[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 489
24 144
113
Nem bosszant,nem érdemes.Anno az "átkosban" ilyen tipusú emberek álltak önkéntes rendörnek.Meg pártmunkásnak.Agitprop nagybecsű terméke.
Ha most elkezded,10év mire megbizható nagyjavitó bázisod lesz.Amit az utbbi 30évben albaxtunk,azt 30év hozhatná vissza-márha lesz 30évünk
Ebben megint az van, hogy ne fogjunk bele semmibe mert minek... 15-20 évig úgy sem lesz itt még semmi balhé, ami azután történik az csak egy opció lehet nem is lesz semmi.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 544
45 106
113
Miről?A PG prbálkozásárol?Haditechnika foglalkozott anno vele,valahol megvan a pincében.....Nem vagyok benfenntes.Fogalmam sincs,most mit akarnak.
Autóösszeszerelés,és a helikopterösszeszerelés között van némi diferencia.Utóbbi nem fog menni betanitott munkásokkal szerintem...Üzleti részét meg már ne is nézzük.Különben volt már ilyen a nap alatt.Valahol olvastam,hogy az indonézek liszenszbe gyártották a Pumát.Kb igy nézzett ki:románok legyártották a gépet,szétszedték,majd alkatrészként elszálitották indonéziába,ahol kiküldött román szerelők közreműködésével ujra "legyártották" őket.Vagy 10et le is gyártottak igy....marha drágán,és pocsék minőségben.De állitólag az elnök fiáé volt az összeszerelő üzem,ő és a franciák nyerték az üzleten a legtöbbet.
Várjuk ki a végét, jelenleg akkor ketten együtt nem tudunk semmit erről a dologról, tehát nem sok értelme van találgatásokon alapuló fantáziálásokba bocsátkozni.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Háát,, ha egy olyan dolgot találtak ki, hogy mondjuk a Mi-171-es Eusítják,, pl. itt lenne a végszerelése USA/F/D elektronikával esetleg hajtóművel, az szerintem nem is volna rossz dolog. Sokan kifogásolhatják az orosz minőséget, nos ez az itt készülteken ezt nem lehetne számon kérni (hogy lenne már silány minősége, ha ugyanabban az országban készül, ahol az Audi, BMW, Merci) ,, ebben a kategóriában árban alámehetne szinte az összes konkurenciának,, ha ígygondolkoznak, akkor az nem annyira az ördögtől való.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 964
66 062
113
És miféle ipari,szakembergárda bázisán akarunk mi helikoptergyártást?PG rég halott.És 10darabra?Qrvadrága helik lesznek azok....IAR már 80éve biztos működő gyár.Pacsirtát és a Pumát ott gyártották,de részt vettek a dél afrikai Oryx programban is.És még igy is problémás a Caracal,mert korszerűsiteni kell hozzá a technológiát...
Csókolom, Audi volt? Nem. Hát Suzuki? Az sem. Akkor hogy lehet hogy tudunk autót IS gyártani? Helikoptert nehezebb? Nem. Megmondják mit hova csavarozz aztán kész. Nem kell kitalálni egy új gép terveit, megkapod csak csavarozd össze.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Csókolom, Audi volt? Nem. Hát Suzuki? Az sem. Akkor hogy lehet hogy tudunk autót IS gyártani? Helikoptert nehezebb? Nem. Megmondják mit hova csavarozz aztán kész. Nem kell kitalálni egy új gép terveit, megkapod csak csavarozd össze.
Ezt most komolyan gondolod?Akkoe mi a fenének kellett kivinni a Mihukat oroszba?Miért nem szolnoki vagy kecsoi karbantart bázison lett elvégezve a restaurálás?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Talán azért mert olyan kapacitásunk még nincs és várhatóan 1-2 éven belül nem is lesz?
