Nem tudom honnan veszitek.
A Zrínyi 2026-ban van a 3 dandáros felállás. Viszont konkrétan nincs megnvezve helyőrség, hogy hol mi lesz. Ezért a találgatás.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem tudom honnan veszitek.
A Zrínyi 2026-ban van a 3 dandáros felállás. Viszont konkrétan nincs megnvezve helyőrség, hogy hol mi lesz. Ezért a találgatás.
A repülőgépes üzemnél is különbséget kell tenni a de-icing és az anti-icing közt. A de-icing a már kialakult jég/hó eltávolitását szolgálja a repüléshez szükséges kritikus felületekről. (Ez lehet vegyszeres, mechanikus, vagy meleglevegős.) Az anti-icing pedig pedig azt a célt szolgálja, hogy pl. hóesésben ne alakuljon ki veszélyes szennyeződés a szárnyakon. (Én ebből csak vegyszeres módszerről hallottam.) Felszállás után a repülők önerőből oldják ezt meg. Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam. Egyéb módszerek még: pneumatikus (úgy képzeld el, mint egy üres virslis zacskót a belépőéleken, amit jegesedésben felfújnak és lerepeszti a jeget), elektromos (mint az autókban a hátsóablak fűtés), vagy megcsapolják a gázturbina meleg levegőjét és azzal fűtenek bizonyos részeket.
Helikoptereket nem ismerem annyira, de ez utóbbi kettőt tudom elképzelni.
Ez a TKS jégtelenítés.Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam.
A heliknél én eddig kizárólag elektromos jégtelenítő rendszerekről hallottamHeliknél nem tudom mi a módi, de légcsavaroknál a villamos a nyerő (és az is a belépőéleken).
Hm.És itt az a pont,ahol bekavar a politika.Struktúrálisan kéne ahoz változnia a seregnek,hogy ne az iróasztalhuszár vizfej legyen a bérköltség fő fogyasztója.Anélkül a beszerzésre kerülő technika is a Gripen sorsára jut várhatóan.Potenciálisan jó képességű eszközök,de lehetőségeik kihasználásához több kell,mint rendszeresiteni.De a szervezeti rendszer megváltoztatása már politikai kérdés.Talán a modern technika jó felszerelés és a jó fizu (reméljük) vonzóbbá teszi a szakmát.
Jah és a legfontosabb a társadalmi elismerés, amire nagyon rá kéne szállni hogy visszaépüljön a Honvéd respektje. Ha beáll mellém egy katona érezzem azt hogy huu b+ ez igen. Elismerésem. Most talán erre futja majd.
Mit,hogy 3 különböző dandár lesz? Akkor valószínű,csak itt volt említve,és sokakban megragadt.Nem tudom honnan veszitek.
Ezeket csak hallomásból ismerem, mert én csak olyan kisgéppel találkoztam, amin pneumatikus jégtelenítés volt. Mondjuk azok kb. a 60-as évek technikáját képviselték.Ez a TKS jégtelenítés.
A szárny és a vezérsíkok belébőélén egy vékony fémlemez van amin lézerrel nagyon apró lyukakat fúrnak. A lyukakon keresztül jégtelenítő folyadékot (glikol) préselnek ki ami leoldja a jeget
A legtöbb kisgéphez opcióként rendelhető
Én meg ehhez fűznék kiegészítést: a Type I, II-IV folyadékok közt nem csak az arány a különbség. Mindegyikből lehet kérni többféle keveréket (25-75%,50-50, 75-25, vagy 100-0) hőmérséklettől függően. A Type I nem ad értékelhető rendelkezésre állási időt (Hold over Time) ezért csak akkor használják önmagában, ha a repülőről kell eltávolítani a havat, jeget, de egyébként nincsenek jegesedési körülmények (pl. sok üzemanyaggal száll le a gép és a hideg kerozin miatt jég alakul ki a szárnyon, vagy éjszaka havazott, de reggel, mikor menni kéne, süt a nap, de még ott a hó a gépen).Kis kiegészítés hozzátennék:.
