T-90

Várom a linkeket, hogy MBTknek milyen környezetvédelmi normákat kell teljesíteniük Németországban.

A videok alapján kb semmilyet.

Igaz hogy svéd és nem német, igaz hogy nem Leo2A4 hanem strv121 és valszeg beteg is, de azért ezt érdemes megnézni 0.55-től:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Igaz hogy svéd és nem német, igaz hogy nem Leo2A4 hanem strv121 és valszeg beteg is, de azért ezt érdemes megnézni 0.55-től:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért üzemelhet, mert teljesíti a környezetvédelmi normát. :D
 
Dízel vs. Gázturbina történet: Itt nem lehet egyetlen adott tényezőt kiragadni, és arra fogni, hogy most ez a jobb, vagy az a jobb. A gázturbina kisebb helyigényű, kompaktabb, és egy adott időszakban (1970-es évek) könnyebb volt nagyobb tengelyteljesítményt biztosítani általa. Akár a nyugati eseteket nézzük (MBT-70 -> amerikai gázturbinás verzió: 1400-1500 lóerő vs. német MTU turbó-diesel: 1200 lóerő), akár a keleti eseteket (T-64B 5TDF motorja 700 lóerő, T-72B V-48 motorja 720-780 lóerőt tudott, a T-80 GTD-1000 motorja meg 1000 lóerőt).

Ne gondoljuk, hogy a turbo-diesel motorok egyértelműen jobbak és megbízhatóbbak, anno az 1970-es években a szovjet 5TD ugye egy katasztrófa volt az első időkben, és a menet közben érkezett T-72 motorok (V-84, V-92) sem voltak mindig egyértelműen előrelépések, ahogy mostanában ugye a T-14 Armata 12H360 motorja is igaz, hogy tud annyit, mint egy MTU883 (cirka 1500 lóerőt), de amíg a hosszú évek alatt az MTU eljutott oda, hogy 8-10 ezer órát bír ki, addig a 12H360 a pletykák szerint nagyjából 2000-et, vagyis nem tud nagyságrenddel többet, mint a GTD-1250 például (amelynek van 1500 lóerős fejlesztett verziója, csak senki sem rendelte meg).

Ezekhez az értékekhez azt is hozzá kell tenni, hogy a legtöbb esetben van "harci" teljesítmény, amely rövid időre jelentősen nagyobb teljesítményre ösztökéli a motort, cserébe az élettartama érthetően csökken. Az MTU883 esetében a pletykák szerint ez 2000, bizonyos változatoknál 3000 lóerőt is elérheti, a 12H360 esetében a 2000 lóerőt, de még a GTD-1250 gázturbinának is van ilyenje, az 1250 helyett 1400 lóerőt adhat le. Ezen értékek ugyanakkor az erőátvitelt is megterhelik, a Leo2 esetében az a korlátozó tényező például a Leo2A4 és előtti, illetve a Leo2A5 és utódai közöt tudomásom szerint.

És végül a porra való érzékenység terén: a Klimov gyár a GTD szériánál éppen azt emeli ki, hogy a gázturbina jól tűri a poros levegőt, és egy átlagos élettartam alatt 500kg-nyi por megy keresztül rajta a nélkül, hogy ez a teljesítményét vagy az élettartamát befolyásolná.

Annyival egészíteném ki, néhány másik kommentet is beleértve, hogy a ruszki gázturbina kiváltásra azért az ellendugattyús dízelt rakták ba (5 TD és 6 TD), mert csak ennek a speckó ellendugattyús motornak van hasonló helyigénye mint a GT hajtóműveknek. A V 12-es dízel egyszerűen nem fért volna be arra a helyre nagyobb áttervezés nélkül. Az M 1 dízelesítése is azon (is) bukott meg, hogy a V 12 dízel motornak nagyobb a helyigénye mint a GT hajtóműnek, de persze alacsonyabb fogyasztással. Így az M 1-et hátul meglehetősen át kellett volna szabni. Az meg már nem ócccsó a motorcserével egyetemben.....
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Annyival egészíteném ki, néhány másik kommentet is beleértve, hogy a ruszki gázturbina kiváltásra azért az ellendugattyús dízelt rakták ba (5 TD és 6 TD), mert csak ennek a speckó ellendugattyús motornak van hasonló helyigénye mint a GT hajtóműveknek. A V 12-es dízel egyszerűen nem fért volna be arra a helyre nagyobb áttervezés nélkül. Az M 1 dízelesítése is azon (is) bukott meg, hogy a V 12 dízel motornak nagyobb a helyigénye mint a GT hajtóműnek, de persze alacsonyabb fogyasztással. Így az M 1-et hátul meglehetősen át kellett volna szabni. Az meg már nem ócccsó a motorcserével egyetemben.....
5TD a 60nas években,a GT a 70es években került rendszerbe.Gázturbina legnagyobb előnye hk szempontbol az üzemanyagra való toleranciája.Mindenevő dizelek is többet veszitenek a teljesitményükböl az ideális üzemanyagtol való eltérésnél,mint a gázturbinák.A mai fejletségi szinten meg már lehetne olyan turbinát gyártani,aminek kissebb a hőképe,fogyasztása.Leo és az M1 hajtóműve is lényegében 50éves konstrukció.Nincs rá igazábol igény,hogy drága pénzért kifejlesszenek ujjat.Oroszok kénytelenek voltak lépni,a 30as(!) években konstruált V2böl egyszerüen kifogyott a fejlesztési potenciál.
 
Lánctalpak gyártása új technológiával az UVZ omszki gyárában.

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
T-90M dinamikus bemutató Kubinkában (Armija-2018)

39976792_1639735726153493_6256601872241524736_n.jpg

39922780_1639735686153497_5533527124184399872_n.jpg


Újabb 30 T-90M-et rendelt az orosz VM a tavalyi 30 darabos rendelés mellé. A hírek szerint sokkal jobban szerepelt a ZAPAD-2017 hadgyakorlaton mint a T-90A.
 
Az "M" itt modernizáltat jelent és nem majmot, mint a T-72-nél? A T-14-est meg odavitték, csak nem tudom minek. Ők úgy néz ki nem rendelnek belőle, főleg nem sokat és gyorsan, másnak meg gondolom nem adják el.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az "M" itt modernizáltat jelent és nem majmot, mint a T-72-nél? A T-14-est meg odavitték, csak nem tudom minek. Ők úgy néz ki nem rendelnek belőle, főleg nem sokat és gyorsan, másnak meg gondolom nem adják el.

A T-72- nél sem majmot jelent....