Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 919
73 003
113
Nem tudom nagyon minek nekik hordozó. 1 hordozó nem hordozó. Ahhoz hogy forda meglegyen kéne vagy 3. Aztán mire 3 hordozó mikor a világ nagy része orosz szárazföld? Van egy két tengeri kijárat de azért ez nem az Usa vagy Britannia amit körben tenger vesz körül. Egy horribilis árú és fenntartású xar az egész. Kéne mellé körítés is, hol vannak az új rombolók? Sehol. Aztán Oroszország közelkörzetében (mondjuk 2000 km) mit nem lehet megoldani rakétákkal , robot repcsikkel? Akár kisebb korvettekről, fregattokról indítva? Ja legyen valami expedíciós holmi de egy db hol áll készen bármikor bárhova? Na meg a repülőgépek is hol vannak róla? Xar Migek, meg nyűgös Szuhojok de hol a jövő? Tényleg nem volna járható út rendelni egy civil hajótestet Kínából vagy Dél Koreából, felpakolni rá pár repülőt mondjuk egy tucatot és kész? Ki ellen nem volna elég megfelelő kísérő egységekkel? Az amcsi hordozókon kívül az összes többi nem való másra csak kisegítő feladatra a jenki hordozók mellé. Na meg másod , harmad vonalbeli országok ellen. Még Líbiával is mit le szerencsétlenkedett a slepp. Inkább tenném azt a pénzt a kisebb de ütőképesebb egységekbe, tengeralattjárókba, rakétákba, robot repülőkbe, kutatás fejlesztésbse, mint megtervezni, aztán 30 év alatt legyártani valami egy db-os xart ami 70% -ban a kikötőben áll. Meg 5 évente egyszer meg 3000km -nél hosszabb útra. Oroszország szárazföldi hatalom, övé Ázsia és Európa közel fele, szerintem szárazföldön és nagy távolságban kell hogy erősítsen nem dísz ladikokban.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 056
113
Aztán hol állnának neki? Évtizedek óta az a problémájuk, hogy nincs megfelelő szárazdokk a feladatra.
Van egy 220 és egy 300 méteres szárazdokkjuk (mindkettő foglalt jelenleg), meg volt a 330 méteres PD-50.
A Kuznyecov és a Varjag is a ma is Ukrajna területén lévő Fekete Tengeri Hajógyár 400 méteres szárazdokkjában épült.

Emlékeztetőleg: a Kuznyecov 305 méter hosszú.

A meglévő szárazdokkokban maximum a Kijev-osztályhoz / INS Vikramaditya-hoz hasonló kisebb egység megépítésében gondolkodhatnak.

Két fedett szárazdokkal 302,5x44,5m rendelkezik jelenleg a Szevmash hajógyár. Ezek nem alkalmasak repülőgép-hordozók építésre.Tervben volt 2006-ban egy teljesen új szárazdokk építése(fedett) 420x100m, de nem rendelkezem információval, hogy belekezdtek volna, mivel a költségek 700-990 millió USD között voltak. Viszont van nekik egy nagyméretü úszó-bazén, ahol a Vikramadatiya is készült.(Jelenleg a Nachimov Admirális van ott) De zord téli időkben nem nagyon haladna a munka.
Ezenkívül van egy 360x 60m szárazdokk a kercsi "Záliv" hajógyárban.
Az új orosz hordozó építése a Szevmashban és az orosz Távol-keleten épülő új hajógyár a "Superverf" -ben merült fel.
A szentpétervári Északi Hajógyárban épül egy új szárazdokk, ami elkészülése után megkezdődhetnek a nagyobb hajóosztályok -rombolók, helikopteres hordozók építése -25000 t-ig(vízkiszorítás)

