Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Hogyne lenne köze a merevszárnyas gépekhez. Előbb meg kell tanulni felállni, utána lehet járni, aztán futni.
A Moszkva osztály nem vált be, ezért abbahagyták. De egy csomót tanultak belőle. A nagyok meg szépen illettek a folyó tervbe, csak elfogyott a pénz. Se a Baku, se a jak-38 nem volt zsákutca, ezek tanulási fokozatok voltak.
 
A lényeg röviden: Amikor a Moszkvát tervezték, már a Kennedy lebegett a szemük előtt.
 
A lényeg röviden: Amikor a Moszkvát tervezték, már a Kennedy lebegett a szemük előtt.
Szerintem nem. Különbséget kell tenni a két hadihajó típus között. A Moszkva egy dedikált tengeralattjáró-elhárító hajó volt, sem több, sem kevesebb. A tervezésük Hruscsov utolsó évei alatt történt, szó nem volt még komoly kék vízi flotta felépítéséről. A két egységgel szerzett tapasztalatokat persze felhasználták a Kijevek tervezésekor, amik már ténylegesen az első lépések voltak a teljes értékű repülőgép-hordozók felé.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Mégis hogyan lehet a Kijev evolúciójába beleilleszteni a Moszkvát?Még a legdilettánsabbak számára is nyilvánvaló,hogy semmi közük egymáshoz azt leszámítva,hogy hajók.
 
Kíváncsian várom,hogy milyen szerkezeti vagy koncepcionális hasonlóságok vannak...
Pl az SMS Bayern és a KMS Bismarck van evolúciós összefüggés.
Legfőképpen eljárásbeli. Kell egy hajó
-amiről repülőeszközöket üzemeltetnek
-karbantartanak
-tűzoltanak
-daruznak
-kell légiirányítás-
-kellenek pilóták akik le tudnak szállni egy mozgó hajóra.
És még vagy 500 pont ami eszembe se jut.
 
Legfőképpen eljárásbeli. Kell egy hajó
-amiről repülőeszközöket üzemeltetnek
-karbantartanak
-tűzoltanak
-daruznak
-kell légiirányítás-
-kellenek pilóták akik le tudnak szállni egy mozgó hajóra.
És még vagy 500 pont ami eszembe se jut.
Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and dudi
Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
Akkor is az elejéről kell kezdeni.
 
Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
14 helikoptert két lifttel.
 
https://www.hazegray.org/navhist/carriers/images/russia/lenin-1.jpg
lenin-1.jpg