Összesítsünk:
-„rámpás”, taktikai szállítógépek beszerzésének előkészítése is megkezdődött
-további négy cseh gyártmányú ZLIN alapkiképző repülőgép beszerzése van folyamatban
-a jövőbeli fejlesztések között szerepel a Gripenekre való továbblépést lehetővé tevő sugárhajtású kiképző repülőgép rendszeresítése is
-a könnyű kategória mellett közepes méretű új helikopterek beszerzését is tervezi a tárca, ezzel párhuzamosan az orosz fél által átadott négy felújított, részben korszerűsített Mi–24-es harci helikopter mellé novemberben újabb négy forgószárnyas érkezik
-a légvédelem fejlesztését szolgálja további kis-, illetve közepes hatótávolságú – a mostani KUB-rendszer képességeit meghaladó – rakétakomplexumok, réskitöltő, mobil háromdimenziós radarállomások beszerzése, valamint a katonai repülőterek felújítása és korszerűsítése is
-ennek kapcsán a kecskeméti repülőtér kettős, polgári és katonai felhasználását tervezik, elhatárolt civil terminál kialakításával. Az építkezés idejére – a készenléti szolgálat zavartalan ellátása érdekében – a vadászrepülők Pápára települhetnek át
-úgynevezett páncélozott többcélú moduláris harcjárműképesség megteremtése. A harcjárművek kapcsán török fejlesztésű eszközök is szóba jöhetnek, amiről szándéknyilatkozatot is aláírt a két ország, de tényleges szerződés csak akkor várható, ha a magyar nemzetgazdaság érdekeit is szem előtt tartva, minél nagyobb arányban vehetünk részt a gyártásban
-a közel 600 darab, az orosz államadósság terhére 2000-ig leszállított BTR–80-asokat a tárca nem kívánja kivonni, a honvédség jelenlegi páncélozott alapjárművét modernizálni fogják
-a Zrínyi 2026 program keretében megújul a honvédség 2003-ban leépített harckocsiképessége is, nem beszélve a tüzér- és páncéltörő eszközökről, amelyek szintén áldozatul estek a szocialista kormányok haderőreformjainak.
Hát ez azért elég szépen meg fogja dobni a Honvédség erejét.