A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Igen es a vip gepek hany hajtomuvesek? Bocsanat futar gepek mert 2 lessz.
Nem használható kiképzésre olyan flotta, amiknek nem ütemezett szállítási és egyéb feladatai is vannak. Nem tűnik fel, hogy a világon NULLA katonai kiképző alakulat oktat civileket?

Befejeznéd végre ámokfutásodat és elkezdenéd első körben használni azt a szájbak*rt keresőt?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Tudod te milyen a hadnagyik leszerelesi arany kiaramlasa? Repulotanszeken szerinted mas lessz?

Megjegyzes nato bazis.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Más lesz mert a pilótaképzés utáni leszerlési költség 10 millákra fog rúgni, míg a sima hadnagyi csak 4.
Legitarsasagok gondolod nem perkaljak le 60-70% at egy airbus pilotaert? Vip gepert nem biztos de megeshet. /egy civil pilota kikepzese airbusra es kello rutin megszerzese se sokkal olcsobb ha!!!nem
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Lehuz 2-3 evet a legieronel pilcsikent menmyi a maradvany?

Es mennyi ha marad tartalekoskent? Es a repmuszaki?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 823
82 326
113
Te már megint miről beszélsz?
L-159-en előképezni Airbuszra? Mintha VW Polon készülnél mozdonyvezetőnek.
A többivel közben Balázs megelőzött.

A pilótajelölteket teljesítményük alapján rangsorolják. A legjobb választhat először. A Gripent választaja.
Elkezdi a képzést a sugárhajtású kiképzőgépen.
Kiderül pl. 100 óra után, hogy mégsem alkalmas, mert pl. nem tud annyi mindenre figyelni egyszerre, mint ami egy együléses gépnél bonyolultabb feladatoknál kell.
Ezért átirányítják szállítógép képzésre. (Falcon / A319)

Nem kell az L159 a szállítógép képzéshez de mégis repült rajta 100 órát.

Nyilván, ha az elején azt mondja hogy ő szállítógépen akar repülni, akkor nem reptetik az L159-en.
De hogy min fogják reptetni helyette, azt nem tudom, mert máshol kéthajtóműves, légcsavaros gépen szokták képezni a szállító pilótákat.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A pilótajelölteket teljesítményük alapján rangsorolják. A legjobb választhat először. A Gripent választaja.
Elkezdi a képzést a sugárhajtású kiképzőgépen.
Kiderül pl. 100 óra után, hogy mégsem alkalmas, mert pl. nem tud annyi mindenre figyelni egyszerre, mint ami egy együléses gépnél bonyolultabb feladatoknál kell.
Ezért átirányítják szállítógép képzésre. (Falcon / A319)

Nem kell az L159 a szállítógép képzéshez de mégis repült rajta 100 órát.

Nyilván, ha az elején azt mondja hogy ő szállítógépen akar repülni, akkor nem reptetik az L159-en.
De hogy min fogják reptetni helyette, azt nem tudom, mert máshol kéthajtóműves, légcsavaros gépen szokták képezni a szállító pilótákat.

A felderitogepek lessznek legcsavaros 2 hajtomuvesek. /futarok is lesznek azok is./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
100% ot nem fizet a legitarsasag azert az uzlet az penz es minimalizalja a kiadast ezzel is olcsobban jutva pilotahoz ami draga.../egy egy pilota atcsbitasahoz komoly osszeget le kell perkalnia a legitarsasagoknak.../
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 537
113
Más lesz mert a pilótaképzés utáni leszerlési költség 10 millákra fog rúgni, míg a sima hadnagyi csak 4.

Komolyan, te mindet megértesz, amit leír?

