A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nekem azért van fentartásom.
A Rána honlap (járműgyártó) kicsit palgizál....
Az a gáz, hogy 2003-óta csak a 2 és 3tg-es cuccokat képesek gyártani. Ezek a H 14; a H18 és a H25. A 4tg-es H 32 első perctől kezdve CSAK MAN import. A fénykép sorba ugyan beteszik, de azért annyi eszük van, hogy MAN H 32-ként tüntetik fel, s ha megnézed bármelyik fényképet, ezeken MAN felirat van.
Amennyiben annyira innovatív és fejlődő cégről beszélünk, akkor az elmúlt 15 év alatt (a gépjármű program kezdete) mi a búbánatot csináltak termék skála fejlesztés cimszóval? (nem termék fejlesztés, mert a saját Rába H14-18-25 tipusokon ekecseltek valamit, de a magán véleményem hogy ebben sem erőlködtek nagyon.....)
A Rába azt gyárt amit a Honvédség megrendel tőle. Eddig terepjáró tehergépkocsikra volt igény (és pénz), így azt gyártotta. A cég technikai felszereltsége, gyártási tapasztalata messzemenően lehetővé teszi sokkal komolyabb katonai célú járműgyártást. Pl. a futómű (az európai és orosz terepjáró tehergépkocsik jelentős részében Rába futómű van), Nato szabvány szerinti páncélzat saját gyártás. Ha a Honvédség Patria IFV-t rendel Samson Mk.II. toronnyal (személyes kedvencem, bár tényleg gyártanánk) akkor majd azt fog gyártani a cég. Sajnos még azt sem szállíthatott a cég a Honvédségnek amit már most gyárthatnának: a Rába VZF több, mint hasznos lenne.
 
A Rába azt gyárt amit a Honvédség megrendel tőle. Eddig terepjáró tehergépkocsikra volt igény (és pénz), így azt gyártotta. A cég technikai felszereltsége, gyártási tapasztalata messzemenően lehetővé teszi sokkal komolyabb katonai célú járműgyártást. Pl. a futómű (az európai és orosz terepjáró tehergépkocsik jelentős részében Rába futómű van), Nato szabvány szerinti páncélzat saját gyártás. Ha a Honvédség Patria IFV-t rendel Samson Mk.II. toronnyal (személyes kedvencem, bár tényleg gyártanánk) akkor majd azt fog gyártani a cég. Sajnos még azt sem szállíthatott a cég a Honvédségnek amit már most gyárthatnának: a Rába VZF több, mint hasznos lenne.
A vzf? Ugyan mire?
 
A Rába azt gyárt amit a Honvédség megrendel tőle. Eddig terepjáró tehergépkocsikra volt igény (és pénz), így azt gyártotta. A cég technikai felszereltsége, gyártási tapasztalata messzemenően lehetővé teszi sokkal komolyabb katonai célú járműgyártást. Pl. a futómű (az európai és orosz terepjáró tehergépkocsik jelentős részében Rába futómű van), Nato szabvány szerinti páncélzat saját gyártás. Ha a Honvédség Patria IFV-t rendel Samson Mk.II. toronnyal (személyes kedvencem, bár tényleg gyártanánk) akkor majd azt fog gyártani a cég. Sajnos még azt sem szállíthatott a cég a Honvédségnek amit már most gyárthatnának: a Rába VZF több, mint hasznos lenne.

Akkor mond el már nekem, hogy mi a túró akadályozza abban meg, hogy a 4 tengelyes H 32 is Rába néven idehaza gyártódjon? Immár 15 éve......
 
Akkor mond el már nekem, hogy mi a túró akadályozza abban meg, hogy a 4 tengelyes H 32 is Rába néven idehaza gyártódjon? Immár 15 éve......
Gazdasagossag. Kis szeriaba a license is draga lenne a gyar meg plane. Igazabol gyartosort se lenne erdemes akkora szeriara epiteni...

