Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Akkor kérdezném: milyen elektronikus lehallgató és felderítő gépük van az osztrák sógoroknak? Mert ha megnézed honnan indult a beszélgetés amire én válaszoltam, akkor kiderül hogy ilyen SIGINT-felszerelésű gépről volt szó.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 618
5 333
113
Állítólag az izraeli, menetrend szerinti Boeing utasszállítók vannak mindenféle, kívülről nem látható szenzorokkal felszerelve, amelyek folyamatosan adatot porszívóznak az útjaik során. Nem tudom, hogy ebből mi az igazság. De ha létezik ilyesmi, akkor az A319esekbe biztos lehetne ilyeneket szerelni. De ha lenne ilyen gépünk, kit figyelnénk meg vele? A szövetségeseinket? Mert valaki vagy ellenség vagy ellenség lesz? Mintha ez lenne a "mindent oldjunk meg egyedül" álláspont mögött.

Gondolom, mindenki emlékszik még az izraeli felderítőgépek ferihegyi kalandjára. Na, kb. ennyire örülne neki más is, ha mi mennénk hozzájuk ilyen gépekkel.

Viszont az Open Skies feladatokat valamivel csak el kellene még látni, ha már alapító tagok voltunk. Lehet, hogy ezt a feladatkört befejezettnek tekintik az illetékesek? Majd küldünk helyette megfigyelőket más országok OS repülőgépeire?

Jó párszor a mi An-26osunkat bérelte ki más nemzet OS repülésre, lehet majd mi is betârsulunk valahova. De repüli ezt még egyáltalán valaki rajtunk és az oroszokon kívül? Műholdas megfigyelésbe is beszállhatnánk akár.

Szép és jó, hogy sorra jönnek új gépek, de vajon lesz pénz a megnövekedett üzemeltetésre + új emberekre?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
De ha létezik ilyesmi, akkor az A319esekbe biztos lehetne ilyeneket szerelni. De ha lenne ilyen gépünk, kit figyelnénk meg vele? A szövetségeseinket? Mert valaki vagy ellenség vagy ellenség lesz? Mintha ez lenne a "mindent oldjunk meg egyedül" álláspont mögött.
Szerintem megérné kibeszélni mit is értünk SIGINT alatt..(sajnos nincs külön "felderítés" topic pedig lehet hogy megérné..)

Szerény ismereteim szerint a SIGINT egy gyüjtőfogalom (SIGnal INTelligence) aminek a magyar megfelelője talán az "elektronikus hírszerzés"
Több síkja van.
Van a stratégiai SIGINT.
A lényege hogy az éter forr az elektronikus jeleket kibocsátó rengetek civil és katonai elektronikus eszköztől és ha valaki szisztematikusan - már békeidőben - elkezdi figyelni a barátai és az ellenségei elektronikus jeleit, feldolgozza és elemzi azokat végül megérti azok információ tartalmát, akkor gyakorlatilag minden megtudhat a megfigyelt alany aktuális helyzetéről, szándékairól beleértve annak fegyveres ereői is.
És viszont...a legerősebb hadsereg sem ér semmit ha meg lehet lepni mert nincs tisztában az ellenséges ország szándékaival, annak hadseregének készültségi helyzetével, a csapatainak diszlokációjával, stb…
Van továbbá a taktikai SIGINT.
Ennek már konkrét harcászati feladatai vannak. A harctéren figyeli meg az ellenség aktív elektronikus eszközeinek a jeleit, azonosítják azok földrajzi pozícióját és próbálják megérteni az ellenség taktikai kommunikációját. Az adatokból leszűrt információk alapján utána taktikai döntéseket hoznak amiket parancsok vagy figyelmeztetések formájában gyorsan eljuttatnak az illetékes parancsnokokhoz.
Ennek az SIGINT-nek lehet aktív támadó feladata is vagyis az ellenség kommunikációjának a bénítása, elektronikus eszközeinek a zavarása.

