MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Lemil blogról kiegészítés.

Az interjúban emlitett 4 pilota: Kluemper ornagy, (Rainer) Hankowiak ornagy, Wolfgang Michalski, es maga Robert Hierl. A támaszpont nevével együtt elküldöm a javított részeket, hogy ez is benne legyen a cikkben.
 
BARS-2018: On October 1-5, Russian and Serbian military pilots will train in joint crews of MiG-29 fighter jets and Mi-8 helicopters on the territory of Serbia,

http://tass.com/defense/1023686

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
25 éve érkeztek - A MiG-29-es átképzés igaz története

cikk_181001-2.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and fip7
Üdv.Hát elég nyugis volt a munka a gyárban az elmúlt 10 pár évben :( . Ha nem vesznek PL a szírek , pár 10 darabot ,akkor mondhatni a gyártási kultúrát őrizgetik.
Tudom 6 MIG-35 lesz, de ezt ne években hanem havonta ,kellene elkészíteni..
 
Üdv.Hát elég nyugis volt a munka a gyárban az elmúlt 10 pár évben :( . Ha nem vesznek PL a szírek , pár 10 darabot ,akkor mondhatni a gyártási kultúrát őrizgetik.
Tudom 6 MIG-35 lesz, de ezt ne években hanem havonta ,kellene elkészíteni..

Az indiai MiG-29K/KUB megrendelés mentette meg az RSZK MiG Luhovici üzemét. Ezt követte az orosz MiG-29K/KUB és az egyiptomi MiG-29M/M2.
A MiG-35-el már teljesen kimerítették a típus modernizációs képességét és mivel nincs nagy darabszámú megrendelés így nem hatékony a gyár modernizációja-nincs is tervben.

A szírek nem vettek új MiG típúsú gépeket a régi 29-sek voltak felújítva.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Azért az F16,F15,F18...stb példái jól mutatja,hogy ha van folyamatosan jó csomagod,akkor van is rá igény ....ebben sokkal jobban az amcsik.
 
Azért az F16,F15,F18...stb példái jól mutatja,hogy ha van folyamatosan jó csomagod,akkor van is rá igény ....ebben sokkal jobban az amcsik.
Az alap 29-es változatokat szerintem komoly részben hatósugaruk nyírta ki a legtöbb alkalmazó szemében. Egyszerűen a Szu-27/30 család mérete a potenciális vásárlók körében jobban jött ki. Ha meg nekiállsz keróval telenyomni mindenféle változtatással, akkor megkapod a borzalmas púpos 29-es még akkor is, ha kopoltyú is megszűnik. A MiG-29K is amolyan Super Hornetesedett, részben a deck, részben a több keró miatt és kopoltyú azon sincs már talán, de ezt fejből nem tudom, ennyire nem ismerem azt a gépet.
 
Az alap 29-es változatokat szerintem komoly részben hatósugaruk nyírta ki a legtöbb alkalmazó szemében. Egyszerűen a Szu-27/30 család mérete a potenciális vásárlók körében jobban jött ki. Ha meg nekiállsz keróval telenyomni mindenféle változtatással, akkor megkapod a borzalmas púpos 29-es még akkor is, ha kopoltyú is megszűnik. A MiG-29K is amolyan Super Hornetesedett, részben a deck, részben a több keró miatt és kopoltyú azon sincs már talán, de ezt fejből nem tudom, ennyire nem ismerem azt a gépet.

A 9.12 és a most futó sárkányok közt azért nagyon nagy a különbség(és itt ugye nem a már rég leállított óriási púpos SzMT-ről beszélek).
 
A 9.12 és a most futó sárkányok közt azért nagyon nagy a különbség(és itt ugye nem a már rég leállított óriási púpos SzMT-ről beszélek).
Én is pont ezt írtam, de a Szu-27/30 család első tüzelőanyag kapacitása és konfigurálhatósága - kivéve CV viszonylatban a Szu-33-hoz mérve - olyan, hogy labdába nem rúg a 29-es. 29-esnyi fegyvermennyiséggel a Szu-30 teljesítménye nagyobb és a világból kirepül vele, ha meg több tűzerő kell, akkor arra is képes.

