T-90

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

torsen

Guest
Várom a linkeket, hogy MBTknek milyen környezetvédelmi normákat kell teljesíteniük Németországban.

A videok alapján kb semmilyet.

Igaz hogy svéd és nem német, igaz hogy nem Leo2A4 hanem strv121 és valszeg beteg is, de azért ezt érdemes megnézni 0.55-től:

 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Dízel vs. Gázturbina történet: Itt nem lehet egyetlen adott tényezőt kiragadni, és arra fogni, hogy most ez a jobb, vagy az a jobb. A gázturbina kisebb helyigényű, kompaktabb, és egy adott időszakban (1970-es évek) könnyebb volt nagyobb tengelyteljesítményt biztosítani általa. Akár a nyugati eseteket nézzük (MBT-70 -> amerikai gázturbinás verzió: 1400-1500 lóerő vs. német MTU turbó-diesel: 1200 lóerő), akár a keleti eseteket (T-64B 5TDF motorja 700 lóerő, T-72B V-48 motorja 720-780 lóerőt tudott, a T-80 GTD-1000 motorja meg 1000 lóerőt).

Ne gondoljuk, hogy a turbo-diesel motorok egyértelműen jobbak és megbízhatóbbak, anno az 1970-es években a szovjet 5TD ugye egy katasztrófa volt az első időkben, és a menet közben érkezett T-72 motorok (V-84, V-92) sem voltak mindig egyértelműen előrelépések, ahogy mostanában ugye a T-14 Armata 12H360 motorja is igaz, hogy tud annyit, mint egy MTU883 (cirka 1500 lóerőt), de amíg a hosszú évek alatt az MTU eljutott oda, hogy 8-10 ezer órát bír ki, addig a 12H360 a pletykák szerint nagyjából 2000-et, vagyis nem tud nagyságrenddel többet, mint a GTD-1250 például (amelynek van 1500 lóerős fejlesztett verziója, csak senki sem rendelte meg).

Ezekhez az értékekhez azt is hozzá kell tenni, hogy a legtöbb esetben van "harci" teljesítmény, amely rövid időre jelentősen nagyobb teljesítményre ösztökéli a motort, cserébe az élettartama érthetően csökken. Az MTU883 esetében a pletykák szerint ez 2000, bizonyos változatoknál 3000 lóerőt is elérheti, a 12H360 esetében a 2000 lóerőt, de még a GTD-1250 gázturbinának is van ilyenje, az 1250 helyett 1400 lóerőt adhat le. Ezen értékek ugyanakkor az erőátvitelt is megterhelik, a Leo2 esetében az a korlátozó tényező például a Leo2A4 és előtti, illetve a Leo2A5 és utódai közöt tudomásom szerint.

És végül a porra való érzékenység terén: a Klimov gyár a GTD szériánál éppen azt emeli ki, hogy a gázturbina jól tűri a poros levegőt, és egy átlagos élettartam alatt 500kg-nyi por megy keresztül rajta a nélkül, hogy ez a teljesítményét vagy az élettartamát befolyásolná.

Annyival egészíteném ki, néhány másik kommentet is beleértve, hogy a ruszki gázturbina kiváltásra azért az ellendugattyús dízelt rakták ba (5 TD és 6 TD), mert csak ennek a speckó ellendugattyús motornak van hasonló helyigénye mint a GT hajtóműveknek. A V 12-es dízel egyszerűen nem fért volna be arra a helyre nagyobb áttervezés nélkül. Az M 1 dízelesítése is azon (is) bukott meg, hogy a V 12 dízel motornak nagyobb a helyigénye mint a GT hajtóműnek, de persze alacsonyabb fogyasztással. Így az M 1-et hátul meglehetősen át kellett volna szabni. Az meg már nem ócccsó a motorcserével egyetemben.....
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Annyival egészíteném ki, néhány másik kommentet is beleértve, hogy a ruszki gázturbina kiváltásra azért az ellendugattyús dízelt rakták ba (5 TD és 6 TD), mert csak ennek a speckó ellendugattyús motornak van hasonló helyigénye mint a GT hajtóműveknek. A V 12-es dízel egyszerűen nem fért volna be arra a helyre nagyobb áttervezés nélkül. Az M 1 dízelesítése is azon (is) bukott meg, hogy a V 12 dízel motornak nagyobb a helyigénye mint a GT hajtóműnek, de persze alacsonyabb fogyasztással. Így az M 1-et hátul meglehetősen át kellett volna szabni. Az meg már nem ócccsó a motorcserével egyetemben.....
5TD a 60nas években,a GT a 70es években került rendszerbe.Gázturbina legnagyobb előnye hk szempontbol az üzemanyagra való toleranciája.Mindenevő dizelek is többet veszitenek a teljesitményükböl az ideális üzemanyagtol való eltérésnél,mint a gázturbinák.A mai fejletségi szinten meg már lehetne olyan turbinát gyártani,aminek kissebb a hőképe,fogyasztása.Leo és az M1 hajtóműve is lényegében 50éves konstrukció.Nincs rá igazábol igény,hogy drága pénzért kifejlesszenek ujjat.Oroszok kénytelenek voltak lépni,a 30as(!) években konstruált V2böl egyszerüen kifogyott a fejlesztési potenciál.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 549
84 915
113
Lánctalpak gyártása új technológiával az UVZ omszki gyárában.

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 549
84 915
113
T-90M dinamikus bemutató Kubinkában (Armija-2018)

39976792_1639735726153493_6256601872241524736_n.jpg

39922780_1639735686153497_5533527124184399872_n.jpg


Újabb 30 T-90M-et rendelt az orosz VM a tavalyi 30 darabos rendelés mellé. A hírek szerint sokkal jobban szerepelt a ZAPAD-2017 hadgyakorlaton mint a T-90A.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 792
31 616
113
Az "M" itt modernizáltat jelent és nem majmot, mint a T-72-nél? A T-14-est meg odavitték, csak nem tudom minek. Ők úgy néz ki nem rendelnek belőle, főleg nem sokat és gyorsan, másnak meg gondolom nem adják el.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 361
84 194
113
Az "M" itt modernizáltat jelent és nem majmot, mint a T-72-nél? A T-14-est meg odavitték, csak nem tudom minek. Ők úgy néz ki nem rendelnek belőle, főleg nem sokat és gyorsan, másnak meg gondolom nem adják el.

A T-72- nél sem majmot jelent....