Fontos hogy itt is egy rendszerről van szó aminek az információt begyűjtő platform (pl. egy megfelelően felszerelt repülőgép) csak az egyik eleme.
Legalább ilyen fontos eleme a rendszernek az adatelemző központ ahol egy csomó rendkívül jól képzett (és drága!!) szakember a begyűjtött adatokat rendszerezi, elemzi, a rejtjelezett kommunikációt megpróbálja feltörni.
Kell egy jól működő és megbízható parancsnoki lánc amin keresztül a sokszor időérzékeny információkat el lehet juttatni az illetékes politikai és katonai döntéshozókhoz majd azok döntésit (parancsait) továbbítani lehet a megfelelő szintű katonai parancsnokokhoz.
Szerintem kis hazánk csak nyomokban rendelkezik egy a fentihez hasonló stratégiai szervezettel…
Jellegéből adódóan egy ilyen szervezet a legtöbb esetben zárva van még a szövetségesek előtt is (mivel barátot és ellenséget egyaránt figyel és elemez) ami nem zárja ki azt hogy a megszerzett információk egy részét viszonossági alapon megosszák a szövetségesekkel.

Az elektronikus jelek begyűjtésének vannak földi és légi elemei (a műholdakat is ide sorolva)
A mi szempontunkból most a légi eszközök az érdekesek. Ezek is lehetnek stratégiai vagy taktikai kategóriájú eszközök, ember vezette vagy pilóta nélküli gépek.
Milyen eszközök vannak egy SIGINT gépen?
A leg feltűnőbbek a gép minden részére telepített antenna farmok amiknek a segítségével az elektromágneses spektrum rendkívül széles szeletéből tudja a jeleket begyűjteni és meg tudja határozni azok földrajzi pozícióját.
Általában van a gépen egy műholdas kommunikációs rendszer hogy az adatokat instant el lehessen juttatni az elemző központba.
Nagyon sokszor van a gépen egy SAR radar hogy a megfigyelt és bemért forrásról gyorsan és minden időjárási helyzetben képet lehessen készíteni.
A kabinban az operátorok munkahelyei vannak, de sok helyet foglalnak az elektronikus eszközök is illetve ezek járulékos rendszerei.

Ha a gépnek taktikai feladatokat is szánnak akkor lehetnek rajta aktív zavaró elemek amivel az ellenség kommunikációját és elektronikus eszközeit zavarhatják.
Ilyenkor általában tesznek rá komoly önvédelmi rendszereket is.

Összefoglalva: a Falcon 7X-ből ha valaki akar akkor lehet jó SIGINT gépet építeni (a Franciák pl. akarnak ld. Epicure program).
Ez a lehetőség Mo.nak is adott de szerintem ez csak a feladat (és a klts.ek) kisebb része. A fenti infrastruktúra nélkül egy darab SIGINT gép nem sokat ér..

Viszont az Open Skies feladatokat valamivel csak el kellene még látni, ha már alapító tagok voltunk. Lehet, hogy ezt a feladatkört befejezettnek tekintik az illetékesek? Majd küldünk helyette megfigyelőket más országok OS repülőgépeire?
Az Open Skies repülőgépek külön kategória és nem tartoznak a SIGINT gépek közé. Ezeken a gépeken csak az egyezményben meghatározott számú és felbontású (30 cm) optikai kamera és SAR radar lehet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 919
73 340
113
Szerintem megérné kibeszélni mit is értünk SIGINT alatt..(sajnos nincs külön "felderítés" topic pedig lehet hogy megérné..)

Az Open Skies repülőgépek külön kategória és nem tartoznak a SIGINT gépek közé. Ezeken a gépeken csak az egyezményben meghatározott számú és felbontású (30 cm) optikai kamera és SAR radar lehet.


Az Open Skies tevékenység csak eszembe jutott és nem akartam külön hozzászólásba írni. Eddig az An-26-ost használta erre a Honvédség. Ha az már nem lesz, mi lesz helyette, hogyan oldják majd meg? Melyik jelenleg rendszeresített típus alkalmas rá?

Nem akartam egy csomó "új" rövidítést írni, ezért használtam a SIGINT-et, mint gyűjtőjelölést.


