Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
- nem húzták volna be a féket magán a Szu-57-es porgramon

Igazából mindenen be van húzva a fék
A su-34 modernizáció is abba maradt .
http://www.airrecognition.com/index...ke-fighter-modernization-program-in-2018.html
Új generációs fegyverekről k-74m2 és hozzá a HMD meg K-77M a su-57 EODAS hiánya illetve külső jelek amik utalnának rá mint a j-20-nál ha ezek technológia nehézségeket okoznak akkor érthető hogy a su-57-ből semmi nem lesz 2028-ig.
Aztán a múltkori Altius-M-él is beismerték hogy ez nekik hatalmas feladat és abbamaradt a mikroelektronikahiánya miatt és ha ez a probléma itt fellép akkor gondoljunk a szu-57 gép avionika rendszerére is.
Sőt most jött egy újabb hír hogy az orosz GPS " Drel" kazettás bombából idén sem lesz semmi ami megint elcsúszik jövő év végére :confused:
A jövőre leszállítandó két szériás Szu-57-es gép semmivel nem fog különbözni szerintem attól a protótól amit utóljára adtak át .
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Már tavaly írtam róla. Biztosan sokan emlékeznek, mert jó kis vita kerekedett belőle. :) Az orosz hadiflottának 2030-ig meg kell tartania a világ 2. legerősebb flottája címet.

Nyilván így van, de én nem emlékeztem :) Ezért linkeltem be a hivatalos elnöki honlapról a doktrínát, és utána az RT orosz nyelvű változata által készített elemzést is.
Az igazat megvallva egy ideje mióta jelentősen esett a fórum színvonala (pl.a hírhamisító ulippo megjelenése a lelkes támogatóival együtt) egyre kevesebbet szoktam írni ide. Inkább csak olvasni. Arra valamennyire van időm és kedvem.Most ugyan épp megint írok, de van,hogy hetekig semmi. A másik,hogy az igazat megvallva az orosz flotta vízfelszín feletti részével csak nagy vonalakban vagyok képben. A légierő érdekel leginkább plusz az űrkutatás,a flottánál pedig a tengeralattjárók. Ettől függetlenül remélem,hogy sikerül az oroszoknak építenie legalább egy, de inkább több atommeghajtású repülőgéphordozót.Csak ne az űrprogramból vagy a tervezett egészségügyi fejlesztésekből vegyék ki a pénzt hozzájuk. Bár szerintem nem fogják mert akkor Putyin elnök már tavaly zöld utat adott volna egy új hordozó megépítésének elkezdéséhez, de ehelyett azt mondta, hogy még nincs rá pénz.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Az orosz hadiflottának 2030-ig meg kell tartania a világ 2. legerősebb flottája címet.

Most a második?

Csak ne az űrprogramból vagy a tervezett egészségügyi fejlesztésekből vegyék ki a pénzt hozzájuk.

Nem hiszem, hogy az oroszoknak most és egy darabig bármi komolyra lenne pénzük. Most a fennmaradásra gyúrnak inkább. Max ha magasabb olajárak lennének, lenne némi plusz pénz.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 572
85 059
113
A PD-50- ről ledőlt 70t daru után 52 féle sérülést találtak a Kuznyecovon. A károk kijavítása 70 millió Rubel-be kerül majd.

<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nem a Kuzna sérülései a probléma, hanem a PD-50 sérülései és hogy tavaszig lent is marad.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
M

molnibalage

Guest
A kettő összefügg. Azzal, hogy a Kuznyecov megsérült, plusz javíttatására lenne szükség. Ahhoz meg a PD-50-re...
Tehát a hír kicsit maszatolás. Ok, a Kuzi sérülései minimálisak, nem pénz, nem nagy meló megcsinálni. Csak éppen a hozzá szükséges eszköz meg a kikötő fenekén pihen.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Nem hiszem,hogy a fedélzet javításához úszódokk kell.

Amennyire én tudom:
  1. Még nem akarták vízre bocsátani a Kuznyecovot, eleve a felújítás 2020-ig tartott volna. Vagyis még a PD-50-en kéne lennie, és nem a vízen.
  2. A hírek szerint nem csak a fedélzet, de több szint is megrongálódott alatta. Persze, lehet javítani ezt molóhoz kikötve is, csak nem optimális...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A STOVL hordozóktól a STOBAR felé haladni megalomán lenne? :)



Nem, nem lehetnének. Ahhoz az kellene, hogy a saját STOVL gépük aktív radaros levegő-levegő rakétával bírjon, miközben képes precíziós csapásmérésre is. Heveny kétségeim vannak afelől, hogy ezt össze tudták volna hozni.



A Jak-41M tervezett képességei elmaradnak a MiG-29K és a Szu-27K képességeitől, összesen mindössze 2,6 tonnát vihetett a szárnyai alatt (MiG-29K: 5,5 tonna), max. sebessége cirka Mach 1.4-1.5 (MiG-29K: ~Mach 2), és így tovább. Tehát már a MiG-29K is képes lehetett volna többre, mint a Jak-41M, miközben átalakított Kijev-osztályú egységekről üzemeltethető. Nem teljesen világos, mi értelme lett volna adott esetben a Jak-41M-nek...