Szóval a hajóépítésbe is rengeteg pénzt kellene invesztálni.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 586
18 571
113
Szóval a hajóépítésbe is rengeteg pénzt kellene invesztálni.
Ez az orosz védelmi szektor szélmalom harca, 20 év tetszhalott állapot után mindenbe önteni kellene a pénzt. Szerinted a 20-as évek közepe, második fele környékén mennyire esélyes, hogy több pénzt kap a flotta? Arra gondolok, hogy nem csak a meglévő forrásokat irányítják át a nuki tengó építésektől. Addigra a légierő talán nagyjából kifut, a hadsereg átfegyverzése is talán jó tempóban fog futni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ez az orosz védelmi szektor szélmalom harca, 20 év tetszhalott állapot után mindenbe önteni kellene a pénzt. Szerinted a 20-as évek közepe, második fele környékén mennyire esélyes, hogy több pénzt kap a flotta? Arra gondolok, hogy nem csak a meglévő forrásokat irányítják át a nuki tengó építésektől. Addigra a légierő talán nagyjából kifut, a hadsereg átfegyverzése is talán jó tempóban fog futni.

Ez mindig politikia akarat és lehetőségek kérdése.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Rossz szempontból nézitek a dolgot. Ez a zászlóshajójuk. A flottájuk éke. Nem hagyhatják veszni. Az hatalmas pofára esés lenne. Nem engedhetik meg presztízs okokból.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ez a kuznyecov egy hulladék ! Egy fillért nem költenék rá Vannak ennél sokkal fontosabb dolgok is :hadonaszos:
Az egész anyahajós bizniszt örökre elfelejteni. Oroszországnak minden érdeke a határain belül van. Inkább a szárazföldi összeköttetést kellene megoldani Indiával.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Rossz szempontból nézitek a dolgot. Ez a zászlóshajójuk. A flottájuk éke. Nem hagyhatják veszni. Az hatalmas pofára esés lenne. Nem engedhetik meg presztízs okokból.

A flotta "éke" (ékszere?) annyira ütőképes, amennyire a rajta lévő repülőgépek.
Azok meg jobbára maroknyi 1980-as, 90-es éveket képviselő Szu-27K (Szu-33), és a korlátozottan modernek tekinthető MiG-29K gépekből áll.

Ez nem csak az oroszoknál van így, a britek QE2 osztálya vagy a franciák CdG-je ugyanez pepitában, ahogy a kínai Liaoning is korlátozottan ütőképes egység (mondjuk az eleve inkább tapasztalatszerzésre való)...

Falloszméregetésre, politikai céleszköznek még csak-csak elmegy, de mint katonai eszköz...
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Két fedett szárazdokkal 302,5x44,5m rendelkezik jelenleg a Szevmash hajógyár. Ezek nem alkalmasak repülőgép-hordozók építésre.Tervben volt 2006-ban egy teljesen új szárazdokk építése(fedett) 420x100m, de nem rendelkezem információval, hogy belekezdtek volna, mivel a költségek 700-990 millió USD között voltak. Viszont van nekik egy nagyméretü úszó-bazén, ahol a Vikramadatiya is készült.(Jelenleg a Nachimov Admirális van ott) De zord téli időkben nem nagyon haladna a munka.
Ezenkívül van egy 360x 60m szárazdokk a kercsi "Záliv" hajógyárban.
Az új orosz hordozó építése a Szevmashban és az orosz Távol-keleten épülő új hajógyár a "Superverf" -ben merült fel.
A szentpétervári Északi Hajógyárban épül egy új szárazdokk, ami elkészülése után megkezdődhetnek a nagyobb hajóosztályok -rombolók, helikopteres hordozók építése -25000 t-ig(vízkiszorítás)

Szóval a hajóépítésbe is rengeteg pénzt kellene invesztálni.

Haha, Kercsbe vigyék :D
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Aztán hol állnának neki? Évtizedek óta az a problémájuk, hogy nincs megfelelő szárazdokk a feladatra.
Van egy 220 és egy 300 méteres szárazdokkjuk (mindkettő foglalt jelenleg), meg volt a 330 méteres PD-50.
A Kuznyecov és a Varjag is a ma is Ukrajna területén lévő Fekete Tengeri Hajógyár 400 méteres szárazdokkjában épült.

