Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.
Amire én gondolok, az egyrészt arról szól, hogy a franciák nem túl lelkesek az indiai üzemeltetési kultúra miatt, az esetleges hulló gépek kihathatnak a Rafale renoméjára is. Az USA részben emiatt is csak F-16, F-18 vonalról adna, mert ott már nem árthat a gépek renoméjának egy esetleges indiai balf@szoskodás. Az oroszok szerintem pont lesz@rják, nekik csak a pénz kell.
A Su-30MKI-knak meg a 29eseknek az sem tesz túl jót, ahogy az indiai bánik velük, azon túl, hogy valóban nem a hazai minőségben kaphatták meg a gépeket.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Amire én gondolok, az egyrészt arról szól, hogy a franciák nem túl lelkesek az indiai üzemeltetési kultúra miatt, az esetleges hulló gépek kihathatnak a Rafale renoméjára is. Az USA részben emiatt is csak F-16, F-18 vonalról adna, mert ott már nem árthat a gépek renoméjának egy esetleges indiai balf@szoskodás. Az oroszok szerintem pont lesz@rják, nekik csak a pénz kell.
A Su-30MKI-knak meg a 29eseknek az sem tesz túl jót, ahogy az indiai bánik velük, azon túl, hogy valóban nem a hazai minőségben kaphatták meg a gépeket.
A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
Nem csodálom, én is hívtam volna azzal a lendülettel a reptéri taxit.
 
M

molnibalage

Guest
A francia-indiai Rafale-üzletnél akkor borult ki a bili, mikor az indusok Dassault-garanciát kértek a náluk gyártott gépekre, aztán kijelentették hogy a francúz minőségellenőröket nem engedik be az indiai gyártósorra. Na a D.-nál ekkor szakadt el a hajókötél, és küldték el őket a bús indiai valahovába ...
Nem csodálom, én is hívtam volna azzal a lendülettel a reptéri taxit.
Ilyenkor szoktam azt mondani, hogy keresem a kandi kamerát mögöttem, mert viccnek is durva ez a kérés.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 732
12 259
113
Érdekességképpen:
Egy-két tanárom volt kint Indiában MiG-21-eseket átadni/üzembe helyezni.
Néhány kétülésest sikerült eladni nekik. Az elején még úgy volt, vesznek egy rakat gépet, csak elkezdtek potyogni, amiket ládában kivittek.
Az indiaiak szerint a magyar műszakiakkal volt a gond és/vagy a gépekkel, a történetet mesélők szerint meg cigány az összes és egy kutyát sem bíznának rájuk. megjegyzem sem azelőtt, sem az után nem hallottam őket cigányozni.
Amúgy Marutikkal fizettek. Mármint India.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
Az indiai Jaguároknak és Mirage 2000-nek is annyival horrorabb a statisztikája?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
És tényleg csak nagyon tipp kategória, de van egy olyan érzésem, hogy az indiai sejti/tudja, hogy az ő üzemeltetési színvonalán a jóval finomabb és igényesebb nyugati technika valószínűleg jóval nagyobb számban végezné a szántásban, ezért is kínlódik inkább az orosszal.
Ezen a szinten már nem hiszem, hogy "jóval finomabb nyugati techről" lehetne beszélni. Vannak dolgok, amiben az orosz gépek szívósabbak - pl szabad ég alatt tartás vagy kifutópályák minősége - de az olajcsere, a minőségi üzemanyag, a kopóalkatrészek cseréje, a biztonsági protokollok, az "ide ne lépj!!!" feliratok pont ugyanolyan fontosak egy orosz gépnél is szerintem, mint egy nyugatinál.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Egyrészt. Franciáknak a jelek szerint annyira elegük van belőlük, hogy nem törik össze magukat a Rafale üzletben. US lényegében csak F-16-os lenne hajlandó eladni oda esetleg Super Hornetet. Az utóbbi valamiért nem érdekelte Indiát nagyon a másikkal meg Pakisztán miatt van VID probléma annak ellenére, hogy a
Block70 gépek külsőleg valamennyire eltérnének a mezei F-16-tól a CFT-k miatt. EF meg soha fel sem merült. Tehát vagy az oroszoktól vesznek vagy az USA-tól. de az elsővel eddigi tapasztalataik nem annyira rózsásak. Elszálló CV költsége ahogy a Szu-30MKI-nál is, széteső proto állapotban levő 29-esek a decken úgy, hogy 14 éve rendelték meg a gépeket és alsó hangon 7-8 éve repkednek velük.

Nincs olyan ország akihez ha India odamennem egy 100+ gépes vásárlási szándékkal az elzavarná.India attól vesz haditechnikai eszközt akitől akar.Ez az elmélet a gyakorlat meg az,hogy jó szívvel a kutya sem áll velük szóba.Persze mondhatjuk,hogy az oroszok folyton átbasszák szegényeket mindenhol,de hogy a franciák is,És érdekes módon mind a két országnál ugyan ott hasaltak el.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 864
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Sok az erős pontatlanság benne. Litánia, lamentálás alapvető tévedésekkel. Izraelnek sincs F-22-ese, még elektronika nélkül se, India nem küldött vissza 30 tesztdarabot, mert annyi összesen nincs, Vietnam soha nem merült fel, mint vevő, a gépet nem 30 éve fejlesztik. Nem tudom, honnan vette ezeket a szerző...
Ja. Kb ezeket vettem észre én is elsőre. A cikk összképe viszont igaz. Az oroszok végletesen lemaradtak. Hogy a radarkeresztmetszetet honnan vette, az meg teljes rejtély.