Ahogy fent írtam, nem katonailag fontos (szerintem) a Kuznyecov, hanem tudás és tapasztalat terén.
Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 587
18 571
113
Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.
Milyen 4 Moszkva? 3-at terveztek, kettőt fejeztek be. Kuznyából is kettőt terveztek, amennyire tudom. Uljanovskból szintén kettőt.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.

Nem értelek teljesen...

Moszkva-osztály: Dedikáltan ASW egységeknek épültek, eleve az volt a dolguk, hogy a saját SSBN erők felvonulási / őrjáratozási régióit védjék a NATO SSN egységektől. Semmi köze a merevszárnyas gépekhez. Menet közben ráadásul rájöttek, hogy nem is felel meg a céljaiknak...
Kijev-osztály: A szovjet haditengerészet egy saját Kitty Hawk-osztálynak megfelelő szuper-hordozót akart (később ez volt a Projekt 1153 Orel-osztályként azonosították), de végül ezt feladták, mert túl bonyolult és drága lett volna, főleg, miután tudomást szereztek a brit Hawker Siddeley P.1154 programról és a később Harrierként megvalósult tervekről. A Jakojlev iroda a P.1154-et (és a többi nyugati STOVL gépet) áttekintette, végül egy hibrid megoldást választottak elforgatható kiömlőnyílásokkal (mint a Harrier), de emelőhajtóművekkel vegyítve (mint a francia Dassault Mirage IIIV). Ekkor döntöttek úgy, hogy a kisebb és olcsóbb ferde fedélzetes Kijev-osztály mellett döntenek, amire a Jakojlev tervez egy STOVL harci gépet - ez lett a Jak-38.
Baku-osztály: ???? A Baku az ex-Admiral Gorshkov nevű, Kijev-osztályú egység, amit aztán átépítettek indiának INS Vikramaditya néven...
Uljanovszk-osztály: A Kijev-osztállyal a haditengerészet elégedettlen volt, a Jak-38 hatótávolsága és fegyverterhelése, illetve sebessége túlzottan elmaradt a CATOBAR gépektől, ezért a korábbi Orel-osztály elképzelését támasztották volna fel - ez lett volna az eredetileg Kremlin-, később Uljanovszk-osztályú CATOBAR hordozó. Csakhogy túl sok kérdőjel volt a CATOBAR terén, ezért jött az átmenteni Kuznyecov-osztály, amely "felett" a szovjet repülőgép-tervező irodák nekiálltak vívódni, eredetileg szuperszonikus STOVL Jak-41-esek kerültek volna rá, majd jött a MiG és később a Szuhoj, hogy hordozófedélzeti, de katapult nélküli, nekifutásos felszállású STOBAR megoldást válasszák. Az Uljanovszk-osztályból 2-őt rendeltek egyébként meg az 1980-as évek közepén
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nem értelek teljesen...

Moszkva-osztály: Dedikáltan ASW egységeknek épültek, eleve az volt a dolguk, hogy a saját SSBN erők felvonulási / őrjáratozási régióit védjék a NATO SSN egységektől. Semmi köze a merevszárnyas gépekhez. Menet közben ráadásul rájöttek, hogy nem is felel meg a céljaiknak...
Kijev-osztály: A szovjet haditengerészet egy saját Kitty Hawk-osztálynak megfelelő szuper-hordozót akart (később ez volt a Projekt 1153 Orel-osztályként azonosították), de végül ezt feladták, mert túl bonyolult és drága lett volna, főleg, miután tudomást szereztek a brit Hawker Siddeley P.1154 programról és a később Harrierként megvalósult tervekről. A Jakojlev iroda a P.1154-et (és a többi nyugati STOVL gépet) áttekintette, végül egy hibrid megoldást választottak elforgatható kiömlőnyílásokkal (mint a Harrier), de emelőhajtóművekkel vegyítve (mint a francia Dassault Mirage IIIV). Ekkor döntöttek úgy, hogy a kisebb és olcsóbb ferde fedélzetes Kijev-osztály mellett döntenek, amire a Jakojlev tervez egy STOVL harci gépet - ez lett a Jak-38.
Baku-osztály: ???? A Baku az ex-Admiral Gorshkov nevű, Kijev-osztályú egység, amit aztán átépítettek indiának INS Vikramaditya néven...
Uljanovszk-osztály: A Kijev-osztállyal a haditengerészet elégedettlen volt, a Jak-38 hatótávolsága és fegyverterhelése, illetve sebessége túlzottan elmaradt a CATOBAR gépektől, ezért a korábbi Orel-osztály elképzelését támasztották volna fel - ez lett volna az eredetileg Kremlin-, később Uljanovszk-osztályú CATOBAR hordozó. Csakhogy túl sok kérdőjel volt a CATOBAR terén, ezért jött az átmenteni Kuznyecov-osztály, amely "felett" a szovjet repülőgép-tervező irodák nekiálltak vívódni, eredetileg szuperszonikus STOVL Jak-41-esek kerültek volna rá, majd jött a MiG és később a Szuhoj, hogy hordozófedélzeti, de katapult nélküli, nekifutásos felszállású STOBAR megoldást válasszák. Az Uljanovszk-osztályból 2-őt rendeltek egyébként meg az 1980-as évek közepén
Pontosan. Ezt írtam én is.