Biztos vannak ennél jobb oldalak is, ahol összefoglalják a lényeget:

https://hu.wikipedia.org/wiki/SIGINT

https://en.wikipedia.org/wiki/Signals_intelligence

De tényleg jó lenne egy ilyen topik is. Biztos sok érdekesség összegyűlne ott ezzel a témával kapcsolatban is.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
A diplomáciai postát a nemzetközi jog védi. Azt nem szokás kinyitni. De a levelezés általában rejtjelző rendszereken zajlik, ott ahol van külképviselet (nagykövettség). Megfejtik az üzenetet, majd a nagykövet beballag vele a befogadó ország külügyminiszteréhez, nagyritkán államfőjéhez.
Jut eszembe, eddig mivel vitték a diplomáciai postát?
Jó hát persze nk-i jog védi, igen. Egy hírszerző szolgálat meg épp azért van hogy illegális eszközöket használjon.
Vannak dolgok amiket nem lehet rejtjelezni, ezért sokszor fizikailag oldják meg, hogy hogyan, kivel, mivel azt az egyszerű áp, vagy újságíró, politikus sosem tudja meg, az ún. liberális demokráciákban sem. Általában csak részinformációk birtokában vannak, a kép sosem teljes. Mindenki a rendelkezésére álló eszközökkel dolgozik, de mivel manapság az összes kérdés pénz függvénye, el lehet képzeli a lehetőségeket.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Sokszor nem értem a reagálásokat. A Falcon szükséges, hogy diverzifikáltabb legyen a szállítóflotta. Törvény szabja meg, hogy állami vezetők (védett személyek), közjogi méltóságok/közszolgák utaztatása is a Légi haderőnem feladata. (Általában minden országban így van, kivéve, ahol külön állami légitársaság van erre. Ezek a gépek 10+ évig biztosítja a képességet, mindegy, milyen kormány van hatalmon. Gondoljunk bele, pld. NATO tanácskozások Brüsszelben (had és külügyminiszter, vezérkari főnök. ) klf. EU tanácskozás (szinte minden közjogi méltóság, de nem egyszerre), hadgyakorlatok pld. Tiger-Meet, TLP stb. (tábornoki inspekció + 1-2 hajózó, vagy nüszaki cseréje.
Ezeket ilyen géppel meg lehet oldani, nem kell mindenhova a nagy A319-el repülni.
Nem ez a probléma. Az a probléma, hogy a repülőgépek nem arra vannak, hogy Orbán Garancsi barátjával elrepüljön a Ludogorec-Vidi meccsre, bulgáriába. Nem volt ott semmi találkozó a bolgár vezetőkkel, stb. egyszerűen megteheti ingyér...
Tehát nem magával a repülőgéppel van a probléma, hanem azzal, hogyha egy állami vezető azt gátlástalanul magánénak nézi (kávzi királyként) és mindenféle állami feladat nélkül, saját magánhobbyra használja...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A diplomáciai postát a nemzetközi jog védi. Azt nem szokás kinyitni. De a levelezés általában rejtjelző rendszereken zajlik, ott ahol van külképviselet (nagykövettség). Megfejtik az üzenetet, majd a nagykövet beballag vele a befogadó ország külügyminiszteréhez, nagyritkán államfőjéhez.
Jut eszembe, eddig mivel vitték a diplomáciai postát?
Szűzmária szentjózsef, te még óvodás vagy ekkora naivitással? Ha ezt mindenki betartaná akkor nem is léteznének állami hírszerző szervezetek, akik attól a pillanattól ahogy belépnek egy másik ország területére módszereiktől függetlenül egyfolytában illegális, törvényellenes, tehát büntetendő tevékenységet folytatnak. Persze, vannak nemzetközi szabályok és törvények, vannak akik be is tartják és tartatják, de vannak olyan állami hírszerző szervezetek is amelyeket direkt ezek megsértésére hoztak létre. És működnek is, minél óvatlanabb és több lehetőséget ad nekik a másik oldal annál hatékonyabban, ezen a területen nem a bizalmi elv működteti a rendszereket. Tehát senki se bízik senkiben, mindenki őrizgeti a titkait, és az is titok mit tud már és honnan tudja a másik oldalról. Sőt, nemcsak a másik oldalról, vegyük már figyelembe hogy az USA hírszerzése még Angela Merkel és Macron telefonját is lehallgatta (talán nem is múlt időben), szóval szerintem ilyen alapon mindenkiét akiét csak tudta/tudja és számít valamit a politikában.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Sokszor nem értem a reagálásokat. A Falcon szükséges, hogy diverzifikáltabb legyen a szállítóflotta. Törvény szabja meg, hogy állami vezetők (védett személyek), közjogi méltóságok/közszolgák utaztatása is a Légi haderőnem feladata. (Általában minden országban így van, kivéve, ahol külön állami légitársaság van erre. Ezek a gépek 10+ évig biztosítja a képességet, mindegy, milyen kormány van hatalmon. Gondoljunk bele, pld. NATO tanácskozások Brüsszelben (had és külügyminiszter, vezérkari főnök. ) klf. EU tanácskozás (szinte minden közjogi méltóság, de nem egyszerre), hadgyakorlatok pld. Tiger-Meet, TLP stb. (tábornoki inspekció + 1-2 hajózó, vagy nüszaki cseréje.
Ezeket ilyen géppel meg lehet oldani, nem kell mindenhova a nagy A319-el repülni.
Nem ez a probléma. Az a probléma, hogy a repülőgépek nem arra vannak, hogy Orbán Garancsi barátjával elrepüljön a Ludogorec-Vidi meccsre, bulgáriába. Nem volt ott semmi találkozó a bolgár vezetőkkel, stb. egyszerűen megteheti ingyér...
Tehát nem magával a repülőgéppel van a probléma, hanem azzal, hogyha egy állami vezető azt gátlástalanul magánénak nézi (kávzi királyként) és mindenféle állami feladat nélkül, saját magánhobbyra használja...
Igen, ez a baj, meg hogy handabandáznak az eredeti funckióról is.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Igen, ez a baj, meg hogy handabandáznak az eredeti funckióról is.