Anti-icing valóban elsősorban vegyszeres az elterjedt (Fluid I-IV, az eltérés a víz-vegyszer arányban van, más más hőfokra), de alkalmaznak forró levegős lefuvatást is.
A Fluid I-IV esetében a kezelés után van egy rendelkezésre állási idő - ezen belül fel kell szállni, mert lejár az idő és a réteg nem fejti ki a hatását. Ennek van egy alapértéket, de a csapadék intenzitása ezt csökkenti. Ha lejár (sokat várt a gép a felszállásra), a kezelést újra el kell végezni.
Mit,hogy 3 különböző dandár lesz? Akkor valószínű,csak itt volt említve,és sokakban megragadt.
Valaki itt írta, hogy "3 háborúra elég" lőszer van még 72-eshez.és a lőszerek? Van egyáltalán még érdemi készlet? Amennyiben beszerzésre van szükség szerintem a nyíllövedéket hagyhatnánk is a fenébe, és a repesz illetve kisebb készlet HEAT gránát elég lenne.
Amúgy meg, Boldog karácsonyt mindenkinek!![]()
Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
Ok. Köszi. De akkor a Klapka és a Bocskai nehéz ill. közepes dandárként fog funkcionálni?A könnyű lövészdandárt.
Miért? Jó az,hogy egy dandár keleten van. Tata talán Bp. közelsége miatt van ott ahol van. És Dudi is elmondta már,hogy Szolnok egy fontos közlekedési hub.Ezzel se nagyon lehet vitatkozni. Ilyen kis méretű hadseregnél nincs túl sok opció. Valamelyik országrész így is úgy is kimaradna. Bár más országokban egy dandárhoz tartozó zászlóaljak több városban vannak szétszórva,lehet itt spórolás miatt van ez így megoldva.Legalább olyan jó a harcoló alakulatok lokációja mint a könnyűlövész koncepció volt...
A katonák megtartása és toborzása miatt borzasztó.Miért? Jó az,hogy egy dandár keleten van. Tata talán Bp. közelsége miatt van ott ahol van. És Dudi is elmondta már,hogy Szolnok egy fontos közlekedési hub.Ezzel se nagyon lehet vitatkozni. Ilyen kis méretű hadseregnél nincs túl sok opció. Valamelyik országrész így is úgy is kimaradna. Bár más országokban egy dandárhoz tartozó zászlóaljak több városban vannak szétszórva,lehet itt spórolás miatt van ez így megoldva.
Legalább olyan jó a harcoló alakulatok lokációja mint a könnyűlövész koncepció volt...
Miskolc, esetleg nyíregy, pécs.Hová raknád őket?Nyugaton éleképtelenek a laktanyák mert nem fizet eleget a cég(nem tud versenyezni egy Audival vagy más multival),Kecskeméten amikor odaköltözött a Merci a jól képzett repszerelő altiszteknek hirtelen annyi lett a bérük mint egy századosnak vagy őrnagynak csak,hogy ne menjen el mégtöbb közüllük.Debrecen is ki fog ürülni ha megnyit a BMW.
Nem tisztem ezt eldönteni, de ha már így rákérdeztél:Hová raknád őket?Nyugaton éleképtelenek a laktanyák mert nem fizet eleget a cég(nem tud versenyezni egy Audival vagy más multival),Kecskeméten amikor odaköltözött a Merci a jól képzett repszerelő altiszteknek hirtelen annyi lett a bérük mint egy századosnak vagy őrnagynak csak,hogy ne menjen el mégtöbb közüllük.Debrecen is ki fog ürülni ha megnyit a BMW.
Nem tisztem ezt eldönteni, de ha már így rákérdeztél:
1.: Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc
2.: Békéscsaba-Szeged-Pécs
3.: Veszprém-Pápa-Zalaegerszeg
Emellett mindenképpen ragaszkodnék hozzá, hogy Paks állandó légvédelmet és katonai jelenlétet kapjon.
Az szép! De attöl még Szolnok nagyon messze kell legyen az 5-6 ezer fős létszámtól.Tekintve,hogy Szolnokon egy darab sincs így igen.Szolnokon többen szolgálnak a KRD-nél mint Tatán a 25-ös dandárnál...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..