A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Írtátok, hogy mennek a laktanya felújítások, ezek a már meglévő laktanyákra mennek vagy esetleg reaktiválnak pár bezártat is?
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
2 zlj harckocsi max 5.5M Euro/db áron ~200 milliárd Ft (már a kérdés az, hogy milyet akarunk, mi fér bele ebbe az árba?)
Ugyan annyi IFV max 5.5M Euro/db akkor megint ~200 milliárd Ft (ez csak az eszköz ára minden más + költség)
.
.
.
Nagyjából 2026-ig simán rá lehetne költeni a seregre ~2000-2500 milliárd Ft-ot így.
Itt nem tudom mennyire reálisak az árak, lehet szemezgetni, útmutatónak lehet jó:
http://nationsdawnofanera.weebly.com/tanks.html
Szerintem sok hülyeség amit írnak, 9 millió a Degman, 10 éve csináltak egy protót belőle és annyi, már nem is volna képes a Degman Degmant gyártani.
De 5,5 misi körül tankot csak kínait meg észak koreait találtam. Leo A6-16,A7 19, T-90MS 9,5,K2 20,stb. Az fejlesztések árai is izgalmasak.
Sabra 4,5 misi + egy régi M60,Leo2PL 5,5,T72B3M 1,T-72M1M 0,5,
 
Szerintem sok hülyeség amit írnak, 9 millió a Degman, 10 éve csináltak egy protót belőle és annyi, már nem is volna képes a Degman Degmant gyártani.
De 5,5 misi körül tankot csak kínait meg észak koreait találtam. Leo A6-16,A7 19, T-90MS 9,5,K2 20,stb. Az fejlesztések árai is izgalmasak.
Sabra 4,5 misi + egy régi M60,Leo2PL 5,5,T72B3M 1,T-72M1M 0,5,
Az árakat én is figyelgettem pár tanknál erősen túlzóak, a T90MS-re találtam egy 2015-ös árazást ott 4,5M/db. Viszonyításnak megfelelő lehet ha erősen fog a ceruza :D mondjuk az ottani árakat elosztjuk 2-vel akkor már reálisabbnak hat
 
Az árakat én is figyelgettem pár tanknál erősen túlzóak, a T90MS-re találtam egy 2015-ös árazást ott 4,5M/db. Viszonyításnak megfelelő lehet ha erősen fog a ceruza :D mondjuk az ottani árakat elosztjuk 2-vel akkor már reálisabbnak hat
Az a 4 es fel milla az sajat maguknak annyi, nem exportra. Az exportvaltozatnak ugye tobb az ara mert ott le kell meg gyalulni, flexelni a pancelbol par cm-t ;), meg hat akkor mar legyen nemi profit is es a hadipar nem 20%-os marge -al dolgozik.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Az a 4 es fel milla az sajat maguknak annyi, nem exportra. Az exportvaltozatnak ugye tobb az ara mert ott le kell meg gyalulni, flexelni a pancelbol par cm-t ;), meg hat akkor mar legyen nemi profit is es a hadipar nem 20%-os marge -al dolgozik.
Az MS az alapból exportra szánt variáció modernizált változata, ugyanúgy exportra csak kapott egy erősebb motort meg sosna-u rendszert. Egyiptomnak meg ilyen közel-keleti államoknak ajánlgatták.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pal
Az MS az alapból exportra szánt variáció modernizált változata, ugyanúgy exportra csak kapott egy erősebb motort meg sosna-u rendszert. Egyiptomnak meg ilyen közel-keleti államoknak ajánlgatták.
Akkor viszont rohadt olcso ha dollarban, ha euroban van.
 
Szerintem sok hülyeség amit írnak, 9 millió a Degman, 10 éve csináltak egy protót belőle és annyi, már nem is volna képes a Degman Degmant gyártani.
De 5,5 misi körül tankot csak kínait meg észak koreait találtam. Leo A6-16,A7 19, T-90MS 9,5,K2 20,stb. Az fejlesztések árai is izgalmasak.
Sabra 4,5 misi + egy régi M60,Leo2PL 5,5,T72B3M 1,T-72M1M 0,5,
Ezeket a számokat hol láttad? Nekem kicsit soknak tűnnek.
 
Szerintem sok hülyeség amit írnak, 9 millió a Degman, 10 éve csináltak egy protót belőle és annyi, már nem is volna képes a Degman Degmant gyártani.
De 5,5 misi körül tankot csak kínait meg észak koreait találtam. Leo A6-16,A7 19, T-90MS 9,5,K2 20,stb. Az fejlesztések árai is izgalmasak.
Sabra 4,5 misi + egy régi M60,Leo2PL 5,5,T72B3M 1,T-72M1M 0,5,
Jézusom egy A7 ért 20 misi dollárban. Az euróban kb 18 lenne. Az igen. Egyébként reális ár? Na akkor az új leo-leclerc hibrid is valami 15-18 között nyithat. Sajnos reális árban nyitna.
 
Jézusom egy A7 ért 20 misi dollárban. Az euróban kb 18 lenne. Az igen. Egyébként reális ár? Na akkor az új leo-leclerc hibrid is valami 15-18 között nyithat. Sajnos reális árban nyitna.
Lehet lesz az több is, mert most már kétszer akkora céget kell eltartani. :) És a tank az továbbra is fogyóeszköz... Lehet nem is akkora hülyeség egy T-72B-t kipofozni B4-re? Az még talán beleférne 5-6 misibe...
 