A felderitogepek lessznek legcsavaros 2 hajtomuvesek. /futarok is lesznek azok is./

Ha a futár nem egyezik a rámpással, akkor még egy típus, juhé! A RecceLite-ot meg csak a kóbor apácák megtévesztése miatt találták ki...
Mégis mi lenne az? Valami Dornier? Tecnam MMA? Diamond DA-42?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 823
82 326
113
Nem kell aggodni nem lessz hiany gyakorlok hasznositasaban... Nem kell megiedni nem fognak repult ora nelkul szetrohadni... A kikepzes mellett egyeb feladatokat is ellathat. Gyakrolas kepp meg kulonbozo celpontokat szimulalhat... A gyakorlogepekre is gyakorlott oktatok kellenek lehetoleg a "kioregedett" vadaszpilotak. /eletpalya modell.../ a sajat pilotaink mellett kepezhetunk az altalad felsorolt nemzetek legierejenek is... /tudid akik nem kepeznek magiuknak./ nem nftc t kell csinalni boven eleg ha evi 3-4 pilota beakad a mieink melle!!! /airbuspilcsibol ugye sok kell.../ ha sok az airbusz pilota a tarsasagok elobb valasztjak az airbust flottagerimcnek...de ebbe ne menjunk bele./ a kozos repternek hala akar civil tarsasagoknak is biztosithat a legiero berkepzest esetleg tovabbkepzest... Nem csak pilota hanem muszaki forgalomiramyitos stb legter biztos... Ez nem lessz rossz /civil vallalkozasnak is egy loves ugylet./ a legieronek lessz egy kis zsebpenze amit ha jol kezel gazdalkodhat... /muszzaki javitasok karbamtartas akar berbe is..../ es nem nem keverem a szezon a fazonnal minden hadaeregnek szuksege van arra hogy legyen egy kis mellejese akar cegek gyarak vagy iskolak altal... Mindenhol ahol eros a hadsereg igy van... /usa kivetel mert ott a civil befolyas nagyobb.../ es amerika megteheti hogy fegyvernemeinekfegyvernemeinek haderonemeinek ne legyen kulon bevetele mert az allam akarmennyit megfinansziroz ha kell... /na mi nem vagyunk ebbe a helyzetbe./

Hidd el hogy hasznosak leesznek azok a kikepzok ha lesznek.

A eheknek megeri a festouzem. Katonai celu repulogepek festesere. Nallunk azthiszed nem? Ugy hogy szervizhatter is all rendelkezesre kepzesi hely /iskola/ is... Stb...

Nem csak gyartani lehet a repiparba.

A Wizzair segítségével megy a katonai pilóták képzése A319-re. (?)
A Ferihegyen leállított Air Berlin gépeket külföldre vitték festeni és átszékezni.
A karbantartás Ferihegyen végzi az ACE, a Honvédség csak üzemelteti a gépeket. (?)
A kecskeméti bővítés az USA kérésére és pénzén történik.
A kecskeméti vegyes használat a Wizzair és a Mercedes kérésére történik. (A Ferihegy telített és drága, a Wizzair úgy tud majd olcsóbb lenni, ha olcsóbb reptérről üzemel.)

Abban látnék lehetőséget, hogy részben a Honvédség emberei szolgálják ki a Wizzair kecskeméti gépeit... de ha a Honvédségnek lesz Kecskeméten 2 Falcon, 2 A319, 3 KC-390, 3 C-295 (?), akkor nem igazán lesz rá kapacitásuk szerintem.

Az Airbus helikoptereket "Full support service" támogatással vettük, kb. olyan lesz mint a Gripen üzemeltetés. A képzést Németországban kapják meg az érintettek.
(A belügyesek meg intéznek mindent maguknak, ha már egyszer nem sikerült egységes típust venni.)