Emlékeztetőleg: a Kuznyecov 305 méter hosszú.

A meglévő szárazdokkokban maximum a Kijev-osztályhoz / INS Vikramaditya-hoz hasonló kisebb egység megépítésében gondolkodhatnak.
Nem volt az 400m. A hajót két darabban kellett megépíteni. Ma tényleg 400 méteres.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Egy kis off a Kuznyecov témájához
Ha jól tudom tengerész körökben az a babona járja, hogy ha átnevezed a hajót akkor az balszerencsét fog okozni. Nos úgy tűnik szegény Kuznyecov esetében ez hatványozottan is igaz lehet, mivel a tervezőasztalról 1982-ben még Riga néven került le de pár hónappal később Nyikolajevben már magának Leonyid Iljics Brezsnyevnek a nevét festették fel az orrára poszthumusz kitüntetésül. 1989-ben aztán Tbiliszi néven kezdte meg a tengeri tesztjeit, ám végül egy évvel később a sarló-kalapácsos szovjet tengerész lobogót már az Admiral Kuznyecov kapta meg.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
DrE82SNWkAIFQI-.jpg

DrE82SMWkAAYmF_.jpg

DrE82SNWsAAXetg.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Admiral Kuznyecov a 35. Hajójavító üzemnél(oda vontatták a PD-50 süllyedése után). 3 kép a 10-ből.A ledőlt daru még mindig a fedélzeten.

Leszedni róla, szépen kijavítani a hibákat,lefesteni aztán mehet múzeumhajónak. Mert ha így haladnak vele akkor jobban megérné egy új,atommeghajtású hordozót építeni helyette. Tudom ez lassan olyan becsípődés lesz nálam, mint Roninak a TGP és a sisakdisplay egy jó ideje. Ennyi balszerencse és elcseszés után én már nem várnék csodákat a Kuznyecovval kapcsolatban. Érdemei elismerése mellett mehetne nyugdíjba.Mert így csak egy egyre nagyobb pénznyelő, amire ha szükség van, akkor általában meghibásodik.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Egy kis off a Kuznyecov témájához
Ha jól tudom tengerész körökben az a babona járja, hogy ha átnevezed a hajót akkor az balszerencsét fog okozni. Nos úgy tűnik szegény Kuznyecov esetében ez hatványozottan is igaz lehet, mivel a tervezőasztalról 1982-ben még Riga néven került le de pár hónappal később Nyikolajevben már magának Leonyid Iljics Brezsnyevnek a nevét festették fel az orrára poszthumusz kitüntetésül. 1989-ben aztán Tbiliszi néven kezdte meg a tengeri tesztjeit, ám végül egy évvel később a sarló-kalapácsos szovjet tengerész lobogót már az Admiral Kuznyecov kapta meg.

Ott a pont. Sejtettem, hogy valami van a háttérben. Én arra gyanakodtam,hogy a pezsgő nem tört szét rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: Mark1993

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 056
113
Leszedni róla, szépen kijavítani a hibákat,lefesteni aztán mehet múzeumhajónak. Mert ha így haladnak vele akkor jobban megérné egy új,atommeghajtású hordozót építeni helyette. Tudom ez lassan olyan becsípődés lesz nálam, mint Roninak a TGP és a sisakdisplay egy jó ideje. Ennyi balszerencse és elcseszés után én már nem várnék csodákat a Kuznyecovval kapcsolatban. Érdemei elismerése mellett mehetne nyugdíjba.Mert így csak egy egyre nagyobb pénznyelő, amire ha szükség van, akkor általában meghibásodik.

Sajnos nem kivitelezhető jelen helyzetben új orosz hordozó építése.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Sajnos nem kivitelezhető jelen helyzetben új orosz hordozó építése.