A raba nem csak a honvedsegnek szallit be volt ott tuzolto mento stb gyartva osszeszerelve busz hasonlok.
Civilbe is nyomatja az alvazakat egyeb dolgokat...

A raba egy onfentarto ceg nem az allam tomi penzel. Az allam megrendelest ad a ceegnek. Es a ceg abbol gazdalkodik /plusz palyazat mimt barmely mas civil cegnel attol hogy az allam a tobsegi tulajdonos a raba meg egy nyrt... Ergo nem fog olyat gyartani fejleszteni ami gazdasagilag csodbevinne a ceget /mit szolnanak ehhez a civil reszvenyesek.../ ha megis kap ilyenre megrendelest osszeszerel mert kepes osszeszerelni. Amit nem egeszen azt reszlegesen. De ha ugy versenykepes az ajanlat a palyazatra kiirasra akkor atalakit... Nincs ezzel semmi gond. Kapna akkora megrendelest hogy megerje gyartani 8x8 ast nem csak osszeszerelni vagy erteket hozzaadni akkor gyartana a ceg mert a penz az penz.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Akkor mond el már nekem, hogy mi a túró akadályozza abban meg, hogy a 4 tengelyes H 32 is Rába néven idehaza gyártódjon? Immár 15 éve......
Szittya megválaszolta. Néhány darabos "sorozatnál" a legnagyobb hülyeség volna a saját gyártás. Óriási volna az egyságár, teljesen gazdaságtalan volna.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
De akit annyira erdekel a raba vegyen egy reszvenyt jegyeztesse b /nem olyan draga mulatsag./inkabb filleres./ es mennyen el a rabahoz barmikor es tegyen javaslatot kotelesek meghalgatni. Vagy reszvenyesi gyullesen /tajekoztaton.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Önvédelemre nem képes, terepjáró képessége szar. Olcsóbb kint igénybe venni a szövetséges szállító kovolyokat mint ezt a retket kivitetni.
A tűzoltóautó is katasztrófa volt, csak a futóművek élvonalbeliek, mint az óriástraktoroké, az ilyen honvédségi, meg tűzoltós dolgai xart sem érnek.
 
Akkor mond el már nekem, hogy mi a túró akadályozza abban meg, hogy a 4 tengelyes H 32 is Rába néven idehaza gyártódjon? Immár 15 éve......
Valójában a Rába H sorozat nem önálló gyártás.MAN teherautók helyi változatu összeszerelése.Ami hazai gyártású részegység benne,az a kint gyártott MANcikban is benne van.
 
Miért nem gyártják akkor a Botondot? Az már bizonyított háborús körülmények között.:confused:
Inkább a Csepel D566 modernizált változatát(nameg az 564,és 588 családtagokat,amikböl csak protók készültek)
Egyébként a 48M Botond III korszerű motorral,váltóval még ma is megállná a helyét
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
A második mondattal egyetértek és részben az elsővel is. A terepjáró képessége a xar tengelyelosztás miatt nem megfelelő. 4 tengely kellene vagy 3 de a Kamaz Typhoon mintájára. Az önvédelemmel az a helyzet hogy a platós Ural sem képes rá. Nagy kedvencem ilyen téren a régi határőr IFA-k, azokon a tetőn volt egy nagy ajtó onnét lehetett lövöldözni elvileg, csak a szélvédő az nem igen fogja a golyót. :) A VZF persze drága jószág egy platóshoz képest, de talán olcsóbb ugye mint egy APC. Szóval oroszéknál ott a Typhoon, és azt viszik szírbe is meg veszik maguknak is otthonra. Persze az azért jóval jobban kidolgozottabb járgány. De a VZF-in lehetne talán annyit kalapálni hogy jó legyen.
Kamaz:
kamaz-63968-typhoon---engineering-technologies-2012-(14).jpg

