M
molnibalage
Guest
Pedig ez ősrégi vicc.basszus, leöntöttem magam a kávémmal a röhögéstől
Mi az arab légvédelem mottója?
Lődd le mind, a földön majd szétválogatjuk.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pedig ez ősrégi vicc.basszus, leöntöttem magam a kávémmal a röhögéstől
Én most elsőre annyit tippelek hogy nem lesz USA eszköz. Mivel nagyon nem a baratunk az utóbbi időben, és már krisss is tudja mi lesz, így az USA is, így gondolom kiestek. Mutti meg kevésbé veresszaju mostanában, csak alapjáraton pörög. Gyanús ez. Na ha lesz időm visszanezem krisss vágyait.
Esküszöm nem hallottam még, de tetszikPedig ez ősrégi vicc.
Mi az arab légvédelem mottója?
Lődd le mind, a földön majd szétválogatjuk.
http://www.armaco.bg/userfiles/images/ARMAATWPG7VM.pngEz nem úgy néz ki mint valami újabb RPG-gránát?
Ez nem úgy néz ki mint valami újabb RPG-gránát?
Valami Usa biztos, hogy lesz, de nem szárazföldön... . Krisss kedvence a lengyel Rosomak volt, ha jól emlékszem
Én most elsőre annyit tippelek hogy nem lesz USA eszköz. Mivel nagyon nem a baratunk az utóbbi időben, és már krisss is tudja mi lesz, így az USA is, így gondolom kiestek. Mutti meg kevésbé veresszaju mostanában, csak alapjáraton pörög. Gyanús ez. Na ha lesz időm visszanezem krisss vágyait.
Krisssnek a Patria is tetszett már.kriss a Boxert emlegette, a vezérkari főnök helyettese, szintén a német gyártó cuccait nézegette, a héten, a német látogatásán.
Röviden és tömören. Összevissza csapongsz, félreérted a fegyveres erők funkcióját és azt, hogy egyszázados és 2 db-os flottákra nem tartunk fent saját kiképzést, mert, közgazdasági és technikai
- Kérlek ne chat üzemmódban használd a fórumot.
- A Légierő és a fegyveres erők azok nem nyugdíjas otthonok és jótéti intézmények. Ha valaki nem alkalmas vadászgépre és nincs más helyen üres pozíció, akkor nyugdíjazás / kilépés, stb.
- A kiképzés kapcsán továbbra is fullba tolás. 2+1 db A319 és Falconra kiképzőgépet tartani...? Ezeket is lehet közösen tolni. Tudtommal C-17-en is van magyar pilóta a közös NATO programban.
- A pilótahiányra adott válasz, hogy szétaprózod az erőforrásokat és így még kevesebb jut bértömegre = megtartásra?
ÖKÖRSÉG
Elnézést, de nálam most elszakadt a cérna...
Lássunk néhány példát.
- Németország. Ha jól látom Alpha Jet nem repül náluk már és nincs semmiféle saját üzemeltetésű turoprop vagy szubszonikus jet trainer. A hidegháború alatt volt saját kiképző alakulatuk Luke AFB F-104-gyel, de a pilóta alapképzés a közös fenntartású NATO központban volt sokkal, sokkal magasabb pilóta mennyiségnél Sheppard AFB-n. Most 100+ EF és Tornado mellé sincs saját alapkiképzés. A hh alatt Piaggo P.149 volt az első lépcső és utána mentek Sheppard AFB-re.
- Belgák most adják fel a saját kiképzést, mert a hh-hoz képest sokkal kisebb már a Belga Légierő is. Nem éri meg bohóckodni.
- Hollandiának Pilatusa van és kész. Ennyi.
- Norvégiának sincs semmiféle szubszonikus jet iskolagépe.
- Portugáliánal is kb. Jak-52 szintű van, jet nincs.
- Spanyoloknak van teljes skála légcsavarostól F-5-ig, ezekből egy típus saját
- Olaszoknak van, de hát nekik saját repipar is van, tehát, mint spanyolok.
- Franciáknak van minden, de ugyebár az Alpha Jet saját gyártás.
Mit látunk a fenti lista alapján?
- UK. Nekik is van, ott meg a Hawk saját gyártású.
Ma NATO országok közül a 100+ gépek adott esetben két szuperszonikus típussal rendelkező légierőknek van saját teljes spektrumú hazai, több szintű kiképzési lehetőség pusztán a gépeket nézve. Ezek közül hozzánk képes UK és Fr. kőgazdag és mindkettő szeretett több területen a saját feje után menni, lásd a különutas, külön löveges Challenger, ahol a legfőbb kerékkötője a továbbfejlesztésnek az ára és az, hogy semmiféle közös nincs a jenki és német harckocsikkal. (Tudtommal.) A többieknél meg részben történelmi örökség és nem dobálták ki a saját gyártású gépeiket, de újat mintha nemigen vennének az olaszokat leszámítva.