De annyira titkolózik a HM, lehet hogy minden eddigi információ dezinformáció és úgy lesz ahogy te mondod.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 720
113
A legtipikusabb téveszméket sorolod folyamatosan...
  • Konfliktus esetén sebezhetőség...? Egy pilóta kiképzése a világ legfeszesebb tempójával is 1 év. Egy konfliktust azzal tolsz le, amid van a 0. órában. Teljesen mindegy, ha itthon képzed ki őket vagy máshol.
  • Önvédelmi rendszer nélküli gépekkel csapástmérni? Esetleg más öngyilkos hajlamú javaslat? A komolyabb COIN környezetben használható iskolagépek ára meg a csillagos egekben. Mellesleg mivel? A Griffhez sincs túl sok bummm... Egyetlen iskolagép árából állig fegyverzed fel a Griffeket kőkemény tűzerővel.
  • Saját repülőgépgyártás. Ja persze. Miért nem mindjárt halálcsillagot?
Reménytelen eset vagy. Évek óta itt lebzselsz és az alapfogalmakat sem sikerült megérteni.


Csupdaszép. Az árát is megnézted ezeknek? Ezek is legfeljebb COIN környezetben érnek valamit.

Ne abból indulj ki, hogy az USA pár nap alatt leradíroz egy jelentéktelen országocskát. Hasonló erejű ellenfelek esetén igencsak elhúzódik ma is egy-egy háború. A szíreknél vagy az ukránoknál mióta is zajlik már a konfliktus? Mire véget ér még arra is lesz idő, hogy a ma született csecsenőből is pilótát képezz. Irán-irak között meddig is tartott?

Nem beszéltem saját repülőgépgyártásról. Azt írtam, hogy épp elég ha a repülőgépeket nem tudjuk gyártani és azzal zsarolhatók vagyunk, nem kell még növelni a sebezhetőségünket a pilótákkal is.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Ne abból indulj ki, hogy az USA pár nap alatt leradíroz egy jelentéktelen országocskát. Hasonló erejű ellenfelek esetén igencsak elhúzódik ma is egy-egy háború. A szíreknél vagy az ukránoknál mióta is zajlik már a konfliktus? Mire véget ér még arra is lesz idő, hogy a ma született csecsenőből is pilótát képezz. Irán-irak között meddig is tartott?

Nem beszéltem saját repülőgépgyártásról. Azt írtam, hogy épp elég ha a repülőgépeket nem tudjuk gyártani és azzal zsarolhatók vagyunk, nem kell még növelni a sebezhetőségünket a pilótákkal is.
Akkor meg a harceszközök fogynak el előrébb.
Az Irak-Irán háború esetén hatalmas lakatlan területek és távolságok és 0 infrastruktúra volt.
BTW Ukránoknál pilóta vagy eszközhiány van?

Azért a felkészülnésnek is szabjunk ésszerű határt. A saját kiképzőgép nem az. Pont. A te megközelítéseddel legyen T-72M1 gyárt itthon, mert elhúzódó háborúban ágyútöltelékekkel az is erő.

Jaj...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 720
113
.
Az a szituáció van, hogy ad abszurdum egy-egy pilóta képzése odáig, hogy Gripenre kerülhessen, belesajdulhat akár fél miliárdba is. Mert vesznek mondjuk 4 gépet, aztán évente repül a flotta talán száz órát, az időszakos karbantartást meg meg kell csinálni, amihez fenn kellene tartani a hátteret. Elmenne kb. 10 mrd a beszerzésre, és csak ott tartunk, hogy csak állnak a betonon.

Már írtam, a legolcsóbb meg az lenne ha a teljes Honvédséget megszüntetnénk és fizetnénk az USA-nak évi 2-3 milliárd dollárt, hogy megvédjen. Gondoljatok bele, mennyire költséghatékony lenne, hisz 2-3 milliárd dollárért a teljes USA hadsereg segítene.
Vagy nem...
A Honvédelem pénzbe kerül, ezt el kell fogadni. Nem lehet mindent megszüntetni mondván, olcsóbb ha mással csináltatjuk.
Ha mással csináltatjuk, az lesz a legdrágább, mert pont akkor nem lesz elérhető amikor a leginkább szükség lenne rá.
2-3 évtizedenként 10 milliárd forint beszerzésre majd évente 1-2 milliárd fenntartásra az olyan nagy tétel?