mikor egy repülőnap megszervezését is csak parancsra végzett túlmunkának és nyűgnek tekintik Kecsón is meg az egész MH-nél is. A leszerelt (MH-től elmenekült) és pláne a soha be nem vonult civilek meg nem hiszem, hogy lelkesen megfinanszíroznák egy ilyen "bemutató-29-es" költségeit. Az a hozzád és hozzám hasonló pár-10 vagy -100 repülésrajongó akik ennek örülnének - sehol nem tétel, mi járhatunk külföldre bemutatókat nézni meg a pilótákkal, műszakiakkal beszélgetni - még a mieinkkel is!!
    Szóval legyünk már kicsit realisták ... még ha nem is mindig kellemes ...
     
  2. migfun

    migfun Well-Known Member

    Én szívesen feláldoznám rá egy stadion árát, de szerintem nem kerül annyiba
    A reptetés hogyanjáról meg kérdezzük meg a svédeket; mintha mindenből repülne egy náluk, amiből csak lehet...
     
    borisz likes this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Tartok tőle hogy a stadion/ok áráról nem fognak bennünket megkérdezni, mint ahogy eddig se kérdeztek erről bennünket egyszer sem (nem fért el a Nemzeti konzultáció A/4-én :(:mad:). A repültetés hogyanja meg úgy kezdődik, hogy nem szabad hagyni szétrohadni azt a gépet, amit valaha még repültetni akarunk. A svédek tudják is ezt, így az ősrégi gépeik is olyan fickós bemutatókat repülnek, mintha csak néhány éve gyártották volna őket! Volt szerencsém látni őket többször is Ostravában, le az összes kalappal a műszakiak és a pilóták előtt egyaránt!! Több mint 10 éve karbantartás és védelem nélkül mostohán rohadó gépekkel ezt nagyon sokba kerülne bevállalni, és nem is biztos hogy a 29-eink között lenne olyan példány a végén, amit korlátozás nélküli repülőképességgel fel lehetne támasztani - akármilyen drágán is. :(:mad:
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Azokat a gépeket ők gyártották. Van hozzá saját repülőgépipar, nemzeti büszkeség, hagyományőrzés/múlt tisztelet, önkéntesmunka és támogatás.

    2018-ban a kecskeméti repülőtéren volt egy emléktábla avatás és "MiG-29 simogatás" . Ide is be volt linkelve az esemény. Bárki bemehetett, csak regisztrálni kellett.
    Ennyi embert érdekelt...

    https://keol.hu/kecskemet-bacs/mig-29-es-megemlekezes-kecskemeten

    Hány fő lehetett az, akinek semmi köze nem volt a MiG-29eshez, csak "civil" volt?

    Persze ha repült volna a gép, akkor többen lettek volna. De mi lett volna utána.... ment volna a "miért nem infrázott, miért nem csinált kobrát, bezzeg amikor Vári/Topi/stb... ez már semmi.")


    Ezt a videót biztos láttad már, hogy hány ember kell a MiG-29 repülésre felkészítéséhez. És ez csak egy jól működő gép repülésre felkészítése. Kell még hangár, rendszeres karbantartás, nem lejárt üzemidejű/szavatosságú pótlkatrész, engedélyek és sok pénz.



    Kíváncsi lettem volna hogy a HA-UTI MiG-15-nek milyen "élete" lett volna. Meddig tartott volna a pénz és a lelkesedés... :(
    (A lengyel MiG-15 sem repül már, ha jól tudom.)
     
    Last edited: 2019. január 26.
    fishbed likes this.
  5. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Mi24???
    Ha akarnák megtennék... Az oroszok egyébként úgy tudom pár éve átvizsgálták, hogy mekkora munka lenne repképessé tenni őket.
    Akkoriban talán 4 gépet kis ráfordítással rendbe hozhatónak értékeltek. (Forrást ne kérdezzetek, valahol olvastam, az is lehet, hogy pont itt és csak egy komment volt)
     
    ravenlord likes this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     
  7. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Én úgy hirdettem volna, hogy LOPAKODÓK! Ugyanis az égen már őket nem lehet majd látni. Már alkatrészbázisnak sem jók. Maximum emlékmű vagy tantermi oktatási segédeszközök lehetnek. Esetleg egy unatkozó milliárdos vehet egy jobb állapotút (kevésbé rosszat), kiszerelik a katonai cuccokat és Red Bull módra repteti.... Talán...
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    1. Mi nem vagyunk a SAAB, hogy ilyen úri hobbira telik...
    2. Nincs semmilyen magyar pilótának rá szakszója...
    3. Ennyire kevés reptetésért semmi értelme...
    4. Ezt miből vezetted le? Amikor részleges munkaerőhiány van a napii feladatok ellátásában és túlóra, akkor ki a tököm fogja ezt szerelni. Kinek van rá jogosítása? Ki fogja majd ráütni a pecsétet?
    5. Mitől javulna a morál ettől?
    Olyan szinten el tetszik szakadva lenni a valóságtól, hogy ara szavak nincsenek.
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

