Naná, az aki 4. gen gépet is gyárt komoly részben hazai erőforrásból és anno több száz gépes gépparkja is volt. Ez részben a múlt öröksége.
Lengyelek kb. 100 gépes aktív gépállomány környékén vannak és részben múlt is + ipar.
Ez is örökség és az ALCA is lényegében támogatási céllal lett átvéve, a légierőnek kiképzésre nincs szüksége annyira...
Örökség, nem vettek a hh óta tudtommal semmi újat.
Ez a semlegesség felvállalt ára. Mi viszont NATO tagok vagyunk. Mondjuk attól az országtól, ami air policy-ra EF-et vesz, azt azért nem tekinteném mércének.
Örökség ez is. Újat nemigen vettek ők sem.
Lásd Szerbia.
Lásd Szerbia.
Örökség és magyar 29+Alba szerű vegetálás van ott is évtizedek óta.
Nagy légierő, komolyan veszik magukat.
Nagy légierő, komolyan veszik magukat.
Namármost a HUNAF se nem nagy, nincs repiparunk és az örökség meg el lett herdálva olyan számokkal, hogy az gyalázatos. A válasz erre az, hogy veszünk a nagy semmire iskolagépeket? Szerintem nem...
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker/full_commentlist/1#c7811836
Nem tudom.
Nem tudom, de lásd AUT, semlegesség ára.
Mondanám, hogy Nyugat-Európán kívül csak annak nincs sugárhajtású kiképzőgépe, akinek nincs hangsebesség feletti típusa, de még a litvánok és az észteknek is van. Csak Macedóniának, Albániának, Boszniának nincs.
De egyik sem újan szerezte be őket, szinte mind hh-s örökség. Az Európán kívüli országok meg nem NATO tagok.
A NFTC betűszóból az N betűre felhívnám a figyelmed...