A realitás pont az, hogy szarásig vagyunk BTR-rel, amit a jövőben cserélni kellene, a pick-up meg nem tétel.
Ha jelentkezel tartalékosnak valszeg lehet benne ismét élményed :D
2026-ig beleférne.
Kellene hozzá még legalább 10-15 ezer aktív is.
De talán 40.000-re igen. A finn rendszer (6 hónapig sorkatonák, de intenzív a kiképzés) nekem szimpatikus. Az évente bevonultatható fiatal férfiak becsült száma nálunk ~ 60.000 (wikipedia). Ha ennek tizedét vagy ötödét veszem, az évente 6-12.000 kiképzett tartalékos. Persze nem vagyok szakember, csak hangosan töprengek.
Sajnos reálisan max évente 1-2 ezer fiatalt tudnál megszólítani. Őket is leginkább az új kadét programon keresztül vagy tanulmányi támogatással. A gond ott kezdődik hogy a hazai kisebb-nagyobb cégek nem érdekeltek a tartalékosságban. Magyarán ha sikerülne elhelyezkednie feltéve ha itthon marad akkor az a 2-3 beleölt év elszállna a jó munkahely miatt. A hideg rázza ki őket a szó hallatán. Egyébként csak egy történytervezeti tolvonás lenne. Havi 2 nap kötelezően támogatni. (enyhítés hogy egy nap péntekre essen másik meg szombatra) Plusz évi 5 nap (10 nap helyzet esetén pl elhuzodó árvíz) kötelezően. Kibúvás,kiskapu nincs. Így nem is lenne szükség sorkatonaságra. Egy jól kiépített tartalékos rendszerrel így többre mehetnénk. A kisebb, nagyobb cégek meg legyenek szívesek a megváltozott geopolitika helyzetből kifolyólag hozzájárulni is azáltal hogy törvényileg kötelezővé tennénk a tartalékosság támogatását. Így is ép elegé ki van nyalva a se...k. Aki meg így is kibuvot keres mert miért ne. Akkor létszám/bevétel hányadosa esetén hozzájárulási adó. Ép ideje hogy a társadalmi szerepléshez hozzájáruljanak. Kint nyugaton egész jól működik a rendszer. Akkor ideje hogy pár év múlva itt is működjön.
 
Ha bunkó lennék azt mondanám, hogy nem erősen túlárazott mint a nyugati társai.
Azert mindennek oka van. Gndololod, hogy az oroszok a ket szep szemedert adjak olcsobban mint a nemet? Hat nem, ki kell azt is fizetni, csak mashol. Ma mar minden csomagban megy. Ha pl. Oroszo tudna megakadalyozni Ukrajna EU es NATO csatlakozasat Budapest keresere, akkor szerinted menyi lenne az o tankjuk ara? Ugye nem gondolod, hogy Budapest egeydul olyan eros, hogy azt mondhatja hogy Kijev minden lesz csak europai nem? Ehhez kell Berlin vagy Washington beleegyezese is. Igy maris nem olyan draga az az Airbus vagy Leo vagy akarmi.
 
Most,hogy felszereltünk minden jóval 1000000 katonát azt áruljátok el nekem,hogy a végrehajtó állomány felét adó Észak-Kelet Magyarországból ki fog katonának jönni ha felépül a BMW gyár?Egyszerűsítve honnan szereznek majd embert?
 
Azert mindennek oka van. Gndololod, hogy az oroszok a ket szep szemedert adjak olcsobban mint a nemet? Hat nem, ki kell azt is fizetni, csak mashol. Ma mar minden csomagban megy. Ha pl. Oroszo tudna megakadalyozni Ukrajna EU es NATO csatlakozasat Budapest keresere, akkor szerinted menyi lenne az o tankjuk ara? Ugye nem gondolod, hogy Budapest egeydul olyan eros, hogy azt mondhatja hogy Kijev minden lesz csak europai nem? Ehhez kell Berlin vagy Washington beleegyezese is. Igy maris nem olyan draga az az Airbus vagy Leo vagy akarmi.
De, drága, qrvadrága. Ha valaki a szövetségesem, akkor az a célom, hogy minél erősebb legyen, azt meg nem lehet úgy, hogy az utolsó bőrt is lehúzom róla, mert nekem 2-3000%-os profitra fáj a fogam. Egy szövetségesnél megelégszik a gyártó 4-500% profittal, és akkor marad pénze kajára meg befektetésekre is, hogy a hadsereg mellett a gazdasága is erős legyen. De nem ez a helyzet a csicskákkal, meg a gyarmatokkal. Azoknak mindent többszörös áron szokás kiszámlázni, és meg kell tiltani, hogy fél- vagy negyedáron megvegyék "ugyanazt" a konkurenciától és beléjük verni, hogy jó "szövetséges" ilyent biza nem tesz, hanem inkább kifizeti többszörösét ugyanazért.
 
Most,hogy felszereltünk minden jóval 1000000 katonát azt áruljátok el nekem,hogy a végrehajtó állomány felét adó Észak-Kelet Magyarországból ki fog katonának jönni ha felépül a BMW gyár?Egyszerűsítve honnan szereznek majd embert?
1500 emberről beszélnek a BMW-nél, ha ez elvesz annyit a honvédségtől, hogy nem lesz amivel feltölteni a helyeket, akkor így jártatok. Ugyanazt tudom mondani, mint a cégeseknek "a munkást meg kell fizetni!". Függetlenűl attól, hogy ez nem csak szakma hanem hivatás, otthon a családnak enni kell, a kocsi elromlik, a lakást fel kell újítani, stb.
Nálunk a kormánynak kb egyetlen normális döntése volt, hogy a közszférában dolgozóknak felemelte látványosan a bérét. Ez meg akarva akaratlanul húzta magával a magánszféra béreit is. Persze lehet ha beledöglünk meg becsődölünk, de az nem a béremelések, hanem a többi szarság sara. Uh kedvse MH, üdv a versenyszférában ha tetszik ha nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and tindalos