Rába
EE1306_6867.jpg

K
29o4y0m.jpg
KamAZ-63968_Typhoon_-_Engineering_technologies_2012_%286%29.jpg

R
dscn5756.JPG

EE1306_6917.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: krokomach and fip7
A második mondattal egyetértek és részben az elsővel is. A terepjáró képessége a xar tengelyelosztás miatt nem megfelelő. 4 tengely kellene vagy 3 de a Kamaz Typhoon mintájára. Az önvédelemmel az a helyzet hogy a platós Ural sem képes rá. Nagy kedvencem ilyen téren a régi határőr IFA-k, azokon a tetőn volt egy nagy ajtó onnét lehetett lövöldözni elvileg, csak a szélvédő az nem igen fogja a golyót. :) A VZF persze drága jószág egy platóshoz képest, de talán olcsóbb ugye mint egy APC. Szóval oroszéknál ott a Typhoon, és azt viszik szírbe is meg veszik maguknak is otthonra. Persze az azért jóval jobban kidolgozottabb járgány. De a VZF-in lehetne talán annyit kalapálni hogy jó legyen.
Kamaz:
kamaz-63968-typhoon---engineering-technologies-2012-(14).jpg

Rába
EE1306_6867.jpg

K
29o4y0m.jpg
KamAZ-63968_Typhoon_-_Engineering_technologies_2012_%286%29.jpg

R
dscn5756.JPG

EE1306_6917.jpg
De az oroszoknak dagesztánban meg a többi kedves helyen szüksége is van ilyen technikára. Nekünk itthon tök felesleges, kivitetni egy vagyon. Kint ott vannak a szövetségesek által használt cuccok kiépített szervízhálózattal, mindennel. Egyszerűen nincs szükség rá hogy kivigyünk akármit is amikor az amcsiknak annyi van kint hogy nem tudnak mit kezdeni vele.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
De az oroszoknak dagesztánban meg a többi kedves helyen szüksége is van ilyen technikára. Nekünk itthon tök felesleges, kivitetni egy vagyon. Kint ott vannak a szövetségesek által használt cuccok kiépített szervízhálózattal, mindennel. Egyszerűen nincs szükség rá hogy kivigyünk akármit is amikor az amcsiknak annyi van kint hogy nem tudnak mit kezdeni vele.
Jah, igaz, az oroszoknak saját kell, nekünk meg ott a dömping Usa holmi ilyen téren. Gyakorlatilag dettó mint a Komondor.
 
Mondjuk mindig ilyenkor azok a mókolt teherautók jutnak eszembe Donyeckből. Biztos te is láttad őket. Kamazok pár tábla lemezzel felturbózva. Oda azok is jól jöttek. Na meg az az ilyen kilőtt, felborult Kamaz billencs még 14-ből amelyikről egy platóra való halottat szedtek le.
 
A második mondattal egyetértek és részben az elsővel is. A terepjáró képessége a xar tengelyelosztás miatt nem megfelelő. 4 tengely kellene vagy 3 de a Kamaz Typhoon mintájára. Az önvédelemmel az a helyzet hogy a platós Ural sem képes rá. Nagy kedvencem ilyen téren a régi határőr IFA-k, azokon a tetőn volt egy nagy ajtó onnét lehetett lövöldözni elvileg, csak a szélvédő az nem igen fogja a golyót. :) A VZF persze drága jószág egy platóshoz képest, de talán olcsóbb ugye mint egy APC. Szóval oroszéknál ott a Typhoon, és azt viszik szírbe is meg veszik maguknak is otthonra. Persze az azért jóval jobban kidolgozottabb járgány. De a VZF-in lehetne talán annyit kalapálni hogy jó legyen.
Kamaz:
kamaz-63968-typhoon---engineering-technologies-2012-(14).jpg

Rába
EE1306_6867.jpg

K
29o4y0m.jpg
KamAZ-63968_Typhoon_-_Engineering_technologies_2012_%286%29.jpg

R
dscn5756.JPG

EE1306_6917.jpg
Rába VZF-ről itt....
https://forum.htka.hu/threads/rába-teherautócsalád.246/page-3