A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
472
165
43
Ahol van meló vidéken ott ez ugyan úgy gond szerintem mint Pesten. Sopronba tudod mi pénzt kérnek el penészes lukakért? De Gödöllőn sem jobb a szitu konkrétan pesti árak vannak. Nézd meg mi megy most Debrecenbe vagy Kecskeméten... Ahol olcsó az albérlet meg a lakás ott azért olcsó mert kutya nem akar odaköltözni.. mivel nincs meló.
Ezek a dolgok összefügnek, ha meló nincs akkor a lakásárakat a turizmus tudja csak betámasztani, főleg ha gyenge a forint, fűrdőhelyeken 3500 HUF/fő a tarifa a szállásra.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Ezek a dolgok összefügnek, ha meló nincs akkor a lakásárakat a turizmus tudja csak betámasztani, főleg ha gyenge a forint, fűrdőhelyeken 3500 HUF/fő a tarifa a szállásra.

Bocsi de ez most nem értem hogy jön ide. Én arra reagáltam hogy előttem szóló azt javasolta pestiek ne panaszkodjanak a magas albérlet árakra hanem menjenek le vidékre. Mintha az bármit megoldana ha mondjuk 20-30 ezer ember leköltözne Borsodba mert ott még olcsó a lakás aztán meg kb éhen döglene mert nincs meló.
Egyébként is utálom ezt a teljesen felesleges vidék vs főváros szembeállítást. Semmi értelme viszont baromi romboló jellegű...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Ha arra sincs penze koltozzon a nagyvaroshoz kozeli kisvarosba vagy faluba... Tomegkozlekedes mimd jo ezeken a helyeken ... Ugyan annyi idot utazik egy nagyvaros kozeleben levo falubol busszal mint tenne ezt bp n a bkv val. Szekszard kecskemet paks kornyeki falvak mimd olcsok es tomegkozlekedessel konmyen elerheto viszonylag suru a jarat. /egy orab tobbszor/ van ahol negyedorankent... Videken is vannak tarsashazak sot falvakba ahol nagy tsz volt tobb is.../mindig van elado mert kozos kert hasonlok falun azert termelni akar a torzsgyokos falusi. Ha csak paradicsomot paprikat akkor is. /persze nem a gazvetokrol beszelek./
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Nem.mint megtudtam meg nem biztos semmi sem egyenlore csak gazasagossagi szamitasokat vegeznek./ nem uj vasakrol van ott szo hanem mar kivontak /itt allitolag szetvagott eladott beolvasztott./ nem nem lonek de nagyon hasznos joszagok... /tartalekba meg inkabb haszmosak lesznek mert iszonyat fontos kepessegek amik szinte teljesen hianyoznak... /
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Ha megvan valakinek osszeszedhetne milyen valtozatokrol lehetne szo?van jo par es van eggy amit nem tudtam hova tenni. :)
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Ha arra sincs penze koltozzon a nagyvaroshoz kozeli kisvarosba vagy faluba... Tomegkozlekedes mimd jo ezeken a helyeken ... Ugyan annyi idot utazik egy nagyvaros kozeleben levo falubol busszal mint tenne ezt bp n a bkv val. Szekszard kecskemet paks kornyeki falvak mimd olcsok es tomegkozlekedessel konmyen elerheto viszonylag suru a jarat. /egy orab tobbszor/ van ahol negyedorankent... Videken is vannak tarsashazak sot falvakba ahol nagy tsz volt tobb is.../mindig van elado mert kozos kert hasonlok falun azert termelni akar a torzsgyokos falusi. Ha csak paradicsomot paprikat akkor is. /persze nem a gazvetokrol beszelek./