Senki nem fog 2/3-ad áron venni 29-est úgy, hogy a max. képesség plafonja egészen máshol van. Egyedüli előnye, hogy sanszosan olcsóbban repülne, de ez sokszor nem annyira faktor, mert a halott pilótát nem érdekli, hogy "de olcsóbb volt".

Az afrikai balhé egyértelműen megmutatta, hogy azonos fegyverzet esetén a nagyonn 27-es család dominált a kisebb 29-es felett.

Ennek következménye tisztán látszik az F-35-ösön is. Az F-16-hoz képes iszonyatosan megnőtt a belső tüzelőanyag mennyisége, a Szu-27 féle koncepcióhoz van közelebb, az F-15/F-16 pont ellentétes. A pótosokban nagyságrendlile azonos keró van a belsővel.

(Erről is volt már szó.)
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fip7
Én is pont ezt írtam, de a Szu-27/30 család első tüzelőanyag kapacitása és konfigurálhatósága - kivéve CV viszonylatban a Szu-33-hoz mérve - olyan, hogy labdába nem rúg a 29-es. 29-esnyi fegyvermennyiséggel a Szu-30 teljesítménye nagyobb és a világból kirepül vele, ha meg több tűzerő kell, akkor arra is képes.

Senki nem fog 2/3-ad áron venni 29-est úgy, hogy a max. képesség plafonja egészen máshol van. Egyedüli előnye, hogy sanszosan olcsóbban repülne, de ez sokszor nem annyira faktor, mert a halott pilótát nem érdekli, hogy "de olcsóbb volt".

Az afrikai balhé egyértelműen megmutatta, hogy azonos fegyverzet esetén a nagyonn 27-es család dominált a kisebb 29-es felett.

Ennek következménye tisztán látszik az F-35-ösön is. Az F-16-hoz képes iszonyatosan megnőtt a belső tüzelőanyag mennyisége, a Szu-27 féle koncepcióhoz van közelebb, az F-15/F-16 pont ellentétes. A pótosokban nagyságrendlile azonos keró van a belsővel.

(Erről is volt már szó.)

Az ár sok helyen szempont nézd meg az egyik afrikai országot aki a Szuhoj mellé vesz 29-est pont a sokkal alacsinyabb üzemeltetési költségek miatt.
 
Kérdés, ki mire vesz repülőgépet.. Full Hülye megközelítés, de pld. Svájcnak teljesen elegendő lennea MIG-29 9.12 alapváltozat is a légirendészeti feladatokra. Háborús helyzet esetén a Bankjai védik meg nem a hadserege.. meg aztán ki a fene támadná meg.. Hozzáteszem, hogy ott a típus szupportját is mintaszerűen oldották volna meg..
pesze ez egy valóságtól teljesen elrugaszkodott dolgo amit leírtam. De kis országnak háborús fenyegetettség nélkül, légirendészetre megfelelne.. Igaz ez jó néhány más típusra is (mi itt európából a nagy szembenállásban szocializálódva, és jelenlegi ki nem mondott hidegháborús helyzetben máshogy gondolkodunk..
 