Az pár hónapja átadott hatalmas civil dokkban sem?! Nem mondom,hogy építsenek Stormot, nem véletlenül kaszálta el Putyin elnök anyagi okokból, de egy kisebb hordozó talán beleférne. A nukleáris meghajtás pedig azért becsípődés nálam, mert gyártják az új generációs reaktorokkal a jégtörőiket,így lenne hozzá tapasztalat,mire elkészülne az új hajó. Amit ne nevezzenek át lehetőleg egyszer sem! Továbbá a nukleáris meghajtás azért becsípődésem mert sokkal nagyobb autonómiát ad egy hordozónak, mintha állandóan,még a saját maga részére is fel kéne vegyen egy ellátóhajóról üzemanyagot. Ha nukleáris meghajtás lenne, akkor csak a fedélzeti repülőeszközök és kiszolgáló járművek részére kellene folyton üzemanyagot átadni, ami lerövidítené a tankolási időt,esetleg csökkentené az ellátóhajók létszámát is. Komoly előnyökkel járna.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fip7

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 056
113
Az pár hónapja átadott hatalmas civil dokkban sem?! Nem mondom,hogy építsenek Stormot, nem véletlenül kaszálta el Putyin elnök anyagi okokból, de egy kisebb hordozó talán beleférne. A nukleáris meghajtás pedig azért becsípődés nálam, mert gyártják az új generációs reaktorokkal a jégtörőiket,így lenne hozzá tapasztalat,mire elkészülne az új hajó. Amit ne nevezzenek át lehetőleg egyszer sem! Továbbá a nukleáris meghajtás azért becsípődésem mert sokkal nagyobb autonómiát ad egy hordozónak, mintha állandóan,még a saját maga részére is fel kéne vegyen egy ellátóhajóról üzemanyagot. Ha nukleáris meghajtás lenne, akkor csak a fedélzeti repülőeszközök és kiszolgáló járművek részére kellene folyton üzemanyagot átadni, ami lerövidítené a tankolási időt,esetleg csökkentené az ellátóhajók létszámát is. Komoly előnyökkel járna.

Igen a Zvezda hajógyárnál épülő új hajógyár-Superverf alkalmas lesz majd repülőgép-hordozók építésére, ha 2021 körül elkészül a hatalmas szárazdokk. Már többször említettem, hogy ez és a Sevmash jöhet majd szóba.2030 körül van tervben az új hordozó építése.
Amiről te írsz egy max 40 000t elbíró úszódokk(amit átadtak), amiben nem szoktak hajót építeni csak javítani és karbantartani meg szállítani. Meg a háttéripart is meg kell teremteni. A SZU-ban az Uljanovszk építésében(fejlesztésében) több ezer cég vett részt az egész SZU területéről. Az orosz hajógyártás rendbetételére 1500 milliárd Rubelre lenne szükség.De honnan? Az oroszok már soha sem fognak tudni olyan tempóban hajókat gyártani mint a SZU. Évi 1 tengó és 1. osztályú hajó átadva(minimum).
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 458
15 881
113
Az oroszok tulajdonképpen jól jártak ezzel a balesettel - mivel komolyabb arcvesztés nélkül ("túl sokba kerülne a javítás") megszabadulhatnak ettől a szartól és értelmesebb dolgokra költhetik a pénzt. Inkább vegyenek belőle egy pár tucat új vadászbombázót/bombázót, sokkal többet érnek vele. Nekik a flotta partsávban való tevékenységre bőven elegendő. Az egészben a máshol is jellemző haderőnemek közti forrásközti harcot látom.
Ahogy mostanság keverik a lapokat, lassan a fél Közel-kelet megint a haverjuk lesz, ami egyet jelent szárazföldi bázisokkal - tökfelesleges pont nekik egy úszó reptér, mikor a földfelszín arányaiban legnagyobb részéhez hozzáférnek leszállópálya gyanánt így vagy úgy.