A kis falvak infrastruktúrája nem arra épült ki hogy ezerszám menjenek oda emberek pestről... Nézd meg a pest környéki régi kistelepüléseket mi lett velük, Gyömrő, Maglód vagy Dunakeszi akár Fót, reggel szinte már lehetetlen bejutni a városba a dugó miatt a volán meg szintén ott áll a dugóba. Mellette meg még a lakásárak is elszállnak mert megindul az embertömeg. És akkor még nem beszéltünk arról honnan lesz hely az iskolába vagy az óvodába annak a sok gyereknek? Ez már sok helyen lejátszódott és rosszak a tapasztalatok. Pestre a munka miatt jönnek az emberek, ahogy Győrbe is. Ott már az Audi épít szolgálati lakásokat annyira nem lehet a városban lakást venni.

https://boldoguljgyorben.blog.hu/20...z_audi_gyorben_hol_fognak_epiteni_5000_lakast

Ahol van meló oda megindulnak ez emberek maguktól is nem kell őket nógatni. Nagyon sokan nem élvezik a pesti létet csak hát máshol nem talál munkát. De benyögni hogy ne panaszkodj arra hogy drága az albérlet hanem menj oda vidékre ahol olcsó az azért nem ennyire egyszerű. Aztán hova menjen a jászságba mert ott 4 misi 1 ház aztán majd lehet havi 90-ért 4 műszakban tolni a jászplasztikba? Mellette meg majd tolhatod otthon a paradicsomot semmi gond. Tényleg nem akarlak megbántani vagy személyeskedni szóval ne haragudj de azért ez nem egy komoly perspektíva.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Ne bp vonzaskozetet vedd alapul... A videki kozpontoket.

Nehogy mar kitalald hogy videken nehezebb az elet mint pesten. Nem csak eldugott helyek vannak az orszagba.

Vagy 30 falut tudok mondani ami kozponthoz van kozel a bejaras nem tobb mint bpn bkvzni. Es mint az alberlet mint a haz ara toredeke a bp inek... /milyen erdekes hogy pesten jo az alberlettel szamolni videken egybol sajat tulajdon jar a fejedbe.../azert nem mindegy a ketto tulajdonjogi viszonya./

Miert pont a nyirsegbe kellene koltozni ha jol tudom nem ott van munkaerohiany?
 
  • Tetszik
Reactions: tomsinner

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Budapest jovoje nem a tovabbi lakossag novekedessel lehetne jo iranyba allitani hanem csokkenessel. /a panelek se orokok./

