Dízel vs. Gázturbina történet: Itt nem lehet egyetlen adott tényezőt kiragadni, és arra fogni, hogy most ez a jobb, vagy az a jobb. A gázturbina kisebb helyigényű, kompaktabb, és egy adott időszakban (1970-es évek) könnyebb volt nagyobb tengelyteljesítményt biztosítani általa. Akár a nyugati eseteket nézzük (MBT-70 -> amerikai gázturbinás verzió: 1400-1500 lóerő vs. német MTU turbó-diesel: 1200 lóerő), akár a keleti eseteket (T-64B 5TDF motorja 700 lóerő, T-72B V-48 motorja 720-780 lóerőt tudott, a T-80 GTD-1000 motorja meg 1000 lóerőt).
Ne gondoljuk, hogy a turbo-diesel motorok egyértelműen jobbak és megbízhatóbbak, anno az 1970-es években a szovjet 5TD ugye egy katasztrófa volt az első időkben, és a menet közben érkezett T-72 motorok (V-84, V-92) sem voltak mindig egyértelműen előrelépések, ahogy mostanában ugye a T-14 Armata 12H360 motorja is igaz, hogy tud annyit, mint egy MTU883 (cirka 1500 lóerőt), de amíg a hosszú évek alatt az MTU eljutott oda, hogy 8-10 ezer órát bír ki, addig a 12H360 a pletykák szerint nagyjából 2000-et, vagyis nem tud nagyságrenddel többet, mint a GTD-1250 például (amelynek van 1500 lóerős fejlesztett verziója, csak senki sem rendelte meg).
Ezekhez az értékekhez azt is hozzá kell tenni, hogy a legtöbb esetben van "harci" teljesítmény, amely rövid időre jelentősen nagyobb teljesítményre ösztökéli a motort, cserébe az élettartama érthetően csökken. Az MTU883 esetében a pletykák szerint ez 2000, bizonyos változatoknál 3000 lóerőt is elérheti, a 12H360 esetében a 2000 lóerőt, de még a GTD-1250 gázturbinának is van ilyenje, az 1250 helyett 1400 lóerőt adhat le. Ezen értékek ugyanakkor az erőátvitelt is megterhelik, a Leo2 esetében az a korlátozó tényező például a Leo2A4 és előtti, illetve a Leo2A5 és utódai közöt tudomásom szerint.
És végül a porra való érzékenység terén: a Klimov gyár a GTD szériánál éppen azt emeli ki, hogy a gázturbina jól tűri a poros levegőt, és egy átlagos élettartam alatt 500kg-nyi por megy keresztül rajta a nélkül, hogy ez a teljesítményét vagy az élettartamát befolyásolná.