Ezek után tényleg egészen elképedek, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy majd mi a magyar virtussal - és repülésbiztonsági statisztikával, borzalom a köbön úgy, hogy 15+ évig csak leépülés spirál volt - majd jól megmutatjuk a frankót, hogy 14 x Gripen + 2 x A319 + 1 x Falcon mellé majd beszerzünk iskolagépeket. Ki lenne egyáltalán az oktató gárda? Azt majd élünk kis világunkba? Fogalmazzunk úgy, hogy beszéltem Gripen pilótával és hibának tartaná, ha kifarolnánk a NFTC-ből annak ellenére, hogy azért szerinte volt színvonal csökkenés. Csak éppen az egy olyan hatalmas tapasztalattal bíró nemzetközi massza, amit hazai képzés végtelen anyagi forrás mellett sem adna.
Szóval minek és hova ennyi géphez saját kiképzés...? Legfeljebb Ja-52 szintű gép kell az alapok felméréséhez, mint ami németeknél volt a Piaggo P.149 a hidegháború alatt. Ennyi.
Miből, amikor szárazföldiek egy keményebb COIN környezetben elvéreznének, olyan szar felszerelésük van?
Kapjunk már a fejünkhöz, de tényleg.
https://budapestbeacon.com/canada-foots-bill-for-hungarys-nato-pilot-training-scheme/
Ez meg egy régi hír, vannak benne számok is. Ha igaz az évi 9 milliós költség és évi 3-4 pilótát képeznek csak ki akkor is kb. a végtelenben lenne a megtérülési ideje a saját képzésnek. Egész egyszerűen a legalapvetőbb számokból az látszik, hogy értelmetlen hülyeség az egész. A gépek beszerzéséből majd megint szakít valaki valamit pénz és lehet a plebs-nek prezentálni az egészet, akik úgysem értenek hozzá vagy leszarják. A HTKA fóurm látogatóitól én viszont némileg logikusabb gondolkodást várnék el, bár lehet, hogy túl magasan vannak az igényeim...
Jelenleg úgy néz ki, hogy a Boxer és az AMV a két legjobbnak tartott 8x8-as. Legalábbis az ausztrálok szerint, ők meg elég alaposan körbenéztek a piacon. Egyik sem lenne rossz választás.Krisssnek a Patria is tetszett már.
Elovastam. Egy mondat rá. Anyám borogas.https://m.hvg.hu/itthon/20181021_11_szamu_Orban_Viktor_Uttorocsapat_vigyazz_Zaszlonak_tisztelegj
Jó kis frocsogos cikk, érdemes elolvasni." TEK operett tank " és hasonlók.
Ez nem úgy néz ki mint valami újabb RPG-gránát?
De úgy. Bár itt lövészeten, csak gyakorló gránátokat lőnek, mint rég, gondolom. Persze, most céltáblára lőttek, vagy valami régi kibelezett páncélos célra ? Mert ha az utóbbi, akkor éles gránát kell legyen. Talán ez nem titok, esetleg aktív katonáink felvilágosítanak bennünket gránát ügyben.
Naná, az aki 4. gen gépet is gyárt komoly részben hazai erőforrásból és anno több száz gépes gépparkja is volt. Ez részben a múlt öröksége.A októberi Aranysas most arra utal hogy lehet nem is L39NG-t vesz a Magyarország, hanem L-159-est...
Hogy teljes legyen a lista:
Svédeknek van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Lengyelek kb. 100 gépes aktív gépállomány környékén vannak és részben múlt is + ipar.Lengyeleknek van, teljes skála saját gyártásban (kivéve az M346), de nekik saját repiparuk is van
Ez is örökség és az ALCA is lényegében támogatási céllal lett átvéve, a légierőnek kiképzésre nincs szüksége annyira...Cseheknek van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Örökség, nem vettek a hh óta tudtommal semmi újat.Szlovákoknak van, teljes skála (cseh típusok)
Ez a semlegesség felvállalt ára. Mi viszont NATO tagok vagyunk. Mondjuk attól az országtól, ami air policy-ra EF-et vesz, azt azért nem tekinteném mércének.Osztrákoknak van, teljes skála
Örökség ez is. Újat nemigen vettek ők sem.Szerbeknek van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Lásd Szerbia.Románoknak van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Lásd Szerbia.Ukránoknak van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Örökség és magyar 29+Alba szerű vegetálás van ott is évtizedek óta.Bolgároknak van, teljes skála
Nagy légierő, komolyan veszik magukat.Görögöknek van, teljes skála
Nagy légierő, komolyan veszik magukat.Törököknek van, tejes skála, de nekik saját repiparuk is van
Nem tudom, hogy a matekot lefuttatta-e mindenki, de 12800/20/15=42,6
Szóval a magyar rendszerben egy Alba átlagosan 42,6 órát repült évente
Hihetetlenül tisztelem ebben az országban a legkülönbözőbb erőforrások optimális kihasználtságát.
És akkor emlékezzünk meg arról a tényről is, hogy Magyarország nem elhanyagolható számban szlovák Alba-üzemórát bérelt (egyik gépüket hajtóműhibából meg is zúztuk).
Nem tudom.Horvátoknak nincs sugárhajtású kiképzőjük. Ők vajon a PC-9-ről ültetik majd át az embereiket F-16-ra vagy lesz izraeli képzési segítség is?