Szlovákok kif. VIP gépeket vettek, 2 Airbus, 2 Fokker. Senki sem kifogásolta, még a médiában sem volt nagy felhajtás, pedig tiszta luxus. Amig ki nem derült, hogy az államfő úgy járt haza velük, mint pl. Te biciklivel :)

https://spectator.sme.sk/c/20750441...not-sent-any-invoices-to-president-kiska.html

Nekem sem tetszik ez a félrebeszélés, nem értem, hogy miért nem lehet bevállalni a kormánynak a VIP gépeket. Bár azt sem értem, hogy miért ne lehetne ilyen gépünk, mikor szinte mindenkinek van sőt törvény legitimálja a beszerzésüket. o_O
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Nem ez a probléma. Az a probléma, hogy a repülőgépek nem arra vannak, hogy Orbán Garancsi barátjával elrepüljön a Ludogorec-Vidi meccsre, bulgáriába. Nem volt ott semmi találkozó a bolgár vezetőkkel, stb. egyszerűen megteheti ingyér...
Tehát nem magával a repülőgéppel van a probléma, hanem azzal, hogyha egy állami vezető azt gátlástalanul magánénak nézi (kávzi királyként) és mindenféle állami feladat nélkül, saját magánhobbyra használja...

Július 24-én érkezett Montenegróba hivatalos útra.
Az Airbus július 25-én vissza is érkezett Kecskemétre.
https://zoom.hu/hir/2018/07/25/orba...ulgariaban-a-vidi-meccset-de-hogy-jutott-oda/
És ezt az ellenzéki sajtó állapította meg úgymond.
Július 25-én volt a meccs, Razgradban nincs repülőtér, csak Várnában.
Július 28-án Tusványoson beszélt, ott sincs repülőtér, legközelebb Brassóban lesz (!) majd 2020-ban, ha elkészül egyáltalán addig.
Miközben közúton a Razgrad-Tusványos közúton olyan 300 km.
https://szekelyhon.ro/vilag/azt-igerik-ket-ev-mulva-mukodokepes-lesz-a-brassoi-repter

Most azt a kérdést kérdezném, ugyan miféle gépet használt a mi királyunk ?
 
  • Tetszik
Reactions: honved and arcas

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 618
5 333
113
Július 24-én érkezett Montenegróba hivatalos útra.
Az Airbus július 25-én vissza is érkezett Kecskemétre.
https://zoom.hu/hir/2018/07/25/orba...ulgariaban-a-vidi-meccset-de-hogy-jutott-oda/
És ezt az ellenzéki sajtó állapította meg úgymond.
Július 25-én volt a meccs, Razgradban nincs repülőtér, csak Várnában.
Július 28-án Tusványoson beszélt, ott sincs repülőtér, legközelebb Brassóban lesz (!) majd 2020-ban, ha elkészül egyáltalán addig.
Miközben közúton a Razgrad-Tusványos közúton olyan 300 km.
https://szekelyhon.ro/vilag/azt-igerik-ket-ev-mulva-mukodokepes-lesz-a-brassoi-repter

Most azt a kérdést kérdezném, ugyan miféle gépet használt a mi királyunk ?

