[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Persze, lehet, hogy tényleg civil szállító helikről van szó, ki tudja? :) Meg nyilván amit Loken mond, az is egy szempont (az elején :D )
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Volt VSZ országok + bárki - akinek szükség van olcsó helire - ahol még hadrendben vannak. Lehet, hogy nem is komplett helit gyártanának csak alkatrészt, kiegészítőket. Tovább megyek, lehet hogy így akarják megkerülni az Oroszországra kivetett szankciót. Mi sem tudtunk tőlük komolyabb kiegészítőket venni ennek okán. Ha viszont behoznak egy gyárat/vegyes vállalatot alapítanak az egyik EU tagországban - jelen esetben nálunk - azzal végül is bejutnak a vámunión belülre. Onnantól kezdve pedig valóban annak gyártanak akinek akarnak...
A Kínaiak is ezért vásárolják be magukat mindenféle nagy üzemekbe/ vállalatokba szerte az EU-ban.
GAZellát is ezért szerelik össze valameik balti államban.Ennek ellenére még a balkánon is inkább IVECO és Merci furgonokat vesznek...Allesmore tudná talán reálissan felmérni,mi kellene egy helikopter összeszerelő üzemhez.De szerintem messze nem az az autógyári betanitott melosgárda szinvonal kell hozzá,mint itt elgondolják a lelkes optimisták.Azonkivül nagyon gyorsan padlóra lehet tenni egy ilyen üzemet.Az embargót,vagy vámot kiterjesztik a részegységekre,és annyi.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Miféle arra alkalmas üzemben?KIK?Józsi bá a tsz-mühelyböl?Egy erre alkalmas szakmunkásgárdát-minimum technikusi szint azthiszem kéne-kiképezni,gyakorlatba hozni nem tudsz 5év alatt.Hülyén hangzik,de ehez elösször az iskolarendszert,a szakember képzést kell rendbe tenni.És pénzügyileg is rentábilisnek kell lennie a dolognak.Bren gyártása kezdő lépésnek jó.De még az is elöbb legyen sikeres program.Aztán szépen lépegessünk fölfele lépcsőfokonként.20év mulva elérhetjük azt,amire 30éve képessek voltunk.Optimális esetben.Kitartás kell ide,nem hübelebalázs lelkesedés.Józan megfontoltság,nem nagyotmondás.Elöbb járni tanuljon meg az a gyerek,mielött légidesszantosnak adjuk.De a nevelésénél lehet szempont,hogy késöbb alkalmas legyen légidesszantosnak.

Eddig az volt a ballib baja, hogy a kormány régóta kiemelt fontosságúként kezeli a szakmunkás-technikus-képzést, most meg már az, hogy honnan lesz szakmunkás-technikus a helikoptergyártáshoz? :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Eddig az volt a ballib baja, hogy a kormány régóta kiemelt fontosságúként kezeli a szakmunkás-technikus-képzést, most meg már az, hogy honnan lesz szakmunkás-technikus a helikoptergyártáshoz? :rolleyes:
Értelmes érvek elfogytak,jöhet a személyeskedés....Honnan veszed,hogy én ballib vagyok?Elárulom,soha életemben nem szavaztam se az SZDSZre,se az MSZPre,se a DKra.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Értelmes érvek elfogytak,jöhet a személyeskedés....Honnan veszed,hogy én ballib vagyok?Elárulom,soha életemben nem szavaztam se az SZDSZre,se az MSZPre,se a DKra.

Nem mondtam, hogy ballib vagy. Direkt ezért nem úgy fogalmaztam, hogy "Eddig az volt a bajod", hanem úgy, hogy "Eddig az volt a ballib baja".
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Kicsit visszakanyarodva a témához....

Azt hiszem nincs vita semelyik oldalról hogy a Mi-171 lenne nekünk jelenlegi helyzetben a legmegfelelőbb típus.
Ha valóban a jelenlegi hozzáértő Honvédségi állomány mondhatja meg mi legyen, akkor valószínű ők is Mi-171 mellett kardoskodnak.
Igen ám, de embargó van. És innentől kezdve kezdem érteni kedves Külügyérünk tárgyalását, hát egyszerű mint a faék.

Magyarországon végszerelt Orosz és Nyugati alkatrészekből álló haditechnikára NINCS embargó. :) :)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Kicsit visszakanyarodva a témához....