  10. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

    Jol van na, picit eleresztettem a fantaziamat es koszi sracok mar visszahuppantam a foldre..... Pedig milyen jo lenne aug 20 an latni ahogyan fustolve ropogva elhuz az egen
     
  11. blogen

    blogen Well-Known Member

    Össze kellene szedni egy repmúzeumos kollekciót, ehhez kellene csereberélni egy csomó miget!

    K.u.k. ww1 replikák

    Me109 győri gyártású - bármit megadni érte! vs. P-51, P-47

    Mig-15 vs F-84, F-86
    Mig-17 vs F-105
    Mig-19 vs F-104
    Mig-21bisz vs F-5, Mirage III
    Mig-21MF vs F-4
    Mig-23 vs Tornado
    Mig-29 vs F-16A/B

    Il-28 vs Camberra
    Szu-22 vs A-4
    szovjet Szu-24 vs F-101
    csehszl. Szu-25 vs A-10
    szovjet Szu-27 vs F-15

    L-29 vs Fiat G.91
    L-39 vs Alpha Jet

    stb.
     
    vilmoci likes this.
  12. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Olaszoknál rohadt egy csomó régi kályhacső még 10-15 éve több helyen is. Velük lehetne talán diskurálni ilyen ügyben. Voltak ott Sabrék, Aleniák, Fiatok, F-104-es (bár az van tudtommal itthon).
     
  13. ZsoltHun

    ZsoltHun Member

    Egy F-14 is jöhetne. :) De már annak is örülnék lenne itthon minden olyan madárból egy ami repült magyar színekben.
    Bf-109, FW-190, Ju-52, Ju-87, He-111...
     
    Hegylakó likes this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Állítólag 2005-ben készültek a fotók.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Nemerson, misinator, wolfram and 5 others like this.
  15. ms07

    ms07 Well-Known Member

  16. subsonic

    subsonic Well-Known Member

    Már mondtam,hogy ajándékozzuk a Lengyeleknek vagy a Bolgároknak a szállítási költség is húzós lesz bárhová! Szomorú,de sajnos így jártunk.....
     
  17. Anonymus

    Anonymus Member

  18. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Egyre inkább az az érzésem, hogy ez a „Honvédelmi Minisztérium Vagyonfelügyeleti Főosztály” érzi a vesztét..
    Most mutatják, hogy ők mennyire dolgoznak... de direkt úgy festik le a mesét, hogy még csak véletlenül se legyen vevő, hogy aztán megint megpróbálhassák elárverezni, aztán megint, meg megint....
    Vagy csak szimplán ostobák...
    pedig mennyi ritka gépre lehetne cserealap a reptárnak (mondjuk külső szemlélőként úgy néz ki, azok is szarnak bele, van ami van, oszt jóvan.).... görög, olasz, portugál, spanyol múzeumoknak nincs Mig-29-ese, nekünk meg nincs A-7, Fiat G91, Tornado, stb...
     
    fip7 and tonyo like this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez neked jól hangzik, de a HMVF-nak nem feladata szerintem a Reptár készlet növelése. Ha lenne is ilyen cserek az csak forrást vinne el.
    Tehát az, hogy nekik mi a feladat a cél, és mit szeretne egy repülést szerető, az nem feltétlen eredményes közös részhalmazt.
    Ok. Ha erre valaha is sor került volna, akkor én utólag kérném, hogy ezeknek a meg nem értette zsenik esetleg a felső vezetés összes tagját is felelösségre vonták volna a miniszerig bezárólag, akiknek személyes felelősségük volt a fél év alatt 6,5 óra repülésben?

    Hát a kurva jó édesanyjukat azt. 10 éve volt, de ez most megemelte a vérnyomásomat.
     

Ezen oldal megosztása