Kérdés, ki mire vesz repülőgépet.. Full Hülye megközelítés, de pld. Svájcnak teljesen elegendő lennea MIG-29 9.12 alapváltozat is a légirendészeti feladatokra. Háborús helyzet esetén a Bankjai védik meg nem a hadserege.. meg aztán ki a fene támadná meg.. Hozzáteszem, hogy ott a típus szupportját is mintaszerűen oldották volna meg..
pesze ez egy valóságtól teljesen elrugaszkodott dolgo amit leírtam. De kis országnak háborús fenyegetettség nélkül, légirendészetre megfelelne.. Igaz ez jó néhány más típusra is (mi itt európából a nagy szembenállásban szocializálódva, és jelenlegi ki nem mondott hidegháborús helyzetben máshogy gondolkodunk..
APf feladatra az idők végezetéig elég lenne az F-5E is...
Csak Svájc nem csak erre tartja őket, komolyan gondolja egy adott szintű védelmi képesség fenntartását. Ezért vannak harckocsijai is, mert nem csak AP szintű feladatokra készítik fel a véderőt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Kérdés, ki mire vesz repülőgépet.. Full Hülye megközelítés, de pld. Svájcnak teljesen elegendő lennea MIG-29 9.12 alapváltozat is a légirendészeti feladatokra. Háborús helyzet esetén a Bankjai védik meg nem a hadserege.. meg aztán ki a fene támadná meg.. Hozzáteszem, hogy ott a típus szupportját is mintaszerűen oldották volna meg..
pesze ez egy valóságtól teljesen elrugaszkodott dolgo amit leírtam. De kis országnak háborús fenyegetettség nélkül, légirendészetre megfelelne.. Igaz ez jó néhány más típusra is (mi itt európából a nagy szembenállásban szocializálódva, és jelenlegi ki nem mondott hidegháborús helyzetben máshogy gondolkodunk..
Nem a bankjai, hanem azokban a bankokban pénzt menekítők.
 
Ténylegesn új építésű MiG-29 variánsok mind a 9.15/9.31 páros sárkányára épülnek. Tehát az 1985-88-ban megjelent MiG-29M és K gépeken alkalmazott módosítások köszönnek vissza. A két újítás a mostani 9.41/47 MiG-29KKR/KUB/KUBR és 9.61/67 MiG-29M2/35 gépeken az új kétüléses kabintető, amit az együlésesek is megkaptak a homologizáció jegyében, illetve a Kruger-lap a LERX-en és a nagyobb felületű fékszárny a felhajtható szárnyakon (amit a szárazföldi M2/35 is megkapott, csakúgy, mint a tengerészeti futóművet)

A 9.12/13 és 9.51-es UB hoz képest 1985-re eltűnt a kopoltyú, éles lett a LERX belépőéle, megjelent a hetedik és nyolcadik fegyvertartó, nagyobb lett a vízszintes vezérsík, nagyobb lett a beömlő és megjelent benne a felhajtható rácsozat és a lenyiló alsó él. Továbbá a hajtómű az RD-33K lett a változtatható szögű terelőlapátsorral az első fokozat előtt. A kormányvezérlés FbW, a radar pedig alapvetően a Zsuk családra épül.
Ezeket a MiG átörökítette a mostani gépeibe, plusz a hajtómű az RD-33MK is az RD-33K-n és nem a hagyományos, füstös RD-33-ason alapszik.

Az, hogy a MiG-nél minden igyekezet ellenére mégse jól sáfárkodnak a homologizációval azt az én szememben bizonyítja, hogy pl a nagy darabszámú indiai MiG-29UPG és a hozzá technológiában nagyon hasonló orosz MiG-29SzMT gépeken nem cseréltek vezérsíkot, beömlőt, hajtóművet, LERX-et, szárnyat.

Tudniillik az eredeti (általunk is "MiG-29-esnek" tartott) verziók idejekorán, kényszerből gyártásba vitt megoldásokat tartalmaztak, minden elemükben és részegységeikben, gondolok itt a hajtóműre, a kormányvezérlésre vagy akár a radarra is.
Az igazi, eredetileg megálmodott MiG-29-es ugyanis nem más, mint az 1985-ben megjelent 9.15-ös MiG-29M. Az egyetlen módosulat, vagy revideálás nem más, mint a kopoltyúk eltűntetése, mivel azokat a korai, klasszikus verziókon nem a kényszer, hanem a tudatos tervezés szülte, csak később látták be, hogy feleslegesek.