Remélhetőleg meg fogjuk tudni:
https://kimittud.atlatszo.hu/request/orban_viktor_utazasa_a_ludogorec
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Úgy látom, hogy nem érted a lényegét a dolognak. A fontos, hogy az állami vezetők repüléseiben is legyen transzparencia. Tehát állami, hivatalos, nemhivatalos utak történjenek velük (uram-bocsá még egy nyaralás is, hiszen ha pld. egy akármilyen osztályvezető elviheti a céges autójával, mondjuk korlátlan km-el magát és családját, akkor ezt egy üzleti géppel is megtehesse egy közjogi méltóság). Az viszont már ne történhessen meg állami pénzen, hogy ide-oda repkedek (akár HM légijárművel, akár az állam által beszerzett és kifizetett repülőjegyekkel focimeccsek rendszeres látogatása - lásd pld. VB oroszországban. - különösen saját gyerekével stb. Azonban, ha bejelentik, hogy a miniszerelnök, államelnök stb.magánlátogatáson vett részt itt és ott, és ezt természetesen ki is fizeti, akkor semmi, baj, hiszen Ő is ember, állampolgár, és miért ne lenne magánprogramja is..
Az üzleti gépre tehát szükség volt (megint más kérdés, hogy miért egy Amerikába is átrepülhető viszonylag drága típusra), de ezt műszaki paraméterek mellett költséghatékonysági kérdésként is lehetne tekinteni (ilyen nem nagyon lehetett).
-- a kérdéses útnál én nem állítottam, hogy megtette a repülőutat, hanem, hogy megteheti.. .. a kérdéses géppel ezt éppúgy,a hogy a Csányi féle Dassaultal megtette. Azt sem sajt zsebéből fizette. (Állami vezető sem fogadhat el ingyér szinte semmit éppen a megvesztegethetség elkerülése végett).
Lásd, a klf. videok-at, hogy hivatalos cím nélküli oligarca barátai, hogy bujkálnak ferihegyen a kamerák elöl..

de fentiek nem a repülőgép beszerzésekhez tartoznak... Arra szükség volt. .. és nem kell megvédeni azt aki érdemtelen rá.. (ha már járművek, lásd a mindig zsúfolt felcsúti kisvasútat)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
Szerintem meg ahogyan felpörögtek most a dolgok, dolgoznak a fogaskerekek,...valamilyen ütemterv szerint csak megvalósulni látszik az a fránya "haderő-fejlesztés"...Amilyen meglepetésként érkeztek az Airbusok,...most a Falconok, CZ fegyverek licenszgyártása, Airbus helikopterek...lehet holnap megint hanyatt esünk valami konkrét bejelentéstől. Bár ugye ahogyan kommunikálnak, szerintem egyszer csak valaki belinkeli, hogy begördült egy tucat szerelvény az új páncélosokkal..:Do_O



Figyeljük az UZV gyárat,nem e vagoníriznak pár száz T-90 et.:rolleyes:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 137
119 513
113
20699248_284ef0cbeff0d10a750899e584feb741_wm.jpg
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 927
18 395
113
Figyeljük az UZV gyárat,nem e vagoníriznak pár száz T-90 et.:rolleyes:

Érdekes a felvetések sokasága, amikor konkrétan a harckocsik beszerzése kerül szóba. Na nem hivatalosan, hisz eddig erről nem hallottunk. Az én szubjektív véleményem a következő ebben a kérdésben.
Feltételezem, hogy világhatalomtól nem szeretnénk fegyverzetet vásárolni, mert nem akarunk teljesen elköteleződni és maximális csatlóssá válni, semmilyen vonalon. Ebből az apropóból, sem amerikai, orosz, kínai beszerzés, harckocsikból biztosan nem lesz. Középhatalmaktól elvileg vehetünk, ha adnak el nekünk. Leopárd harckocsik most új gyártásúak lehetnének, ha meg tudnánk fizetni, illetve ha a németek nem nyavalyognának és adnának el nekünk. Mivel elfekvő készlete ebből a harckocsiból, ami eladó lehet, szerintem senkinek nincs. Ugyan ez lehet farncia, vagy olasz tankok esetében is. Új gyártás beindításához persze, mennyiség is kell, nem csak pár tucat. Török harckocsi nem tudom mennyire kész, vagy nem kész. Ott biztosan tudnánk venni, ha már megy a gyártás és belefér a megrendelésünk, egy belátható időn belüli leszállításba. Marad még reálisan Dél Korea. Kérdés ott mi a helyzet a K-2 tankokkal. Milyen állapotban megy a gyártás és tudnánk-e ott rendelni ? Passz. Nem csodálkozom hogy a harckocsik nem kerülnek szóba. Ez lesz a legnehezebb szárazföldi beszerzés, ha eljutunk addig. Tüzérségi fegyverek, IFV, APC, stb., beszerzése megoldható, de harckocsi, nem könnyű eset. Majd meglátjuk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 817
113
Igen, ez a baj, meg hogy handabandáznak az eredeti funckióról is.
Nem akarom őket védeni de persze,hogy terelnek meg ilyenek.Most az a helyzet,hogy bármilyen szükséges beszerzés ami a kormánynak kell az az ellenzék részéről mint felesleges pénzkidobásként van kommunikálva.Itthon a politikában csak véglet van vagy gyűlölik vagy imádjak a kormányt.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem ez a probléma. Az a probléma, hogy a repülőgépek nem arra vannak, hogy Orbán Garancsi barátjával elrepüljön a Ludogorec-Vidi meccsre, bulgáriába. Nem volt ott semmi találkozó a bolgár vezetőkkel, stb. egyszerűen megteheti ingyér...
Úgy látom, hogy nem érted a lényegét a dolognak. A fontos, hogy az állami vezetők repüléseiben is legyen transzparencia. Tehát állami, hivatalos, nemhivatalos utak történjenek velük (uram-bocsá még egy nyaralás is, hiszen ha pld. egy akármilyen osztályvezető elviheti a céges autójával, mondjuk korlátlan km-el magát és családját, akkor ezt egy üzleti géppel is megtehesse egy közjogi méltóság)
Most akkor elviheti magáncélra vagy nem?
Egyáltalán egy miniszterelnök vagy közt. elnök külföldi utazása lehet egyáltalán "magáncélú"?
A pozíciójukból adódóan szerintem aligha...

Az biztos hogy minden országban ahol kormánygépek vannak az ellenzék támadja az állami vezetők géphasználatát, majd egy kurzus váltás után u.ezt teszi a volt kormánypárt a hatalomra került ellenzékkel.
Ilyen ez a politika...

A gépeknek és a személyzetnek viszont - függetlenül attól hogy éppen melyik hatalomban lévő politikustól kapják a feladatot - repülniük kell. Ehhez sok feltételnek kell teljesülnie és szerintem ez sokkal inkább lehet e fórum témája.mint az hogy OV focimeccsre utazott vagy NATO csúcsra..
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Leopárd harckocsik most új gyártásúak lehetnének, ha meg tudnánk fizetni, illetve ha a németek nem nyavalyognának és adnának el nekünk. Mivel elfekvő készlete ebből a harckocsiból, ami eladó lehet, szerintem senkinek nincs. Ugyan ez lehet farncia, vagy olasz tankok esetében is.

Nem szeretnék senki lelkébe beletaposni, de olyan, hogy német ill. francia már nincs. A két ország harckocsigyártással foglalkozó cégei, a KMW és a Nexter pár éve összeolvadt, az új cég neve KMW + Nexter Defense System ( KNDS ). Szóval ők francia és német cég, akár Leopard 2, akár Leclerc harckocsiról lenne szó.

Olasz harckocsigyártás pedig jelenleg nincs, az Ariete C1-et az Iveco-Fiat és Oto-Melara cégek közös leányvállalata gyártotta, 2005-ben gurult le a gyártósorról az utolsó, és az olasz hadsereg 200db-os megrendelése volt az egyetlen a típus történelmében. Voltak tervek egy lépcsővel feljebb kerülő, modernizált típusról, automata töltővel, 1500le-s motorral és egyebekkel, de senki sem kért belőle. A C1-et most fogják egy feljavításnak alávetni, kiegészítő páncélzat, új éjjellátó, stb. De ebből is úgy tudom, hogy csak 2020 után lesz valami.