Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Rába azt gyárt amit a Honvédség megrendel tőle. Eddig terepjáró tehergépkocsikra volt igény (és pénz), így azt gyártotta. A cég technikai felszereltsége, gyártási tapasztalata messzemenően lehetővé teszi sokkal komolyabb katonai célú járműgyártást. Pl. a futómű (az európai és orosz terepjáró tehergépkocsik jelentős részében Rába futómű van), Nato szabvány szerinti páncélzat saját gyártás. Ha a Honvédség Patria IFV-t rendel Samson Mk.II. toronnyal (személyes kedvencem, bár tényleg gyártanánk) akkor majd azt fog gyártani a cég. Sajnos még azt sem szállíthatott a cég a Honvédségnek amit már most gyárthatnának: a Rába VZF több, mint hasznos lenne.
Az a mentő is ipari hulladék. A Mercedes leszedette róla a márkajelzést mert nem felelt meg a márka minőségelvárásainak..Az a saját páncél gyártás is olyan, hogy amikor a páncélozott Unimog mentőt csinálták, franciáktól vették a páncélt...
Érhetne ha a felhasználó igényei szerint készítenék őket.A RÁBA tűzoltó is olyanra sikeredett, hogy a 10 éves volt az első vonalbeli, az a horribilis árú ótvar meg tartalékban bennt maradt. Semmilyen megrendelést nem szabad adni nekik, aki futóművet akar lifetimera, az RÁBÁt vesz, még USAban is, de ezek az összeszerelt vackai, hajítófát nem érnek.
Csak ötlet szinten...az USA új helikopter sisakja.2018/S 228-522955
Ajánlati/részvételi felhívás "Adásvételi szerződés keretében Helikopter- és repülőgépvezető sisakok beszerzése"
— Helikopter vezető sisak (alapmennyiség: 50 db, opciós mennyiség: 14 db),
— Arcvédő maszk helikopter vezető sisakhoz (alapmennyiség: 12 db, opciós mennyiség: 10 db),
— Oxigén maszk helikopter vezető sisakhoz (alapmennyiség: 15 db, opciós mennyiség: 4 db),
— Repülőgép vezető sisak (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 6 db),
— Éjjellátó szemüveg rögzítéséhez szükséges szerelvény (helikopter) (alapmennyiség: 40 db, opciós mennyiség: 12 db),
— Éjjellátó szemüveg rögzítéséhez szükséges szerelvény (repülőgép) (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 6 db),
— Sisak hordtáska (alapmennyiség: 56 db, opciós mennyiség: 20 db),
— Fejvédő textília sisak alá (alapmennyiség: 56 db, opciós mennyiség: 20 db),
— Oxigénellátó rendszer tesztelő berendezés (alapmennyiség: 1 db, opciós mennyiség: 0 db)
— Sisak és maszk tesztelő berendezés (alapmennyiség: 1 db, opciós mennyiség: 0 db),
— Hordozható személyi oxigénellátó berendezés (PHODS) készlet (alapmennyiség: 6 db, opciós mennyiség: 0 db).
Ajánlattételi vagy részvételi határidő7.1.2019 - 10:00
A szerződés időtartama vagy a befejezés határidejenapban: 210 (a szerződés megkötésétől számítva)
jelen állapotában nem is alkalmas, de biztos be lehetne vonni egy külföldi autóipari céget, és annak struktúrájával átalakítani. Persze ehez politikai akarat is kéne. Úgyis mindíg verik magukat ha jön valami német autógyár...A RÁBA tűzoltó is olyanra sikeredett, hogy a 10 éves volt az első vonalbeli, az a horribilis árú ótvar meg tartalékban bennt maradt. Semmilyen megrendelést nem szabad adni nekik, aki futóművet akar lifetimera, az RÁBÁt vesz, még USAban is, de ezek az összeszerelt vackai, hajítófát nem érnek.
Szerintem ez vagy-vagy, vagy 150 busz de akkor semmi más, vagy 300 felépítmény...Jelenlegi kapacitások
- évi max. 150 db tehergépjármű a szükséges alkatrészgyártással együtt
- évi max. 150 db buszalváz a szükséges alkatrészgyártással együtt
- évi max. 300 db felépítmény gyártása
- évi max. 1000 egység (3-5 t) - hegesztett vasszerkezeti elem
Gazdasagossag. Kis szeriaba a license is draga lenne a gyar meg plane. Igazabol gyartosort se lenne erdemes akkora szeriara epiteni...
A raba nem csak a honvedsegnek szallit be volt ott tuzolto mento stb gyartva osszeszerelve busz hasonlok.
Civilbe is nyomatja az alvazakat egyeb dolgokat...
A raba egy onfentarto ceg nem az allam tomi penzel. Az allam megrendelest ad a ceegnek. Es a ceg abbol gazdalkodik /plusz palyazat mimt barmely mas civil cegnel attol hogy az allam a tobsegi tulajdonos a raba meg egy nyrt... Ergo nem fog olyat gyartani fejleszteni ami gazdasagilag csodbevinne a ceget /mit szolnanak ehhez a civil reszvenyesek.../ ha megis kap ilyenre megrendelest osszeszerel mert kepes osszeszerelni. Amit nem egeszen azt reszlegesen. De ha ugy versenykepes az ajanlat a palyazatra kiirasra akkor atalakit... Nincs ezzel semmi gond. Kapna akkora megrendelest hogy megerje gyartani 8x8 ast nem csak osszeszerelni vagy erteket hozzaadni akkor gyartana a ceg mert a penz az penz.
