Láncos lesz vagy gumikerekes? Ennyit igazán segíthetnél itt a fórumon mondjuk az utóbbi 1-2 hónapban leírtuk tippként?Sok mindent szerettem, meg sok minden tetszett, de nem mindig az én szeretetem szerint mennek a dolgok. Nyugodtan totózzatok
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Láncos lesz vagy gumikerekes? Ennyit igazán segíthetnél itt a fórumon mondjuk az utóbbi 1-2 hónapban leírtuk tippként?Sok mindent szerettem, meg sok minden tetszett, de nem mindig az én szeretetem szerint mennek a dolgok. Nyugodtan totózzatok
Grrr....!Sok mindent szerettem, meg sok minden tetszett, de nem mindig az én szeretetem szerint mennek a dolgok. Nyugodtan totózzatok
Naná, az aki 4. gen gépet is gyárt komoly részben hazai erőforrásból és anno több száz gépes gépparkja is volt. Ez részben a múlt öröksége.
Lengyelek kb. 100 gépes aktív gépállomány környékén vannak és részben múlt is + ipar.
Ez is örökség és az ALCA is lényegében támogatási céllal lett átvéve, a légierőnek kiképzésre nincs szüksége annyira...
Örökség, nem vettek a hh óta tudtommal semmi újat.
Ez a semlegesség felvállalt ára. Mi viszont NATO tagok vagyunk. Mondjuk attól az országtól, ami air policy-ra EF-et vesz, azt azért nem tekinteném mércének.
Örökség ez is. Újat nemigen vettek ők sem.
Lásd Szerbia.
Lásd Szerbia.
Örökség és magyar 29+Alba szerű vegetálás van ott is évtizedek óta.
Nagy légierő, komolyan veszik magukat.
Nagy légierő, komolyan veszik magukat.
Namármost a HUNAF se nem nagy, nincs repiparunk és az örökség meg el lett herdálva olyan számokkal, hogy az gyalázatos. A válasz erre az, hogy veszünk a nagy semmire iskolagépeket? Szerintem nem...
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker/full_commentlist/1#c7811836
Nem tudom.
Nem tudom, de lásd AUT, semlegesség ára.
Mondanám, hogy Nyugat-Európán kívül csak annak nincs sugárhajtású kiképzőgépe, akinek nincs hangsebesség feletti típusa, de még a litvánok és az észteknek is van. Csak Macedóniának, Albániának, Boszniának nincs.
De egyik sem újan szerezte be őket, szinte mind hh-s örökség. Az Európán kívüli országok meg nem NATO tagok.
A NFTC betűszóból az N betűre felhívnám a figyelmed...
Tehát még mindig ott vagyunk, hogy olcsóbb és hasznosabb a NFTC...
Aki ezt a kijelentést tette nincs magánál. Lengyelország szintjére nőni kb. akkora feladat lenne, mint magyar holdutazás.Én egyetértek veled, hogy a jelenlegi gépállomány mellé kihasználtság és gazdaságosság szempontjából nincs értelme sugárhajtású gyakorlógépet beszerezni. Együttműködéssel, jobb szervezéssel/szabályozással meg lehetne oldani olcsóbban és hatékonyabban. De most láthatóan nem ez a célja a döntéshozóknak. Vannak mindenféle nagyratörő elképzelések hogy "Közép-Európa legütőképesebb hadereje lesz a magyar" és persze a "kiszolgáltatottság megszüntetése, mert mindenki ellenünk van/lesz" stb. És persze vannak kevésbé ismert okok, hogy kinek miért jó ha beszerzünk ilyen gépeket és ki milyen bérpótlékot kap, ha repülhet még valamin stb. Ugye a korkedvezményes nyugdíj a pilótáknál is el lett törölve?
Miféle célpontokat?Nem kell aggodni nem lessz hiany gyakorlok hasznositasaban... Nem kell megiedni nem fognak repult ora nelkul szetrohadni... A kikepzes mellett egyeb feladatokat is ellathat. Gyakrolas kepp meg kulonbozo celpontokat szimulalhat...
Aha. És ezt miért tették ők, amikor a NFTC létezik..? Te egy igen tapasztalt gárdára bíznád magad vagy totál kezdőkre ahol olyan a repbiztonsági mutató, hogy sírvafakad az ember..?A gyakorlogepekre is gyakorlott oktatok kellenek lehetoleg a "kioregedett" vadaszpilotak. /eletpalya modell.../ a sajat pilotaink mellett kepezhetunk az altalad felsorolt nemzetek legierejenek is...
