Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

- nem húzták volna be a féket magán a Szu-57-es porgramon

Igazából mindenen be van húzva a fék
A su-34 modernizáció is abba maradt .
http://www.airrecognition.com/index...ke-fighter-modernization-program-in-2018.html
Új generációs fegyverekről k-74m2 és hozzá a HMD meg K-77M a su-57 EODAS hiánya illetve külső jelek amik utalnának rá mint a j-20-nál ha ezek technológia nehézségeket okoznak akkor érthető hogy a su-57-ből semmi nem lesz 2028-ig.
Aztán a múltkori Altius-M-él is beismerték hogy ez nekik hatalmas feladat és abbamaradt a mikroelektronikahiánya miatt és ha ez a probléma itt fellép akkor gondoljunk a szu-57 gép avionika rendszerére is.
Sőt most jött egy újabb hír hogy az orosz GPS " Drel" kazettás bombából idén sem lesz semmi ami megint elcsúszik jövő év végére :confused:
A jövőre leszállítandó két szériás Szu-57-es gép semmivel nem fog különbözni szerintem attól a protótól amit utóljára adtak át .
 
Már tavaly írtam róla. Biztosan sokan emlékeznek, mert jó kis vita kerekedett belőle. :) Az orosz hadiflottának 2030-ig meg kell tartania a világ 2. legerősebb flottája címet.

Nyilván így van, de én nem emlékeztem :) Ezért linkeltem be a hivatalos elnöki honlapról a doktrínát, és utána az RT orosz nyelvű változata által készített elemzést is.
Az igazat megvallva egy ideje mióta jelentősen esett a fórum színvonala (pl.a hírhamisító ulippo megjelenése a lelkes támogatóival együtt) egyre kevesebbet szoktam írni ide. Inkább csak olvasni. Arra valamennyire van időm és kedvem.Most ugyan épp megint írok, de van,hogy hetekig semmi. A másik,hogy az igazat megvallva az orosz flotta vízfelszín feletti részével csak nagy vonalakban vagyok képben. A légierő érdekel leginkább plusz az űrkutatás,a flottánál pedig a tengeralattjárók. Ettől függetlenül remélem,hogy sikerül az oroszoknak építenie legalább egy, de inkább több atommeghajtású repülőgéphordozót.Csak ne az űrprogramból vagy a tervezett egészségügyi fejlesztésekből vegyék ki a pénzt hozzájuk. Bár szerintem nem fogják mert akkor Putyin elnök már tavaly zöld utat adott volna egy új hordozó megépítésének elkezdéséhez, de ehelyett azt mondta, hogy még nincs rá pénz.
 
Az orosz hadiflottának 2030-ig meg kell tartania a világ 2. legerősebb flottája címet.

Most a második?

Csak ne az űrprogramból vagy a tervezett egészségügyi fejlesztésekből vegyék ki a pénzt hozzájuk.

Nem hiszem, hogy az oroszoknak most és egy darabig bármi komolyra lenne pénzük. Most a fennmaradásra gyúrnak inkább. Max ha magasabb olajárak lennének, lenne némi plusz pénz.
 
A PD-50- ről ledőlt 70t daru után 52 féle sérülést találtak a Kuznyecovon. A károk kijavítása 70 millió Rubel-be kerül majd.

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A kettő összefügg. Azzal, hogy a Kuznyecov megsérült, plusz javíttatására lenne szükség. Ahhoz meg a PD-50-re...
Tehát a hír kicsit maszatolás. Ok, a Kuzi sérülései minimálisak, nem pénz, nem nagy meló megcsinálni. Csak éppen a hozzá szükséges eszköz meg a kikötő fenekén pihen.
 
Nem hiszem,hogy a fedélzet javításához úszódokk kell.

Amennyire én tudom:
  1. Még nem akarták vízre bocsátani a Kuznyecovot, eleve a felújítás 2020-ig tartott volna. Vagyis még a PD-50-en kéne lennie, és nem a vízen.
  2. A hírek szerint nem csak a fedélzet, de több szint is megrongálódott alatta. Persze, lehet javítani ezt molóhoz kikötve is, csak nem optimális...
 
A STOVL hordozóktól a STOBAR felé haladni megalomán lenne? :)



Nem, nem lehetnének. Ahhoz az kellene, hogy a saját STOVL gépük aktív radaros levegő-levegő rakétával bírjon, miközben képes precíziós csapásmérésre is. Heveny kétségeim vannak afelől, hogy ezt össze tudták volna hozni.



A Jak-41M tervezett képességei elmaradnak a MiG-29K és a Szu-27K képességeitől, összesen mindössze 2,6 tonnát vihetett a szárnyai alatt (MiG-29K: 5,5 tonna), max. sebessége cirka Mach 1.4-1.5 (MiG-29K: ~Mach 2), és így tovább. Tehát már a MiG-29K is képes lehetett volna többre, mint a Jak-41M, miközben átalakított Kijev-osztályú egységekről üzemeltethető. Nem teljesen világos, mi értelme lett volna adott esetben a Jak-41M-nek...

Ahogy fent írtam, nem katonailag fontos (szerintem) a Kuznyecov, hanem tudás és tapasztalat terén.
Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.
 
Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.
Milyen 4 Moszkva? 3-at terveztek, kettőt fejeztek be. Kuznyából is kettőt terveztek, amennyire tudom. Uljanovskból szintén kettőt.
 
Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.

Nem értelek teljesen...

Moszkva-osztály: Dedikáltan ASW egységeknek épültek, eleve az volt a dolguk, hogy a saját SSBN erők felvonulási / őrjáratozási régióit védjék a NATO SSN egységektől. Semmi köze a merevszárnyas gépekhez. Menet közben ráadásul rájöttek, hogy nem is felel meg a céljaiknak...
Kijev-osztály: A szovjet haditengerészet egy saját Kitty Hawk-osztálynak megfelelő szuper-hordozót akart (később ez volt a Projekt 1153 Orel-osztályként azonosították), de végül ezt feladták, mert túl bonyolult és drága lett volna, főleg, miután tudomást szereztek a brit Hawker Siddeley P.1154 programról és a később Harrierként megvalósult tervekről. A Jakojlev iroda a P.1154-et (és a többi nyugati STOVL gépet) áttekintette, végül egy hibrid megoldást választottak elforgatható kiömlőnyílásokkal (mint a Harrier), de emelőhajtóművekkel vegyítve (mint a francia Dassault Mirage IIIV). Ekkor döntöttek úgy, hogy a kisebb és olcsóbb ferde fedélzetes Kijev-osztály mellett döntenek, amire a Jakojlev tervez egy STOVL harci gépet - ez lett a Jak-38.
Baku-osztály: ???? A Baku az ex-Admiral Gorshkov nevű, Kijev-osztályú egység, amit aztán átépítettek indiának INS Vikramaditya néven...
Uljanovszk-osztály: A Kijev-osztállyal a haditengerészet elégedettlen volt, a Jak-38 hatótávolsága és fegyverterhelése, illetve sebessége túlzottan elmaradt a CATOBAR gépektől, ezért a korábbi Orel-osztály elképzelését támasztották volna fel - ez lett volna az eredetileg Kremlin-, később Uljanovszk-osztályú CATOBAR hordozó. Csakhogy túl sok kérdőjel volt a CATOBAR terén, ezért jött az átmenteni Kuznyecov-osztály, amely "felett" a szovjet repülőgép-tervező irodák nekiálltak vívódni, eredetileg szuperszonikus STOVL Jak-41-esek kerültek volna rá, majd jött a MiG és később a Szuhoj, hogy hordozófedélzeti, de katapult nélküli, nekifutásos felszállású STOBAR megoldást válasszák. Az Uljanovszk-osztályból 2-őt rendeltek egyébként meg az 1980-as évek közepén
 
Nem értelek teljesen...

Moszkva-osztály: Dedikáltan ASW egységeknek épültek, eleve az volt a dolguk, hogy a saját SSBN erők felvonulási / őrjáratozási régióit védjék a NATO SSN egységektől. Semmi köze a merevszárnyas gépekhez. Menet közben ráadásul rájöttek, hogy nem is felel meg a céljaiknak...
Kijev-osztály: A szovjet haditengerészet egy saját Kitty Hawk-osztálynak megfelelő szuper-hordozót akart (később ez volt a Projekt 1153 Orel-osztályként azonosították), de végül ezt feladták, mert túl bonyolult és drága lett volna, főleg, miután tudomást szereztek a brit Hawker Siddeley P.1154 programról és a később Harrierként megvalósult tervekről. A Jakojlev iroda a P.1154-et (és a többi nyugati STOVL gépet) áttekintette, végül egy hibrid megoldást választottak elforgatható kiömlőnyílásokkal (mint a Harrier), de emelőhajtóművekkel vegyítve (mint a francia Dassault Mirage IIIV). Ekkor döntöttek úgy, hogy a kisebb és olcsóbb ferde fedélzetes Kijev-osztály mellett döntenek, amire a Jakojlev tervez egy STOVL harci gépet - ez lett a Jak-38.
Baku-osztály: ???? A Baku az ex-Admiral Gorshkov nevű, Kijev-osztályú egység, amit aztán átépítettek indiának INS Vikramaditya néven...
Uljanovszk-osztály: A Kijev-osztállyal a haditengerészet elégedettlen volt, a Jak-38 hatótávolsága és fegyverterhelése, illetve sebessége túlzottan elmaradt a CATOBAR gépektől, ezért a korábbi Orel-osztály elképzelését támasztották volna fel - ez lett volna az eredetileg Kremlin-, később Uljanovszk-osztályú CATOBAR hordozó. Csakhogy túl sok kérdőjel volt a CATOBAR terén, ezért jött az átmenteni Kuznyecov-osztály, amely "felett" a szovjet repülőgép-tervező irodák nekiálltak vívódni, eredetileg szuperszonikus STOVL Jak-41-esek kerültek volna rá, majd jött a MiG és később a Szuhoj, hogy hordozófedélzeti, de katapult nélküli, nekifutásos felszállású STOBAR megoldást válasszák. Az Uljanovszk-osztályból 2-őt rendeltek egyébként meg az 1980-as évek közepén
Pontosan. Ezt írtam én is.