A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A Rába azt gyárt amit a Honvédség megrendel tőle. Eddig terepjáró tehergépkocsikra volt igény (és pénz), így azt gyártotta. A cég technikai felszereltsége, gyártási tapasztalata messzemenően lehetővé teszi sokkal komolyabb katonai célú járműgyártást. Pl. a futómű (az európai és orosz terepjáró tehergépkocsik jelentős részében Rába futómű van), Nato szabvány szerinti páncélzat saját gyártás. Ha a Honvédség Patria IFV-t rendel Samson Mk.II. toronnyal (személyes kedvencem, bár tényleg gyártanánk) akkor majd azt fog gyártani a cég. Sajnos még azt sem szállíthatott a cég a Honvédségnek amit már most gyárthatnának: a Rába VZF több, mint hasznos lenne.

Az a saját páncél gyártás is olyan, hogy amikor a páncélozott Unimog mentőt csinálták, franciáktól vették a páncélt...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Jelenlegi kapacitások
  • évi max. 150 db tehergépjármű a szükséges alkatrészgyártással együtt
  • évi max. 150 db buszalváz a szükséges alkatrészgyártással együtt
  • évi max. 300 db felépítmény gyártása
  • évi max. 1000 egység (3-5 t) - hegesztett vasszerkezeti elem
 
Az a baj a Komondorral a vzf-el és az Unimog mentővel is, hogy nem átgondolt valós igények szerint kialakított projektek hanem technológiai demonstrátorok hogy amúgy ilyet is tudunk. Igazából van csak éppen minek.

Ezért sem szerezték be egyiket sem nagyobb számban.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Miniszteri találkozó a csheknél.
 
A RÁBA tűzoltó is olyanra sikeredett, hogy a 10 éves volt az első vonalbeli, az a horribilis árú ótvar meg tartalékban bennt maradt. Semmilyen megrendelést nem szabad adni nekik, aki futóművet akar lifetimera, az RÁBÁt vesz, még USAban is, de ezek az összeszerelt vackai, hajítófát nem érnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A RÁBA tűzoltó is olyanra sikeredett, hogy a 10 éves volt az első vonalbeli, az a horribilis árú ótvar meg tartalékban bennt maradt. Semmilyen megrendelést nem szabad adni nekik, aki futóművet akar lifetimera, az RÁBÁt vesz, még USAban is, de ezek az összeszerelt vackai, hajítófát nem érnek.
Érhetne ha a felhasználó igényei szerint készítenék őket.
 
2018/S 228-522955
Ajánlati/részvételi felhívás "Adásvételi szerződés keretében Helikopter- és repülőgépvezető sisakok beszerzése"

— Helikopter vezető sisak (alapmennyiség: 50 db, opciós mennyiség: 14 db),
— Arcvédő maszk helikopter vezető sisakhoz (alapmennyiség: 12 db, opciós mennyiség: 10 db),
— Oxigén maszk helikopter vezető sisakhoz (alapmennyiség: 15 db, opciós mennyiség: 4 db),
— Repülőgép vezető sisak (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 6 db),
— Éjjellátó szemüveg rögzítéséhez szükséges szerelvény (helikopter) (alapmennyiség: 40 db, opciós mennyiség: 12 db),
— Éjjellátó szemüveg rögzítéséhez szükséges szerelvény (repülőgép) (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 6 db),
— Sisak hordtáska (alapmennyiség: 56 db, opciós mennyiség: 20 db),
— Fejvédő textília sisak alá (alapmennyiség: 56 db, opciós mennyiség: 20 db),
— Oxigénellátó rendszer tesztelő berendezés (alapmennyiség: 1 db, opciós mennyiség: 0 db)
— Sisak és maszk tesztelő berendezés (alapmennyiség: 1 db, opciós mennyiség: 0 db),
— Hordozható személyi oxigénellátó berendezés (PHODS) készlet (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 0 db).

Ajánlattételi vagy részvételi határidő7.1.2019 - 10:00

A szerződés időtartama vagy a befejezés határidejenapban: 210 (a szerződés megkötésétől számítva)
Csak ötlet szinten...az USA új helikopter sisakja.
181129-F-F3456-1002-min.jpg

A neve: Joint Service Aircrew Mask – Rotary Wing
Egyenlőre a HH-60G Pave Hawk és UH-1N Hueykhoz
 