Azt hiszem nincs vita semelyik oldalról hogy a Mi-171 lenne nekünk jelenlegi helyzetben a legmegfelelőbb típus.
Ha valóban a jelenlegi hozzáértő Honvédségi állomány mondhatja meg mi legyen, akkor valószínű ők is Mi-171 mellett kardoskodnak.
Igen ám, de embargó van. És innentől kezdve kezdem érteni kedves Külügyérünk tárgyalását, hát egyszerű mint a faék.

Magyarországon végszerelt Orosz és Nyugati alkatrészekből álló haditechnikára NINCS embargó. :) :)
Áruljátok már el nekem,miért a Mi171 a legideállisabb tipus?Az áron kivűl mi az előnye?
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Tovább megyek (picit fantáziálok, de van rá esély)….
Olyan projekt lesz ez mint Paks. Beveszik az üzletbe valamilyen formában a Németeket v az Amcsikat és nincs huhogás.....


Celebra kérdésére válaszolva:

Mert ismerik itthon a típust már 40 éve
Bevált jó masina, nagy raktér, szállító kapacitás, teher-emelő képesség stb
Relatíve olcsó (átképzés üzemeltetés stb....)
Arra amire itthon kell nekünk tökéletes kompromisszum.
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Mondjuk a világ egyik legrégebbi és egyik legnagyobb haditechnikával is foglalkozó cége (Thyssenkrupp) most kötött egy
gigaüzletet a MOL-al….. ki tudja milyen kihatásai lesznek egy sima kis helikopterbeszerzésre.....
 
  • Tetszik
Reactions: marton
M

molnibalage

Guest
Mondjuk a világ egyik legrégebbi és egyik legnagyobb haditechnikával is foglalkozó cége (Thyssenkrupp) most kötött egy
gigaüzletet a MOL-al….. ki tudja milyen kihatásai lesznek egy sima kis helikopterbeszerzésre.....
Semmi köze hozzá. Éppen ebédnél beszéltem munkatársakkal egy projektről, ahol ők lesznek a beszállítók és részben tervezők

Ez egy régen kezdődött történet volt egy vegyipari beruházás kapcsán, ami a MOL-nál egy cirka 3 éve indult történet, ami arról szólt, hogy 1000 mrd HUF-ot költenek el fejlesztésre 2030-ig és főleg vegyiparban, Tiszaújvárosban fejlesztenek sokat.

Thyssen-nek n+1 féle fő üzletága és egysége van, ahogy pl.a GE-nek is. A GE gyárt gázturbinát és precíziós orvosi és egyéb műszereket is.

Nem kell ott is összefüggést keresni, ahol nincs. Ez 100% wishful thinking, attól mert valami időben közel van attól nemhogy ok-okozati összefüggés, de még korreláció sincs. Az emberi agy működésének a hibája kvázi, hogy ott is összefüggést keres, ahol nincs.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Semmi köze hozzá. Éppen ebédnél beszéltem munkatársakkal egy projektről, ahol ők lesznek a beszállítók és részben tervezők

Ez egy régen kezdődött történet volt egy vegyipari beruházás kapcsán, ami a MOL-nál egy cirka 3 éve indult történet, ami arról szólt, hogy 1000 mrd HUF-ot költenek el fejlesztésre 2030-ig és főleg vegyiparban, Tiszaújvárosban fejlesztenek sokat.

Thyssen-nek n+1 féle fő üzletága és egysége van, ahogy pl.a GE-nek is. A GE gyárt gázturbinát és precíziós orvosi és egyéb műszereket is.

Nem kell ott is összefüggést keresni, ahol nincs. Ez 100% wishful thinking, attól mert valami időben közel van attól nemhogy ok-okozati összefüggés, de még korreláció sincs. Az emberi agy működésének a hibája kvázi, hogy ott is összefüggést keres, ahol nincs.

Ennek egyébként örülök, hogy ha a németeknek nincs közük hozzá
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 889
6 142
113
Áruljátok már el nekem,miért a Mi171 a legideállisabb tipus?Az áron kivűl mi az előnye?

Ugyanaz, mint a Mi-24esnél, romantikus szép emlékek a típus iránt. Plusz divat a nyugatot köpködni mostanában. Ok, a gép elvisz kb 30 katonát, vagy egy UAZt is bele tudsz hajtogatni, de itthon ezek mennyire is voltak kihasználva?
 
  • Tetszik
Reactions: honved

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 993
29 505
113
Ugyanaz, mint a Mi-24esnél, romantikus szép emlékek a típus iránt. Plusz divat a nyugatot köpködni mostanában. Ok, a gép elvisz kb 30 katonát, vagy egy UAZt is bele tudsz hajtogatni, de itthon ezek mennyire is voltak kihasználva?

