Vagyis az oroszok kb. Venezuela szintű szerencsejátéka beszakadt (energiahordozókra tettek fel mindent), és nekik annyi volt csak a mázlijuk az utóbbiakkal szemben, hogy nekik földgázuk is volt. De ettől ez még csak egy hazárdír volt, amivel belevágtak egy ekkora programba - egy gyenge lábakon álló gazdasági megtámasztással (fixnek vett olajár).
Az F-35-el pedig kár összevetni, vagy csak akkor, ha elosztjuk hárommal: van egy USAF gép, van egy flottagép, és van egy USMC VTOL gép. Ez három, nem látom a Szu-57 anyahajóra használható és VTOL/STOL verzióját (más kérdés utóbbi baromság). Vagyis az F-35 HÁROM gép egyben (+exportigények), három program - ezt sokan kifelejtik, vagy ki akarják felejteni. Az a gép jórészt lefedi az igénypalettát.
Az pedig, hogy meddig húzzák el, megint egy mókás kérdés, mert ok, hogy lehet, csak éppen mire a Szu-35 megjött, volt egy szolgálatban álló Raptor, így valóban startvonalra állt - csak éppen első vonalban valami olyannal kellett volna felvennie a versenyt, ami ellen már nem veheti fel. Ugyan ez lesz a Szu-57 esetében. mire az szolgálatban lesz elegendő pilótával, fegyverzettel, stb... addigra az NGAD is ott lesz (DARPA sem hülye, eszerint meg a J-20 szerint időzítik). Vagyis beesik egy generációval a cél alá.