Már nincs.Volt,csak elbaxtuk.PG nagyonis komoly üzem volt-de még az sem volt gyártó bázis.Most irjam le újra?A 90es évek elején izrael elég komoly hadiipari együtműkdési ajánlatott tett.Ha elfogadjuk,most talán még mindig lenne PG és Digép.Románok meg elfogadták,mikor a zsidók megunták a baxakodásunkat.Az,hogy az IAR megérte a jelenidőt,túlélte a 90es éveket nagymértékben ennek köszönhető.Nem fogadtuk el,és még nagyjavitó kapacitásunk sincs.Ha elfogadjuk,lehet,(mérget azért nem vennék rá),hoigy olan állapotban lenne a PG,hogy további fejlesztéssel alkalmas lenne kooperációban kisszériás helikoptersszeszerelésre.DE ELBAXTUK.Mostmeg a semmiből ideálmodunk egy helikoptergyárat.Érjen már le a lábunk a földig.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 489
24 144
113
Már nincs.Volt,csak elbaxtuk.PG nagyonis komoly üzem volt-de még az sem volt gyártó bázis.Most irjam le újra?A 90es évek elején izrael elég komoly hadiipari együtműkdési ajánlatott tett.Ha elfogadjuk,most talán még mindig lenne PG és Digép.Románok meg elfogadták,mikor a zsidók megunták a baxakodásunkat.Az,hogy az IAR megérte a jelenidőt,túlélte a 90es éveket nagymértékben ennek köszönhető.Nem fogadtuk el,és még nagyjavitó kapacitásunk sincs.Ha elfogadjuk,lehet,(mérget azért nem vennék rá),hoigy olan állapotban lenne a PG,hogy további fejlesztéssel alkalmas lenne kooperációban kisszériás helikoptersszeszerelésre.DE ELBAXTUK.Mostmeg a semmiből ideálmodunk egy helikoptergyárat.Érjen már le a lábunk a földig.
Nekem mondogathatod nyugodtan, hogy mi VOLT, nem érdekel... Nekem az számít, hogy mit akarnak és ebből mi lesz. Elmondom neked a modernkor legnagyobb találmányát jóformán a semmiből alkották meg (transzformátor), erre meg egy valószínűleg helikopter összeszerelésre való gyárat bizonyos részegységek hazai gyártásával valami űrtechnológiának gondolsz? Butaság és kishitűség a köbön! Egy helikoptert összeszerelni nem másabb mint egy autót, ugyan úgy mindennek/mindenkinek megvan egy adott feladata és pont.
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nekem mondogathatod nyugodtan, hogy mi VOLT, nem érdekel... Nekem az számít, hogy mit akarnak és ebből mi lesz. Elmondom neked a modernkor legnagyobb találmányát jóformán a semmiből alkották meg (transzformátor), erre meg egy valószínűleg helikopter összeszerelésre való gyárat bizonyos részegységek hazai gyártásával valami űrtechnológiának gondolsz? Butaság és kishitűség a köbön! Egy helikoptert összeszerelni nem másabb mint egy autót, ugyan úgy mindennek/mindenkinek megvan egy adott feladata és pont.
Ezt add elő Allesmorénak.Nagyjavitáshoz nincs megfelelő kapacitás,nemhogy a gyártáshoz.GM6 rombolópuska sorozatgyártására nincs kapacitás,nincs alkalmas üzem.Mintadarab előállitása nagyon messze van a sorozatgyártástol.Ismét a VOLTbol.A Ganz gyárban pörgött fel a világ első gázturbinája.Még repülőgépet is terveztek hozzá.De soha nem tudták megoldani a sorozatgyártást.Valóság,realitás,rideg tények.Figyelembe kéne venni nindezeket.Távlati célként ki lehet tűzni egy helikopács gyártására is alkalmas ipar megteremtését,de az alapokkal kéne kezdeni.Sztálinnak sem jött össze a semmiböl csatahajóflotta kiépitése,pedig ő aztán nem nézzte az árát sem pénzben,sem vérben.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 489
24 144
113
Ezt add elő Allesmorénak.Nagyjavitáshoz nincs megfelelő kapacitás,nemhogy a gyártáshoz.GM6 rombolópuska sorozatgyártására nincs kapacitás,nincs alkalmas üzem.Mintadarab előállitása nagyon messze van a sorozatgyártástol.Ismét a VOLTbol.A Ganz gyárban pörgött fel a világ első gázturbinája.Még repülőgépet is terveztek hozzá.De soha nem tudták megoldani a sorozatgyártást.Valóság,realitás,rideg tények.Figyelembe kéne venni nindezeket.Távlati célként ki lehet tűzni egy helikopács gyártására is alkalmas ipar megteremtését,de az alapokkal kéne kezdeni.Sztálinnak sem jött össze a semmiböl csatahajóflotta kiépitése,pedig ő aztán nem nézzte az árát sem pénzben,sem vérben.
na bummm, megint mire lehet következtetni? pénz és akarat
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 489
24 144
113
De nem hübelebalázs módjára.Abba csak az ország rokkan mégjobban bele.Most ide helikoptergyárat épiteni olyan mint tetőépitéssel kezdeni a házat.Elöbb legyen alap és fal,ami tartja a tetőtt.