A teherbíró képesség +erős felfegyverezhetőség az árral együtt a verhetetlen előnye. A légiroham-képesség diktálja a szükségét, Szolnok erre épül.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 794
113
Áruljátok már el nekem,miért a Mi171 a legideállisabb tipus?Az áron kivűl mi az előnye?

Ne már! Milyen kérdés ez?
Ha két termék tudása azonos, de az egyik olcsóbb, akkor az a jobb termék.
Egyébként a Mi-171 nagyobb szállító kapacitása a konkurens gépeknél olcsóbb áron kapva szerintem is nyerő választás.
Az ingyen kapott plusz szolgáltatás sose hátrány.:)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 993
29 505
113
A másik fontos ok a Medevac. A súlyosan sérült katonákat féltucatjával tudjuk vele a Honvédba repíteni bármilyen kárpát-medencei hadszíntérről. De még hosszú oldalakon lehetne sorolni miért.

Amúgy minden ami igaz a Mi-171-re, az igaz az AW101 Merlinre is az árát leszámítva.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 889
6 142
113
A másik fontos ok a Medevac. A súlyosan sérült katonákat féltucatjával tudjuk vele a Honvédba repíteni bármilyen kárpát-medencei hadszíntérről. De még hosszú oldalakon lehetne sorolni miért.

Amúgy minden ami igaz a Mi-171-re, az igaz az AW101 Merlinre is az árát leszámítva.

Csak a Merlin 3 hajtóműves, plusz modernebb anyagokból épül fel, ezért is olyan k... drága
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ugyanaz, mint a Mi-24esnél, romantikus szép emlékek a típus iránt. Plusz divat a nyugatot köpködni mostanában. Ok, a gép elvisz kb 30 katonát, vagy egy UAZt is bele tudsz hajtogatni, de itthon ezek mennyire is voltak kihasználva?
Valahol már irtam.A 80as években légimozgékony zászlóalj fejlesztését képzelték el UAZ alapu járgámyokkal.Még S5él működó sorozatvetős változatot is.De rájöttek,hogy harci helyzetben a belteres szállitás szóba sem jöhet.Túl passzentos.Arra is rájöttek,hogyhelikopteres légiroham műveletre sokkal jobb a nagy oldalajtóval ellátott heli.Gyorsabban el tudják hagyni a művelet közben a katonák.A katonák,sebesültek kiemelésére is jobb lenne a kétoldali nagy tolajtó.Rohamdesszant műveletnél,főleg tűz alat,a rámpának nincs jelentősége.A Minyók(Mi17/171 moderzinált Minyó,orosz hadsereg Mi8 jelzést használja mindre) hátsóajtók leszerelésével segitettek az oldalsó nagyajtók hiányán.Jobb megoldás hijján.Arra a konklúzióra jutottak,hogy a Minyónál gyorsabb,mozgékonnyabb,valamint kissebb gép kéne,aminek nagy oldalajtajai és rámpája van,és megörzi a Minyó teherbiróképességét,vagy nagyobb annál..És lehetőleg legyen felfegyverezve.Tülajdonképpen leirták az NH90 Battlehawk mintájú változatát.Fontossabbnak itélték a nagy oldalajtókat,mint a rámpát.Szükségesnek itéltek egy ATV jellegű fegyverhordozó rendszeresitését,ami kibirja a durva függesztett helyzetben való földrerakást.Mindekzben sikerűlt azt is megállapitani,hogy a heli manőverezőképessége,és hatótávolságának is jobbat tesz a belteres szállitás.Szóval egész jol körbejárták a témát.
A másik fontos ok a Medevac. A súlyosan sérült katonákat féltucatjával tudjuk vele a Honvédba repíteni bármilyen kárpát-medencei hadszíntérről. De még hosszú oldalakon lehetne sorolni miért.

Amúgy minden ami igaz a Mi-171-re, az igaz az AW101 Merlinre is az árát leszámítva.
Mint az elöbb irtam,valójában eggyáltalán nem találták ideálisnak légiroham hadművelet céljára a Minyót.Az oroszok ugyanerre a következtetésre jutottak,ezért igyekeztek is növelni és kétoldalivá tették a tolóajtot.Máramennyire a konstrukció engedte.
Merlinen kivűl azért még van pár tipus.AW149M kiváltképpen érdekesnek látszik.De van AW189 is,de azt kifejezetten csak szállitó feladatra.