../tudid akik nem kepeznek magiuknak./ nem nftc t kell csinalni boven eleg ha evi 3-4 pilota beakad a mieink melle!!! /airbuspilcsibol ugye sok kell.../ ha sok az airbusz pilota a tarsasagok elobb valasztjak az airbust flottagerimcnek.
Ezen a ponton már elfog a röhögés. Airlinerre nem katonai gépen képeznek embereket.de ebbe ne menjunk bele./ a kozos repternek hala akar civil tarsasagoknak is biztosithat a legiero berkepzest esetleg tovabbkepzest...
Ezért írtam hogy a múltkor olyat olvastam hogy a tartalékosok a nép ellen kelleneka kormánynak mai munkásőrségként. Nagyon gusztustalan és színvonaltalan. Természetesen a másik oldal se jobb, sulykolják a szavakat, migráns, soros, szardzsentíni, stb. Katasztrófa hova süllyedt a média. Lásd még egy Zord G is megvehető volt és parancsra írt. Hát akkor egy indexes Panyi, vagy az a kígyóvállú Dezső András, Tóth G, Thüringer pff... Nulla. Sajnos ezért kell elolvasni mindent , minden xart , hogy nagyjából képben legyél mert olyan hogy független, tárgyilagos újságírás már egyik csatornán se érkezik, csak a ferdítés, játék a szavakkal, meg az olvasók megvezetése.Elképesztő baromság, úgy ahogy van a cikk.
Nem kell aggodni nem lessz hiany gyakorlok hasznositasaban... Nem kell megiedni nem fognak repult ora nelkul szetrohadni... A kikepzes mellett egyeb feladatokat is ellathat. Gyakrolas kepp meg kulonbozo celpontokat szimulalhat... A gyakorlogepekre is gyakorlott oktatok kellenek lehetoleg a "kioregedett" vadaszpilotak. /eletpalya modell.../ a sajat pilotaink mellett kepezhetunk az altalad felsorolt nemzetek legierejenek is... /tudid akik nem kepeznek magiuknak./ nem nftc t kell csinalni boven eleg ha evi 3-4 pilota beakad a mieink melle!!! /airbuspilcsibol ugye sok kell.../ ha sok az airbusz pilota a tarsasagok elobb valasztjak az airbust flottagerimcnek...de ebbe ne menjunk bele./ a kozos repternek hala akar civil tarsasagoknak is biztosithat a legiero berkepzest esetleg tovabbkepzest... Nem csak pilota hanem muszaki forgalomiramyitos stb legter biztos... Ez nem lessz rossz /civil vallalkozasnak is egy loves ugylet./ a legieronek lessz egy kis zsebpenze amit ha jol kezel gazdalkodhat... /muszzaki javitasok karbamtartas akar berbe is..../ es nem nem keverem a szezon a fazonnal minden hadaeregnek szuksege van arra hogy legyen egy kis mellejese akar cegek gyarak vagy iskolak altal... Mindenhol ahol eros a hadsereg igy van... /usa kivetel mert ott a civil befolyas nagyobb.../ es amerika megteheti hogy fegyvernemeinekfegyvernemeinek haderonemeinek ne legyen kulon bevetele mert az allam akarmennyit megfinansziroz ha kell... /na mi nem vagyunk ebbe a helyzetbe./
Hidd el hogy hasznosak leesznek azok a kikepzok ha lesznek.
?. Lásd még egy Zord G is megvehető volt és parancsra írt.
A legtöbbje bizony hogy nem, a Boeing vagy Airbus gépek kiképzési "előszobája" az bármilyen KÉTHAJTÓMŰVES gép, de nem feltétlenül sugárhajtású, lehet dugattyús vagy légcsavaros-gázturbinás is, a lényeg hogy ún. "multi-engine" kiképzést kapjon a pilóta. Utána elméleti tipusképzés a légitársasági tipusra majd ugyanarra szimulátorképzés, ez után elsőtisztként repülhet a jobb ülésben a kapitány felügyeletével, és gyűjtheti a repórákat a kapitányi vizsgájához. Ha valaki az egyhajtóműves Gripenről kerülne Airbusra, az se ülhetne át rögtön az új kéthajtóműves gépre, hiába repült előtte sugárhajtásún akárhány órát akár oktatói beosztásban is.Igen a katonai airbus vagy epp bieing pilotak gondolod nem repulnek mashol a nagy vas elott kissebb sugarhajtasuval? Hanem legcsavarosrol atul az utasszallitora vagy tankerre