A jó politikai kapcsolatok......csak semmi korrupció......OK. Olvasd el Azzurro szösszenetét, és döntsétek el, hogy mi és mekkora az a Rába. Csak segítek, a honlapjukon a gépjármű ágazat (teherautó) 137 főt számlál, ami nekem egy nagyobbacska manufaktúra. (takarító nőstől, mérnöktől, sori melóstól kezdve a főnökig)
Ja és abban is szülessen konszenzus, hogy akkor a Rábára lehet-e építeni a jövő katonai teherautóit (nagyobb számban), no és a kerekes harci technika itt elképzelt gyártását. Szerintem nem. Se felvehető ember, se elegendő mérnöki garnitura az innovációhoz. Győrben aki él és mozog, az vagy a 12 000-es AUDI-ban, vagy annak a beszállítóinál van. Ott a Rába minőségi munkaerőt érintően egyszerűen versenyképtelen.
Az meg hogy mennyit is keresett a Rába a honvédségen, az azért számomra kérdéses. Hogy miért is? Nos az eredeti Gépjármű Beszerzési Programben a Honvédség csomagot vett a Rábától. Tehát ő a fővállalkozó és amit nem tud gyártani, azt beszerzi külföldről és tovább értékesíti a MH-nek. Tehát akár melyik Mercedes G wagent, vagy Unimogot látod Magyar katonai renszámmal, nos azon a Rábának volt haszna gyakorlatilag egyetlen adminisztrációs manyika közreműködésével. a 4tg-es H 32 típus szintúgy....
Az is érdekes, hogy ezt a plusz hasznot már lehet hogy a HM is megunta, mert a legújabb nehéz teherautós kiírásban már nem a Rába a kedvezményezett, hanem az MAN Magyar képviselete, a VW Magyar vezér cége (Porsche Hungária)....(ez a Rába által gyártott 2 és 3tg-es típusoknál nagyobb gépekre van)
Lehet gondolkodni a gyors válasz előtt.
Valamit biztos fogunk gyártani (vagy felújítani) és a helyzet az, hogy vagy a Rába fogja gyártani vagy a Currus. Emelje fel a kezét, aki a Currusra szavaz. A Rábának legalább van járműgyártási tapasztalata, megfelelő szakembergárdája és megvan a szükséges nemzetközi kapcsolatrendszere. Kár, hogy ennyire lenézik néhányan a saját iparunkat. Ez a merjünk kicsik lenni hozzáállás sehová sem vezet. Nem igaz, hogy nem vagyunk annyira sem képesek mint a románok akik Piranha-t gyártanak Bukarestben (éppen ma vonult fel). Elsődlegesen (nyilván az új munkahelyek és a többlet GDP mellett) azért kell helyben gyártani, mert ha csak külföldről vásárolunk akkor csak minimális darabszámban lesz modern technika. Néhány tucat IFV nem jelentene lényeges előrelépést, az összes BTR-t le kell cserélni lehetőleg minnél hamarabb. Ha itthon gyártunk akkor nagyobb az esély rá, hogy a döntéshozók nagyobb darabszám mellett döntenek mondván adjunk munkát a hazai iparnak és a vételár jelentős része úgyis visszajön a költsésgvetésbe adós és járulékok formájában.
Szakember is kellene. Anélkül nem megy. Na azt honnét akasztol le? Mert kellene pl egy apc/ifv gyártáshozValamit biztos fogunk gyártani (vagy felújítani) és a helyzet az, hogy vagy a Rába fogja gyártani vagy a Currus. Emelje fel a kezét, aki a Currusra szavaz. A Rábának legalább van járműgyártási tapasztalata, megfelelő szakembergárdája és megvan a szükséges nemzetközi kapcsolatrendszere. Kár, hogy ennyire lenézik néhányan a saját iparunkat. Ez a merjünk kicsik lenni hozzáállás sehová sem vezet. Nem igaz, hogy nem vagyunk annyira sem képesek mint a románok akik Piranha-t gyártanak Bukarestben (éppen ma vonult fel). Elsődlegesen (nyilván az új munkahelyek és a többlet GDP mellett) azért kell helyben gyártani, mert ha csak külföldről vásárolunk akkor csak minimális darabszámban lesz modern technika. Néhány tucat IFV nem jelentene lényeges előrelépést, az összes BTR-t le kell cserélni lehetőleg minnél hamarabb. Ha itthon gyártunk akkor nagyobb az esély rá, hogy a döntéshozók nagyobb darabszám mellett döntenek mondván adjunk munkát a hazai iparnak és a vételár jelentős része úgyis visszajön a költsésgvetésbe adós és járulékok formájában.
Hosszú távú szerződéssel képzés.Szakember is kellene. Anélkül nem megy. Na azt honnét akasztol le? Mert kellene pl egy apc/ifv gyártáshoz
gyakorlott minősített hegesztő több kategoriában
-cnc gépkezelők
-rajzol olvasni! il hegeszteni il összeszerelni tudo lakatosok
-technikusok
-minőségellenőrök
-normális mérnők gárda (nálam ott kezdődik van fogalma arról hogy mit csinál és nem nézi le az embert hanem tud kummunikálni is)
Diohéjban ennyi. Ja ezek mind pluszba kellenének. Ha db számot és minőséget akarnánk.
Nos a mai világban még egy normális multinak is főnyeremény lenne ha ezt össze tudná hozni normális létszámban. Ez a valóság.
Itt szerintem nem arról van szó hogy merjünk kicsit álmodni. Inkább arról hogy mit tudunk elérni gyártásban. Milyen db számot? Mihez van il lesz elegendő szakink?
Szerintem a Rábán és a Curruson kívül még egy jó pár céget be kellene vonni ahhoz hogy egyáltalán valamit le tudjunk gyártani. Kravtex és ehhez hasonlókat. Mert máskép itthon nem lehet összekaparni szakikat. Visszont ha több "hazai" cégett bevonsz akkor felmerül a kérdés hogy gazdaságos lenne e ez így??