Budapestet mint varost es fovarost ujra kene szervezni.../nem szentsegtores ez idorol idore megteszik./
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 213
4 426
113
Egy nyugati apc araba meg nyugati melos oraber van belekalkulalva a takaritonotol a vezerigazgatoig... Ha annak 50% at fizetnek ki a melosoknak is jol keresnenek es otthagynak az audit is... Egy apc araba a munkaskoltseg a legkevesebb...
Szerintem azt is számításba kell venni, hogy az AUDI több mint 20 éve itt van és még remélhetőleg marad is. Azaz egy hosszútávú, kiszámítható (relatív) munkalehetőséget biztosít! Ahhoz hogy onnan hozz el embert, (szakembert, de már egy CNC esztergályos is az) minimum nettó 4k-t a kezébe kell nyomnod és azt mondani, figyelj, itt 10 évig lesz munkád, adott esetben szakmai előremeneteled. Itt mekkora darabszámról beszélünk? Ha lesz 150 IFV, és 300 APC, itt mindenki, de főleg a katonák a seggüket a földhöz vernék.... Igazából gyártásról is alig beszélhetnénk, mert ezek a gépek már nem CSEPEL D széria.... Itt maximum a páncéltestet tudnánk összehegeszteni, azt is import, előre levágott legókból ahhoz hogy a minősége elérje a kívánt szintet. A fegyverzet, elektronika, hajtáslánc és szinte minden egyéb elem úgy ahogy van meg lenne rendelve az eddigi beszállítóktól, azaz adtunk a szarnak egy nagy pofont, semmivel nem lenne olcsóbb a termék, de legalább drágább lenne... Nincs meg az a volumen amire ezt az egészet építeni lehetne! Arról nem is beszélve hogy a reexport nyílván felejtős, és mi lesz ha mundjuk 5 év múlva legyártjuk az MH-nak a kívánt mennyiséget? A kiépített gyártósor, gépek, csarnok, szakember mit fog utána csinálni?? Jobb híján visszamegy az AUDI-ba, és ott folytatja ahonnan indult. Majd 20 év múlva mikor leváltjuk 2040-ben a gépeket, akkor újra eljátsszuk ezt?? Ugyanmár. Itt egy dolognak lenne értelme, egy közös V4 védelmi beszerzési társulásnak.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Megjegyzem hogy a mezovarosok az okorjaroknak hala mint szeles utcakkal rendelkeznek... Sokkal szelesebbel helyeken vagy hellyel mint jelenleg is igenelnenek. /tobb ezer marhat hajtani nem volt egyszeru vagy epp tobb tizezret tobb uton.../
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Szerintem azt is számításba kell venni, hogy az AUDI több mint 20 éve itt van és még remélhetőleg marad is. Azaz egy hosszútávú, kiszámítható (relatív) munkalehetőséget biztosít! Ahhoz hogy onnan hozz el embert, (szakembert, de már egy CNC esztergályos is az) minimum nettó 4k-t a kezébe kell nyomnod és azt mondani, figyelj, itt 10 évig lesz munkád, adott esetben szakmai előremeneteled. Itt mekkora darabszámról beszélünk? Ha lesz 150 IFV, és 300 APC, itt mindenki, de főleg a katonák a seggüket a földhöz vernék.... Igazából gyártásról is alig beszélhetnénk, mert ezek a gépek már nem CSEPEL D széria.... Itt maximum a páncéltestet tudnánk összehegeszteni, azt is import, előre levágott legókból ahhoz hogy a minősége elérje a kívánt szintet. A fegyverzet, elektronika, hajtáslánc és szinte minden egyéb elem úgy ahogy van meg lenne rendelve az eddigi beszállítóktól, azaz adtunk a szarnak egy nagy pofont, semmivel nem lenne olcsóbb a termék, de legalább drágább lenne... Nincs meg az a volumen amire ezt az egészet építeni lehetne! Arról nem is beszélve hogy a reexport nyílván felejtős, és mi lesz ha mundjuk 5 év múlva legyártjuk az MH-nak a kívánt mennyiséget? A kiépített gyártósor, gépek, csarnok, szakember mit fog utána csinálni?? Jobb híján visszamegy az AUDI-ba, és ott folytatja ahonnan indult. Majd 20 év múlva mikor leváltjuk 2040-ben a gépeket, akkor újra eljátsszuk ezt?? Ugyanmár. Itt egy dolognak lenne értelme, egy közös V4 védelmi beszerzési társulásnak.
Ott az audi visszamennek oda? Az meg fejleszthet bovithet?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Azon gondolkodni hogy mi lessz 20 ev mulva szerintem egyenlore folosleges. Az elkovetkezendo 5 ev legyen biztos.
Hadiipart akarnak fent lessz is hadiipar. De azt el kell kezdeni.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 213
4 426
113
Igen, mert egy AUDI 100 éves Knowhow-val, 100%-osan kapitalista alapon működik! Ne felejtsük, hogy ma a MOL után az AUDI termeli a legtöbb bevételt (tudom, nem nekünk) és azt hiszem a 3. legnagyobb foglalkoztató. A világ talán legnagyobb motorgyára (kibocsájtás alapján) Győrben van. Munkát és magyar viszonyokhoz képest jó bért ad! És ez számít! Azt jó ötletnek tartottam hogy a CZ-vel karöltve újraindult a kézifegyver gyártás, gyártsunk lőszert is itthon, meg maradjon meg a H család a Rábának, mert nem rossz gépek azok és az MH-nak tökéletesen megfelelnek. De ami nem megy azt nem kéne erőltetni, mert a végén barna lesz a bugyi.... Felesleges, lásd ultragagyi Rába tűzoltó autók, ön és közveszélyes gépek lettek, pedig egy modern IFV-hez képest szög egyszerű rendszer. Azt hagyjuk meg azoknak akik 100 éve ezt gyártják, ezt a technikai lemaradást úgyse hozzuk be soha, koncentráljunk arra amiben jók vagyunk.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
A pancelacel gyartas hianya meg...minek is gyartanank oancelt? Azert hogy nezegessek? Ha nincs belolle mi gyartva minek gyartani?...nem akkora export siker.