Pont erről beszélek... Elsőnek valószínű, hogy összeszerelő meg talán valami részegység gyártása fog folyni
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Pont erről beszélek... Elsőnek valószínű, hogy összeszerelő meg talán valami részegység gyártása fog folyni
Miféle arra alkalmas üzemben?KIK?Józsi bá a tsz-mühelyböl?Egy erre alkalmas szakmunkásgárdát-minimum technikusi szint azthiszem kéne-kiképezni,gyakorlatba hozni nem tudsz 5év alatt.Hülyén hangzik,de ehez elösször az iskolarendszert,a szakember képzést kell rendbe tenni.És pénzügyileg is rentábilisnek kell lennie a dolognak.Bren gyártása kezdő lépésnek jó.De még az is elöbb legyen sikeres program.Aztán szépen lépegessünk fölfele lépcsőfokonként.20év mulva elérhetjük azt,amire 30éve képessek voltunk.Optimális esetben.Kitartás kell ide,nem hübelebalázs lelkesedés.Józan megfontoltság,nem nagyotmondás.Elöbb járni tanuljon meg az a gyerek,mielött légidesszantosnak adjuk.De a nevelésénél lehet szempont,hogy késöbb alkalmas legyen légidesszantosnak.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 489
24 144
113
Miféle arra alkalmas üzemben?KIK?Józsi bá a tsz-mühelyböl?Egy erre alkalmas szakmunkásgárdát-minimum technikusi szint azthiszem kéne-kiképezni,gyakorlatba hozni nem tudsz 5év alatt.Hülyén hangzik,de ehez elösször az iskolarendszert,a szakember képzést kell rendbe tenni.És pénzügyileg is rentábilisnek kell lennie a dolognak.Bren gyártása kezdő lépésnek jó.De még az is elöbb legyen sikeres program.Aztán szépen lépegessünk fölfele lépcsőfokonként.20év mulva elérhetjük azt,amire 30éve képessek voltunk.Optimális esetben.Kitartás kell ide,nem hübelebalázs lelkesedés.Józan megfontoltság,nem nagyotmondás.Elöbb járni tanuljon meg az a gyerek,mielött légidesszantosnak adjuk.De a nevelésénél lehet szempont,hogy késöbb alkalmas legyen légidesszantosnak.
Te azt hiszed, hogy az összeszerelés űrtechnológia, fogadjunk? Ugyan az a folyamat mint egy autó összerakásánál, szakmunkásgárda, ugyan hagyjad olyan emberek kellenek oda mint a mercibe, üzemet pedig rengeteg féle könnyűszerkezetes csarnokot lehet választani, ha meg valami komoly műszaki felkészítés kellene arra valószínűleg elegendőek a jelenlegi repműszakiak tudása, ráadásul tudtommal elég széles palettán lehet válogatni Magyarországon a mérnök képzések közül. De a logikádból adva minke nekünk bren gyártás, az is volt valaha fég-en belül, hol van itt már fegyvertechnikus meg gyár hozzá? Ja, hogy az is csak összeszerelés nem pedig kf....
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 229
3 602
113
És ki vesz orosz civil helit Európában? Máshová az oroszok saját maguk is eladhatják, gyárthatják
Volt VSZ országok + bárki - akinek szükség van olcsó helire - ahol még hadrendben vannak. Lehet, hogy nem is komplett helit gyártanának csak alkatrészt, kiegészítőket. Tovább megyek, lehet hogy így akarják megkerülni az Oroszországra kivetett szankciót. Mi sem tudtunk tőlük komolyabb kiegészítőket venni ennek okán. Ha viszont behoznak egy gyárat/vegyes vállalatot alapítanak az egyik EU tagországban - jelen esetben nálunk - azzal végül is bejutnak a vámunión belülre. Onnantól kezdve pedig valóban annak gyártanak akinek akarnak...
A Kínaiak is ezért vásárolják be magukat mindenféle nagy üzemekbe/ vállalatokba szerte az EU-ban.