A legtöbbje bizony hogy nem, a Boeing vagy Airbus gépek kiképzési "előszobája" az bármilyen KÉTHAJTÓMŰVES gép, de nem feltétlenül sugárhajtású, lehet dugattyús vagy légcsavaros-gázturbinás is, a lényeg hogy ún. "multi-engine" kiképzést kapjon a pilóta. Utána elméleti tipusképzés a légitársasági tipusra majd ugyanarra szimulátorképzés, ez után elsőtisztként repülhet a jobb ülésben a kapitány felügyeletével, és gyűjtheti a repórákat a kapitányi vizsgájához. Ha valaki az egyhajtóműves Gripenről kerülne Airbusra, az se ülhetne át rögtön az új kéthajtóműves gépre, hiába repült előtte sugárhajtásún akárhány órát akár oktatói beosztásban is.Igen a katonai airbus vagy epp bieing pilotak gondolod nem repulnek mashol a nagy vas elott kissebb sugarhajtasuval? Hanem legcsavarosrol atul az utasszallitora vagy tankerre