Ha megfigyelted miket beszeltek ez ugybe a license gondoltam nyilvanvalo hovt hazai hozzadott ertekkel kiegeszulve.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Ne bp vonzaskozetet vedd alapul... A videki kozpontoket.

Nehogy mar kitalald hogy videken nehezebb az elet mint pesten. Nem csak eldugott helyek vannak az orszagba.

Vagy 30 falut tudok mondani ami kozponthoz van kozel a bejaras nem tobb mint bpn bkvzni. Es mint az alberlet mint a haz ara toredeke a bp inek... /milyen erdekes hogy pesten jo az alberlettel szamolni videken egybol sajat tulajdon jar a fejedbe.../azert nem mindegy a ketto tulajdonjogi viszonya./

Miert pont a nyirsegbe kellene koltozni ha jol tudom nem ott van munkaerohiany?

1. A jászság nem nyírségi hanem Jász-Nagykun-Szolnok megye.
2, Jól menő agglomerációkban mindenhol el vannak szállva az árak akár albérlet árakról van szó akár vételárakról.
3, Én nem mondtam hogy Pesten nehezebb vagy könnyebb élni mint az ország más részén, ha visszaolvasod mit írtam akkor látni fogod hogy én nem írtam ilyet. Én azt mondom hogy szerény véleményem szerint alapvetően az emberek azért nem hülyék és mindenki próbál oda mozdulni ahol van lehetőség boldogulni. Ezért nem lehet már albérletet találni Győrbe vagy Sopronba de már Gödöllőn és Pesten sem. Márpedig ha nagyobb a kereslet mint a kínálat akkor az árak elszállnak csak hát a bérek ezt nem feltétlen követik le. Annak valószínű oka van hogy az általad említett a 30 központhoz közeli faluba nem akarnak menni az emberek. Gondolom az hogy a központ nem versenyképes Győrrel vagy mondjuk Sopronnal.

Nem akarok tovább offtopicolni. Úgysem hiszem hogy meg tudnálak győzni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 242
33 746
113
Ertem tehat nem tetszik valakinek videk ezert o kaphat az allami kozosbol egy lakast mert neki pesten jobb...
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 213
4 426
113
Azon gondolkodni hogy mi lessz 20 ev mulva szerintem egyenlore folosleges. Az elkovetkezendo 5 ev legyen biztos.
Hadiipart akarnak fent lessz is hadiipar. De azt el kell kezdeni.
Igazad van amit elterveznek azt megcsinálják sajnos legyen bármilyen ökörség. Itt végre (ebben az országban) el kell kezdeni igenis hosszútávra tervezni, az általad megjelölt 5 év kb belemenne mire felállna a gyártósor, (szerződés, gyártó, szakemberek, gépek, betanulás stb...) mikorra akarják elkezdeni a cserét 10 év múlva? Pont a hosszútávú tervezés lenne ami eredményre vezethetne. Leülni V4-el, kinek mire van szüksége az elkövetkező években. Összefésülni az egyezéseket, közös teszteket lebonyolítani, és bekopogni pl a Rheinmetallhoz hogy nekünk nem 150 Puma kell, hanem 700... És ebben a feltételrendszerben.... Más lesz a számla végösszege, a megmarad pénzből pedig egy profi utánpótlás rendszert kiépíteni a gépekhez, (alkatrészbázis, technikai személyzet stb...) bármi más amit csinálunk mindenfajta erőforrásunk durva pazarlása, dehát így ment ez eddig is, ezt is csak ez a sok szempont közül. Így működne "piaci" alapon.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Shadow