A RÁBA tűzoltó is olyanra sikeredett, hogy a 10 éves volt az első vonalbeli, az a horribilis árú ótvar meg tartalékban bennt maradt. Semmilyen megrendelést nem szabad adni nekik, aki futóművet akar lifetimera, az RÁBÁt vesz, még USAban is, de ezek az összeszerelt vackai, hajítófát nem érnek.
jelen állapotában nem is alkalmas, de biztos be lehetne vonni egy külföldi autóipari céget, és annak struktúrájával átalakítani. Persze ehez politikai akarat is kéne. Úgyis mindíg verik magukat ha jön valami német autógyár...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Jelenlegi kapacitások
  • évi max. 150 db tehergépjármű a szükséges alkatrészgyártással együtt
  • évi max. 150 db buszalváz a szükséges alkatrészgyártással együtt
  • évi max. 300 db felépítmény gyártása
  • évi max. 1000 egység (3-5 t) - hegesztett vasszerkezeti elem
Szerintem ez vagy-vagy, vagy 150 busz de akkor semmi más, vagy 300 felépítmény...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Gazdasagossag. Kis szeriaba a license is draga lenne a gyar meg plane. Igazabol gyartosort se lenne erdemes akkora szeriara epiteni...

A raba nem csak a honvedsegnek szallit be volt ott tuzolto mento stb gyartva osszeszerelve busz hasonlok.
Civilbe is nyomatja az alvazakat egyeb dolgokat...

A raba egy onfentarto ceg nem az allam tomi penzel. Az allam megrendelest ad a ceegnek. Es a ceg abbol gazdalkodik /plusz palyazat mimt barmely mas civil cegnel attol hogy az allam a tobsegi tulajdonos a raba meg egy nyrt... Ergo nem fog olyat gyartani fejleszteni ami gazdasagilag csodbevinne a ceget /mit szolnanak ehhez a civil reszvenyesek.../ ha megis kap ilyenre megrendelest osszeszerel mert kepes osszeszerelni. Amit nem egeszen azt reszlegesen. De ha ugy versenykepes az ajanlat a palyazatra kiirasra akkor atalakit... Nincs ezzel semmi gond. Kapna akkora megrendelest hogy megerje gyartani 8x8 ast nem csak osszeszerelni vagy erteket hozzaadni akkor gyartana a ceg mert a penz az penz.


OK. Olvasd el Azzurro szösszenetét, és döntsétek el, hogy mi és mekkora az a Rába. Csak segítek, a honlapjukon a gépjármű ágazat (teherautó) 137 főt számlál, ami nekem egy nagyobbacska manufaktúra. (takarító nőstől, mérnöktől, sori melóstól kezdve a főnökig)
Ja és abban is szülessen konszenzus, hogy akkor a Rábára lehet-e építeni a jövő katonai teherautóit (nagyobb számban), no és a kerekes harci technika itt elképzelt gyártását. Szerintem nem. Se felvehető ember, se elegendő mérnöki garnitura az innovációhoz. Győrben aki él és mozog, az vagy a 12 000-es AUDI-ban, vagy annak a beszállítóinál van. Ott a Rába minőségi munkaerőt érintően egyszerűen versenyképtelen.
Az meg hogy mennyit is keresett a Rába a honvédségen, az azért számomra kérdéses. Hogy miért is? Nos az eredeti Gépjármű Beszerzési Programben a Honvédség csomagot vett a Rábától. Tehát ő a fővállalkozó és amit nem tud gyártani, azt beszerzi külföldről és tovább értékesíti a MH-nek. Tehát akár melyik Mercedes G wagent, vagy Unimogot látod Magyar katonai renszámmal, nos azon a Rábának volt haszna gyakorlatilag egyetlen adminisztrációs manyika közreműködésével. a 4tg-es H 32 típus szintúgy....
Az is érdekes, hogy ezt a plusz hasznot már lehet hogy a HM is megunta, mert a legújabb nehéz teherautós kiírásban már nem a Rába a kedvezményezett, hanem az MAN Magyar képviselete, a VW Magyar vezér cége (Porsche Hungária)....(ez a Rába által gyártott 2 és 3tg-es típusoknál nagyobb gépekre van)
Lehet gondolkodni a gyors válasz előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999
OK. Olvasd el Azzurro szösszenetét, és döntsétek el, hogy mi és mekkora az a Rába. Csak segítek, a honlapjukon a gépjármű ágazat (teherautó) 137 főt számlál, ami nekem egy nagyobbacska manufaktúra. (takarító nőstől, mérnöktől, sori melóstól kezdve a főnökig)
Ja és abban is szülessen konszenzus, hogy akkor a Rábára lehet-e építeni a jövő katonai teherautóit (nagyobb számban), no és a kerekes harci technika itt elképzelt gyártását. Szerintem nem. Se felvehető ember, se elegendő mérnöki garnitura az innovációhoz. Győrben aki él és mozog, az vagy a 12 000-es AUDI-ban, vagy annak a beszállítóinál van. Ott a Rába minőségi munkaerőt érintően egyszerűen versenyképtelen.
Az meg hogy mennyit is keresett a Rába a honvédségen, az azért számomra kérdéses. Hogy miért is? Nos az eredeti Gépjármű Beszerzési Programben a Honvédség csomagot vett a Rábától. Tehát ő a fővállalkozó és amit nem tud gyártani, azt beszerzi külföldről és tovább értékesíti a MH-nek. Tehát akár melyik Mercedes G wagent, vagy Unimogot látod Magyar katonai renszámmal, nos azon a Rábának volt haszna gyakorlatilag egyetlen adminisztrációs manyika közreműködésével. a 4tg-es H 32 típus szintúgy....
Az is érdekes, hogy ezt a plusz hasznot már lehet hogy a HM is megunta, mert a legújabb nehéz teherautós kiírásban már nem a Rába a kedvezményezett, hanem az MAN Magyar képviselete, a VW Magyar vezér cége (Porsche Hungária)....(ez a Rába által gyártott 2 és 3tg-es típusoknál nagyobb gépekre van)
Lehet gondolkodni a gyors válasz előtt.
A jó politikai kapcsolatok......csak semmi korrupció......
Valaha egész komoly gyár volt,nagy tervekkel
BIG_0000445797.jpg

