Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Pontosan.Jah, igaz, az oroszoknak saját kell, nekünk meg ott a dömping Usa holmi ilyen téren. Gyakorlatilag dettó mint a Komondor.
Rába VZF-ről itt....A második mondattal egyetértek és részben az elsővel is. A terepjáró képessége a xar tengelyelosztás miatt nem megfelelő. 4 tengely kellene vagy 3 de a Kamaz Typhoon mintájára. Az önvédelemmel az a helyzet hogy a platós Ural sem képes rá. Nagy kedvencem ilyen téren a régi határőr IFA-k, azokon a tetőn volt egy nagy ajtó onnét lehetett lövöldözni elvileg, csak a szélvédő az nem igen fogja a golyót. A VZF persze drága jószág egy platóshoz képest, de talán olcsóbb ugye mint egy APC. Szóval oroszéknál ott a Typhoon, és azt viszik szírbe is meg veszik maguknak is otthonra. Persze az azért jóval jobban kidolgozottabb járgány. De a VZF-in lehetne talán annyit kalapálni hogy jó legyen.
Kamaz:
Rába
K
R
Iveco lmv szerűt is gyárthatna. Mindenféle konfigurációban jó lenne.Meggyőztetek! Gyártson a Rába Boxert, vagy AMV-t!
A Rába azt gyárt amit a Honvédség megrendel tőle. Eddig terepjáró tehergépkocsikra volt igény (és pénz), így azt gyártotta. A cég technikai felszereltsége, gyártási tapasztalata messzemenően lehetővé teszi sokkal komolyabb katonai célú járműgyártást. Pl. a futómű (az európai és orosz terepjáró tehergépkocsik jelentős részében Rába futómű van), Nato szabvány szerinti páncélzat saját gyártás. Ha a Honvédség Patria IFV-t rendel Samson Mk.II. toronnyal (személyes kedvencem, bár tényleg gyártanánk) akkor majd azt fog gyártani a cég. Sajnos még azt sem szállíthatott a cég a Honvédségnek amit már most gyárthatnának: a Rába VZF több, mint hasznos lenne.
Az a mentő is ipari hulladék. A Mercedes leszedette róla a márkajelzést mert nem felelt meg a márka minőségelvárásainak..Az a saját páncél gyártás is olyan, hogy amikor a páncélozott Unimog mentőt csinálták, franciáktól vették a páncélt...
Érhetne ha a felhasználó igényei szerint készítenék őket.A RÁBA tűzoltó is olyanra sikeredett, hogy a 10 éves volt az első vonalbeli, az a horribilis árú ótvar meg tartalékban bennt maradt. Semmilyen megrendelést nem szabad adni nekik, aki futóművet akar lifetimera, az RÁBÁt vesz, még USAban is, de ezek az összeszerelt vackai, hajítófát nem érnek.
Csak ötlet szinten...az USA új helikopter sisakja.2018/S 228-522955
Ajánlati/részvételi felhívás "Adásvételi szerződés keretében Helikopter- és repülőgépvezető sisakok beszerzése"
— Helikopter vezető sisak (alapmennyiség: 50 db, opciós mennyiség: 14 db),
— Arcvédő maszk helikopter vezető sisakhoz (alapmennyiség: 12 db, opciós mennyiség: 10 db),
— Oxigén maszk helikopter vezető sisakhoz (alapmennyiség: 15 db, opciós mennyiség: 4 db),
— Repülőgép vezető sisak (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 6 db),
— Éjjellátó szemüveg rögzítéséhez szükséges szerelvény (helikopter) (alapmennyiség: 40 db, opciós mennyiség: 12 db),
— Éjjellátó szemüveg rögzítéséhez szükséges szerelvény (repülőgép) (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 6 db),
— Sisak hordtáska (alapmennyiség: 56 db, opciós mennyiség: 20 db),
— Fejvédő textília sisak alá (alapmennyiség: 56 db, opciós mennyiség: 20 db),
— Oxigénellátó rendszer tesztelő berendezés (alapmennyiség: 1 db, opciós mennyiség: 0 db)
— Sisak és maszk tesztelő berendezés (alapmennyiség: 1 db, opciós mennyiség: 0 db),
— Hordozható személyi oxigénellátó berendezés (PHODS) készlet (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 0 db).
Ajánlattételi vagy részvételi határidő7.1.2019 - 10:00
A szerződés időtartama vagy a befejezés határidejenapban: 210 (a szerződés megkötésétől számítva)
jelen állapotában nem is alkalmas, de biztos be lehetne vonni egy külföldi autóipari céget, és annak struktúrájával átalakítani. Persze ehez politikai akarat is kéne. Úgyis mindíg verik magukat ha jön valami német autógyár...A RÁBA tűzoltó is olyanra sikeredett, hogy a 10 éves volt az első vonalbeli, az a horribilis árú ótvar meg tartalékban bennt maradt. Semmilyen megrendelést nem szabad adni nekik, aki futóművet akar lifetimera, az RÁBÁt vesz, még USAban is, de ezek az összeszerelt vackai, hajítófát nem érnek.
Szerintem ez vagy-vagy, vagy 150 busz de akkor semmi más, vagy 300 felépítmény...Jelenlegi kapacitások
- évi max. 150 db tehergépjármű a szükséges alkatrészgyártással együtt
- évi max. 150 db buszalváz a szükséges alkatrészgyártással együtt
- évi max. 300 db felépítmény gyártása
- évi max. 1000 egység (3-5 t) - hegesztett vasszerkezeti elem
Gazdasagossag. Kis szeriaba a license is draga lenne a gyar meg plane. Igazabol gyartosort se lenne erdemes akkora szeriara epiteni...
A raba nem csak a honvedsegnek szallit be volt ott tuzolto mento stb gyartva osszeszerelve busz hasonlok.
Civilbe is nyomatja az alvazakat egyeb dolgokat...
A raba egy onfentarto ceg nem az allam tomi penzel. Az allam megrendelest ad a ceegnek. Es a ceg abbol gazdalkodik /plusz palyazat mimt barmely mas civil cegnel attol hogy az allam a tobsegi tulajdonos a raba meg egy nyrt... Ergo nem fog olyat gyartani fejleszteni ami gazdasagilag csodbevinne a ceget /mit szolnanak ehhez a civil reszvenyesek.../ ha megis kap ilyenre megrendelest osszeszerel mert kepes osszeszerelni. Amit nem egeszen azt reszlegesen. De ha ugy versenykepes az ajanlat a palyazatra kiirasra akkor atalakit... Nincs ezzel semmi gond. Kapna akkora megrendelest hogy megerje gyartani 8x8 ast nem csak osszeszerelni vagy erteket hozzaadni akkor gyartana a ceg mert a penz az penz.