A MiG-21-nél hogy csinálták?
Nem tudom, de lásd AUT, semlegesség ára.Svájcnak van, teljes skála, de nekik saját repiparuk is van. Az F-5 kivonása után vajon hogy lesz a képzés?
40-60 éve rangnak számított újságírónak lenni, mert komoly lap kevés volt. Ma minden klaviatúrát versi képes gyök2 senkiházi az. Mármint papíron...Elovastam. Egy mondat rá. Anyám borogas.
Sajnos nemcsak nyugaton de itt is elértünk egy színvonalas minőségi újságírást.
Ezek után tényleg egészen elképedek, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy majd mi a magyar virtussal - és repülésbiztonsági statisztikával, borzalom a köbön úgy, hogy 15+ évig csak leépülés spirál volt - majd jól megmutatjuk a frankót, hogy 14 x Gripen + 2 x A319 + 1 x Falcon mellé majd beszerzünk iskolagépeket. Ki lenne egyáltalán az oktató gárda? Azt majd élünk kis világunkba? Fogalmazzunk úgy, hogy beszéltem Gripen pilótával és hibának tartaná, ha kifarolnánk a NFTC-ből annak ellenére, hogy azért szerinte volt színvonal csökkenés. Csak éppen az egy olyan hatalmas tapasztalattal bíró nemzetközi massza, amit hazai képzés végtelen anyagi forrás mellett sem adna.
Szóval minek és hova ennyi géphez saját kiképzés...? Legfeljebb Ja-52 szintű gép kell az alapok felméréséhez, mint ami németeknél volt a Piaggo P.149 a hidegháború alatt. Ennyi.
Miből, amikor szárazföldiek egy keményebb COIN környezetben elvéreznének, olyan szar felszerelésük van?
Kapjunk már a fejünkhöz, de tényleg.
https://budapestbeacon.com/canada-foots-bill-for-hungarys-nato-pilot-training-scheme/
Ez meg egy régi hír, vannak benne számok is. Ha igaz az évi 9 milliós költség és évi 3-4 pilótát képeznek csak ki akkor is kb. a végtelenben lenne a megtérülési ideje a saját képzésnek. Egész egyszerűen a legalapvetőbb számokból az látszik, hogy értelmetlen hülyeség az egész. A gépek beszerzéséből majd megint szakít valaki valamit pénz és lehet a plebs-nek prezentálni az egészet, akik úgysem értenek hozzá vagy leszarják. A HTKA fóurm látogatóitól én viszont némileg logikusabb gondolkodást várnék el, bár lehet, hogy túl magasan vannak az igényeim...
https://m.hvg.hu/itthon/20181021_11_szamu_Orban_Viktor_Uttorocsapat_vigyazz_Zaszlonak_tisztelegj
Jó kis frocsogos cikk, érdemes elolvasni." TEK operett tank " és hasonlók.
Sok mindent szerettem, meg sok minden tetszett, de nem mindig az én szeretetem szerint mennek a dolgok. Nyugodtan totózzatok
Tehát még mindig ott vagyunk, hogy olcsóbb és hasznosabb a NFTC...
>Ki lenne egyáltalán az oktató gárda?
Egyrészt a kényszerből** Kanadában oktatónak kinnmaradt magyar pilóták jönnének haza oktatónak. Esetleg azok, akik többször is elvégezték a tréninget, hogy ki legyen használva a létszám az NFTC-n, ha már egyszer kifizették. És hát ki lenne alkalmasabb oktatónak, mint azok a pilóták, akik harci típuson kb. ezer órás tapasztalatot szereztek, számos nemzetközi gyakorlaton is részt vettek (esetleg Kanadában még oktatók is voltak) és már kezdenek kiöregedni a Gripenről?
** Kényszerből, mert amikor végeztek, itthon épp nem volt elég szabad hely/kapacitás a Gripenen, ők meg repülni akartak valahol. Épp ez a rugalmatlanság az, ami miatt "rossz" az NFTC, mert nehéz megmondani hogy hány pilótára lesz szükség 3-4 év múlva. Gripen típusképzés sem indul minden hónapban a svédeknél, addig is repülni kellene valamin, szintentartani. Ezért is "kell" az Alba/Alca. Ha már csak itthon képzik a pilótákat, akkor meg kb. 150 óra alatt megtanítják őket repülni, utána meg addig szintentartanak, amíg nem lesz egy szabad hely a Gripenen és mehetnek átképzésre. Vagy meg nem unják a várakozást és azt mondják akkor jó lesz a szállítógép is. Nyilván a következő néhány évben nem lesz ebből probléma, mert új gépekre kell a pilóta. Majd utána, ha már nem lesz üresedés a Falcon-okon, a KC-390-eseken és mégsem lesz új Gripen század... akkor megint csak évi 1-2 pilóta kell Gripenre vagy A319-re. A 20 + 10 db új Airbus helikopter személyzetének alapképzéséhez nem kell sugárhajtású kiképzőgép, ahhoz elég lesz a 4+4 Zlin. És a 2+2 Mókus. (Csak tudnám miért nem EC135, ha már venni kell.)