BIG_0000445975.jpg

H4.a VW LT alapjain
tn_800x600_1041347_26395_RABA_H9.jpg
 
A Rábának nem csak Győrben van telephelye, még másik két városban is megmaradt az üzem. Régen persze sokkal több volt, pl Szombathelyen a mostani BPW. Sárváron van még egy elég nagy csarnokuk (szemre kb megvan az vagy 10-12000 nm) egy nagy területen. Alkatrészeket gyártanak ott, forgácsolás miegymás, nem egy agyon dolgozós-fizetős hely amennyire hallottam.
 
Valamit biztos fogunk gyártani (vagy felújítani) és a helyzet az, hogy vagy a Rába fogja gyártani vagy a Currus. Emelje fel a kezét, aki a Currusra szavaz. A Rábának legalább van járműgyártási tapasztalata, megfelelő szakembergárdája és megvan a szükséges nemzetközi kapcsolatrendszere. Kár, hogy ennyire lenézik néhányan a saját iparunkat. Ez a merjünk kicsik lenni hozzáállás sehová sem vezet. Nem igaz, hogy nem vagyunk annyira sem képesek mint a románok akik Piranha-t gyártanak Bukarestben (éppen ma vonult fel). Elsődlegesen (nyilván az új munkahelyek és a többlet GDP mellett) azért kell helyben gyártani, mert ha csak külföldről vásárolunk akkor csak minimális darabszámban lesz modern technika. Néhány tucat IFV nem jelentene lényeges előrelépést, az összes BTR-t le kell cserélni lehetőleg minnél hamarabb. Ha itthon gyártunk akkor nagyobb az esély rá, hogy a döntéshozók nagyobb darabszám mellett döntenek mondván adjunk munkát a hazai iparnak és a vételár jelentős része úgyis visszajön a költsésgvetésbe adós és járulékok formájában.
 
Valamit biztos fogunk gyártani (vagy felújítani) és a helyzet az, hogy vagy a Rába fogja gyártani vagy a Currus. Emelje fel a kezét, aki a Currusra szavaz. A Rábának legalább van járműgyártási tapasztalata, megfelelő szakembergárdája és megvan a szükséges nemzetközi kapcsolatrendszere. Kár, hogy ennyire lenézik néhányan a saját iparunkat. Ez a merjünk kicsik lenni hozzáállás sehová sem vezet. Nem igaz, hogy nem vagyunk annyira sem képesek mint a románok akik Piranha-t gyártanak Bukarestben (éppen ma vonult fel). Elsődlegesen (nyilván az új munkahelyek és a többlet GDP mellett) azért kell helyben gyártani, mert ha csak külföldről vásárolunk akkor csak minimális darabszámban lesz modern technika. Néhány tucat IFV nem jelentene lényeges előrelépést, az összes BTR-t le kell cserélni lehetőleg minnél hamarabb. Ha itthon gyártunk akkor nagyobb az esély rá, hogy a döntéshozók nagyobb darabszám mellett döntenek mondván adjunk munkát a hazai iparnak és a vételár jelentős része úgyis visszajön a költsésgvetésbe adós és járulékok formájában.

Azért mert leszarozzuk a Kommondort és a Vzf-t, Unimog mentőt, az még nem feltétlen jelenti azt, hogy lenézzük a hazai ipart. De nem kellő, gyenge, értelmetlen cuccoknak hagy ne keljen már tapsolni, csak azért mert nemzeti magyar.